Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2150097

@MegaPilot: Ik heb nog geen hellingen gereden, nee. En of ik dat nog ga krijgen weet ik ook niet. Misschien wel, maar dan moet dat in een parkeergarage zijn ofzo. Want ik weet zo al te vertellen dat er bij mij in de omgeving geen zeer steile wegen zijn. In België zal dat wel zo zijn, maar Nederland kent veel meer rechte stukken. Sowieso hier in de hele regio. Licht steile wegen zijn er wel degelijk, maar daar kun je gewoon normaal overheen rijden.

Ik doe het wel aan de hand van m'n snelheidsmeter. Zou namelijk bij God niet weten hoe ik dat met de toerenteller moet doen.

Op snelheid schakelen is niet echt goed naar mijn mening, omdat iedere auto verschillend is en andere verhoudingen in de versnellingsbak hebben kun je er geen pijl op trekken.

Sommige wagens hebben een kortere bak en zullen dus bij 20km/u al 3000rpm doen, terwijl een wagen met een lange bak dan 2000rpm doet.

Tja, en toch raadde mijn instructeur het af om het te doen zoals jij nu zegt. Ik dacht eerst ook zo van "sommigen hebben het nooit over de snelheidsmeter bij het schakelen, maar over het toerental". Echter zei mijn instructeur dat ik niks te maken heb met dat ding. De snelheidsmeter is hetgene waar ik moet letten. Kan er ook niet veel aan doen, hé. Ik bedoel, naar degenen luisteren op dit forum (waarvan de helft waarschijnlijk toch de regels aan zijn/haar laars lapt) of naar m'n instructeur luisteren? Ja, dan is m'n keuze snel gemaakt. xD

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Geplaatst:
comment_2150118

Wat mijn instructeur mij heeft aangeleerd is dat je prioriteit in de auto ligt (je moet dan vooral aan controlehandelingen denken). Je zorgt eerst dat je alles daar goed doet en dan ga je letten op het verkeer. Anders ga je je teveel focussen op de anderen en als er dan plotseling een fietser voor je auto rijdt kan het best eens zijn dat je niet meer weet wat je moet doen. Met als gevolg dat je zowel jezelf als de anderen in gevaar kunt brengen.

Overigens heb ik een vraagje aan de 'experts' hier: wie van jullie heeft met rijles geleerd dat je naar z'n 4 moet schakelen als je 50 gaat rijden? Met andere woorden, binnen de bebouwde kom dus. Want volgens mijn instructeur is dat ook weer iets van het nieuwe rijden, maar iedereen die nog niet zo lang bezig is met rijles zegt dit helemaal niet te hebben geleerd (om nog maar te zwijgen over bijvoorbeeld mijn ouders die al helemaal raar opkeken hiervan). Ik weet niet hoe dat bij jullie zit? :puh:

Niet dat het me verder uitmaakt trouwens, want het zit inmiddels toch in m'n koppie. Dus ik verwacht ook niet dat ik dit nog fout zal doen. Maar ik was gewoon benieuwd naar hoe jullie het precies geleerd hebben.

Heeft vooral met anticiperen te maken, als je merkt op een 50-weg dat er weinig redenen zijn om te stoppen ga je gewoon naar 4de en blijft daarin doorkachelen.

Zelfde geld voor mij op een 70-weg, altijd in 5de.

Ik doe het wel aan de hand van m'n snelheidsmeter. Zou namelijk bij God niet weten hoe ik dat met de toerenteller moet doen. Rij-instructeur heeft me het gewoon geleerd met de snelheidsmeter erbij en zo doe ik het ook. Wil best proberen met de toerenteller, maar zolang ik toch vrijwel alleen maar in een normale auto rijd is dat niet echt nodig. Velen in mijn omgeving doen het trouwens zoals ik. :puh:

Gewoon tegen de 2000 toeren(bij een diesel!!) schakelen op normaal wegdek(ik doe het persoonlijk op een wat hoger toerental, ik trek 'm graag ietsje verder door voor wat vlotter te rijden). Natuurlijk kijk ik ook op m'n snelheidsmeter, maar afgaande op het geluid schakel ik soms ook.

Maar goed... Uiteindelijk is het toch zo dat je op gevoel gaat schakelen lijkt me. Heb dat de vorige les al gemerkt. Niet bij iedere snelheid, maar zodra je bijvoorbeeld wegrijdt bij een stoplicht ofzo. Je weet gewoon dat je minimaal 20 gaat rijden, dus dan kun je vlak na het wegrijden al naar z'n 2 schakelen. Ga ik minstens 40 rijden dan moet ik daarvoor wel even kijken. Maar de toerenteller houd ik echt nooit in de gaten en mijn instructeur raadde me ook aan om dat zo te laten.

Nou, dan heeft je rijinstructeur je niet op een steile helling doen rijden, dan heb je je toerenteller nodig. Als je met een diesel rijdt: maak tegen de 3000 toeren vooraleer je op een steile helling(lees: je zit al op de steile helling) gaat schakelen. De motor moet in een hoog toerental zitten om een steile helling te beklimmen, anders kan je'm verzuipen.

Hangt puur van je overbrenging af, je kan niet zeggen elke diesel moet je doortrekken tot 3000 toeren.

En een diesel verzuipen moet je mij toch eens uitleggen.. :?

Geplaatst:
comment_2150123

Ik vind het erg vreemd, zijn reactie dat je niks met de toerenteller te maken hebt vind ik persoonlijk belachelijk.

Ik verwacht dan ook dat het om een ouwe(re) man gaat die vroeger heeft leren rijden zonder een toerenteller, en graag aan zijn vaste patroon blijft kleven.

Maar goed, ook zulke figuren zijn er die niet met verandering om kunnen of willen gaan, niet van mening willen veranderen, en zien niet het gemak voor een toerenteller voor een beginner.

Zodra je bekend bent met je eigen wagen merk je dat te vroeg maar ook te laat schakelen ervoor zorgt dat de wagen een slechter verbruik gaat hebben.

Of op 3500+rpm onnodig veel lawaai maakt, uiteindelijk ga je toch op dat klokje letten die de toeren aangeeft, en uiteindelijk pas je daar je moment van schakelen op aan.

Bedenk maar zo dat je eigen manier van rijden creëert zodra je alleen rijdt dus zijn manier is niet de manier hoe je uiteindelijk gaat rijden.

En ja, ook je instructeur is een mens, hebben een eigen mening, en ook die kunnen je het fout aanleren, al valt dit opzicht mee, blijf ik het een vreemde zaak vinden.

Helling trekken ga je wel degelijk doen, dit kan namelijk ook een opdracht zijn tijdens je tussentijdse toets of praktijkexamen, net zoals file parkeren, vak parkeren, omkeren en een stop opdracht.

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_2150405

Hangt puur van je overbrenging af, je kan niet zeggen elke diesel moet je doortrekken tot 3000 toeren.

En een diesel verzuipen moet je mij toch eens uitleggen.. :?

Met verzuipen bedoel ik dus dat je plankgas moet geven om een helling op te gaan, excuseer als ik het verkeerde woord gebruikt heb. Dialect hé..

Pk's maken niet uit, enigste wat uitmaakt is hoe lang de bak is en hoeveel versnellingen, meeste Porsches hebben een lange(re) bak voor een hogere top, maar meestal zijn de laatste versnellingen langer dan normaal.

Kortom, hij zal waarschijnlijk ook 50 in de 4 kunnen rijden, ook het voordeel is dat de motor krachtiger is en dus minder snel terug geschakeld hoeft te worden.

De Auris waarmee ik heb gelest deed bij 50 in de 4 ongeveer 1500-2000rpm.

Vreemd, weer wat bijgeleerd. :puh:

Iedere auto is inderdaad anders, ik moet erop letten dat ik niet de toerentallen ga gebruiken van "mijn" auto als standaard. Mijn excuses. :puh:

Geplaatst:
comment_2150770

Gister rijbewijs opgehaald en al wat rond getuft in mijn zus haar Golf, in de mijne mag ik verzekeringstechnisch nog niet rijden :7

Omdat ik bij het afsluiten geen rijbewijs had, zit er een clausule op die zegt dat ik niet verzekerd ben als ik ermee rij, ook niet als ik mijn rijbewijs heb.

Alle gegevens gestuurd en nu wachten tot ze het veranderen, hopelijk duurt het niet al te lang.

Geplaatst:
comment_2150871

En vervolgens 2 volledige rijbanen afgesloten op de A16 omdat een meiske pech had met een of ander klein onding, picanto ofzo :N

Dit was de uitgestoken kans om een Belgisch meiske te krijgen op valentijn Job... :clown:

Geplaatst:
comment_2150874

Enige dat ik heb van de ring, is bij ons oprit zwijndrecht tot afrit antwerpen-centrum/Wilrijk :D.

Terugrijden heb ik wat meer last, zoals daarnet. Linkse vak afgesloten in de kennedytunnel richting gent door 3 ongevallen.

Long live the motorcycle :D

Geplaatst:
comment_2150875

Dat lijkt mij zo'n heerlijk gevoel; bij zo'n stilstaande file zo langs rijden :puh: Alleen wel oppassen voor auto's, soms zie ik van die filmpjes dat er net een een deur open doet of van baan veranderd en een motor schept...

Geplaatst:
comment_2150921

Neh, dat van de A16 was alweer in Nederland, 2 maanden terug had ik op de ring van Antwerpen de schrik van mijn leven toen er ineens een stuk hout onder een auto vandaan kwam vliegen. Tja, dan is het al te laat.

Gelukkig niks kapot.

Paar weken terug stond er een doos op de linkerbaan, ook daar was het te laat voor, in mn achteruitkijk spiegel zag ik de stukken karton alle kanten opvliegen, het was ook best wel een behoorlijke klap, maar wat wil je met 130 tegen een stilstaand object.

Had alleen een klein deukje in mijn kenteken aan de voorkant, die zit er nogsteeds, als aandenken.

Geplaatst:
comment_2150926

130 op de ring? Je weet dat de hele ring 100 is hé?

En er heel wat flitspalen staan? :D

Dat lijkt mij zo'n heerlijk gevoel; bij zo'n stilstaande file zo langs rijden :puh: Alleen wel oppassen voor auto's, soms zie ik van die filmpjes dat er net een een deur open doet of van baan veranderd en een motor schept...

Is het ook, ikzelf haat files. Ook al moet ik zoals nu elke dag door weer en wind, storm of niet (begin er zelfs plezier in te krijgen :D) zolang ik de file kan vermijden zal ik dat doen.

Niks zo nutteloos als wat met je auto bij de rest van de koekblikkers liggen brommen. :7

Neh, dat van de A16 was alweer in Nederland, 2 maanden terug had ik op de ring van Antwerpen de schrik van mijn leven toen er ineens een stuk hout onder een auto vandaan kwam vliegen. Tja, dan is het al te laat.

Gelukkig niks kapot.

Paar weken terug stond er een doos op de linkerbaan, ook daar was het te laat voor, in mn achteruitkijk spiegel zag ik de stukken karton alle kanten opvliegen, het was ook best wel een behoorlijke klap, maar wat wil je met 130 tegen een stilstaand object.

Had alleen een klein deukje in mijn kenteken aan de voorkant, die zit er nogsteeds, als aandenken.

130 op de ring? Je weet dat de hele ring 100 is hé?

En er heel wat flitspalen staan? :D

Geplaatst:
comment_2150927

Nee, op de Ring rij ik sinds 14 Oktober 2013 netjes 104 :7

Sindsdien worden de boetes doorgestuurd.

Die 130 was op een nationale weg hier in Nederland, mag ook niet, maar dat was op een plek waar ze niet kunnen flitsen.

Maar die doos heeft meer geleden als ik, dus dat maakt niet zo uit :puh:

Geplaatst:
comment_2150961

Sinds zaterdag de trotse eigenaar van een VW Golf V 2004, wat een verschil tov een peugeot 206 uit 2000 :puh:

Airco, cruisecontrol, boordcomputer, ding heeft alles!

Geplaatst:
comment_2151062

Hier zo maar weer is wat updates van mijn kant, denk dat ik er wel een paar heb overgeslagen maarja:

Weer wat updates van mijn kant na een week keihard bezig te zijn geweest. :) Vorige week vrijdag op te terugweg naar huis van me werk begon de turbo te schreeuwen en nauwelijks vermogen meer, dus ik dacht einde oefening. Zaterdag direct begonnen met demonteren van alles bleek het uiteindelijk de pakking van de turbo te zijn. (Die er overigens niet meer tussen zat. :mrgreen: ) En een lekkage op de MAP sensor op de intercooler en een lekkage op de 90 graden bocht vanaf de turbo.

Al met al was ik uiteraard opgelucht, maar toch voor de zekerheid de hele turbo schoongemaakt en bekeken en ik was verbaast, de turbo ziet er op de roet aanslag nog zo goed als nieuw uit. Terwijl er bij de facturen stapel nergens wat staat over een eventuele revisie of vervanging. Alles maandag weer terug geplaatst en het reed weer super. Geen rare geluidjes meer en weer vol vermogen.

Ook voor mijn verjaardag een engels achterlicht gehad en gemonteerd, we gaan dit weekend of aankomende week beide mistlichten mee laten branden met de normale verlichting en dan zien we wel weer voor de keuring. :D Ook tevens een ruitenwisser dopje voor achter geplaatst omdat ik hem toch nooit gebruik

En ik ben zojuist begonnen aan Aero bumper, ik rij al een week triest rond met een niet aansluitende pre-facelift bumper zodat ik eindelijk de gril met het logo van honinggraat kan gaan maken, de mistlichten erin inplaats van de blindkapjes en daarna gaan we alles meteen hoogglans zwart spuiten. Enigste waar ik nog over twijfel is om gele mistlamp folie te plaatsen... Wat zeggen jullie?

20140209_100622_zps8806985c.jpg

1779320_642194259163514_1937333141_n_zps775d1e77.jpg

20140209_101446_zpsdfcab915.jpg

20140211_205856_zps030e1883.jpg

IMG-20140213-WA0012_zps3b47568f.jpg

IMG-20140213-WA0014_zps4463d0e5.jpg

IMG-20140209-WA0006_zps88c83677.jpg

Missende dopje op de versnellingsbak gemonteerd

IMG-20140211-WA0018_zps93f81338.jpg

Slechte foto van de turbo. :mrgreen:

IMG-20140208-WA0016_zpscdb88bc5.jpg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.