Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden

vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

• Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 546k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Joriz
    Joriz

Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

• Sentasi
    Sentasi

Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

• .Sharingan
    .Sharingan

nja als jij er tevreden mee bent.. Ik heb totaal niets met Amerikaanse merken.. Enkel de muscle classics vind ik wel vet. yup, had een mx5. Heb er gelukkig niets aan overgehouden. Heb enorm veel gelu

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1838830

Ik vind het wel mooi dat saab niet zo gek veel auto lijnen heeft. Soort hetzelfde idee als porsche met de 911 serie (maar dan minder :clown:). En de cabrio en station versies verschillen zeer zeker weten wel met elkaar! Het zijn juist de details die hem doen bij saab, andere lampen, andere motor, en dat soort dingen. Saab is niet echt om mee op te scheppen (alhoewel die neus wel verdomd geil is) maar meer voor de zekerheid. Onze saab zit nu bijna bij de 200k en rijdt nog prima. Ook zijn ze erg veilig :)

Inderdaad!

200k is eigenlijk wel niks voor moderne motoren, een VW-motor kan gemakkelijk 400k en meer aan!

Geplaatst:
comment_1838838

Kut! Net even wezen rijden met de Cabrio, trokken we hem even door op een rechte weg, 'Tok tok tok...' en rook uit de uitlaat.

Dus kwamen we thuis keken wij, zagen we 4 bladen van de visco die afgebroken waren en koelvloeistof lekken. Dus we denken dat en motorsteun afgebroken is. :{ Waarschijnlijk zondag de auto met de trailer naar IJmuiden brengen en de motor eruit halen.

Geplaatst:
comment_1838840

Kut! Net even wezen rijden met de Cabrio, trokken we hem even door op een rechte weg, 'Tok tok tok...' en rook uit de uitlaat.

Dus kwamen we thuis keken wij, zagen we 4 bladen van de visco die afgebroken waren en koelvloeistof lekken. Dus we denken dat en motorsteun afgebroken is. :{ Waarschijnlijk zondag de auto met de trailer naar IJmuiden brengen en de motor eruit halen.

Welke kleur rookt ie?

Voor zelfde geldt is je fan afgebroken en heeft ie je radiateur kapot geslagen.

Wat wss niet de rook verklaard maar dan nog.

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_1838841
Inderdaad!

200k is eigenlijk wel niks voor moderne motoren, een VW-motor kan gemakkelijk 400k en meer aan!

Gast, kappen met dat opgeilen over Volkswagen...

Iedereen weet wel dat duitse auto's degelijk zijn

Maar no offense, de Duitse blokken zijn slechter dan de PSA (Citroen en Peugeot) en de gemiddelde Japanse motor :ch:

Of wat dacht je van een Volvo blok, niet kapot te krijgen

Nee sorry, ik moet je even uit je droom helpen..

Overigens kan elke motor wel 400k aan, zolang het blok maar onderhoud krijgt en het blok goed warm gereden wordt :7

@Tha-Ran, dat is behoorlijk zuur, hopelijk valt het allemaal nog mee!

Geplaatst:
comment_1838850

Was een beetje witte rook, en waarschijnlijk is de motor bij het gas geven op het rechte stuk gekantelt en tegen de radiateur geslagen met de gevolgen van dien :-(

Dat krijg je ervan als je auto eerst van een oma was, en nooit die auto flink doortrok. :clown:

Geplaatst:
comment_1838854

Was een beetje witte rook, en waarschijnlijk is de motor bij het gas geven op het rechte stuk gekantelt en tegen de radiateur geslagen met de gevolgen van dien :-(

Dat krijg je ervan als je auto eerst van een oma was, en nooit die auto flink doortrok. :clown:

Als je goed kijkt dan zag je dat ik zei dat dit de cabrio was, en niet mijn auto. Deze auto is vaak genoeg doorgetrokken en heeft 2 zomers terug probleemloos 3000 km gereden van katwijk naar spanje en weer terug. :{

Geplaatst:
comment_1838856

Als je goed kijkt dan zag je dat ik zei dat dit de cabrio was, en niet mijn auto. Deze auto is vaak genoeg doorgetrokken en heeft 2 zomers terug probleemloos 3000 km gereden van katwijk naar spanje en weer terug. :{

Sorry, mijn fout. :engel:

Geplaatst:
comment_1838862

De diesel 5 cilinders van Volvo zijn trouwens Audi blokjes, benzine versie is op basis van, just saying.

Maar over algemeen, zijn volvo's niet stuk te krijgen, Zweedse betrouwbaarheid he :Y

Ah, op die manier, dan zou een gebroken motorsteun logisch zijn, dan is het te hopen dat het bij een kapotte steun, fan en radiateur blijft.

Geplaatst:
comment_1838881
Inderdaad!

Maar no offense, de Duitse blokken zijn slechter dan de PSA (Citroen en Peugeot) en de gemiddelde Japanse motor :ch:

Overigens kan elke motor wel 400k aan, zolang het blok maar onderhoud krijgt en het blok goed warm gereden wordt :7

Waar slaat deze conclusie ineens op? Duitse blokken slecht? Waar ik werk krijgen we het meeste duitse auto's en af en toe een franse wagen tussendoor. En de meeste franse auto's die komen niet voor onderhoud, maar voor motorproblemen. Kromgetrokken kop en vooral doorgeroeste carterpannen is het meest voorkomend, iig bij ons dan.

Storingen in het motormanegement komen wel vaker voor bij Duitse auto's, maar de blokken van bijvoorbeeld een passat of een a6 zijn zo goed als onverwoestbaar. Genoeg gehad met 7 of 8 ton op de teller, alleen was het rondom de motor niet meer zo goed. :puh:

Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf het meeste meemaakt. Ik vind Duitse auto's nu gewoon echt goede auto's omdat ik er zelf goede ervaringen mee heb, niet omdat ik merkgeil ben.

Geplaatst:
comment_1838886

Waar slaat deze conclusie ineens op? Duitse blokken slecht? Waar ik werk krijgen we het meeste duitse auto's en af en toe een franse wagen tussendoor. En de meeste franse auto's die komen niet voor onderhoud, maar voor motorproblemen. Kromgetrokken kop en vooral doorgeroeste carterpannen is het meest voorkomend, iig bij ons dan.

Storingen in het motormanegement komen wel vaker voor bij Duitse auto's, maar de blokken van bijvoorbeeld een passat of een a6 zijn zo goed als onverwoestbaar. Genoeg gehad met 7 of 8 ton op de teller, alleen was het rondom de motor niet meer zo goed. :puh:

Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf het meeste meemaakt. Ik vind Duitse auto's nu gewoon echt goede auto's omdat ik er zelf goede ervaringen mee heb, niet omdat ik merkgeil ben.

Heb dat eens bij een Lancia gehad, die dat erg had.

Zelfs na het bewerken met een hamer wou hij nog niet loskomen, uit eindelijk met een bandenlepel los gewrikt aan de versnellingsbak zijde :schater:

Bij ons kwam ook een Primera met een kapot gelopen distributieketting, hele motor in de soep gelopen.

En ook eens een Alfa 147 met 55k(!!) op de teller, en reden, kapot gelopen motor, distributieriem geknapt :schater:

Later, na veel shit de kop eraf gekregen, alle 16 kleppen krom :clown:

Ohja, ik heb ook een tijd bij een Toyota dealer gezeten, iedere week stond er minstens 1 voor een nieuwe motor, oude motoren gingen op koelvloeistof lopen.

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_1838888

Zelfs na het bewerken met een hamer wou hij nog niet loskomen, uit eindelijk met een bandenlepel los gewrikt aan de versnellingsbak zijde :schater:

Bij ons kwam ook een Primera met een kapot gelopen distributieketting, hele motor in de soep gelopen.

En ook eens een Alfa 147 met 55k(!!) op de teller, en reden, kapot gelopen motor, distributieriem geknapt :schater:

Dat is wel echt extreem. :7

Wij hebben van die Peugeotjes 207 omdat die dingen goed verkopen, maar een klant kwam met 60.000km op de teller weer terug omdat de druklager van de bak alweer de geest had gegeven.

Grote beurt doen aan een Renault Scenic blijft ook een leuke klus zeg. :7 Welke stronken ontwerper heeft die motorruimte ingericht. :7

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Geplaatst:
comment_1838891

Wij hebben van die Peugeotjes 207 omdat die dingen goed verkopen, maar een klant kwam met 60.000km op de teller weer terug omdat de druklager van de bak alweer de geest had gegeven.

Grote beurt doen aan een Renault Scenic blijft ook een leuke klus zeg. :7 Welke stronken ontwerper heeft die motorruimte ingericht. :7

AHH NEE, SCENIC :schater:

Die werden bij ons verkocht, en kwamen best veel voor onderhoud.

Wat waren dat KUT dingen zeg, ook koelvloeistofpijpjes waar de O ringen slecht van werden, lekker verstopt zaten die :schater:

Luchtfilter vervangen is ook bout, eerste keer haalde ik dat bakje eraf dat rechts van de motor zit, maar daar was geen luchtfilter te bekennen.

Bleek die aan de inlaat te zitten achter dat ene plastic dingetje met een ovale opening :schater:

Vanaf toen wou ik al helemaal geen Renault meer :schater:

Geplaatst:
comment_1838907

Ik weet niet hoe het zit met Japanse of Franse motoren ofzo, maar ik zei toch alleen maar dat 200k voor die Saab nog niks is (heeft niks met VW te maken) en als voorbeeld zeg ik (uit ervaring) dat VW-motoren 400k en meer aankunnen (uiteraard mits grondig onderhoud). Wij hebben nog nooit een Franse auto gehad, dus daar kan ik niks over zeggen.

Volgens mij heb ik Volkswagen dus niet 'opgegeild'!

Geplaatst:
comment_1838972

Wij hadden een passat waarvan de versnellingsbak stuk was gegaan bij 140.000 km( staat veel pagina's terug volgens mij in dit topic). Is VW nu slecht? Nee! elk merk heeft wel eens rotte appels er tussen zitten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.