Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2178643

Bump

Vind niemand onze nieuwe auto mooi ?? :cry:

Zeker wel hoor, maar dit topic is soms even dood

Ik had ook alweer even niet gekeken, ben nu bezig met 2 auto's hea :puh:

Vanaf volgende week GROOT onderhoud aan de 106 uitvoeren :

  • Koppakking vervangen
  • Kop laten vlakken
  • Nieuwe klepseals
  • Kleppen stellen
  • Nieuwe distributieriem + toebehoren
  • Nieuwe waterpomp
  • Nieuwe vloeistoffen
  • Nieuwe tellerkabel
  • Nieuwe draagarmen voor
  • Nieuwe remblokken voor
  • Nieuwe remschijven voor

Project aan de Impreza is dus even uitgesteld, maar daar heb ik toch nog garantie op dus kan er toch niet veel aan doen op het moment :engel:

Geplaatst:
comment_2179143

Bump

Vind niemand onze nieuwe auto mooi ?? :cry:

Zeker wel hoor, maar dit topic is soms even dood

Ik had ook alweer even niet gekeken, ben nu bezig met 2 auto's hea :puh:

Vanaf volgende week GROOT onderhoud aan de 106 uitvoeren :

  • Koppakking vervangen
  • Kop laten vlakken
  • Nieuwe klepseals
  • Kleppen stellen
  • Nieuwe distributieriem + toebehoren
  • Nieuwe waterpomp
  • Nieuwe vloeistoffen
  • Nieuwe tellerkabel
  • Nieuwe draagarmen voor
  • Nieuwe remblokken voor
  • Nieuwe remschijven voor

Project aan de Impreza is dus even uitgesteld, maar daar heb ik toch nog garantie op dus kan er toch niet veel aan doen op het moment :engel:

Met alle respect maar dan had je beter een andere auto kunnen kopen, waarom zoveel geld in reparaties steken voor die 106?

@maxvito, als we dan toch auto's van onze vaders gaan posten zal ik binnekort zijn golf 7 eens hier posten ^^

Geplaatst:
comment_2179153

Met alle respect maar dan had je beter een andere auto kunnen kopen, waarom zoveel geld in reparaties steken voor die 106?

Sorry, maar dit slaat echt nergens op :cab:

Ik begrijp RustyRustler zijn keuze perfect, doordat hij al die 'kosten' zelf doet weet hij ten minste wat er allemaal aan zijn auto is gebeurd en weet hij dat het goed gedaan is. Ikzelf zou hetzelfde hebben gedaan, waarom meer betalen voor een auto waarvan men zegt dat dat er allemaal aan gebeurd is, maar waar je geen zekerheid hebt dat het effectief gedaan is, laat staan dat je weet of het goed gedaan is?

En zo extreem veel kosten zijn dat niet hoor, het lijkt meer dan het is. In een garage zou dat uiteraard een gepeperde rekening zijn, maar als je enkel de onderdelen moet kopen, valt dat allemaal best mee.

Bewerkt: door Golf_MK1

Geplaatst:
comment_2179164

Ik heb zojuist een goeie deal gemaakt.

Mijn uitlaat van mijn Golf 3 was, zacht gezegd, niet goed meer en was aan vervanging toe. Bij een garage was ik voor uitlaat vanaf de motor, helemaal tot het eind + katalysator 500 euro kwijt. Dat vond ik persoonlijk te veel geld dus ik keek even online. Nu heb ik dezelfde onderdelen voor 160 euro. Ik moet nog wel 40 euro voor een beunhaas betalen maar dat scheelt me wel even 300 euro. Mijn weekend is weer goed :puh:

Geplaatst:
comment_2179176
Met alle respect maar dan had je beter een andere auto kunnen kopen, waarom zoveel geld in reparaties steken voor die 106?

Met alle respect, maar ga je nou maar eerst verdiepen in de auto's

Onderhoud bij een 106 is behoorlijk goedkoop en ga alles samen met een vriend doen die automonteur is, betaal een laag uurloon aan hem

Daarnaast is de 106 fase 1 Roland Garros zeldzamer dan elke andere auto in dit topic, er zijn er namelijk maar een stuk of 50 geleverd in Nederland, het overgrote deel ligt al op de schroothoop

De carrosserie is nog in hele goede staat en na deze reparatie moet hij er weer even tegen kunnen, onderhoud hou je toch

Owjah, en de aanschaf van de auto + reparatie is nog steeds goedkoper dan een nieuwe scooter, die je niet eens het hele jaar kan gebruiken :clown:

Geplaatst:
comment_2179263
Sorry, maar dit slaat echt nergens op :cab: Ik begrijp RustyRustler zijn keuze perfect, doordat hij al die 'kosten' zelf doet weet hij ten minste wat er allemaal aan zijn auto is gebeurd en weet hij dat het goed gedaan is. Ikzelf zou hetzelfde hebben gedaan, waarom meer betalen voor een auto waarvan men zegt dat dat er allemaal aan gebeurd is, maar waar je geen zekerheid hebt dat het effectief gedaan is, laat staan dat je weet of het goed gedaan is? En zo extreem veel kosten zijn dat niet hoor, het lijkt meer dan het is. In een garage zou dat uiteraard een gepeperde rekening zijn, maar als je enkel de onderdelen moet kopen, valt dat allemaal best mee.

Klopt, universele garages vragen al snel 30+ euro aan uurloon(en 30 euro is weinig), dealers kosten 70 euro per uur en soms/vaak nog meer.

En met een distributie riem zijn zal al een paar uurtjes zoet mee, plus de meeste leggen nog wat geld op onderdelen kosten, dus tel uit je winst.

Ik heb zojuist een goeie deal gemaakt. Mijn uitlaat van mijn Golf 3 was, zacht gezegd, niet goed meer en was aan vervanging toe. Bij een garage was ik voor uitlaat vanaf de motor, helemaal tot het eind + katalysator 500 euro kwijt. Dat vond ik persoonlijk te veel geld dus ik keek even online. Nu heb ik dezelfde onderdelen voor 160 euro. Ik moet nog wel 40 euro voor een beunhaas betalen maar dat scheelt me wel even 300 euro. Mijn weekend is weer goed :puh:

Ken het gevoel, mijn zus haar Golf is voor gekeurd, een puntje wat afkeur was, flexibel stuk van de uitlaat stuk.

Garage vroeg er 400 euro voor incl. montage en imitatie, even gekeken wat het zo duur maakte maar een Bosal variant kost zo'n 120 euro, en een nieuwe merkloze voorpijp op MP kost 60 euro, dus waar de overige 280/340 euro naar toe gaan mag Joost weten.

Geplaatst:
comment_2179588

Hey,

Ja hoor het is weer zover (zoveelste keer in een paar maanden) :klap:

De Antara is ingeruild :cry: , de 2.4 is erg dorstig dus hebben we alles op een rijtje gezet en opnieuw uitgeteld.

De Diesel zou 600 euro a 500 euro goedkoper zijn per jaar, we kregen een mooi aanbod dus hebben we hem ingeruild.

Hij is ingeruild op een andere Antara 8)

Maar nu op een Antara 2.0 CDTI Cosmo met leuke optie's.

Onder de motorkap ziet hij er even mooi uit als de benzine, ook van 1e eigenaar en met een km stand van 80.000 NAP.

Ik heb niet echt mooie foto's, a.s. vrijdag word hij ingeruild.

vxhusl.jpg

Grtzz, Max

Bewerkt: door MaxVito

Geplaatst:
comment_2179785
Met alle respect maar dan had je beter een andere auto kunnen kopen, waarom zoveel geld in reparaties steken voor die 106?

Met alle respect, maar ga je nou maar eerst verdiepen in de auto's

Onderhoud bij een 106 is behoorlijk goedkoop en ga alles samen met een vriend doen die automonteur is, betaal een laag uurloon aan hem

Daarnaast is de 106 fase 1 Roland Garros zeldzamer dan elke andere auto in dit topic, er zijn er namelijk maar een stuk of 50 geleverd in Nederland, het overgrote deel ligt al op de schroothoop

De carrosserie is nog in hele goede staat en na deze reparatie moet hij er weer even tegen kunnen, onderhoud hou je toch

Owjah, en de aanschaf van de auto + reparatie is nog steeds goedkoper dan een nieuwe scooter, die je niet eens het hele jaar kan gebruiken :clown:

Klopt maar wat kost zo'n 106 nu nog? Ik zou dan zelf die auto zoveel mogelijk oprijden en pas iets vervangen als dat ook echt daadwerkelijk nodig is. Maar meningen verschillen daar natuurlijk over.

Verder werk ik in een automaterialenzaak dus weet ik wel wat alles zo ongeveer kost ;)

Geplaatst:
comment_2179849
Hey, Ja hoor het is weer zover (zoveelste keer in een paar maanden) :klap: De Antara is ingeruild :cry: , de 2.4 is erg dorstig dus hebben we alles op een rijtje gezet en opnieuw uitgeteld. De Diesel zou 600 euro a 500 euro goedkoper zijn per jaar, we kregen een mooi aanbod dus hebben we hem ingeruild. Hij is ingeruild op een andere Antara 8) Maar nu op een Antara 2.0 CDTI Cosmo met leuke optie's. Onder de motorkap ziet hij er even mooi uit als de benzine, ook van 1e eigenaar en met een km stand van 80.000 NAP. Ik heb niet echt mooie foto's, a.s. vrijdag word hij ingeruild. Grtzz, Max

Mooie wagens hoor maar waarom kopen jullie in hemelsnaam een grote zware terreinwagen met een 2 liter motor als je zuinig wilt rijden? :?

Koop dan een station of een crossover met een 1.6 liter ofzo, dan ga je pas besparen.

Btw de 2.0 CDTI zijn ook super onzuinig+ de wegenbelasting gaat ook meer kosten ivm Diesel.

Bewerkt: door Danoontje_nl

Geplaatst:
comment_2179855

We hebben ons laten vertellen door de verkoper dat deze 1 op 11 / 1 op 12 zou drinken.

We geloofden dit omdat hij 18 jaar bij Opel heeft gewerkt, maar dit blijkt dus niet waar te zijn.

Dus alles opnieuw uitgerekend en dan kwam toch goedkoper uit met de Diesel.

En deze Diesel heeft wat extra optie's:

- Bruin lederen bekleding

- Cosmo uitvoering

- Elektrisch inklapbare spiegels

- Alle 4 de ramen met 1 druk omlaag en omhoog te krijgen

- Automatische dimmende achteruitkijkspiegel

De rest is het zelfde als de Benzine Temptation:

- Navigatie

- PDC voor + achter

- Stoelverwarming

- ECC

- Etc

Misschien denken jullie maar waarom dan een Antara die is ook zo zwaar dan kun je toch beter een ML of Tiguan of Touareg kopen?

Nou nee, pap (en ik ook) wilde een Antara benzine, dus hadden we iets van die bevalt hartstikke goed. Dus rond gekeken naar een Antara Diesel.

Bewerkt: door MaxVito

Geplaatst:
comment_2180238
Klopt maar wat kost zo'n 106 nu nog? Ik zou dan zelf die auto zoveel mogelijk oprijden en pas iets vervangen als dat ook echt daadwerkelijk nodig is. Maar meningen verschillen daar natuurlijk over.

Verder werk ik in een automaterialenzaak dus weet ik wel wat alles zo ongeveer kost ;)

De 106 fase 1 Roland Garros heeft een niet nader te noemen prijs, simpelweg omdat de auto zo zeldzaam is

Dan zou ik dus moeten kijken naar een 106 accent met de sticker 'bijstandsmoeder' achterop :7

Als je kennis van zaken hebt weet je meteen dat wanneer je iets wilt oprijden, het eigenlijk net te laat is om alles te vervangen

Maargoed, ik zal het proberen duidelijker voor je te maken

Kop revisie:

Olielekkage aan de koppakking is 1 liter per 1000 km, dan kan je wel zeggen dat het nodig is

Draagarmen:

Achterste ophangingsrubbers zijn totaal door versleten, het is goedkoper om de draagarm compleet te vervangen dan alleen de rubbers

Door de olielekkage zijn ook de overige rubbers aan het aantasten

Voorremmen:

Wettelijk minimum is 9mm, de schijven zitten nu op 8,3mm en de remblokken hebben 1,5 mm remvoering

Distributieriem:

Distributieriem is over 5000 km aan de beurt, maar is inmiddels al bijna een jaar over tijd (120000km of 10 jaar)

Overige meuk:

Gewoon om de rammeltjes eruit te halen

Geplaatst:
comment_2181136

We zijn begonnen met het grote onderhoud :)

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen toch alles in een keer te doen, dus ik ben de auto wel een paar dagen kwijt :puh:

Gister hebben we de kop eraf gehaald:

De olielekkage:

IMG_1011_zps267053ab.jpg

IMG_1013_zps61e1e969.jpg

IMG_1014_zpsc1cd3793.jpg

Hier al met een aantal onderdelen er af:

IMG_1009_zpse6aa1cc6.jpg

IMG_1010_zps151c5af2.jpg

Tijdens het demonteren zagen we dat de multiriem ook zijn beste tijd hadden gehad:

IMG_1015_zps23d9efdb.jpg

Ook bleek de distributieriem behoorlijk aan zijn eind te zitten, met name de spanner

De lagers hoorde je allemaal al kraken en de riem gaf wat kleine scheurtjes :roll:

Vervolgens de rest er af gehaald:

IMG_1016_zps95583f04.jpg

IMG_1018_zps46e00754.jpg

IMG_1021_zpsdf9afb27.jpg

En klaar voor de vlakker:

IMG_1022_zps34551483.jpg

Kort maar krachtig

Degene die de vorige keer de koppakking heeft vervangen moeten ze opknopen in de hoogste boom

*Kopbouten niet vervangen

*De gaten voor de kopbouten niet schoon dus allemaal aangekoekte olie

*Overal vloeibare pakking tussen gesmeerd ipv een pakking van 3 euro :roll:

Ook was de koppakking hard aan vervanging toe, helaas was hij ook ook gescheurd naar een koelkanaal, gelukkig nog wel minimaal

To be continued :-D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.