Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden

vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

• Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Joriz
    Joriz

Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

• Sentasi
    Sentasi

Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2149675

Dat zei hij :7

Alleen aanrijdingen en het ingrijpen van examinatoren zijn directe K.O.'s zo ver ik weet :puh:

Zelfs een ingrijp hoeft geen directe KO te zijn, bij mij toen twee keer op de rem gedrukt, beide onzin maar goed.

Eerste keer was op een 50 weg, T-splitsing naar links, ik moest daar naast links maar er ligt een hoge drempel en een meter of 5 verder ligt een fietspad, dus ik reed erop en er kwam een fietser aan, ik remde later/reed iets door zodat de wagen niet meer op de weg stond.

Ze was bang dat ik doorreed en trapte op de rem, toen ik vertelde dat ik de fietser had gezien maar dat ik niet half op de weg wou blijven staan en daardoor iets doorreed, toen was het goed.

Tweede keer was zodat ik niet te ver doorreed zodat een parkeerplaats opdraaien makkelijker zou zijn.

Hinderen is een belangrijk punt, wat ik wou doen is dus eigenlijk beter(zie eerste ingreep), een klein stukkie doorrijden ipv. vroeg remmen zodat het verkeer op de andere weg zou tegenhouden.

Ook altijd goed om je heen kijken, veiligheid staat bovenaan, mensen in gevaar brengen is vrijwel automatisch zakken.

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_2149683

Wat mijn instructeur mij heeft aangeleerd is dat je prioriteit in de auto ligt (je moet dan vooral aan controlehandelingen denken). Je zorgt eerst dat je alles daar goed doet en dan ga je letten op het verkeer. Anders ga je je teveel focussen op de anderen en als er dan plotseling een fietser voor je auto rijdt kan het best eens zijn dat je niet meer weet wat je moet doen. Met als gevolg dat je zowel jezelf als de anderen in gevaar kunt brengen.

Overigens heb ik een vraagje aan de 'experts' hier: wie van jullie heeft met rijles geleerd dat je naar z'n 4 moet schakelen als je 50 gaat rijden? Met andere woorden, binnen de bebouwde kom dus. Want volgens mijn instructeur is dat ook weer iets van het nieuwe rijden, maar iedereen die nog niet zo lang bezig is met rijles zegt dit helemaal niet te hebben geleerd (om nog maar te zwijgen over bijvoorbeeld mijn ouders die al helemaal raar opkeken hiervan). Ik weet niet hoe dat bij jullie zit? :puh:

Niet dat het me verder uitmaakt trouwens, want het zit inmiddels toch in m'n koppie. Dus ik verwacht ook niet dat ik dit nog fout zal doen. Maar ik was gewoon benieuwd naar hoe jullie het precies geleerd hebben.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Geplaatst:
comment_2149716

Naar de 4 schakelen, het is mij niet aangeleerd, al deed ik het vaker wel omdat de Toyota Auris zo'n schakellampje heeft.

Deed het ook omdat het lekkerder/rustiger reed maar als ik bv. in een rotonde in vizier had dan deed ik het niet.

Het heeft geen zin om 10 seconde in de 4 ipv. 3 te rijden, dus die moeite doe ik dan niet, tevens was het niet mijn diesel.

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_2149720

Dat zei hij :7

Alleen aanrijdingen en het ingrijpen van examinatoren zijn directe K.O.'s zo ver ik weet :puh:

Zelfs een ingrijp hoeft geen directe KO te zijn, bij mij toen twee keer op de rem gedrukt, beide onzin maar goed.

Aha, oke dat wist ik niet. Dankjewel :puh:

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
comment_2149765

Net proefles gehad. Voertuig controle is goed. Moet alleen wel wat beter om me heen kijken. Max 10 lessen zegt die kerel. :D

Overigens heb ik een vraagje aan de 'experts' hier: wie van jullie heeft met rijles geleerd dat je naar z'n 4 moet schakelen als je 50 gaat rijden? Met andere woorden, binnen de bebouwde kom dus. Want volgens mijn instructeur is dat ook weer iets van het nieuwe rijden, maar iedereen die nog niet zo lang bezig is met rijles zegt dit helemaal niet te hebben geleerd (om nog maar te zwijgen over bijvoorbeeld mijn ouders die al helemaal raar opkeken hiervan). Ik weet niet hoe dat bij jullie zit? :puh:

Dat je dat buiten de bebouwde kom moet doen klopt wel, maar daar binnen kan je gewoon in z'n 3 blijven rijden dacht ik want daar moet je veel vaker afremmen en optrekken. Maar als je rij instructeur het zegt zou ik het maar gewoon doen, je zit er immers om je rijbewijs te halen en niet om er je gelijk te krijgen.

Bewerkt: door BoerDave

Geplaatst:
comment_2149825

Wat mijn instructeur mij heeft aangeleerd is dat je prioriteit in de auto ligt (je moet dan vooral aan controlehandelingen denken). Je zorgt eerst dat je alles daar goed doet en dan ga je letten op het verkeer. Anders ga je je teveel focussen op de anderen en als er dan plotseling een fietser voor je auto rijdt kan het best eens zijn dat je niet meer weet wat je moet doen. Met als gevolg dat je zowel jezelf als de anderen in gevaar kunt brengen.

Niet dat het me verder uitmaakt trouwens, want het zit inmiddels toch in m'n koppie. Dus ik verwacht ook niet dat ik dit nog fout zal doen. Maar ik was gewoon benieuwd naar hoe jullie het precies geleerd hebben.

Nou, dat verschilt heel erg per auto. Ook wel leuk met die nieuwe auto's die allemaal zo'n schakelindicator hebben. Mijn auto zou 40 in zijn 3 moeten rijden en 45 al in zn 4.

Verder is het gewoon je auto aanvoelen, ook dat komt vanzelf. Ik kijk nooit naar de toerenteller om te schakelen.

Ook niet vaak naar de snelheidsmeter, maar die kan ik je wel adviseren want dat kost af en toe geld :7

Geplaatst:
comment_2149978

Zodan, sinds het topic een nieuwe titel heeft gaat het alleen nog maar over het roze pasje :muur:

Ach, ik heb het roze pasje iig al zolang dat ik geen punten rijbewijs heb :*D

Zo, ik ga weer ruzie zoeken met de verzekering :{

Geplaatst:
comment_2150010

Zodan, sinds het topic een nieuwe titel heeft gaat het alleen nog maar over het roze pasje :muur:

Ach, ik heb het roze pasje iig al zolang dat ik geen punten rijbewijs heb :*D

Zo, ik ga weer ruzie zoeken met de verzekering :{

Watskebeurt?

Geplaatst:
comment_2150024
Watskebeurt?

Vorige week vrijdag ongeluk gehad met de scooter (waren ik normaal gesproken mee naar m'n werk ga)

Met 50 km/u in de flank van een auto geknalt die mij niet had gezien en afsloeg :{ (ik had dus voorrang)

Schade mij:

Zwaar gekneusde ribben, gekneusde schouder, gekneusde rug, dikke knie en dikke linker arm :{

Schade scooter:

Hele voorvork krom en naar achteren geslagen, alle kappen voorzijde kapot, alle kappen zijkant kapot, sowieso al 1600 euro schade had de dealer gerekend

Overige schade:

Kosten spoedeisende hulp, helm en laptop...

En die scooter is nu een maand oud, en heeft pas 435km gereden, dus ik hoop dat hij zo total loss is, ik hoef hem niet meer namelijk :vp::erm:

Ga niet na een maand al op een schade scooter rondrijden, heb hem 11 januari nieuw gekocht (SYM Symphony SR50, 1800 euro)

Maar de verzekering is weer zo laks, ik moet nog steeds wachten op een telefoontje met een afspraak die de schade expert wil maken om te bekijken :(

Geplaatst:
comment_2150030

De C30 waarin ik rij heeft 110 PK en als ik 60 in z'n 4de rij is de toerenteller al gevaarlijk richting de 1000 aan het gaan(ik denk dat ie pak 'm beet 1500 draait als ik 60 rij in z'n 4de). Als ik 50 rij in m'n 4de en ik moet bruusk remmen, dan is het volgens mij moeilijk om nog op tijd de koppeling in te drukken om het stilvallen te voorkomen(ik ga het in ieder geval niet proberen). Ik denk dat de dieselmotor in onze C30 stationair rond de 900/950 toeren draait. Als je 50 rijdt in je 4de, zal je volgens mij heel veel van 4de naar 2de mogen schakelen.

Ik heb trouwens onlangs nog les gehad en daar hebben ze mij niks gezegd over zo'n "regel".

Naar de 4 schakelen, het is mij niet aangeleerd, al deed ik het vaker wel omdat de Toyota Auris zo'n schakellampje heeft.

Deed het ook omdat het lekkerder/rustiger reed maar als ik bv. in een rotonde in vizier had dan deed ik het niet.

Het heeft geen zin om 10 seconde in de 4 ipv. 3 te rijden, dus die moeite doe ik dan niet, tevens was het niet mijn diesel.

Ik herken me hierin. De C30 heeft ook zo'n schakellampje, maar daar luister ik dus echt niet naar. Ik ga niet in superlage toeren gaan rijden voor 10 seconden om alsnog naar een lagere versnelling te moeten gaan.

Schakelen doe je aan de hand van je toerenteller, niet aan de hand van je snelheidsmeter. Elke auto is namelijk anders. Een Porsche Carrera met 400+ PK kan je volgens mij niet 50 laten rijden in z'n 4de.

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_2150079

Schakelen doe je aan de hand van je toerenteller, niet aan de hand van je snelheidsmeter. Elke auto is namelijk anders. Een Porsche Carrera met 400+ PK kan je volgens mij niet 50 laten rijden in z'n 4de.

Ik doe het wel aan de hand van m'n snelheidsmeter. Zou namelijk bij God niet weten hoe ik dat met de toerenteller moet doen. Rij-instructeur heeft me het gewoon geleerd met de snelheidsmeter erbij en zo doe ik het ook. Wil best proberen met de toerenteller, maar zolang ik toch vrijwel alleen maar in een normale auto rijd is dat niet echt nodig. Velen in mijn omgeving doen het trouwens zoals ik. :puh:

Maar goed... Uiteindelijk is het toch zo dat je op gevoel gaat schakelen lijkt me. Heb dat de vorige les al gemerkt. Niet bij iedere snelheid, maar zodra je bijvoorbeeld wegrijdt bij een stoplicht ofzo. Je weet gewoon dat je minimaal 20 gaat rijden, dus dan kun je vlak na het wegrijden al naar z'n 2 schakelen. Ga ik minstens 40 rijden dan moet ik daarvoor wel even kijken. Maar de toerenteller houd ik echt nooit in de gaten en mijn instructeur raadde me ook aan om dat zo te laten.

Geplaatst:
comment_2150081

Ik doe het wel aan de hand van m'n snelheidsmeter. Zou namelijk bij God niet weten hoe ik dat met de toerenteller moet doen. Rij-instructeur heeft me het gewoon geleerd met de snelheidsmeter erbij en zo doe ik het ook. Wil best proberen met de toerenteller, maar zolang ik toch vrijwel alleen maar in een normale auto rijd is dat niet echt nodig. Velen in mijn omgeving doen het trouwens zoals ik. :puh:

Gewoon tegen de 2000 toeren(bij een diesel!!) schakelen op normaal wegdek(ik doe het persoonlijk op een wat hoger toerental, ik trek 'm graag ietsje verder door voor wat vlotter te rijden). Natuurlijk kijk ik ook op m'n snelheidsmeter, maar afgaande op het geluid schakel ik soms ook.

Maar goed... Uiteindelijk is het toch zo dat je op gevoel gaat schakelen lijkt me. Heb dat de vorige les al gemerkt. Niet bij iedere snelheid, maar zodra je bijvoorbeeld wegrijdt bij een stoplicht ofzo. Je weet gewoon dat je minimaal 20 gaat rijden, dus dan kun je vlak na het wegrijden al naar z'n 2 schakelen. Ga ik minstens 40 rijden dan moet ik daarvoor wel even kijken. Maar de toerenteller houd ik echt nooit in de gaten en mijn instructeur raadde me ook aan om dat zo te laten.

Nou, dan heeft je rijinstructeur je niet op een steile helling doen rijden, dan heb je je toerenteller nodig. Als je met een diesel rijdt: maak tegen de 3000 toeren vooraleer je op een steile helling(lees: je zit al op de steile helling) gaat schakelen. De motor moet in een hoog toerental zitten om een steile helling te beklimmen, anders kan je'm verzuipen.

Geplaatst:
comment_2150094
Een Porsche Carrera met 400+ PK kan je volgens mij niet 50 laten rijden in z'n 4de.

Pk's maken niet uit, enigste wat uitmaakt is hoe lang de bak is en hoeveel versnellingen, meeste Porsches hebben een lange(re) bak voor een hogere top, maar meestal zijn de laatste versnellingen langer dan normaal.

Kortom, hij zal waarschijnlijk ook 50 in de 4 kunnen rijden, ook het voordeel is dat de motor krachtiger is en dus minder snel terug geschakeld hoeft te worden.

De Auris waarmee ik heb gelest deed bij 50 in de 4 ongeveer 1500-2000rpm.

Ik doe het wel aan de hand van m'n snelheidsmeter. Zou namelijk bij God niet weten hoe ik dat met de toerenteller moet doen.

Op snelheid schakelen is niet echt goed naar mijn mening, omdat iedere auto verschillend is en andere verhoudingen in de versnellingsbak hebben kun je er geen pijl op trekken.

Sommige wagens hebben een kortere bak en zullen dus bij 20km/u al 3000rpm doen, terwijl een wagen met een lange bak dan 2000rpm doet.

Gewoon tegen de 2000 toeren(bij een diesel!!) schakelen op normaal wegdek(ik doe het persoonlijk op een wat hoger toerental, ik trek 'm graag ietsje verder door voor wat vlotter te rijden).

Waar je schakelt is wagen en situatie afhankelijk, de Auris waarmee ik leste heeft een gigantische turbo lag, pas bij de 1800rpm begon ie te werken, daarvoor zo traag als een slak.

Te vroeg schakelen zorgde ervoor dat de turbo weer afremde en ik moest wachten tot ie begon te spoelen, om vervolgens bij ongeveer 2000rpm flink te gaan stampen, voor een 90pk diesel....

Ik schakelde in een 30-zone rond de 2000rpm, 50-zone ongeveer 2500rpm en bij het opdraaien naar een 80 weg rond de 3000rpm.

Nou, dan heeft je rijinstructeur je niet op een steile helling doen rijden, dan heb je je toerenteller nodig. Als je met een diesel rijdt: maak tegen de 3000 toeren vooraleer je op een steile helling(lees: je zit al op de steile helling) gaat schakelen. De motor moet in een hoog toerental zitten om een steile helling te beklimmen, anders kan je'm verzuipen.

Niet zozeer om hem te verzuipen, maar bij dat soort situaties wil je de turbo hebben meedraaien, dan maakt je motor veel meer koppel en kom je beter de helling op.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.