Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2277197

Afgelopen zaterdag wat koelvloeistof gehaald voor men golf.. Kap open kijk ik recht in een lekkage.. Blijkbaar zit er water in ipv. koelvloeistof en is er dus iets gescheurd, dan maar even weer naar de garage..

En we zijn nog ff bezig geweest om de Antara in te ruilen op een 9-3 1.8t BIO Vector HIRSCH edition, helaas is dit niet door gegaan :(

Zit verder dik in de optie's behalve schuifdak.

Paar foto's van die Saab:

72a8sm.jpg

3008owl.jpg

2ugi4np.jpg

Geplaatst:
comment_2277306

Afgelopen zaterdag wat koelvloeistof gehaald voor men golf.. Kap open kijk ik recht in een lekkage.. Blijkbaar zit er water in ipv. koelvloeistof en is er dus iets gescheurd, dan maar even weer naar de garage..

Thermostaat huis is van plastiek dus hopelijk is hij het die stuk is, ik heb de mijne een tijd terug ook vervangen en qua onderdelen kost het niet zo heel veel.

Welke motor heb je erin zitten?

Geplaatst:
comment_2277699

De 1.6 auto is van 1996.

Weet niet of er verschillende type 1.6 zijn

Jep, 3 stuks van 75pk, ABU voor de oudjes, 1992 tot 1994 dacht ik, AEA voor 1994 tot 1995, en de AEE voor de latere modellen.

En de AFT met 101pk, met onder ander een crossflow kop en wat meer vermogensgericht, is geloof ik de voorloper voor de 1.6 uit de Golf 4.

De AEE zijn de betere motoren, sowieso multipoint injectie en hebben een beter olie circuit, dus zouden iets soepeler moeten lopen dan de oudere motoren.

De Golf is vandaag gekeurd, in een keer geslaagd 8)

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_2277755

Dan heb je dus de 75pk versie, en een AEE motor, tenzij ze hem pas later op kenteken hebben gezet natuurlijk, gebeurd wel eens met showroom modellen.

Mijn Corrado is ook pas in de 6de maand van 1991 op kenteken gezet terwijl de casco uit 1990 stamt, gebeurde niet vaak aangezien Corrado's op bestelling werden gemaakt.

Mijn Golfje is weer een uit 1993, maar de casco zelf is een 1994 versie, zat in de overgang, gebeurd vaak rond augustus.

Als je wilt weten uit welk jaar je casco komt, je kan je chassis nummer in zo'n vin decoder zetten en dan zie je waar ie is gebouwd en welk jaar etc.

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2283158

Zo, eergisteren na maanden rondkijken eindelijk een auto gekocht.

Het is een Seat Toledo 1.6 16V Sport geworden uit 2004, met de opties die ik erop wil zoals:

- Climate Control

- Cruise Control

- Elektrische ramen/spiegels

Daarnaast heeft deze auto een Anti Carjacking systeem, kunnen de ramen automatisch van buitenaf open via de CV. Kunnen de spiegels automatisch ingeklapt worden bij het inparkeren. En daarnaast zit er het Seat Sound System Aura op. Wat een heerlijk dynamisch geluid door de auto brengt. Al met al moet ik zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben. Hij rijdt lekker, de onderhoudshistorie is helemaal bekend en er zit een gloednieuwe APK op.

Geplaatst:
comment_2283172

Zo, lang geleden dat ik hier nog was, nog altijd veel activiteit hier! 8)

Bump, niemand wat te melden? :O

Zelf een paar dingetjes aan de Corrado gedaan, maar niks heel bijzonders eigenlijk, oranje knipperlichten erin gehad om te kijken hoe het stond, mijlenklok erin etc.

Binnenkort alle sensoren vervangen en voor tijdelijk een startonderbreker monteren, totdat ik de centjes heb voor een goed alarm systeem.

Had hier ooit wel eens gelezen dat jij een Corrado had, leuk dat je hem origineel probeert te maken! Toevallig foto's van je wagen?

Wat ik mij afvraag: als je bij een Corrado de klok verwisseld, wordt de kilometerstand dan gewoon behouden en omgezet in miles?

Ik heb hier niet echt iets te melden, behalve dan dat ik op zoek ben naar een Golf GTI. Graag eentje tussen 1984 en 1989 (met kleine bumpers dus), maar het blijkt niet zo eenvoudig te zijn om een origineel exemplaar te vinden voor een realistische prijs...

Ik kijk zelfs tot op een behoorlijke afstand in Europa: Benelux, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk.

Iemand misschien goede verkoopsites voor oudere auto's in Frankrijk? Ik heb het gevoel dat er meer moet zijn dan leboncoin.

Bewerkt: door Golf_MK1

Geplaatst:
comment_2283204

Zo, lang geleden dat ik hier nog was, nog altijd veel activiteit hier! 8)

Bump, niemand wat te melden? :O

Zelf een paar dingetjes aan de Corrado gedaan, maar niks heel bijzonders eigenlijk, oranje knipperlichten erin gehad om te kijken hoe het stond, mijlenklok erin etc.

Binnenkort alle sensoren vervangen en voor tijdelijk een startonderbreker monteren, totdat ik de centjes heb voor een goed alarm systeem.

Had hier ooit wel eens gelezen dat jij een Corrado had, leuk dat je hem origineel probeert te maken! Toevallig foto's van je wagen?

Wat ik mij afvraag: als je bij een Corrado de klok verwisseld, wordt de kilometerstand dan gewoon behouden en omgezet in miles?

Ik heb hier niet echt iets te melden, behalve dan dat ik op zoek ben naar een Golf GTI. Graag eentje tussen 1984 en 1989 (met kleine bumpers dus), maar het blijkt niet zo eenvoudig te zijn om een origineel exemplaar te vinden voor een realistische prijs...

Ik kijk zelfs tot op een behoorlijke afstand in Europa: Benelux, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk.

Iemand misschien goede verkoopsites voor oudere auto's in Frankrijk? Ik heb het gevoel dat er meer moet zijn dan leboncoin.

Jep, hij gaat weer richting originele staat, ik ben gister wezen tellen en momenteel kan ik op het internet 5 Amerikaanse G60's vinden.

Daarvan hebben 3 APK, en 2 geen APK maar wel geldige platen, ook een geëxporteerd zien worden en een gesloopt.

Ik vermoed dus dat er ongeveer 30 Amerikaanse G60jes op Nederlandse grond staan, dus nog best zeldzaam ook.

Ik heb de oorspronkelijke klok van binnen gezien en leek mij ongemoeid, er zijn namelijk twee manieren van teller correctie en een vereist tijd en de ander vereist aanpassingen.

Maar de stand zit vast en geborgd in je kilometer teller, wat wel weer vreemd is omdat de teller zelf los te vervangen is uit de teller behuizing, ik heb ook een complete miles klok gekocht en alleen de kilometer teller erin gezet en niet de toerenteller of brandstofmeter etc.

Mede omdat de gekochte klok geen G60 klok was, en dus de vacuüm aansluiting miste helaas, was ie onbruikbaar voor mij.

Om de Corrado weer origineel en netjes te krijgen heb ik nog een lange weg te gaan, maar beetje bij beetje komen we er wel.

Momenteel geen spannende foto's eigenlijk, daar is ie nu nog niet netjes genoeg voor.

Miss dat ik binnenkort een polijst setje ga aanschaffen en dan vooral de motorkap ga aanpakken, dan is de grootste doorn in het oog iig weg.

Overnieuw spuiten moet toch uiteindelijk gebeuren, maar als ie een beetje netjes erbij staat kan ik er voorlopig wel mee leven.

Nette Golfjes 2 zijn al aardig zeldzaam aan het worden, laat staan een GTI ja.

Ook nog wensen qua motorisch? 8V of 16V? Of qua opties?

Geplaatst:
comment_2283213

Klinkt goed inderdaad, over het algemeen ben ik niet zo voor Amerikaanse versies van Europese auto's, maar een originele Corrado kan ik altijd wel smaken. De Corrado is sowieso een zeldzaamheid in originele staat!

Ivm met die tellers: wel vreemd dat de kilometerstand wordt opgeslagen in de teller en niet ergens in de elektronica van de auto zelf ofzo (denk dat dit bij recentere auto's toch het geval is, niet?). Dus het komt er eigenlijk op neer dat je bij bijvoorbeeld een Golf 3 even makkelijk kan frauderen met de kilometerstand als bij een Golf 2 door gewoon de teller te verwisselen? Goed om te weten alleszins!

Ivm GTI: ik zoek een 8V, qua opties had ik graag een schuifdakje en 5 deuren gehad, verder ben ik tevreden met de standaard GTI-uitrusting. Maar de belangrijkste vereiste bij mij is toch wel de originaliteit en helaas is een GTI nogal aantrekkelijk bij mensen die dit niet zo belangijk vinden (wel minder erg dan bij Corrado's natuurlijk). Die 5 deuren is overigens eerder een groot pluspunt, ik ga een mooie GTI niet laten staan omdat deze 3 deuren heeft.

Geplaatst:
comment_2283231

Ik moet toegeven dat ik een Amerikaanse Golf 1 of 2 geen porum vind, pas vanaf de Corrado vind ik het wel wat hebben.

Amerikaanse Golf 3 ziet er imo veel mooier uit in een Amerikaanse outfit, qua opties zijn de Amerikanen vaak ook beter.

Alle Amerikaanse Corrado's hier hebben cruise control, airco, elektrische ramen en vaak ook leder, terwijl er genoeg Europese Corrado's zijn die zelfs raamslingers hebben.

Ik mis eigenlijk twee opties, en dat zijn Recaro elektrisch verstelbare stoelen en stoelverwarming, voor de rest heeft ie alles.

Laatst aan de prijslijst gevonden van wat een Corrado hier kostte met bepaalde opties, de mijne zou hier in Nederland bijna 96 duizend gulden kosten, omgerekend zo'n 44.000 euro.

Klopt, tegenwoordig staat het dacht ik ook in de ECU hoeveel een motor heeft gelopen, maar bij de Golf 2 en 3 is hier nog geen sprake van.

Golf 2 met een analoge km teller is erg makkelijk terug te draaien, Golf 3 is al wat moeilijker en heb je een speciale kabel+software voor nodig.

Alhoewel dat weer zo lek is als een mandje, want de klok zelf is 2 minuten werk om hem te vervangen met een andere met minder km's erop.

Welke fout mensen ook vaak maken bij Golfjes 3, is dat de teller zich automatisch reset bij 300.000km, enige verschil wat je ziet is dat de teller geen 'TOTAL' meer aangeeft bij de stand.

Hier zie je het verschil goed, en heel veel mensen en bedrijven weten dit niet en (ver)kopen een Golf met bv. 70k terwijl dit bv 370k is.

Scheelt nog dat een 8V goed te vinden is, of in ieder geval beter te vinden, en schuifdakje zie je ook nog wel relatief vaak.

Stiekem zou ik eerder voor een 3 deurs gaan, net wat mooier en sportiever imo, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Voordat ik de Corrado kocht, zat ik ook oa. voor een Golf 2 te kijken.

Had bijna een volledig originele 1.6 automaat gekocht met leuke opties en weinig km, maar toch maar niet gedaan.

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_2283270

Vanwege mijn werk rijd ik redelijk vaak in diverse auto's. Zo heb ik ook redelijk wat Corsa's gereden. Ook van jouw modeljaar. Om eerlijk te zijn ben ik er niet zo fan van. :sst: Qua design is het allemaal netjes, maar als je er mee gaat rijden mis ik toch een beetje vermogen, iets strakker stuurgedrag etcetera. Overiges zijn ze nu wel redelijk betaalbaar, zijn nu meestal voorraadmodelletjes die met fikse kortingen worden verkocht.

Dat klopt wel, afhankelijk van de uitvoering van het model natuurlijk. Voor de rest heb ik primair gereden in een Citroën en rijd ik bij de brandweer en politie vaak in volkswagens (hoe kan het ook anders). Ik vind Opel daarin wel een decent Duitse tussenweg. Beetje VW, maar ook beetje niet. Dat vind ik ook wel leuk. Ik houd er nooit zo van om de hele tijd in 1 auto te rijden met dezelfde rijstijl. Dat zie je ook wel aan de auto's die ik heb / gehad heb: Citroen C2, Fiat Seicento en nu de Opel Corsa & Nissan Pixo.

Dat rotding startte deze week trouwens niet op... Conclusie: Een nieuwe accu en 100 euro lichter.

Geplaatst:
comment_2283434

Zo, eergisteren na maanden rondkijken eindelijk een auto gekocht.

Het is een Seat Toledo 1.6 16V Sport geworden uit 2004, met de opties die ik erop wil zoals:

- Climate Control

- Cruise Control

- Elektrische ramen/spiegels

Daarnaast heeft deze auto een Anti Carjacking systeem, kunnen de ramen automatisch van buitenaf open via de CV. Kunnen de spiegels automatisch ingeklapt worden bij het inparkeren. En daarnaast zit er het Seat Sound System Aura op. Wat een heerlijk dynamisch geluid door de auto brengt. Al met al moet ik zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben. Hij rijdt lekker, de onderhoudshistorie is helemaal bekend en er zit een gloednieuwe APK op.

541637_721920637920958_2522784600388633439_n.jpg?oh=add730abd35a7c28d1ead19764d338fe&oe=55936D3A

Geplaatst:
comment_2283457

Ik moet toegeven dat ik een Amerikaanse Golf 1 of 2 geen porum vind, pas vanaf de Corrado vind ik het wel wat hebben.

Amerikaanse Golf 3 ziet er imo veel mooier uit in een Amerikaanse outfit, qua opties zijn de Amerikanen vaak ook beter.

Alle Amerikaanse Corrado's hier hebben cruise control, airco, elektrische ramen en vaak ook leder, terwijl er genoeg Europese Corrado's zijn die zelfs raamslingers hebben.

Ik mis eigenlijk twee opties, en dat zijn Recaro elektrisch verstelbare stoelen en stoelverwarming, voor de rest heeft ie alles.

Laatst aan de prijslijst gevonden van wat een Corrado hier kostte met bepaalde opties, de mijne zou hier in Nederland bijna 96 duizend gulden kosten, omgerekend zo'n 44.000 euro.

Klopt, tegenwoordig staat het dacht ik ook in de ECU hoeveel een motor heeft gelopen, maar bij de Golf 2 en 3 is hier nog geen sprake van.

Golf 2 met een analoge km teller is erg makkelijk terug te draaien, Golf 3 is al wat moeilijker en heb je een speciale kabel+software voor nodig.

Alhoewel dat weer zo lek is als een mandje, want de klok zelf is 2 minuten werk om hem te vervangen met een andere met minder km's erop.

Welke fout mensen ook vaak maken bij Golfjes 3, is dat de teller zich automatisch reset bij 300.000km, enige verschil wat je ziet is dat de teller geen 'TOTAL' meer aangeeft bij de stand.

Hier zie je het verschil goed, en heel veel mensen en bedrijven weten dit niet en (ver)kopen een Golf met bv. 70k terwijl dit bv 370k is.

Scheelt nog dat een 8V goed te vinden is, of in ieder geval beter te vinden, en schuifdakje zie je ook nog wel relatief vaak.

Stiekem zou ik eerder voor een 3 deurs gaan, net wat mooier en sportiever imo, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Voordat ik de Corrado kocht, zat ik ook oa. voor een Golf 2 te kijken.

Had bijna een volledig originele 1.6 automaat gekocht met leuke opties en weinig km, maar toch maar niet gedaan.

Over Amerikaanse auto's snap ik je punt wel, Amerikanen zijn altijd ver voorop geweest in zo'n opties die je in een Europese wagen niet zou verwachten.

Enige nadeel aan Amerikaanse auto's vind ik dan weer dat het heel vaak automaten zijn, maar da's persoonlijk.

Eerst zocht ik naar 8V of 16V, maar na veel opzoekwerk, enkele auto's bekeken te hebben en meningen van mensen gehoord te hebben, toch maar besloten om de 16V uit te sluiten. Dit vooral omdat deze minder betrouwbaar zijn, complexer en minder koppel in lagere toeren. Mijn conclusie was dus dat een 8V gewoon meer iets voor mij is.

Ivm die tellers van Golf 3: dit wist ik inderdaad, ook van die 'total'. Ik denk dat er al wel mensen zich mispakt zullen hebben aan die km-stand van een Golf 3, als je weinig van auto's kent kan je al vlug voor onverwachtte kosten komen te staan!

Geplaatst:
comment_2283561

Over Amerikaanse auto's snap ik je punt wel, Amerikanen zijn altijd ver voorop geweest in zo'n opties die je in een Europese wagen niet zou verwachten.

Enige nadeel aan Amerikaanse auto's vind ik dan weer dat het heel vaak automaten zijn, maar da's persoonlijk.

Eerst zocht ik naar 8V of 16V, maar na veel opzoekwerk, enkele auto's bekeken te hebben en meningen van mensen gehoord te hebben, toch maar besloten om de 16V uit te sluiten. Dit vooral omdat deze minder betrouwbaar zijn, complexer en minder koppel in lagere toeren. Mijn conclusie was dus dat een 8V gewoon meer iets voor mij is.

Ivm die tellers van Golf 3: dit wist ik inderdaad, ook van die 'total'. Ik denk dat er al wel mensen zich mispakt zullen hebben aan die km-stand van een Golf 3, als je weinig van auto's kent kan je al vlug voor onverwachtte kosten komen te staan!

Vreemd genoeg zijn alle Corrado's die uit Amerika komen met een handbak gekomen zover ik weet, ik heb wel eens een G60 automaat gezien maar ook maar eenmalig en was een Belg.

VR6 zie je al wat vaker met een automaat, maar qua ophanging is een VR6 veel beter geschikt voor te cruisen en dan is een automaat ook best fijn lijkt mij.

Een G60 heeft kortere draagarmen en een andere afstelling qua caster en kan daardoor beter omgaan met snelle bochten, een VR6 heeft minder stuur als ware maar wel meer comfort door de langere draagarmen, en natuurlijk een 6 cilinder.

De 8V's zijn zeker goeie motoren, erg betrouwbaar en vooral als er gewoon goed mee is omgegaan.

Een 16V heeft het idd meer van de toeren nodig, maar onder de kap ziet het er wel een heel stuk gaver uit vind ik.

8V zal ook een heel stuk makkelijker te vinden zijn, maar mocht je een goede 16V vinden, zou je die daarvoor laten staan?

Bewerkt: door GolfG60

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.