Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2225016

Zo vandaag circuitdagje meegepikt op zolder met de fireblade.

Paar keer knie'tje gelegd en rondetijd verbeterd naar 2.08

Helaas zit er een gigantische rammel in men blok nu, dus dat word weer een mooi winterproject.

Geplaatst:
comment_2225603

Heb een mooie Manta 19N zien staan. Zo'n 1.9 heeft een 75pk, dus nu vraag ik me of hier misschien Manta kenners zijn die weten hoe zo'n blokje 'gekieteld' wordt? :puh:

Bewerkt: door ColaGlas

Geplaatst:
comment_2225663

Zelf geen kennis van Opel maar oudere blokjes doen het altijd wel goed met een setje webers(dubbele carbs), kost wel wat maar geeft vaak een pracht geluid.

En in combinatie met een scherpe nokkenas en een degelijke uitlaat, dan zou je een stuk sneller van de plek af komen.

Maar het is de vraag of je zoveel geld wilt uitgeven, zo'n setje webers is al snel 250 euro of meer, en dan moet je nog een spruitstuk hebben en iemand die ze afstelt op je motor.

Nokkenas is ook niet goedkoop, plus Opel heeft bij sommige motoren de nokkenas bij de krukas zelf, met tuimelaars, de vraag is of ook het geval is en of ze met een scherpe nokkenas werken.

Raad aan om op een Opel forum te kijken of iemand hier ervaring mee heeft ;)

Geplaatst:
comment_2225876
...wat niet altijd even simpel is in België. :muur:

Gewoon niet aan beginnen, teveel gezeik ermee in dit kutland.

Tja, afgelopen zaterdag op dat oldtimer treffen nog gesproken met een kerel die zijn 1.6 Capri naar een 2.3 V6 had laten homologeren (had er wel een 2.8 V6 in liggen maar toch :clown: ) Mag blijkbaar bij elke officiële dealer van het merk gedaan worden als deze dealer deze service aanbiedt. Hij had dan nog het geluk dat een pas afgestudeerd kneusje zijn auto moest nakijken en die kerel zelf alle punten moest aanwijzen die dat kneusje moest checken. :puh: Bij Capri's is dit nog vrij goed te doen aangezien de 1.3, 1.6, 2.0, 2.0 V6, 2.3 V6, 3.0 V6 (buiten de remmerij bij de 3.0 als ik me niet vergis) identiek zijn aan elkaar buiten het blok natuurlijk. Enkel de 2.8 injectie is verschillend. Eigenlijk als je een V6 op papier hebt gaan enkel de echte kenners op de keuring het verschil zien tussen de 2.0, 2.3 en 2.8 (omgebouwd naar carburatie) omdat deze blokken identiek op elkaar lijken van buitenaf. De 3.0 is makkelijker te spotten aangezien dit een Essex V6 is, de rest zijn Cologne V6's. Eigenlijk als je een motor inbouwt die ooit oorspronkelijk geleverd werd in dat type wagen is het nog te doen. In theorie kan er een dikke V8 in gelegd worden en laten keuren als alleenstaand geval maar hier gaan maandenlang papierwerk, bloed, zweet en tranen vooraf.

Maar of Manta's ook zo mechanisch identiek aan elkaar en gemakkelijk te homologeren zijn weet ik niet.

Geplaatst:
comment_2226853

Binnenkort toch maar eens de beginnende roestplekken van de 106 aanpakken, nog even voor de winter

Het is nog niet rot maar preventief opknappen is altijd beter dan straks de gaten erin hebben :puh:

Gewoon even kaal maken met een staalborstel op de boormachine, daarna wat hammerite erover en daarna nog een laagje tectyl, dan kan die er weer even tegenaan :)

Linker kant:

IMG_1434_zpscb744b5f.jpg

Rechterkant:

IMG_1433_zps3ae4db83.jpg

Close up:

IMG_1436_zpsaac8ab42.jpg

Verder ziet het er nog niet eens zo gek uit voor een 21 jaar oude auto :) :

IMG_1438_zps689b151c.jpg

IMG_1437_zps59f116d5.jpg

Geplaatst:
comment_2227352
Wat is eigenlijk het plan voor die 106? Volledig oprijden of ooit nog verkopen?

Pfoe, dat is natuurlijk wel een lastige vraag

*Ik weet niet hoelang de 106 mee gaat, kan lang duren maar dat weet je nooit van te voren

*Als ik ooit meer kilometers moet maken verkoop ik deze, en zal er een 106 1.5D voor terug komen

Is gewoon niet te zeggen of ik deze oprij, maar voorlopig doet hij het prima ;)

En mja, ik wissel nog wel eens van auto, ik heb in 6 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, heb ik ook al 6 auto gehad :$

  • VW Polo 1.3 55pk
  • Peugeot 206 2.0 140pk
  • Subaru Impreza GTT 300pk
  • Peugeot 207 1.6T 150pk
  • Subaru Impreza WRX 245pk
  • Peugeot 106 1.4 75pk

Geplaatst:
comment_2227503

De 1.9N is blijkbaar een blok dat een vrij lage compressie heeft, geen ideale basis dus om te tunen. Het beste is dus een motorswap, wat niet altijd even simpel is in België. :muur:

Hmm, ben je voor iets anders aan het kijken op het moment?

Geplaatst:
comment_2227669
Wat is eigenlijk het plan voor die 106? Volledig oprijden of ooit nog verkopen?

Pfoe, dat is natuurlijk wel een lastige vraag

*Ik weet niet hoelang de 106 mee gaat, kan lang duren maar dat weet je nooit van te voren

*Als ik ooit meer kilometers moet maken verkoop ik deze, en zal er een 106 1.5D voor terug komen

Is gewoon niet te zeggen of ik deze oprij, maar voorlopig doet hij het prima ;)

En mja, ik wissel nog wel eens van auto, ik heb in 6 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, heb ik ook al 6 auto gehad :$

  • VW Polo 1.3 55pk
  • Peugeot 206 2.0 140pk
  • Subaru Impreza GTT 300pk
  • Peugeot 207 1.6T 150pk
  • Subaru Impreza WRX 245pk
  • Peugeot 106 1.4 75pk

Nu ben ik wel benieuwd waarom je een WRX wegdoet voor een Peugeot :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.