Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 551.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Populairste bijdragers

Populairste berichten

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

  • .Sharingan
    .Sharingan

    nja als jij er tevreden mee bent.. Ik heb totaal niets met Amerikaanse merken.. Enkel de muscle classics vind ik wel vet. yup, had een mx5. Heb er gelukkig niets aan overgehouden. Heb enorm veel gelu

Populaire afbeeldingen

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1949507

Kan je beter blijven fietsen heb je bijna geen omkosten... :sigaar:

heb alleen geen zin om 100km per dag te fietsen, dat kost m'n benen :bier: dan denk ik nog geen eens aan de boodschappen :clown:

hue2.jpg

Geplaatst:
comment_1949683

Dude seriously.

De fiat motor is een 2cilinder met 85Pk die pakweg als je hem op eco modus zet, 4.5l per 100km verbruikt.

Die is btw een pak betrouwbaarder dan een 3 cilinder die op zijn max zit.

Daarbij komt waarschijnlijk ook nog eens dat die 3 cilinder van ford supervierkant is.

Als je niet weet wat het betekent zoek het dan even op, dan leer je nog eens wat..

Ford verbruikt 4.8 l, 2 cilinder heeft evenveel PK/cilinder als die 3 cilinder(lijkt mij dus dat ze alle2 op hun max zitten). Oja, op Google vind ik zoeven niet waarom een vierkante motor nadelig kan zijn.

Ahum, ik zal je even de type motors uitleggen. Of jet nu leest of niet.

Lange slag motor

- Slaglengte groter dan boring

- rustig draaiend

- lage toerentallen

Vierkante motor

- Slaglengte en boring = gelijk

- hogere toerentallen bereiken zonder motorschade

- cilinderinhoud blijft even groot, terwijl de zuigerbeweging kleiner wordt.

Super vierkante motor

- Slaglengte kleiner dan boring

- cilinderinhoud blijft even groot, terwijl de zuigerbeweging nog kleiner wordt.

- Hoge toerentalmotor

- Nerveus

- slijtagegevoeliger.

En daarom is een super vierkante motor niet zo betrouwbaar.

" Hoe hoger het motortoerental, accelaratievermogen of motorbelasting, hoe relatief sneller de algemene motorslijtage van de krukas- en drijfstandlagering, de cilinder, de zuiger en zuigerveren.

Dus in vergelijking met de ford motor gaat de fiat langer mee aangezien dit een lange-slag motor is.

(boring 80.5mm, slag 86mm). de ford motor daarentegen is de boring 60 en de slag 51 = super vierkant. :)

Ik hoop dat je nu eindelijk eens iets heb bijgeleerd ipv altijd te proberen de wijsneus uit te hangen.

Bron: cursus motoren 5de jaar automechanica.

Geplaatst:
comment_1949698

Dude seriously.

De fiat motor is een 2cilinder met 85Pk die pakweg als je hem op eco modus zet, 4.5l per 100km verbruikt.

Die is btw een pak betrouwbaarder dan een 3 cilinder die op zijn max zit.

Daarbij komt waarschijnlijk ook nog eens dat die 3 cilinder van ford supervierkant is.

Als je niet weet wat het betekent zoek het dan even op, dan leer je nog eens wat..

Ford verbruikt 4.8 l, 2 cilinder heeft evenveel PK/cilinder als die 3 cilinder(lijkt mij dus dat ze alle2 op hun max zitten). Oja, op Google vind ik zoeven niet waarom een vierkante motor nadelig kan zijn.

Ahum, ik zal je even de type motors uitleggen. Of jet nu leest of niet.

Lange slag motor

- Slaglengte groter dan boring

- rustig draaiend

- lage toerentallen

Vierkante motor

- Slaglengte en boring = gelijk

- hogere toerentallen bereiken zonder motorschade

- cilinderinhoud blijft even groot, terwijl de zuigerbeweging kleiner wordt.

Super vierkante motor

- Slaglengte kleiner dan boring

- cilinderinhoud blijft even groot, terwijl de zuigerbeweging nog kleiner wordt.

- Hoge toerentalmotor

- Nerveus

- slijtagegevoeliger.

En daarom is een super vierkante motor niet zo betrouwbaar.

" Hoe hoger het motortoerental, accelaratievermogen of motorbelasting, hoe relatief sneller de algemene motorslijtage van de krukas- en drijfstandlagering, de cilinder, de zuiger en zuigerveren.

Dus in vergelijking met de ford motor gaat de fiat langer mee aangezien dit een lange-slag motor is.

(boring 80.5mm, slag 86mm). de ford motor daarentegen is de boring 60 en de slag 51 = super vierkant. :)

Ik hoop dat je nu eindelijk eens iets heb bijgeleerd ipv altijd te proberen de wijsneus uit te hangen.

Bron: cursus motoren 5de jaar automechanica.

Dat hebben we ondertussen al genoeg gezegd, maar na het lezen van dit stuk zal hij vast wel iets gaan zeggen als 'Ja dit wist ik al' of iets dergelijks, hem kennende..

Geplaatst:
comment_1949706

Dude seriously.

De fiat motor is een 2cilinder met 85Pk die pakweg als je hem op eco modus zet, 4.5l per 100km verbruikt.

Die is btw een pak betrouwbaarder dan een 3 cilinder die op zijn max zit.

Daarbij komt waarschijnlijk ook nog eens dat die 3 cilinder van ford supervierkant is.

Als je niet weet wat het betekent zoek het dan even op, dan leer je nog eens wat..

Ford verbruikt 4.8 l, 2 cilinder heeft evenveel PK/cilinder als die 3 cilinder(lijkt mij dus dat ze alle2 op hun max zitten). Oja, op Google vind ik zoeven niet waarom een vierkante motor nadelig kan zijn.

Ahum, ik zal je even de type motors uitleggen. Of jet nu leest of niet.

Lange slag motor

- Slaglengte groter dan boring

- rustig draaiend

- lage toerentallen

Vierkante motor

- Slaglengte en boring = gelijk

- hogere toerentallen bereiken zonder motorschade

- cilinderinhoud blijft even groot, terwijl de zuigerbeweging kleiner wordt.

Super vierkante motor

- Slaglengte kleiner dan boring

- cilinderinhoud blijft even groot, terwijl de zuigerbeweging nog kleiner wordt.

- Hoge toerentalmotor

- Nerveus

- slijtagegevoeliger.

En daarom is een super vierkante motor niet zo betrouwbaar.

" Hoe hoger het motortoerental, accelaratievermogen of motorbelasting, hoe relatief sneller de algemene motorslijtage van de krukas- en drijfstandlagering, de cilinder, de zuiger en zuigerveren.

Dus in vergelijking met de ford motor gaat de fiat langer mee aangezien dit een lange-slag motor is.

(boring 80.5mm, slag 86mm). de ford motor daarentegen is de boring 60 en de slag 51 = super vierkant. :)

Ik hoop dat je nu eindelijk eens iets heb bijgeleerd ipv altijd te proberen de wijsneus uit te hangen.

Bron: cursus motoren 5de jaar automechanica.

Dat hebben we ondertussen al genoeg gezegd, maar na het lezen van dit stuk zal hij vast wel iets gaan zeggen als 'Ja dit wist ik al' of iets dergelijks, hem kennende..

Vind ik leuk? :D

Geplaatst:
comment_1949709

**

Mooie post, je hebt (vanzelfsprekend) gelijk.

Dat hebben we ondertussen al genoeg gezegd, maar na het lezen van dit stuk zal hij vast wel iets gaan zeggen als 'Ja dit wist ik al' of iets dergelijks, hem kennende..

Misschien moeten mensen zoals jou eens beseffen dat met denken dat je de slimmere bent niks bereikt in een discussie, probeer dat eens te bewijzen dat je de slimmere bent in een post zoals die van moechy.

Om je even te pesten: Ik wist wel dat er een groot aantal omwentelingen gebeurd in die motor(280 000/minuut als ik me niet vergis), ik had namelijk een autoblogger filmpje bekeken.

Net als Rullez: Probeer eens te bewijzen dat er in 2000 een 1.6 Bora was met 115 PK(benzine), ben er nogal zeker van dat het een 100 PK is. [Nu wacht ik met smart op een linkje van jou, maar ik ben er nogal gerust in dat je deze niet gaat vinden en deze post bijgevolg zult negeren..] Om je het nodige opzoekingswerk te besparen: De enige benzine met 115 PK was een 2 liter. Maar ach, ik ben in een goede bui: Klik.

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_1949711

Misschien moeten mensen zoals jou eens beseffen dat met denken dat je de slimmere bent niks bereikt in een discussie, probeer dat eens te bewijzen dat je de slimmere bent in een post zoals die van moechy.

Ik heb voor zover ik weet nergens gezegd dat ik 'slimmer' ben, denken doe ik het ook niet dus die stelling slaat nergens op. Ik weet misschien meer over bepaalde onderwerpen in het automotive kader, die jij ongetwijfeld zult overcompenseren met de kennis van scheinheilig zijn en ballen likken bij moderators en weet ik het allemaal. Want dàt, nee dàt ken ik niet. En willen kunnen doe ik het ook niet ;)

Ook ga ik in principe geen discussie aan met jou, ik zeg er alleen wat van. Jij (en dit zie ik vaker terug) post heel vaak dingen over een willekeurig onderwerp (in dit geval gaat het dus over auto's) die ik interpreteer als beter weten.

Ik verwijs even terug naar een aantal posts van paar maanden geleden.

Met alle respect, maar ik denk persoonlijk dat een Volvo wel wat kwalitatiever is dan een Seat..
Euh ja, als je een auto slecht verlaagt is stuitert/schommelt ie een beetje hoor.
'Waarom een ipod touch als een mp3 ook werkt'? Wtf? Ik vind iPhones nog steeds overpriced, en nog steeds geweldig. Je kent me echt langs geen kanten en dan begin je dit soort dingen te lullen. Achter je computerscherm ben je wel een stoere knul hé..Ik interesseer me in wat ik wil, en als je dat mentaal niet aankunt, ga je maar weg van dit forum. Ruziezoekers zoals jou zijn we liever kwijt dan rijk..

Dit soort post zie ik als beterweten, omdat je zelf niet veel van het onderwerp weet en toch post alsof je dat wel doet.

En die laatste is gewoon ballenlikkerij.. :bier:

Geplaatst:
comment_1949719

1. Misschien moeten mensen zoals jou eens beseffen dat met denken dat je de slimmere bent niks bereikt in een discussie, probeer dat eens te bewijzen dat je de slimmere bent in een post zoals die van moechy.

2. Om je even te pesten: Ik wist wel dat er een groot aantal omwentelingen gebeurd in die motor(280 000/minuut als ik me niet vergis), ik had namelijk een autoblogger filmpje bekeken.

3. Net als Rullez: Probeer eens te bewijzen dat er in 2000 een 1.6 Bora was met 115 PK(benzine), ben er nogal zeker van dat het een 100 PK is. [Nu wacht ik met smart op een linkje van jou, maar ik ben er nogal gerust in dat je deze niet gaat vinden en deze post bijgevolg zult negeren..] Om je het nodige opzoekingswerk te besparen: De enige benzine met 115 PK was een 2 liter. Maar ach, ik ben in een goede bui: Klik.

1., Je spreekt jezelf tegen, zelfs met deze post...

2., WAT draait er 280.000 omwentelingen in je motor? Als een motor 8000 toeren max kan halen, welk onderdeel draait er dan zo'n 35x zo snel dan de motor zelf?

3.,De 2000 1.6 liter, was er in twee smaken, 8v en de 16v, beide maakte 105pk om precies te zijn.

Je verhaal over de 2.0 klopt verder wel, deze leverde 115pk.

Geplaatst:
comment_1949733

@golfg60 even een bijdehandse opmerking. Een motor draait niet :7. :puh:

Ssst, zeg dat nou niet, nu heeft Megapilot geen opmerking meer om zich eronderuit te lullen :duh::puh:

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_1949736

@golfg60 even een bijdehandse opmerking. Een motor draait niet :7. :puh:

Ssst, zeg dat nou niet, nu heeft Megapilot geen opmerking meer om zich eronderuit te lullen :duh::puh:

true :puh:. Of ie gaat opzoeken dat de krukas 2x zoveel omwentelingen maakt als de nokkenas :7. (Wat natuurlijk ook zo is).

Vraagje voor megapilot.

Als de motor 3500 toeren draait, op wat wordt dit dan gemeten?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.