Jump to content

[Poll] Welke modelling methode gebruik jij?

Geplaatst:
comment_705479

Zoals de titel zegt, welke modelling methode gebruik jij?

Ik gebruik vooral Editeble Poly, maar sinds zeer kort ook NURMS.

EDIT: Twee nieuwe polls toegevoegd :).

Bewerkt: door stefaneke

Welke modelling methode gebruik jij? 19 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke modelling methode gebruik jij?

    • Editeble Poly
      17
    • Editeble Mesh
      0
    • Editeble Patch
      0
    • NURMS
      0
  2. 2. Gebruik je nog een andere renderer dan de Default Scanline Render?

    • Ja, namelijk:
      1
    • Nee
      2
    • Ik render niet
      0
    • Kun je dan nog op een andere manier renderen?
      1
  3. 3. Welk Modelling programma gebruik jij?

    • 3D Studio Max 7
      2
    • 3D Studio Max 8
      2
    • 3D Studio Max 9
      0
    • Maya
      0
    • Google Sketchup
      0
    • Sketchup Pro
      0
    • Gmax
      0
    • Anders, Namelijk:
      0

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_705574

Ik gebruikte voornamelijk editable poly, ik heb nurms ook even gebruikt alleen dat vond ik niet echt fijn werken omdat ik editable poly gewend was.

Geplaatst:
comment_705608

Ik altijd editale poly, die is het meest effectief voor gta sa moddeling. SA models worden trouwens omgezet naar editable mesh, wat vaak inhoud dat hij van 1 vierkante poly 2 driehoekige meshes maakt.

Geplaatst:
comment_705975

Ikzelf gebruik Editable poly, Editable Patch en NURBS.

Ik zal even een uitleg tussen de verschillen proberen te doen.

  • Editable Poly: Normale polygoon gebruik. Meest gebruikte toepassing.
  • Editeble Mesh: Hetzelfde dan Editable Poly, maar dan worden je vierzeidige polygonen in 2 gedeelt door een diagonale spline. Deze word gebruikt in games en dus ook in San Andreas. Tevens bevat deze ook minder edit functies.
  • Editeble Patch: Hiermee kan je 2D objecten editen. Zoals tekst, splines en biezers. Met deze functie kan je heel makkelijk mooie vormen maken en deze daarnaa editen zodat het bijvoorbeeld een cilinder word. Of je kan een shape maken, en deze cappen, zodat je een vorm met polygonen krijgt (Car Spline Modeling bv).
  • NURMS: Een soort van mesh/turbo smooth. Aleen is het grote voordeel dat hij direct editbaar is (zonder dat je de mesh- of turbosmooth moet uitzetten) en hij rendert/werkt ook een stuk sneller doordat hij een speciale techniek gebruikt zodat alles sneller verloopt. Helaas werkt het niet altijd even prettig.

Editable Poly gebruik ik het meeste. Gewoon omdat het het prettigste werkt en ik met Editable Poly 'opgegroeit' ben.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Edit:@ Hieronder: Klopt, maar dan heb je niet alle opties van nurbs :puh: .

Bewerkt: door DaBeast

Geplaatst:
  • Auteur
comment_705999

Dat nurms kan ook in Editeble poly

Maak maar eens een sphere met 4 segments, Convert hem naar Editeble Poly, gooi Nurms subdivision eroverheen, zet de Irritations op 3, en ga in vertex mode.

Zo krijg je ook wel een vergelijkbaar effect.

Geplaatst:
comment_706015

Ik gebruik voor namelijk ook wel 'Editable to Poly'.

Waarom?

Geen idee eigenlijk, ik heb er mee gewerkt van in het begin. En gebruik de andere opties niet zoveel zoals ik editable to poly gebruik. Bovendien vind ik dat deze functie de meeste functies heeft. (Toch waar ik goed met om kan gaan). :7

Geplaatst:
comment_706165

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan... Editable poly is de manier van editen.

Mesh geeft nog wel eens bugs, vooral als je het combineerd met splines, ik kan me nog herrineren dat ik daardoor een vrij groot deel van een eiland moest deliten :7

Geplaatst:
  • Auteur
comment_706260

Bijna alleen character modellers gebruiken Editeble Patch of NURMS. Dus eigenlijk wel een waardeloos topic omdat iedereen editeble poply gebruikt ^^.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.