Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden

vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

• Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Joriz
    Joriz

Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

• Sentasi
    Sentasi

Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2266696

Onderdelen moeten vooral uit het buitenland komen, ze zijn idd vrij schaars. Het motorblok dat erin ligt (Nissan 6 cilinder lijn) is jaren lang door gebouwd dus onderdelen voor de motor/bak kun je wel vinden. Maar bijvoorbeeld een raam vinden is praktisch onmogelijk.

En interieur delen dan, zijn die ook nog in een andere auto te vinden of uniek voor dit soort wagens?

Interieur delen zijn zo goed als onvindbaar. Je zou de interieur delen uit de voorloper, de 200L, dit is de 240L, kunnen gebruiken.

Dat is in principe dezelfde auto, alleen een andere grill en achterkant en een iets ander interieur, maar ook delen voor die zijn zeer zeldzaam.

Bewerkt: door ClassicCarRacer

Geplaatst:
comment_2266705

weet iemand toevallig wat dit is?

Nissan C210 of C211, bouwjaar 1980/1981, is volgens mij een overgang modelletje.

Interieur delen zijn zo goed als onvindbaar. Je zou de interieur delen uit de voorloper, de 200L, dit is de 240L, kunnen gebruiken.

Dat is in principe dezelfde auto, alleen een andere grill en achterkant en een iets ander interieur, maar ook delen voor die zijn zeer zeldzaam.

Zijn de delen bij jou een beetje goed of moet je gaan zoeken?

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_2266711
Zijn de delen bij jou een beetje goed of moet je gaan zoeken?

Het interieur is helemaal nieuw. Niks ontbreekt, de originele cassette speler zit er zelfs nog in! De hele auto is trouwens helemaal compleet, op het embleempje op de motorkap na. Maar die heb ik ook al thuis liggen uit Japan ;)

Bewerkt: door ClassicCarRacer

Geplaatst:
comment_2266759

Het interieur is helemaal nieuw. Niks ontbreekt, de originele cassette speler zit er zelfs nog in! De hele auto is trouwens helemaal compleet, op het embleempje op de motorkap na. Maar die heb ik ook al thuis liggen uit Japan ;)

Dat is het betere nieuws, volgens mij valt het hoeveelheid werk dan wel mee of niet?

Goed controleren, schoon maken, en goed wassen, hij lijkt iig op de foto's in best goeie staat.

Geplaatst:
comment_2266799

Dat is het betere nieuws, volgens mij valt het hoeveelheid werk dan wel mee of niet?

Goed controleren, schoon maken, en goed wassen, hij lijkt iig op de foto's in best goeie staat.

Hij is idd helemaal gaaf, de binnen en buitenkant hoeven eigenlijk alleen een beste schoonmaakbeurt te hebben. Hij heeft altijd binnen gestaan in een verwarmde hal, dus over spocht hoef ik me ook geen zorgen te maken. Hij heeft een paar plekjes aan de buitenkant, maar dat is niet zo heel spannend. Remmen en koppeling zullen ook wel vast zitten na zo lang staan, maar ook die heb je ook zo los.

Geplaatst:
comment_2266954

Zou ik niet doen, met de 1.2 TSI ga je gegarandeerd serieuze problemen en kosten krijgen

Verder ziet hij er wel netjes uit, maar die motor ga je echt spijt van krijgen, net als de bekleding (ziet er netjes uit maar is niet schoon te houden)

Ik ben toevallig ook naar een andere auto aan het kijken, een Peugeot 206 :puh:

Klopt, bij de 1.2 TSI motoren is er bespaard op de materialen van de distributieketting, dit heeft ervoor gezorgd dat de ketting opgerekt kan worden. Wanneer je dus serieuze interesse hebt in deze Golf zou ik in ieder geval vragen of deze al vervangen is ( gebeurd bij de reguliere onderhoudsbeurten ).

Veel succes met de bekleding, crème leder is nog schoon te houden, maar crème stof is zo smettelijk als wat.

En zoals bijna altijd, nooit een wagen kopen met de traagste motor, die zijn vaak toch net te traag of een wat snellere motor is net wat zuiniger bij het iets sportiever rijden.

@Gekkie, Pon heeft dit probleem onder ogen gezien en vrijwel alle TSI's hebben inmiddels al een nieuwe ketting en spanner.

Mwah die 1.2 tsi is pittig zat hoor, 105pk en 175nm koppel, 10,5 sec naar de 100, dat is net zo snel als bijv een kia cee'd met 135pk die er 10,2 sec over doet, zo traag zijn die dingen niet.

Ter indicatie doet de 1.4 tsi 122pk er 9,5 sec over, niet zo heel erg veel verschil dus.

Overigens heb ik het niet gedaan, ben naar rotterdam gereden maar de verhalen van de verkopers klopten van kant noch wal,

Via de mail zei zijn vrouw dat ze m 1 jaar hadden, hij zei toen we daar waren dat hij m 4 jaar geleased had en toen overgekocht had

via de mail zei zijn vrouw dat ze m weg deed wegens werkloosheid, hij zei daar dat ze minder ging werken

En ga zo maar door, heel vaag.

Overigens wel nog testrit etc gemaakt en mijn vader ( monteur ) heeft de auto helemaal naar gekeken en durfde het opzicht wel aan die auto te kopen maar met zo veel leugens moet je wel iets te verbergen hebben en heb het dus niet gedaan.

Nog maar even verder kijken dus.

Geplaatst:
comment_2267017

Idd verstandige keus!

@gekkiej nice! Vind die echt iets hebben.

Heb in mijn golf 3 de pook uit een golf 4 cabrio.

Is een 1.6, verder redelijk dik aangekleed met airco, elektrische kap, ramen en spiegels. Verder zit windscherm en leren afdekhoes erbij met veiligheidset en alle onderhoudsbonnen.

Geplaatst:
comment_2267029

Ja rustig op zoek naar een andere, het is ook meer hobby dan dat ik het echt nodig heb, maar vind een 'dikke' auto rijden gewoon leuk. Heb nu nog mijn golf 5 dus ook meer dan een prima auto.

Geplaatst:
comment_2267087
Hij is idd helemaal gaaf, de binnen en buitenkant hoeven eigenlijk alleen een beste schoonmaakbeurt te hebben. Hij heeft altijd binnen gestaan in een verwarmde hal, dus over spocht hoef ik me ook geen zorgen te maken. Hij heeft een paar plekjes aan de buitenkant, maar dat is niet zo heel spannend. Remmen en koppeling zullen ook wel vast zitten na zo lang staan, maar ook die heb je ook zo los.

Dat valt dan idd mee, mechanisch zal een hoop toch wel te krijgen zijn zoals je al zei dat oa. motorisch gezien toch wat langer door gebouwd zijn en wss ook nog delen te vinden zijn in andere modellen.

Opzicht allemaal wel goed te doen, vooral als je het juiste gereedschap hebt en een mooie ruimte ervoor, en natuurlijk de kennis.

Mwah die 1.2 tsi is pittig zat hoor, 105pk en 175nm koppel, 10,5 sec naar de 100, dat is net zo snel als bijv een kia cee'd met 135pk die er 10,2 sec over doet, zo traag zijn die dingen niet. Ter indicatie doet de 1.4 tsi 122pk er 9,5 sec over, niet zo heel erg veel verschil dus. Overigens heb ik het niet gedaan, ben naar rotterdam gereden maar de verhalen van de verkopers klopten van kant noch wal, Via de mail zei zijn vrouw dat ze m 1 jaar hadden, hij zei toen we daar waren dat hij m 4 jaar geleased had en toen overgekocht had via de mail zei zijn vrouw dat ze m weg deed wegens werkloosheid, hij zei daar dat ze minder ging werken En ga zo maar door, heel vaag. Overigens wel nog testrit etc gemaakt en mijn vader ( monteur ) heeft de auto helemaal naar gekeken en durfde het opzicht wel aan die auto te kopen maar met zo veel leugens moet je wel iets te verbergen hebben en heb het dus niet gedaan. Nog maar even verder kijken dus.

Tja, wat is traag en wat is snel, mijn Golf 3 doet er ook iets van 12 a 13 seconde over om de 100 te halen en zie dat een Golf 5 met een 1.4 ook maar 80pk heeft en er zelfs 13-14 seconde over doet.

Opzicht is het met beide voldoende om met het verkeer mee te komen, maar ik meende dat je eerst voor een GTI wou kijken ivm. wat sportiever rijden.

Ik vermoed dat zo'n 105pk best snel zal vervelen, ik neem aan dat je geen Golf 6 wilt halen enkel omdat het 'dikker' is, terwijl het in feiten gewoon een Golf 5 is met een facelift erop.

Ik heb daarom bij het zoeken naar een Corrado de 2 liter 8 klepper motor achterwege gelaten, door het gewicht en vermogen tekort doet ie 10,6 seconde erover om de 100 te halen.

Vergeleken met mijn Golf is dat niet echt een vooruitgang, 10,6 seconde in een Corrado of ongeveer 12 seconde in een opa Golf.

Met mijn huidige G60 is het wel een behoorlijk verschil, namelijk zo'n 7,5 seconde en is voor relatief weinig te kietelen waardoor ie de VR6 terrein in komt welke zo'n 6,7 seconde erover doen om de 100 te tikken.

16V was ook nog welkom, die deed er 8,8 seconde over, zolang ik maar onder de 10 seconde barrière zat was het goed(qua vermogen dan).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.