Jump to content
Geplaatst:
comment_704996

Een tijd geleden verschenen er fake foto's van de zogenaamde 'PSP2'. Hierbij zei Sony dat er geen PSP2 zou komen. Vandaag keek ik op PSP-Media en daar stond dat er wel degelijk een PSP2 zou komen.

Quote PSP-Media, Info PSP2 (April-Mei 2006)

'Al een keer eerder had ik nieuws gepost over de PSP 2, maar nu is er dus weer wat info over de PSP 2. Als eerste word hij natuurlijk slanker, en een veel beter LCD beeld. Ook de batterij word aangepast. Deze zou wel tot 4 keer langer meegaan dan de huide batterij van de PSP (1). Ook zal de UMD Drive sneller werken. Verder kan er nog 8 GB flash geheugen in.

Ook word de PSP opgeknapt om te gamen. Zo word het D-pad aangepast en krijgt de PSP 2 waarschijnlijk de zelfde aflopende schouderknoppen als de Playstation 3 (het is nog niet duidelijk of de PSP 2 er 4 krijgt, of zoals de huidige versie er 2 houd. Na mijn weten worden het er 4).

Het is nog niet duidelijk of er nou een camera in komt. Sony is dit wel van plan, maar medewerkers van Sony zeggen, dat ze ook op de prijs moeten letten, en ze niet weten of de consument een ingebouwde camera in zijn PSP wil. Uit mijn bronnen blijkt dat het 2.0 megapixel camera word. En niet denken van: Op mijn mobieltje zit een 3,2 mp camera, dat maakt niet zoveel uit, het gaat (ook) om de lens!

En of Sony de DS nagaat doen met een tough-screen is nog niet duidelijk. Over de kleur is ook nog niet zo veel bekend, wel wilt Sony hem in het zwart uitbrengen en nog een paar andere kleuren, meteen bij de release dus, en niet zoals het nu is.

Of er ook homebrew mogelijk is op de PSP 2 is natuurlijk nog niet bekend. Ik zelf denk van wel aangezien de baas van Sony (VS), Phil Harisson het goed vind dat er homebrew voor de PSP is. Als hij dit ook vind van de PSP 2, dat is nog afwachten. En over het spelen van backups op de PSP 2 is nog niets bekend.

Natuurlijk is er nog geen echte prijs te zeggen maar Sony wil de PSP 2 gaan verkopen onder de $170. Net iets minder dan €150 dus, wat ik een heel erg mooi prijsje vind, maar ik me dan ookwel afvraag of de PSP 2 dan wel zo veel beter is dan de PSP (1) aangezien de PSP (1) twee keer zo duur was (het is natuurlijk hoe je het bekijkt, baspack, gigapack en de PSP kost NU minder dan €200).

De PSP 2 zal dit jaar nog bij de E3 worden getoond, en kunnen we dus de eerste foto's verwachten! Er zullen veel 'dummies' op het internet zijn, dus let daar goed op! Sony verwacht dat in Augustus de PSP 2 in de winkels ligt, maar, het bedrijf heet niets voor niets Sony dus maak er maar gerust Oktober van!

Zodra we meer weten over de PSP 2, dan krijg je natuurlijk het nieuws als eerste op PSP-Media te zien. Genoeg getypt voor vandaag'

Quote PSP-Media, nieuwere info (13 juni 2007)

'Ik bezig maar een vast rubriek met de titel 'Meer informatie over de PSP2'. Er is nu dus weer meer informatie over de PSP2! Zo zou de PSP2 (ondanks is de naam nog niet bekend) bluetooth hebben en is het beeldscherm LCD ipv. LED. De hardware veranderd niet echt, de snelheid van de PSP zal niet erg verbeteren. Ook heb ik uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat er ook een tweede analoge stick bijzit, wat natuurlijk heel erg handig is voor het gamen.

De UMD's zullen blijven, maar er zal geen UMD klep zijn, maar de UMD kan je erin schuiven, beetje hetzelfde als bij de DS.

Het beeldscherm blijft even groot (/klein) als de PSP (1).

Ook zullen er andere toetsen inkomen. Zo komt er onderaan de PSP knopjes dat je bijvoorbeeld muziek of movies kan kiezen.

Zodra we (nog) meer informatie weten krijg je dat te lezen op PSP-Media!'

In de informatie zie ik niks over nieuwe games voor de PSP2. Dan ga ik me wel afvragen hoe ze dat willen doen met een 2e analoge stick, omdat dat niet bij de PSP zit..

Graag je mening :)

Mijn antwoord op de Poll: Stom, omdat ik nog niet zolang een PSP heb (5/6 maanden)

Bewerkt: door The GamerII

• Reacties 53
  • Bezichtigingen 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

PSP2 51 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vind je van de PSP2?

• Stom, omdat ik nog niet zolang een PSP heb
      14
    • Gewoon stom
      9
    • Leuk, ik ben namelijk net van plan een PSP te kopen, dus ik koop gewoon een PSP2
      5
    • Gewoon leuk
      22

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_740595
Ik vind het wel aardig. Het is gewoon een kleinere versie -niets bijzobders dus.

Het is trouwens niet PSP2, maar gewoon een lichtere PSP.

PSP Lite! :)

Nope..volgens mij PSP slim

Geplaatst:
comment_741460
Het word een redesign, dus geen opvolger ofzo. Daarom zal de PSP waarschijnlijk nog wel in de winkels te verkrijgen zijn, netzoals bij de DS ;)

Nope de PSP Lite gaat de oudere versie vervangen, waarom denk je dat de PSP's nu zo moeilijk zijn te krijgen.

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_753043
Het word een redesign, dus geen opvolger ofzo. Daarom zal de PSP waarschijnlijk nog wel in de winkels te verkrijgen zijn, netzoals bij de DS ;)

Nope de PSP Lite gaat de oudere versie vervangen, waarom denk je dat de PSP's nu zo moeilijk zijn te krijgen.

Ja da's wel waar, mijn PSP is verdronken en ik was opzoek naar een nieuwe, 10 winkels afgezocht 0 PSP's, ik wil gewoon en nieuwe PSP, zeg nou zelf.. als je PSP kapot was, je hebt heel veel spullen, en je zoekt een nieuwe PSP.. je vind het nergens, dan kom je te weten dat er een nieuwe PSP-soort komt.. dan koop je hem toch gewoon als hij er is voor het zelfde geld?? nou zoiets maak ik mee..

Greettzzz, Tha-Ran

Bewerkt: door Tha-Ran

• 5 weken later...
Geplaatst:
comment_775685
eey wat zijn er veel negatieve reacties ik heb de psp ook maar als die psp2 uit komt hoef je toch niet te kopen. ^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^

Het is niet echt een PSP2. Het is gewoon een lite versie. De nieuwere spellen zijn gewoon op beide PSP's te spelen. Dus het maakt weinig uit.

Geplaatst:
comment_775707

Ze hadden beter een PSP2 op de markt kunnen gooien , dit is gewoon een overbodige versie. Ik heb al een gewone PSP , en ik had liever dat ze een PSP2 in de rekken gooiden.

Geplaatst:
comment_775716

Ze hadden idd beter gewoon de PSP niet toen moeten uitbrengen, en i.p.v. dat nu de PSP2 (wat dan PSP1 is) uitbrengen. Dan had je 1 goeie PSP, waar iedereen dan van had gekocht ;)

Geplaatst:
comment_775727
Ze hadden beter een PSP2 op de markt kunnen gooien , dit is gewoon een overbodige versie. Ik heb al een gewone PSP , en ik had liever dat ze een PSP2 in de rekken gooiden.

Nouja, die laat nog even op zich wachten, maar de PSP Lite is zeker geen slechte zet. Veel mensen die de PSP oud vinden worden kunnen er zo toch nog 1 kopen, en alles blijft gewoon hetzelfde. Het nadeel aan een eventuele PSP2 is dat de spellen van de PSP2 waarschijnlijk niet op de PSP kunnen draaien, en dat zou heel jammer zijn.

@ThePSPdude: Je hoeft de PSP2 uiteraard niet te kopen, maar er komen dan wel weinig games meer voor de PSP, en met nog wat leuke (exclusieve) games weet ik zeker dat je hem dan in huis haalt, en dat je de PSP ergens diep in de kast opbergt. Met de PSP Lite is dat anders.

Geplaatst:
comment_775732

dat de spellen van de PSP2 waarschijnlijk niet op de PSP kunnen draaien

Waarom niet? De PSP Lite heeft geen 2e analoge stick ofzo, zodat je kan zeggen dat de spellen anders zijn. Volgens mij is het een gewone PSP, die wat lichter is en extra TV-out heeft. Meer niet ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.