Jump to content
Geplaatst:
comment_688564

Heb nu eindelijk het probleem van GTA Vice City gevonden , iets in mijn computer word te heet.

maar ik weet niet wat te heet word en wat ik er dan aan moet doen?

Kan iemand mij mischien vertellen wat er precies heet word(de CPU mischien) en een site of winkel waar je redelijk goedkoop een betere koeler kan kopen.

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_691150

bedankt voor je kristal heldere uitleg , ik zal het eens uit proberen!

Stof kan ook een probleempje zijn, aangezien het metaal van de koeler niet goed warmte kan afgeven door de stof heen. Zet je PC uit (wacht dan tot de koeler helemaal koud is, anders plakt de hardnekkigste stof er nog aan) en maak de koeler schoon met een kwast en stofzuiger, of als het het in bezit hebt, een luchtblazer

is een beetje flinkblazen ook niet voldoende ? en dan even met de stofzuiger overal(heel vorzichtig) langs gaan.

Ander vraagje maar mischien ben ik een beetje lui... :$

Waar moet ik als ik een casefan heb , de fan plaatsen.

Voor de handigheid word hier binnekort een plaatje van de zijpaneel gepost:

Geplaatst:
comment_691156
Ander vraagje maar mischien ben ik een beetje lui... :$

Lekker toch? :sigaar:

Waar moet ik als ik een casefan heb , de fan plaatsen.

Voor de handigheid word hier binnekort een plaatje van de zijpaneel gepost:

Je moet hem, achterin je kast (Daar zitten gaten, als het goed is) met de blaaskant naar buiten toe plaatsen.

Je had het overigens ook over een buisje die je processor lucht wegzoog. Dit is niet zo, integendeel, deze buis zorgt ervoor dat je processorkoeler lucht direkt van buitenaf kan zuigen, zodat deze voorziet wordt van verse lucht, en niet (al opgewarmde) lucht van binnenin je pc.

Je kunt het zien aan de fans waarheen ze blazen (Op casefans staat aan de zijkant altijd een pijltje met de luchtstroomrichting).

Geplaatst:
  • Auteur
comment_691201

De achterkant van mijn PC is zo goed als solide , aan de onderkant kunnen wel video kaarten enzo :bonk:

Hier een foto van mijn zijkant , er is onder de inlaat van mijn CPU koeler nog wel plaats voor een 60mm of 80mm casefan denk ik.(het 2e rooster dus :puh: )

DVC00130.jpg

Geplaatst:
  • Auteur
comment_691664

niet bepaald , er komt een zeer 'flauw' warm lucht stroompje uit , er zit aan de onderkant van de voeding wel een roostertje om lucht vanuit de PC door de voeding naar buiten te laten ,maar dat is volgens mij lang neit genoeg.

Ik hoor ook bijna nooit de ventilatoren aan gaan , behalve als hij opstart draaien ze op het begin ff op volle toeren maar vallen dan weer terug naar een véél langzamere stand.

Geplaatst:
comment_691933
niet bepaald , er komt een zeer 'flauw' warm lucht stroompje uit , er zit aan de onderkant van de voeding wel een roostertje om lucht vanuit de PC door de voeding naar buiten te laten ,maar dat is volgens mij lang neit genoeg.

Ik hoor ook bijna nooit de ventilatoren aan gaan , behalve als hij opstart draaien ze op het begin ff op volle toeren maar vallen dan weer terug naar een véél langzamere stand.

Het kan ook te maken hebben met de ventilator instellingen in die bios. Mischien staat eer een Target Temperature van 55 graden C. ingesteld. Dan is je cpu bijna altijd +/- 55 graden C.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_692171

maar koelt ie dan continu? dat is opzich niet zó erg want de ventilator van de voeding is neit zo lawaaierig.

Is het dan ook handig om een extra fan ergens te plaatsen(een case fan dus) als asistentie , of is dat volkomen nutteloos als de fan in de voeding altijd volle toeren draait?

Geplaatst:
comment_692252
maar koelt ie dan continu? dat is opzich niet zó erg want de ventilator van de voeding is neit zo lawaaierig.

Is het dan ook handig om een extra fan ergens te plaatsen(een case fan dus) als asistentie , of is dat volkomen nutteloos als de fan in de voeding altijd volle toeren draait?

Het gaat dan om de cpu ventilator.

Maar als je een casefan in je pc hebt scheelt dat vooral voor de rest van de componenten (mijn moederbord is nu +/- 25C koeler dan eerst).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.