Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 551.2k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Populairste bijdragers

Populairste berichten

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

  • .Sharingan
    .Sharingan

    nja als jij er tevreden mee bent.. Ik heb totaal niets met Amerikaanse merken.. Enkel de muscle classics vind ik wel vet. yup, had een mx5. Heb er gelukkig niets aan overgehouden. Heb enorm veel gelu

Populaire afbeeldingen

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1913948

Prijs is ook verschillend, sommige kopen een nieuwe/andere auto en zetten een auto voor een lagere prijs dan iemand die geldschulden heeft.

En hij heeft een 1.4 met 60pk, gok dat die zo'n 1 op 12 rijden ongeveer.

Rusty heeft er een 2 liter 16klepper, dacht 150pk maar weet niet zeker.

Me moeders Passat deed met een 2liter 8klepper zo'n 1 op 10 ongeveer, maar die was al aardig aan de kilometers, ging weg met 320 of 330 duizend kilometers.

Oh, en dit is mijn 500ste post in dit topic :clown:

150 PK in een Peugeot, chiptuning zeker? :puh: Wat bedoel je precies met 16klepper, dat is in ieder geval iets helemaal anders dan cilinders..:engel:

Agreed, had zelf niet verwacht er zo lang mee te rijden toen ik 'm net kocht, heb btw een gewoon 1400'tje benzine er in liggen met 50pk of zo. Plan is om er een 1.8 of een 2 liter er in te leggen als dit blokje er mee op houdt :)

Verbruik ligt er aan hoe ik rijd, als ik echt zuinig wil doen kom ik net aan de 1 op 14-15, als ik 'm doortrap al gauw op 1 op 10... Is wel te doen dus!

Dat is dan nog redelijk ja. :puh: Is dat wel reglementair, zo gewoon een nieuwe motor in je auto stoppen? :puh:

Geplaatst:
comment_1913960

Bwa valt wel mee. Ik betaal iets van een €44 voor een volle tank met men punto. Diesel staat al bijna even duur als de benzine..

Naja met mn C2 betaal ik zeg maar 1 tank in de week en da's zo'n €65 ( ong 250/mnd )

Met de seicento betaal ik ( uitgerekend ) eens in de 2 weken een tank van €65 ( 150/mnd )

Het scheelt dus zeker iig 100 euro per mnd aan benzinekosten.

En tevens scheelt het me ook 50 euro aan wegenbelasting /3mnd :sigaar:

@gekkieJ / mythbuster: dat soort dingen vergeet ik nou ook altijd eh :bonk:

Gelukkig staat de punto op naam van men vader. Want als ik die zou verzekeren zou ik €2000 per jaar moeten ophoesten.. Vind het schandalig voor een auto van 65pk. Enkel en alleen omdat ik nog geen 25 ben..

Geen idee of het waar is, maar ik hoorde laatst dat als jij in een auto rondrijd die op je pa's naam is verzekerd, je eigen risico wel een stuk hoger is. Just sayin'

Tegen je 25 wel, maar vordeel eraan is dat je tegen je 25 veel meer geld hebt dan dat je nu elk jaar €2500 moet ophoesten...

Geplaatst:
comment_1913962

Prijs is ook verschillend, sommige kopen een nieuwe/andere auto en zetten een auto voor een lagere prijs dan iemand die geldschulden heeft.

En hij heeft een 1.4 met 60pk, gok dat die zo'n 1 op 12 rijden ongeveer.

Rusty heeft er een 2 liter 16klepper, dacht 150pk maar weet niet zeker.

Me moeders Passat deed met een 2liter 8klepper zo'n 1 op 10 ongeveer, maar die was al aardig aan de kilometers, ging weg met 320 of 330 duizend kilometers.

Oh, en dit is mijn 500ste post in dit topic clown.gif

150 PK in een Peugeot, chiptuning zeker? puh2.gif Wat bedoel je precies met 16klepper, dat is in ieder geval iets helemaal anders dan cilinders..hypocrite.gif

Agreed, had zelf niet verwacht er zo lang mee te rijden toen ik 'm net kocht, heb btw een gewoon 1400'tje benzine er in liggen met 50pk of zo. Plan is om er een 1.8 of een 2 liter er in te leggen als dit blokje er mee op houdt smile3.gif

Verbruik ligt er aan hoe ik rijd, als ik echt zuinig wil doen kom ik net aan de 1 op 14-15, als ik 'm doortrap al gauw op 1 op 10... Is wel te doen dus!

Dat is dan nog redelijk ja. puh2.gif Is dat wel reglementair, zo gewoon een nieuwe motor in je auto stoppen? puh2.gif

150 PK in een 2 liter blok valt nog mee, Een Clio 2.0 blok heeft 16(V-Valve) Klepper heeft 179 PK standaard.

Mythbuster mag met een 1.8 of 2 liter blok rondrijden, als die is Ibiza gekeurd is met een 1.8/2.0 blok. Als je hem niet laat keuren en de politie of de verzekering komt er achter, dan is Mythbuster goed het haasje. puh2.gif

Geplaatst:
comment_1913973

Ik zit wel bij een gekleurd iemand, maar veel vrienden van mij zijn in 1 keer bij hem geslaagd. hij woont in het dorp hier, en spreek goed Nederlands. Ik hoorde van me zus dat hij wel gevoel voor humor heeft maar hij kan ook heel erg serieus zijn op de momenten wanneer dat nodig is, ideaal toch? thumbsup2.gif

Nog een leuk verhaal:

Zus zit bij dezelfde rijschool, dus ik bel zo gister naar die vent of die nog leerlingen aannam.. Dat was zo, dus hij wou meteen afspraak maken voor zaterdag ( op het tijdstip dat me zus wou ) dus nou ga ik voor me zus, en daarna mag mijn zus lesrijden ( ook 1e rijles )icon_cab.gif

PS: Post 250 in dit topic.

Dan heb jij wss je rijbewijs eerder, das vaker zo :puh:

Maar opzich is gekleurd niet erg, maar ga niet bij een turk beginnen die amper Nederlands kan :schater:

Ik ga ook in het weekend beginnen! 8) #Golf 2

En Golf: als je een rijschool kiest, kies er dan eentje met Golf 6'en ofzo? :D

Zat ik wel aan te denken, moet nog kijken wat de mogelijkheden zijn :*D

Maar in een Toyota lessen of dergelijke is ook niet verkeerd :Y

Bestaan er nog rijscholen met een Golf 2 als lesauto dan? clown.gif

Ik denk dat G60 gewoon de goedkoopste maar wel betrouwbaarste kiest. Meestal zijn die rijscholen met Golf 6'jes als lesauto hartstikke duur in de prijzen.

Jep, vaak wel, wil een rijschool die goede reviews hebben en daarvan ga ik naar de prijs kijken :Y

Nee, er zijn naar mijn weten geen rijscholen met Golf 2 als lesauto meer... #België :D

En ik denk inderdaad dat GolfG60 niet naar een rijschool gaat gaan waar hij dubbel zoveel betaald als anders om een Golf 6 te hebben, hoor. :puh: Maar als zo'n rijschool betrouwbaar en goedkoop zou zijn, was het wel mooi meegenomen!

Idd, dat vind ik het belangrijkste :bier:

150 PK in een Peugeot, chiptuning zeker? :puh: Wat bedoel je precies met 16klepper, dat is in ieder geval iets helemaal anders dan cilinders..:engel:

Agreed, had zelf niet verwacht er zo lang mee te rijden toen ik 'm net kocht, heb btw een gewoon 1400'tje benzine er in liggen met 50pk of zo. Plan is om er een 1.8 of een 2 liter er in te leggen als dit blokje er mee op houdt :)

Verbruik ligt er aan hoe ik rijd, als ik echt zuinig wil doen kom ik net aan de 1 op 14-15, als ik 'm doortrap al gauw op 1 op 10... Is wel te doen dus!

Dat is dan nog redelijk ja. :puh: Is dat wel reglementair, zo gewoon een nieuwe motor in je auto stoppen? :puh:

Kleppen zijn kleppen die de cilinder om bepaalde tijdstippen afsluit om compressie op te bouwen en om het mengsel erin te laten lopen of juist eruit ;)

8 klepper is het bij een vier cilinder motor dat er dus 2 kleppen(1 inlaat, 1 uitlaat) per cilinder zitten, je zou dus zeggen dat een 16 klepper meer mengsel erin en eruit laat gaan, en dus meer vermogen.

En 150pk uit een 2 liter valt nog mee hoor, destijds had VW het al met een 2liter 16klepper en dat was in 1995 en technologie is zwaar verbeterd.

Tevens ook een motor die Myth erin kan lepelen, want de Seat die hij heeft, is ook uit de fabriek gerold met zo'n motor dus voor 50 euro bij de rdw kan ie hem omkeuren naar 2.0L 16V, en hij moet degelijk erin liggen ofc.

150 PK in een 2 liter blok valt nog mee, Een Clio 2.0 blok heeft 16(V-Valve) Klepper heeft 179 PK standaard.

Mythbuster mag met een 1.8 of 2 liter blok rondrijden, als die is Ibiza gekeurd is met een 1.8/2.0 blok. Als je hem niet laat keuren en de politie of de verzekering komt er achter, dan is Mythbuster goed het haasje. puh2.gif

Klopt, dan rij je onverzekerd rond, en mag je alles zelf betalen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleppen

Zijn dit die kleppen die je bedoelt? :engel: /noob

Jep, dat zijn ze ;)

Geplaatst:
comment_1914008

150 PK in een Peugeot, chiptuning zeker? :puh: Wat bedoel je precies met 16klepper, dat is in ieder geval iets helemaal anders dan cilinders..:engel:

Agreed, had zelf niet verwacht er zo lang mee te rijden toen ik 'm net kocht, heb btw een gewoon 1400'tje benzine er in liggen met 50pk of zo. Plan is om er een 1.8 of een 2 liter er in te leggen als dit blokje er mee op houdt :)

Verbruik ligt er aan hoe ik rijd, als ik echt zuinig wil doen kom ik net aan de 1 op 14-15, als ik 'm doortrap al gauw op 1 op 10... Is wel te doen dus!

Dat is dan nog redelijk ja. :puh: Is dat wel reglementair, zo gewoon een nieuwe motor in je auto stoppen? :puh:

Kleppen zijn kleppen die de cilinder om bepaalde tijdstippen afsluit om compressie op te bouwen en om het mengsel erin te laten lopen of juist eruit ;)

8 klepper is het bij een vier cilinder motor dat er dus 2 kleppen(1 inlaat, 1 uitlaat) per cilinder zitten, je zou dus zeggen dat een 16 klepper meer mengsel erin en eruit laat gaan, en dus meer vermogen.

En 150pk uit een 2 liter valt nog mee hoor, destijds had VW het al met een 2liter 16klepper en dat was in 1995 en technologie is zwaar verbeterd.

Tevens ook een motor die Myth erin kan lepelen, want de Seat die hij heeft, is ook uit de fabriek gerold met zo'n motor dus voor 50 euro bij de rdw kan ie hem omkeuren naar 2.0L 16V, en hij moet degelijk erin liggen ofc.

Dat is het punt zeg maar een beetje. Ik heb het toevallig bij de APK even na gevraagd aangezien ik 't deze of volgende zomer wel van plan ben. 'Stel nou dat ik van de zomer een andere motor er in wil hangen, wat moet ik dan doen met keuren?' Die jongen die 'm heeft gekeurd zei ongeveer dit:

"In principe zwijgen. Met de APK kijken ze alleen naar het aantal cilinders en de hoofdbrandstof, niet naar de cilinder inhoud. Als jij een blok uit een andere Ibiza er in kan lepelen kunnen ze er met de APK niet echt moeilijk over doen. Maar weet wat je op je hals haalt, je moet waarschijnlijk je hele kabelboom gaan vervangen, je instrumenten daar krijg je gezeur mee omdat 't niet meer klopt. Ook je aandrijfassen zullen misschien niet meer passen. Maar met keuren in principe zwijgen. Anders zou je er mee naar Lelystad moeten, moet je 'm helemaal laten herkeuren. En dan gaan zij waarschijnlijk zeuren over je remmen die je ook moet upgraden, dat je draagarmen van een andere Ibiza moet halen vanwege extra kracht die er op komt te staan enzovoort. Als je er aan begint kun zeer waarschijnlijk 't beste een hele (schade?) auto erbij kopen en gewoon alles overzetten."

Met een licht autootje met 145pk op z`n minst is het natuurlijk niet slim om de originele remmen erop te laten zitten, en ik ken wat gekietelde 2.0 16klepper ABF'jes(ABF=motortype) uit Engeland met Mercedes superchargers/kompressors die rond 200-230pk zitten, dus boven die 145pk is ook nog wel te komen.

Ik ben er dus nog niet helemaal over uit wat ik ga doen en wat voor blok er in zou komen('t liefst een VR6, maar dat is een te groot project voor mij).

Ben sowieso wel van plan om gewoon de remmen te upgraden, vooral omdat mijn remmen nogal tiny zijn(en ik er gewoon Cupra remmenschijven en klauwen op zou kunnen plakken denk ik).

Dit ligt er ook een beetje aan wat het zou gaan kosten allemaal. Ben namelijk niet van plan om voor 2000 euro aan extra upgrades te gaan doen met de kans dat ik 'm b.v. uiteindelijk niet APK/RDW gekeurd krijg omdat ik b.v. de draagarmen niet heb geupgrade, en dat dan blijkt dat als ik die upgrade, andere onderdelen die al geupgrade zijn, daar niet op passen of iets dergelijks!

Sowieso wil ik het op het werk gaan doen met m`n baas. Ik werk bij een autostalling dus eventueel kan ik 'm daar neerzetten als ik er aan werk(tegen betaling natuurlijk). En we hebben daar een brug en een shitload een goede materialen en m`n baas weet nogal veel van motoren, dat is het probleem dus niet. Ben eerlijk gezegd een beetje bang om veel te veel geld in zo`n project te steken, en het dan uiteindelijk niet te kunnen afmaken...

@Discussie over rijscholen: Probeer NXXT eens, die zijn super goedkoop. Je kunt dan in een Golf 5(of 6?) rijden, of een Polo Bluemotion, of geloof ik een Mini Cooper.

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1914022

Dat is het punt zeg maar een beetje. Ik heb het toevallig bij de APK even na gevraagd aangezien ik 't deze of volgende zomer wel van plan ben. 'Stel nou dat ik van de zomer een andere motor er in wil hangen, wat moet ik dan doen met keuren?' Die jongen die 'm heeft gekeurd zei ongeveer dit:

"In principe zwijgen. Met de APK kijken ze alleen naar het aantal cilinders en de hoofdbrandstof, niet naar de cilinder inhoud. Als jij een blok uit een andere Ibiza er in kan lepelen kunnen ze er met de APK niet echt moeilijk over doen. Maar weet wat je op je hals haalt, je moet waarschijnlijk je hele kabelboom gaan vervangen, je instrumenten daar krijg je gezeur mee omdat 't niet meer klopt. Ook je aandrijfassen zullen misschien niet meer passen. Maar met keuren in principe zwijgen. Anders zou je er mee naar Lelystad moeten, moet je 'm helemaal laten herkeuren. En dan gaan zij waarschijnlijk zeuren over je remmen die je ook moet upgraden, dat je draagarmen van een andere Ibiza moet halen vanwege extra kracht die er op komt te staan enzovoort. Als je er aan begint kun zeer waarschijnlijk 't beste een hele (schade?) auto erbij kopen en gewoon alles overzetten."

Met een licht autootje met 145pk op z`n minst is het natuurlijk niet slim om de originele remmen erop te laten zitten, en ik ken wat gekietelde 2.0 16klepper ABF'jes(ABF=motortype) uit Engeland met Mercedes superchargers/kompressors die rond 200-230pk zitten, dus boven die 145pk is ook nog wel te komen.

Ik ben er dus nog niet helemaal over uit wat ik ga doen en wat voor blok er in zou komen('t liefst een VR6, maar dat is een te groot project voor mij).

Ben sowieso wel van plan om gewoon de remmen te upgraden, vooral omdat mijn remmen nogal tiny zijn(en ik er gewoon Cupra remmenschijven en klauwen op zou kunnen plakken denk ik).

Dit ligt er ook een beetje aan wat het zou gaan kosten allemaal. Ben namelijk niet van plan om voor 2000 euro aan extra upgrades te gaan doen met de kans dat ik 'm b.v. uiteindelijk niet APK/RDW gekeurd krijg omdat ik b.v. de draagarmen niet heb geupgrade, en dat dan blijkt dat als ik die upgrade, andere onderdelen die al geupgrade zijn, daar niet op passen of iets dergelijks!

Sowieso wil ik het op het werk gaan doen met m`n baas. Ik werk bij een autostalling dus eventueel kan ik 'm daar neerzetten als ik er aan werk(tegen betaling natuurlijk). En we hebben daar een brug en een shitload een goede materialen en m`n baas weet nogal veel van motoren, dat is het probleem dus niet. Ben eerlijk gezegd een beetje bang om veel te veel geld in zo`n project te steken, en het dan uiteindelijk niet te kunnen afmaken...

@Discussie over rijscholen: Probeer NXXT eens, die zijn super goedkoop. Je kunt dan in een Golf 5(of 6?) rijden, of een Polo Bluemotion, of geloof ik een Mini Cooper.

Idd, bij APK kunnen ze namelijk niet kijken wat je motorinhoud is, behalve naar je motorcode ;)

Maar idd, kabelboom moet aangepast of vervangen worden, vooral omdat een ABF best wel elektrisch is tegenover de gewone motoren, dus het beste is een ABF kabelboom.

Je tellerklok moet je vervangen, vanwege de kmteller en toerenteller, die van jou gaat wss tot 200km/u en 7000 toeren en die van een ABF dacht ik tot 240 of 260 en 7500 toeren.

Natuurlijk moet je de aandrijfassen vervangen, omdat je ook een andere motor en versnellingsbak(je huidige is te kort qua versnellingen) erin legt, dan heb je meestal de assen ook al ;)

Of je er naar Lelystad heen moet weet ik niet, maar ik denk dat hij in de war is met een andere motor erin lepelen die er nooit in is geleverd, en dan moet je een complete keuring ondergaan.

Als ik het me helemaal goed herinner, mag je bij auto's t/m 97 een andere motor erin leggen die er (als optie) erin is geleverd, dus een ABF zou je volgens dat er gewoon in mogen leggen, VR6 weer niet.

Maar ik zal kijken of ik er nog wat info over vind ;)

Wss ben je idd dus beter af met een schade auto, zag op MP een Corboda GTI 16V voor 1000, ietswat prijzig maar dan heb je eigenlijk alles, en als je alles los koopt ben je 10x zoveel kwijt.

Je kan ook nog over de grens kijken voor een 16V, misschien zoeken naar een Golf 3 16V maar weet niet hoe het exact zit met je onderstel.

Want een Golf 3 GTI heeft 5 gaats in de wielen, terwijl een Cupra 4x100 heeft.

Geplaatst:
comment_1914101

@JarnoG: stuk voor stuk prachtige wagens! Post eens foto's van al dat moois dat voor je deur staat! :Y

ik beloof dat ik in het weekend als alle auto's er staan een foto zal neme en hierop zetten ok?

Geplaatst:
comment_1914102

Ik meen is gelezen te hebben dat dit zelfs helemaal niet meer mag, tenzij het motorvermogen niet meer toeneemt dan een x-aantal procent.

Hmm, nu je het zegt schiet me iets te binnen, ik meen wel iets gelezen te hebben dat de toename maar 40% mocht zijn, weet nu niet zeker of dit ook onder de 'voor 97' regel van toepassing is.

Myth, miss helpt dit je: Klik

Gaat om een Opel( :duh: ) 1.2 die naar 2.0 16V gaat, van +/-50pk naar 150pk dus, en ze moesten een volle test doen wat bij hun toen afgerond 700euro kostte.

Tevens staat er een paar berichten eronder de consequenties die het kan dragen als je auto niet meer type goedgekeurd is ;)

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_1914106

Ik meen is gelezen te hebben dat dit zelfs helemaal niet meer mag, tenzij het motorvermogen niet meer toeneemt dan een x-aantal procent.

Hmm, nu je het zegt schiet me iets te binnen, ik meen wel iets gelezen te hebben dat de toename maar 40% mocht zijn, weet nu niet zeker of dit ook onder de 'voor 97' regel van toepassing is.

Ik denk dat je pas alles zonder probleem mag veranderen op een auto die als Old-timer gekeurd is. (25jaar oud dus)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.