Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden

vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

• Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Joriz
    Joriz

Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

• Sentasi
    Sentasi

Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2003424

Hmm, dampen je ramen aan als je auto gedraaid heeft en een tijd stil gestaan heeft? Zit er btw nog genoeg koelvloeistof in? :puh:

Ik heb de motor nooit lang stationair laten draaien, maar ik heb er in ieder geval toch niks van gemerkt. Ik denk ook wel dat er van alles nog genoeg in zit, want de garage had alles (waaronder de olie) ververst en aangevuld. :puh:

Geplaatst:
comment_2003492

Hmm, dampen je ramen aan als je auto gedraaid heeft en een tijd stil gestaan heeft? Zit er btw nog genoeg koelvloeistof in? :puh:

Ik heb de motor nooit lang stationair laten draaien, maar ik heb er in ieder geval toch niks van gemerkt. Ik denk ook wel dat er van alles nog genoeg in zit, want de garage had alles (waaronder de olie) ververst en aangevuld. :puh:

Toch maar eens controleren, is trouwens niet bij het stationair draaien, maar na het warm rijden, parkeren afleggen en een tijd wachten, als er dan condens op je raam komt kan het een paar dingen zijn.

Geplaatst:
comment_2003588

Mijn oma had een Opel Agila toen ze nog een appartement in Spanje had. Weet nog dat mijn vader dat ding haatte. Hij was geel, was niet vooruit te branden, en als er veel wind stond vanaf de zijkant werd je zowat weggeblazen. :7

Ik weet het, maar ik bedoel maar, als je het gratis kunt krijgen + de garage je ook nog garantie bied op die wagen (enkel moest er iets serieus aan mis zijn), dan ga je dat toch niet afslaan? Ik heb nooit gezegd dat ik de auto mooi vind, maar het is echt een goede auto om te leren rijden. Valt moeilijk stil, en trekt zich op lage toeren echt overal doorheen.

@Moechy, zal zien of ik ooit de kans krijg om dat te doen. :puh:

Voorlopig denk ik dat ik het zo maar zal laten.

(heel late) EDIT: Vorige week vrijdag of zo had mijn pa er trouwens mee gereden, en dan hebben we een kwartiertje stilgestaan met de wagen op een parking (met de motor af), en ik zag geen condens op de ruiten trouwens. :puh:

Bewerkt: door vice

Geplaatst:
comment_2003589

Mijn oma had een Opel Agila toen ze nog een appartement in Spanje had. Weet nog dat mijn vader dat ding haatte. Hij was geel, was niet vooruit te branden, en als er veel wind stond vanaf de zijkant werd je zowat weggeblazen. :7

Ik weet het, maar ik bedoel maar, als je het gratis kunt krijgen + de garage je ook nog garantie bied op die wagen (enkel moest er iets serieus aan mis zijn), dan ga je dat toch niet afslaan? Ik heb nooit gezegd dat ik de auto mooi vind, maar het is echt een goede auto om te leren rijden. Valt moeilijk stil, en trekt zich op lage toeren echt overal doorheen.

Het is ook niks ergs in mijn ogen, ik heb er heerlijke en grappige herinneringen aan over gehouden. :)

Geplaatst:
comment_2003612

Toch maar eens controleren, is trouwens niet bij het stationair draaien, maar na het warm rijden, parkeren afleggen en een tijd wachten, als er dan condens op je raam komt kan het een paar dingen zijn.

Vertel eens wat dat kan veroorzaken? Mijn auto doet dit namelijk in de winter redelijk vaak, aangezien ik `m soms een week of zelfs twee weken niet gebruik. Als ik dan op het werk m`n auto parkeer is alles binnen een paar uur beslagen/vol met damp. Op zich niet zo'n probleem, maar vorige lente zat er op een gegeven moment ineens een beetje schimmel op m`n achtergordels en onder 't vloermatje rechtsachter. Tegenwoordig kan ik het goed voorkomen door `m tijdens het rijden flink warm te stoken van binnen, en `m dan te parkeren met de blazers op maximum en de verwarming helemaal op koud, maar zou best eens willen weten wat het kan zijn dan... Heb één keer op internet gevonden dat het misschien een filter in de verwarming kan zijn dat verrot is, maar als jij zegt dat het een paar dingen kan zijn zou ik dat graag willen weten...

Ik heb trouwens geen airco en m`n ramen sluiten gewoon goed, het gebeurt niet alleen als 't heeft geregend voordat ik `m parkeer. Verwarming doet het gewoon perfect(vandaar dat ik niet snap hoe dat filter verrot kan zijn, dan zou de verwarming toch minder goed werken, of de lucht die eruit komt zou naar brandstof ruiken of zo?)...

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_2003746

Het kan toch wel wat dingen zijn, ergens binnen staat vocht, kan in je afvoer zitten, bij je reserve wiel, noem het maar op.

Een filter kan mocht ie eens nat zijn geworden, als dit erin blijft zitten en je gaat stoken dan komt er dus damp binnen.

Dat verklaard ook waarom ie het in de winter doet, want zomers heb jij je verwarming niet aan en evt. je ramen open.

Ergens slaat ie damp uit, laat anders je raam eens op een klein kiertje staan als je op het werk komt.

Je auto is dan steen koud, maar je hebt geen damp.

Want dan kan het weg, nu laat je het raam dicht, damp komt weer naar beneden omdat je stookt.

En komt bv. niet terug in je filter, maar op je vloer/stoelen/gordels etc. wat weer gaat schimmelen.

Daarom als je condens erin hebt, raampje op een kiertje, dan kan de vocht naar buiten ;)

Geplaatst:
comment_2003834

Het kan toch wel wat dingen zijn, ergens binnen staat vocht, kan in je afvoer zitten, bij je reserve wiel, noem het maar op.

Een filter kan mocht ie eens nat zijn geworden, als dit erin blijft zitten en je gaat stoken dan komt er dus damp binnen.

Dat verklaard ook waarom ie het in de winter doet, want zomers heb jij je verwarming niet aan en evt. je ramen open.

Ergens slaat ie damp uit, laat anders je raam eens op een klein kiertje staan als je op het werk komt.

Je auto is dan steen koud, maar je hebt geen damp.

Want dan kan het weg, nu laat je het raam dicht, damp komt weer naar beneden omdat je stookt.

En komt bv. niet terug in je filter, maar op je vloer/stoelen/gordels etc. wat weer gaat schimmelen.

Daarom als je condens erin hebt, raampje op een kiertje, dan kan de vocht naar buiten ;)

Heb ik laatst al geprobeerd, had zelfs m`n raam een heel eind open gezet aan beide kanten, hielp geen zier volgens mij, al waren m`n ramen toen al nat.

Punt is dat als ik m`n verwarming dus uit laat, er meestal wel weer damp op de ramen komt. Waarschijnlijk omdat het vocht verdampt als ik `m flink warm stook?... Maar hoe verklaar je dan dat hij niet beslaat als ik `m parkeer met de blazers vol aan, en verwarming helemaal op koud. Ook al is er dan een directe verbinding met buiten(via de verwarmingsbuis dingen), die lucht moet dan nog steeds door het filter toch?

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_2003845

Dat eerste heeft dus geen zin als je ramen al vochtig zijn, kun je eigenlijk geen conclusie uit trekken.

Daarnaast, als jij op een koude raam ademt, wat gebeurd er dan mee, juist, condens ;)

Blazers vol aan op koud is ook simpel, condens begint omdat er warme lucht/vocht tegen je koude raam aan zit, zie het zinnetje hierboven.

Koud op koud is het heel minimaal, licht aan temperatuur verschil wat dan minimaal zal zijn, en minimale verschil is minimale condens.

En rechtstreekse verbinding is er, alleen omdat je kachel hard blaast, geen enkel luchtdeeltje kan terug naar buiten, drukverschil.

Geplaatst:
comment_2003904

Bij mij dampte ie altijd aan, omdat men koppakking kapot was :puh:.

Sinds ik die vervangen heb, dampt ie niet meer aan, enkel zijn de leidingtjes van men binnenradiator verstropt en dus krijg ik amper nog warme lucht binnen.

Is spijtig genoeg een duur grapje om te vervangen..

Geplaatst:
comment_2004315

Bij mij dampte ie altijd aan, omdat men koppakking kapot was :puh:.

Sinds ik die vervangen heb, dampt ie niet meer aan, enkel zijn de leidingtjes van men binnenradiator verstropt en dus krijg ik amper nog warme lucht binnen.

Is spijtig genoeg een duur grapje om te vervangen..

Hoe ver zit ie weg?

Anders loshalen en een ontstopper of heet water er door laten lopen of in laten weken?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.