Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 546.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

  • .Sharingan
    .Sharingan

    nja als jij er tevreden mee bent.. Ik heb totaal niets met Amerikaanse merken.. Enkel de muscle classics vind ik wel vet. yup, had een mx5. Heb er gelukkig niets aan overgehouden. Heb enorm veel gelu

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1851586

Ik heb ook alvast een aantal lessen geboekt en moet op 29 juni met de 1e rijles beginnen. :D Hoop dat ik het snel heb. Rijden heb ik wel onder controle alleen het overdrijven inde spiegels kijken zal wel een moeilijk punt worden voor mij. :puh:

En net na een maand ofzo mijn auto weer aan de gang geslingerd en de voorremmen zaten vastgeroest. :7 Na flink gasgeven er doorheen geduwd en je zag echt de hele schijf onder roest zitten en een klein plekje niet omdat daar de remblokken zaten. :7 Toch klote dat het maar beter is om nieuwe schijven+Blokken eronder te zetten. Vooral omdat er nu Vr6 (denk ik) schijven onder zitten met een soort ventilatiegroeven.

Wat voor groeven?

Bedoel je dat je geboorde schijven hebt of 'gewone' geventileerde schijven?

Geventileerde kun je gewoon afdraaien als ze nog voldoende dikte hebben, tenzij ze krom zijn of flinke kringen inzitten.

Geplaatst:
comment_1851733

Ik heb ook alvast een aantal lessen geboekt en moet op 29 juni met de 1e rijles beginnen. :D Hoop dat ik het snel heb. Rijden heb ik wel onder controle alleen het overdrijven inde spiegels kijken zal wel een moeilijk punt worden voor mij. :puh:

En net na een maand ofzo mijn auto weer aan de gang geslingerd en de voorremmen zaten vastgeroest. :7 Na flink gasgeven er doorheen geduwd en je zag echt de hele schijf onder roest zitten en een klein plekje niet omdat daar de remblokken zaten. :7 Toch klote dat het maar beter is om nieuwe schijven+Blokken eronder te zetten. Vooral omdat er nu Vr6 (denk ik) schijven onder zitten met een soort ventilatiegroeven.

Wat voor groeven?

Bedoel je dat je geboorde schijven hebt of 'gewone' geventileerde schijven?

Geventileerde kun je gewoon afdraaien als ze nog voldoende dikte hebben, tenzij ze krom zijn of flinke kringen inzitten.

Kan je beter even een setje nieuwe steken. Ben je ook weer gerust.

Geplaatst:
comment_1851797

Ik heb ook alvast een aantal lessen geboekt en moet op 29 juni met de 1e rijles beginnen. :D Hoop dat ik het snel heb. Rijden heb ik wel onder controle alleen het overdrijven inde spiegels kijken zal wel een moeilijk punt worden voor mij. :puh:

En net na een maand ofzo mijn auto weer aan de gang geslingerd en de voorremmen zaten vastgeroest. :7 Na flink gasgeven er doorheen geduwd en je zag echt de hele schijf onder roest zitten en een klein plekje niet omdat daar de remblokken zaten. :7 Toch klote dat het maar beter is om nieuwe schijven+Blokken eronder te zetten. Vooral omdat er nu Vr6 (denk ik) schijven onder zitten met een soort ventilatiegroeven.

Wat voor groeven?

Bedoel je dat je geboorde schijven hebt of 'gewone' geventileerde schijven?

Geventileerde kun je gewoon afdraaien als ze nog voldoende dikte hebben, tenzij ze krom zijn of flinke kringen inzitten.

2nasq53.jpg

Zulke schijven zitten eronder, alleen minder van die 'gaten' erin. Weet niet precies hoe die heten. Lijkt me niet dat je deze af kan draaien denk ik. :puh: En ze zijn niet krom volgens mij want dat zou je wel merken.

@Moechy, ja het is beter om niet op je remmen te besparen want ze kunnen toch best belangrijk zijn. :puh:

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Geplaatst:
comment_1851800

*Plaatje*

Zulke schijven zitten eronder, alleen minder van die 'gaten' erin. Weet niet precies hoe die heten. Lijkt me niet dat je deze af kan draaien denk ik. :puh: En ze zijn niet krom volgens mij want dat zou je wel merken.

@Moechy, ja het is beter om niet op je remmen te besparen want ze kunnen toch best belangrijk zijn. :puh:

Die zijn iig niet febrieksaf, VR6 had geen geboorde schijven eronder.

Of je die kunt afdraaien weet ik niet.

Afdraaien gaat goed zolang je het fatsoenlijk laat doen en nog een goeie dikte hebt ;)

Heb het zelfs zien gebeuren bij dealers ;)

Geplaatst:
comment_1851803

Hmm rechter achterrem (trommelremmen)blijft hangen bij de punto. Zo hard zelfs dat ie slecht of niet achteruit rijdt.

Zaterdag maar eens even naar kijken. Zal wel de steller zijn die niet terugkomt, of de remvoeringen zijn op.

Geplaatst:
comment_1851895

Jaja, mijn vader heeft een nieuwe auto, welke ik mag overnemen zodra ik 18 word. tot nu toe mag ik er wel lekker aan klussen.

Het is een Volvo 480 GT 2.0 Liter uit 95

- Volledig lederen bekleding

- Airco

- En nog veel meer

- 110 pk

pics

Leuk eerst autotje! Model is wel niet echt mijn smaak, maar ja wel beter dan eender welke Franse auto! :puh:

Daarom.

Golf_MK1 heeft groot gelijk hoor ...

Mijn vader werkt als testchaffeur bij Ford, en ze krijgen daar geregeld modellen van andere merken van ongeveer dezelfde prijsklasse binnen om te vergelijken en uit deze tests is gebleken dat Franse wagens (o.a. Citroën, Peugeot ... ) er het slechts uitkomen. Op kwalitatief vlak zijn Franse auto's waardeloos. :)

Bewerkt: door ColaGlas

Geplaatst:
comment_1851904

Jaja, mijn vader heeft een nieuwe auto, welke ik mag overnemen zodra ik 18 word. tot nu toe mag ik er wel lekker aan klussen.

Het is een Volvo 480 GT 2.0 Liter uit 95

- Volledig lederen bekleding

- Airco

- En nog veel meer

- 110 pk

pics

Leuk eerst autotje! Model is wel niet echt mijn smaak, maar ja wel beter dan eender welke Franse auto! :puh:

Daarom.

Golf_MK1 heeft groot gelijk hoor ...

Mijn vader werkt als testchaffeur bij Ford, en ze krijgen daar geregeld modellen van andere merken van ongeveer dezelfde prijsklasse binnen om te vergelijken en uit deze tests is gebleken dat Franse wagens (o.a. Citroën, Peugeot ... ) er het slechts uitkomen. Op kwalitatief vlak zijn Franse auto's waardeloos. :)

Best grappig dat een peugeot veiliger is dan een audi ;).

Geplaatst:
comment_1851928

Om wat voor tests gaat het dan? Wat wordt er getest en hoe? Ik dacht namelijk dat Franse wagens bekend staan om hun veiligheid en rijcomfort.

Hij heeft het over kwaliteit, niet rijcomfort en veiligheid.

Maar ik hou me erbuiten, voordat ik fanboy stempel krijg of juist deze eeuwige zeikverhaal opstook.

Mensen, om heel eerlijk te zijn, heb ik het wel een beetje gehad met dit soort zeik.

Continue komt er een opmerking met gebash op Franse auto's, dan de ander op Duitse auto's, de ander op Japanse auto's etc.

De ene bashed op een merk, en de hele meuk door en door.

Enigste wat dit soort gedoe oplevert is ergernis, gezeik, en irritatie en uiteindelijk heeft niemand daar zin in.

En zorgt er alleen maar voor dat mensen niet meer reageren en wegblijven.

Daarnaast heeft iedereen zijn voorkeur en ervaring en die gaat een of ander persoon op een gtaforum echt niet veranderen.

Vindt je een merk niet geweldig, of een land waarvan de auto's afstammen, is je eigen probleem.

Je mag het gerust zeggen van mij apart, maar ga niet huilen als mensen je mening kraken omdat die gebaseerd is op bull shit of te weinig ervaring of ervaring van een ander.

En ga ook niet huilen als ze je favoriete merk aanvallen, of dergelijke onzin.

Niet persoonlijk naar iemand gericht, ik praat over het algemeen en ook niet kwaad bedoeld, niemand hoeft zich aangesproken of aangevallen te voelen.

(En ja, ik weet dat ik af en toe dat ook deed, echter sta ik wat meer 'open' voor meningsverandering en ben ik geen stijfkoppig iemand die alles kut vind behalve mijn eigen favoriete merk)

Geplaatst:
comment_1852022

Best grappig dat een peugeot veiliger is dan een audi ;).

M'n broer keek eens naar zo'n programma waar ze auto's testen op stabiliteit. Ze reden naast mensen die te paard reden(afgeschermd natuurlijk), en filmden hetgeen ze van de paarden zagen. De BMW kwam er ongelofelijk slecht uit, hij hotste en botste en je kon amper wat zien. De Citroën kwam er als het beste uit. (De wagens waren natuurlijk vergelijkbaar qua prijsklasse enzo.)

Stop toch eens met steeds te zeggen: "Dat merk is goed, dat merk is slecht!" Da's echt zo'n bullshit! Tests op veiligheid zijn natuurlijk wel wat anders! (Dat artikel heb ik ook gelezen, best schokkend eigenlijk..xD)

@ hierboven: Enkel een idioot verandert nooit van mening! :)

Geplaatst:
comment_1852035

Nou to be honest denk ik dat die vooroordelen wel waar zijn, maar eigenlijk alleen over de auto's van voor 2000 ongeveer... Tot die tijd had eigenlijk elk land wel een vooroordeel dat voor hun auto's gold... Komt meestal ook door wat voor mensen er in dat land wonen. Iedereen kent het verhaal dat mensen in Frankrijk geen reet om hun auto geven en vooral rond de Arc de Triomphe kon je maar beter in de lelijkste auto rijden, dan had je de minste kans op deuken omdat men dan niet jaloers was... Denk dat je dat vooral vroeger ook wel terug zag in het design van hun auto's: Franse auto's waren vroeger meestal niet echt betrouwbaar, roesten sneller, maar hadden wel vaak innovatieve veiligheidssnufjes.

En om ook Duitse wagens even te noemen: Duitse auto's waren vaak makkelijker te repareren dan andere auto's, vooral VW was makkelijk uit elkaar te schroeven, maar waren qua ongeluk-veiligheid weer niet zo goed voor zo ver ik weet(op Mercedes na misschien?), en electronica ging voor zo ver ik weet nogal snel kapot(net als bij Engelse wagens). Ik denk dat die Duitse degelijkheid vooral gold voor Mercedes en VW, en bij VW vooral voor de motor.

En zeker Skoda en Seat waren echt niet betrouwbaar of degelijk: Als je nagaat dat m`n oom en tante ooit Skoda's hadden, en dat ze tot 2 keer toe de deur opende en dat hij er gewoon uitviel(scharnier was gewoonweg doorgeroest), en dat de eerste Ibiza verschrikkelijk onbetrouwbaar was en al roestte terwijl ie in de showroom stond... Dat waren 2 merken die echt slechte prut verkochten vroeger, totdat ze bij VAG kwamen in ieder geval, toen kregen ze ineens eigenschappen van VW: makkelijk te onderhouden en redelijk degelijk, maar qua veiligheid niet echt super.

En Italiaanse wagens stonden natuurlijk bekend om sportiviteit en onbetrouwbaarheid...

Of dat nu nog steeds zo is... De nadelen amper, maar voordelen van die landen zijn er volgens mij nog wel: Franse auto's waren er vrij vroeg mee om vooral veilig te zijn voor voetgangers, met een motorkap die in kan deuken om de klap te verzachten, 5 sterren-crashtest ratings... Duitse wagens zijn nog steeds redelijk degelijk en volgens mij redelijk makkelijk te repareren, Zweedse wagens zijn nog steeds gebouwd als tanks, Italianen zijn nog steeds sportief enzovoort, Japanners hebben nog steeds motorblokken die vrijwel onverwoestbaar zijn(op Toyota's na I guess).

Overigens probeer ik hierin geen een merk te bashen of een fanboy te zijn van VAG. Ik zeg alleen dat de minpunten van vroeger amper meer gelden, maar de pluspunten nog wel.

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1852049

Om wat voor tests gaat het dan? Wat wordt er getest en hoe? Ik dacht namelijk dat Franse wagens bekend staan om hun veiligheid en rijcomfort.

Hij heeft het over kwaliteit, niet rijcomfort en veiligheid.

Kee, dat is waar. Maar ik vroeg het me gewoon af. Ik kan natuurlijk ook wel zeggen dat m'n vader testchauffeur bij een willekeurig merk is, en dat hij ook regelmatig auto's uit dezelfde klasse test, en dat die dan slecht uit de tests komen.

Als je zoiets zegt, moet je dat fatsoenlijk kunnen onderbouwen, en geef je er tenminste een bron bij. (Een site met die test uitslagen bijvoorbeeld.) Wie zegt dat het nu niet is gebaseerd op een persoonlijke mening? Als je werkt bij Ford lijkt het me aanneembaar dat je Ford al gauw beter vind als een ander merk. Je moet het onafhankelijk testen, dus niet door iemand die voor een bepaald merk werkt.

Niks tegen Ford of welk ander merk dan ook hoor, maar als je zegt dat Ford beter is dan andere merken, moet je dat gewoon netjes kunnen onderbouwen. Anders kun je geen fatsoenlijke discussie voeren en krijg je inderdaad fanboy achtige toestanden.

Geplaatst:
comment_1852070

Niks tegen Ford of welk ander merk dan ook hoor, maar als je zegt dat Ford beter is dan andere merken, moet je dat gewoon netjes kunnen onderbouwen. Anders kun je geen fatsoenlijke discussie voeren en krijg je inderdaad fanboy achtige toestanden.

Idd, gewoon wat uit je neus peuteren en rondbazuinen schiet niet op, en dat is juist wat me stoort, ze kunnen vaak niks onderbouwen.

Enne Mythbuster, VW bouwt alles tegenwoordig op een lopende band.

Motor wordt ergens in elkaar geknutseld, carrosserie ergens anders, interieur idem dito, uiteindelijk wordt alles ineen gekwakt en wordt er totaal geen rekening gehouden met de monteurs die er reparaties en onderhoud aan moeten plegen.

Bij ieder merk is dit, Alfa heb ik dit meegemaakt met de 147, kop moest eraf, ieder stekkertje zat achter, ruimte ertussen was ongeveer 1 cm en kon je 100 stekkertjes lospeuteren.

Opel met de Omega V6, voor zit amper ruimte voor, leuk als je een riem moet vervangen.

Kia bij een of ander model, even de oliefilter loshalen, voor ik het wist zat er olie tot aan me oksel, heb de olie filter losgelaten en via een ander onlogisch gat eruit gewipt.

VW en Audi's zitten ook vol gebouwd met troep.

Neus moet zo klein mogelijk zijn en er moet zoveel mogelijk in, kijk maar naar de Mercedes A klasse, vanuit de zijkant gezien zit de motor er diagonaal in, bij de iQ idem dito.

Als je fatsoenlijk wilt sleutelen, moet je een garage zoeken waar ze voornamelijk oudere auto's doen, tot maximaal 1995 ongeveer.

Geplaatst:
comment_1852097

Enne Mythbuster, VW bouwt alles tegenwoordig op een lopende band.

Motor wordt ergens in elkaar geknutseld, carrosserie ergens anders, interieur idem dito, uiteindelijk wordt alles ineen gekwakt en wordt er totaal geen rekening gehouden met de monteurs die er reparaties en onderhoud aan moeten plegen.

Bij ieder merk is dit, Alfa heb ik dit meegemaakt met de 147, kop moest eraf, ieder stekkertje zat achter, ruimte ertussen was ongeveer 1 cm en kon je 100 stekkertjes lospeuteren.

Opel met de Omega V6, voor zit amper ruimte voor, leuk als je een riem moet vervangen.

Kia bij een of ander model, even de oliefilter loshalen, voor ik het wist zat er olie tot aan me oksel, heb de olie filter losgelaten en via een ander onlogisch gat eruit gewipt.

VW en Audi's zitten ook vol gebouwd met troep.

Neus moet zo klein mogelijk zijn en er moet zoveel mogelijk in, kijk maar naar de Mercedes A klasse, vanuit de zijkant gezien zit de motor er diagonaal in, bij de iQ idem dito.

Als je fatsoenlijk wilt sleutelen, moet je een garage zoeken waar ze voornamelijk oudere auto's doen, tot maximaal 1995 ongeveer.

Volgens mij zei ik dat ook ongeveer... Ok, misschien is Duitse zooi niet meer zo makkelijk te fixen als vroeger, maar ik denk wel makkelijker dan de meeste andere wagens. En ook al is het zo dat alles ergens anders gemaakt wordt, het is over het algemeen nog steeds zo dat auto's uit bepaalde landen een aantal eigenschappen met elkaar gemeen hebben, gaat er niet om waar de onderdelen gemaakt worden, maar meer hoe de auto ontworpen wordt. Je bent het neem ik aan met me eens dat over het algemeen: Alfa's tegenwoordig nog steeds een "soul" hebben, dat Duitse wagens nog steeds redelijk lang mee gaan ten opzichte van andere auto's, maar dat de meeste veel te serieus zijn*, dat Franse automerken nog steeds vaak innovatief bezig zijn met veiligheid, dat Japanners nog steeds qua motor redelijk bulletproof zijn, en dat Volvo`s nog steeds als een tank in elkaar zitten qua crash-tests. Wel allemaal minder dan vroeger, maar het is nog wel een beetje zo.

*Kijk naar Audi R8, VW`s, enzovoort.. Zijn allemaal top auto's en zo, maar ik ben het met Clarkson eens dat dat soort auto's te weinig 'humor' hebben, en dat je liever een auto koopt die wat speelser is.

EDIT: En vergeet ook niet dat het nog steeds zo is dat de meeste auto's van Amerikaanse merken goedkoper gemaakt worden dan de meeste Europese auto's *Kijkt naar Dodge Caliber(voelt erg cheap aan), Hummer H2(plastic interieur), Ford GT(Hoe vaak deed Clarkson`s GT het al niet?), Corvette C6(dunne plastic achterkant), Cadillac Escalade, Ford Taurus, enzovoort* En dan heb ik het alleen over bekende Amerikanen omdat daar de meeste issues over bekend zijn...

Bewerkt: door Mythbuster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.