Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 550.7k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Populairste bijdragers

Populairste berichten

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

  • .Sharingan
    .Sharingan

    nja als jij er tevreden mee bent.. Ik heb totaal niets met Amerikaanse merken.. Enkel de muscle classics vind ik wel vet. yup, had een mx5. Heb er gelukkig niets aan overgehouden. Heb enorm veel gelu

Populaire afbeeldingen

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1841331

Ai balen. :ch: Duur geintje denk ik die radiateurs voor die bmw's ofniet? Nu hopen dat het niet nog een keer gebeurd als je er een nieuwe in hebt gezet.

Mwah.. 50 heb je er een tweedehands, en 80 heb je een nieuwe. Nu hebben we er weer een ander in gedaan, en tot nu toe doet hij het weer. Al maak ik me wel een beetje zorgen om de distributieriem. Maakt best wel een lawaai wat voorheen niet zo was.

Heb waarschijk ook de boosdoener gevonden die de 2e radiateur heeft lek geslagen. Ik maak zometeen wel een paar foto's.

Edit: begin een mooie collectie te worden zo.. ^_^

IMG_2189.jpg

Edit 2: Hier de boosdoener van de 2e radiateur.

IMG_2283.jpg

Past precies

IMG_2281.jpg

Bewerkt: door Tha-Ran

Geplaatst:
comment_1842234

Tha Ran, da's wel vervelend, ik heb veel verschillende bmw's gehad (E30 316, E34 530i, E36 318i, E38 730i) en geen eentje had problemen met radiateur

over distributieriem, is het ketting of riem? want mijn E38 is het ketting

ik heb sinds zaterdag 21mei 2011 een nieuwe aanwinst een '70 Opel Rekord C coupé, bedoeld is om een projectje van te maken (vooral het grill, koplampen en achterlichten) en ook het luchtinlaat van luchtfilter veranderen naar betere plaats

(met een 2.8i motor van een Commodore GS dat nu erin zit)

pictures time

th_DSC_0228.jpg - th_DSC_0229.jpg - th_DSC_0230.jpg - th_DSC_0231.jpg

th_DSC_0233.jpg - th_DSC_0236.jpg - th_DSC_0247.jpg

vorig eigenaar had hem al grotendeels gerestaureerd vandaar dat hij nu zo goed uitziet maar daar en daar is er wat werk aan wat ik wel zal doen :) alleen een lange termijn project (vanwege niet veel tijd) zal het worden :)

Geplaatst:
comment_1842292

@SWVY Het zat bij mij zo, de cabrio was redelijk onderhouden door de vorige eigenaar, maar hij heeft om ombekende reden een 316i radiateur in gedaan die een stuk dikker is en hij heeft er ook een grotere visco in gedaan wat allebei 5 mm van elkaar af stond, en bij de start van de motor kantelt hij een beetje, dus de bladen raakten de radiateur waardoor er al een hoop vinnen omgeslagen zijn. Plots sloeg er een stukje van de fan af en die hebben we niet meer terug gezien, hij heeft toen een week een beetje onstabiel gedraaid in lagere toeren. Toen deden we er een andere in, en die bleek dus achteraf broos te zijn. Nou die ook kapot en een gat in de radiateur. Hebben we er een nieuwe fan en radiateur in gedaan, bleek er ergens in een hoekje nog iets te liggen wat van de afdek kap is van de fan, daarvoor heb ik nog overal gekeken of er iets lag maar zag niets. Die is er ook tegen aan gegaan. Radiateur kapot en weer een nieuwe in gedaan en alles schoongemaakt.

En tot nu toe doet hij het perfect :) Het is trouwens een riem

Gave Rekord trouwen, altijd al mooi gevonden! :Y

Geplaatst:
comment_1842306

moet wel vervelend zijn om kosten te verliezen aan radiateurs dat telkens keer op keer kapotgaan als jij het 'reden' ervan niet kan vinden maar mooi dat het nu perfect gaat :)

ahja ik heb ook filmpje van opgenomen van het 'gebrul' van die Opel Rekord (het origineel motor was een 1.7 maar die was eruit en een 2.8 erin en een speciale uitlaat van het merk Edelbrock

Geluid van mijn Opel Rekord C coupé

Geplaatst:
comment_1842422

Tha Ran, da's wel vervelend, ik heb veel verschillende bmw's gehad (E30 316, E34 530i, E36 318i, E38 730i) en geen eentje had problemen met radiateur

over distributieriem, is het ketting of riem? want mijn E38 is het ketting

ik heb sinds zaterdag 21mei 2011 een nieuwe aanwinst een '70 Opel Rekord C coupé, bedoeld is om een projectje van te maken (vooral het grill, koplampen en achterlichten) en ook het luchtinlaat van luchtfilter veranderen naar betere plaats

(met een 2.8i motor van een Commodore GS dat nu erin zit)

pictures time

vorig eigenaar had hem al grotendeels gerestaureerd vandaar dat hij nu zo goed uitziet maar daar en daar is er wat werk aan wat ik wel zal doen :) alleen een lange termijn project (vanwege niet veel tijd) zal het worden :)

Mooie Rekord! Proficiat met de aankoop!

Geplaatst:
comment_1842606

Donderdag naar de garage met m'n auto, krijg wat probleempjes met het warmere weer.

Hij wil slecht starten met warme motor, valt gelijk weer stil en moet dan opnieuw starten en wat gas bijgeven. Ook blijft het gas soms hangen als ik vaart minder en de koppeling intrap (2000rpm ongeveer). Gisteren deed ie het ook met koude motor. Starten, afslaan, 2e keer starten, schiet naar 3000 rpm, gas geven en toen viel ie terug. Ook schommelt het stationaire toerental soms wat tussen de 1000rpm en de 1200 rpm. Het is me ook 2 keer gebeurt dat ie stilviel toen ik de koppeling intrapte tijdens het rijden, een keer met warme en een keer met koude motor.

In de winter was er niks aan de hand, is echt van de laatste tijd nu het warmer wordt. Heb verder geen verlies van vermogen of andere gekkigheid.

Iemand hier met verstand van zaken die weet wat ik ongeveer kan verwachten? Simpelweg een afstelling in de motor?

Wordt ook gelijk ergens een thermostaatje vervangen, motor blijft met dit weer ook maar rond de 70-75 graden zitten, olie wordt ook niks warmer. Alleen met druk stadsverkeer loopt de kvs nu op naar 90-95 soms 100 graden, (85-90 in de winter) om weer snel te zakken richting 70 als je even rijd.

Geplaatst:
comment_1842622

God ik weet waarschijnlijk wel wat het is, maar ik weet de naam niet meer. Weet nog dat heel veel mensen zulke problemen ook hadden op 't Seat forum, was precies hetzelfde en het probleem was bijna altijd hetzelfde onderdeel. Ik ga even zoeken voor je!

Overigens een hele mooie Rekord SWYV! :)

EDIT: Ok, crank sensor(meet de toerentellen bij je krukas) en coil pack(bobine) schijnen vaak zulke dingen op te leveren, maar volgens mij was er nog iets...

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1843271

Orginele BBS'en zijn binnen, volgende week opknappen en misschien het hart in Logaro silber spuiten.

dus misschien zo spuiten of nog donkerder.

Mooi! Zo'n BBS'en staan altijd leuk onder een BMW!

Bewerkt: door Golf_MK1

Geplaatst:
comment_1843513

Auto weer terug, het was de stappenmotor. Heel technisch verhaal erbij, maar dat gebeuren regelt het stationaire toerental enzo. Die was vuil, en hebben ze schoongemaakt.

Verder nog een nieuwe thermostaat, airco bijgevult/schoongemaakt, spoorverbreders geplaatst achter en een nieuw motortje voor het electrische raam rechts.

Enige wat nog een keer moet gebeuren is iets met de versnellingsbak. de 3e versnelling gaat soms wat stroef, soms erg stroef, en soms perfect.

Geplaatst:
comment_1843589

Auto weer terug, het was de stappenmotor. Heel technisch verhaal erbij, maar dat gebeuren regelt het stationaire toerental enzo. Die was vuil, en hebben ze schoongemaakt.

Verder nog een nieuwe thermostaat, airco bijgevult/schoongemaakt, spoorverbreders geplaatst achter en een nieuw motortje voor het electrische raam rechts.

Enige wat nog een keer moet gebeuren is iets met de versnellingsbak. de 3e versnelling gaat soms wat stroef, soms erg stroef, en soms perfect.

Probeer bij die versnellingsbak eens nieuwe olie in te doen. Kan soms helpen.

Geplaatst:
comment_1843664

Ik denk niet dat dat zal helpen, ik heb hem namelijk zelf om zeep geholpen, door met draaiende motor (vanuit zn vrij, stond op handrem) tegen de pook aan te drukken terwijl ik vanaf de bestuurderskant aan de bijrijderskant aan het kloten was. Auto begon wat te schokken enzo, en toen had ik door dat ik hem in z'n 3 aan het drukken was, ongezien.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.