Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2289668

Om eerlijk te zijn wist ik dit niet, in mijn gedachten is de gemiddelde Fransman niet bepaald op zijn auto gesteld (een bluts meer of minder maakt niet uit). Wat me wel al was opgevallen is dat je wel eens GTI's in België ziet te koop staan met Franse nummerplaten, dus ben ik ook in Frankrijk beginnen kijken, met succes.

Weet ook niet of het waar is dat de kans op roest kleiner is in Frankrijk, maar wat ik wel weet is dat degene die ik gekocht heb amper roest heeft... De wielkasten en bodem zijn nog mooi rood (wel een beetje vuil natuurlijk, maar de kleur komt er nog goed door), en de ophangingsonderdelen (achteras ed) is ook nog mooi zwart (zijn vaak eerder roestkleurig). Enkel klein plekje roest onder de voorruit en een puntje op de achterklep. Twee dingen die ik op termijn ga laten aanpakken.

Bewerkt: door Golf_MK1

Geplaatst:
comment_2289702

Hoe pak je zoiets aan? Is het an sich niet te laat als er roestvorming is?

Dat plekje onder de voorruit zal denk ik uitslijpen en nieuw stukje inlassen worden, zal wel iets kosten, maar dan is het tenminste in orde. Is dan ook een zwak punt bij Golf 1 / 2, het is eerder moeilijk / onmogelijk om eentje te vinden zonder roest. En ik heb bovendien genoeg marge om alle roest te laten herstellen en alsnog goedkoper uit te komen dan een vergelijkbare GTI te vinden in Duitsland bv (ook mét wat roest dus).

De roest op de achterklep is minder dramatisch: moet het eens goed bekijken en denk dat ik dat best zo snel mogelijk laat aanpakken (denk dat je hier al heel ver komt met wat schuurpapier en verf).

Bewerkt: door Golf_MK1

Geplaatst:
comment_2289716

Update van mijn kant, golf V inmiddels verkocht met ruwweg 450 euro winst en een jaartje ermee kunnen rijden(zo'n 10k kilometers)

Nu dus echt hard op zoek naar een mooie golf 6 highline, stonden paar mooie op maar zijn helaas al verkocht voordat die van mij weg was..

Geplaatst:
comment_2289778

Om eerlijk te zijn wist ik dit niet, in mijn gedachten is de gemiddelde Fransman niet bepaald op zijn auto gesteld (een bluts meer of minder maakt niet uit). Wat me wel al was opgevallen is dat je wel eens GTI's in België ziet te koop staan met Franse nummerplaten, dus ben ik ook in Frankrijk beginnen kijken, met succes.

Weet ook niet of het waar is dat de kans op roest kleiner is in Frankrijk, maar wat ik wel weet is dat degene die ik gekocht heb amper roest heeft... De wielkasten en bodem zijn nog mooi rood (wel een beetje vuil natuurlijk, maar de kleur komt er nog goed door), en de ophangingsonderdelen (achteras ed) is ook nog mooi zwart (zijn vaak eerder roestkleurig). Enkel klein plekje roest onder de voorruit en een puntje op de achterklep. Twee dingen die ik op termijn ga laten aanpakken.

Niet iedere Fransman is zo, is voornamelijk rond Parijs en andere grote steden.

Maar het klimaat in Frankrijk is wat gunstiger, wat warmer en minder vochtig.

En zoals ook in België en Nederland, wagens aan zee zijn slechter door de zoute(re) lucht.

Dat plekje onder de voorruit zal denk ik uitslijpen en nieuw stukje inlassen worden, zal wel iets kosten, maar dan is het tenminste in orde. Is dan ook een zwak punt bij Golf 1 / 2, het is eerder moeilijk / onmogelijk om eentje te vinden zonder roest. En ik heb bovendien genoeg marge om alle roest te laten herstellen en alsnog goedkoper uit te komen dan een vergelijkbare GTI te vinden in Duitsland bv (ook mét wat roest dus).

De roest op de achterklep is minder dramatisch: moet het eens goed bekijken en denk dat ik dat best zo snel mogelijk laat aanpakken (denk dat je hier al heel ver komt met wat schuurpapier en verf).

Heel veel wagens hebben daar last van roest, vaak komt het door een vervangende niet originele ruit.

Die wijken vaak minimaal af, maar na een tijdje gaat er vocht onder het rubber zitten en zo begint het te rotten.

Update van mijn kant, golf V inmiddels verkocht met ruwweg 450 euro winst en een jaartje ermee kunnen rijden(zo'n 10k kilometers)

Nu dus echt hard op zoek naar een mooie golf 6 highline, stonden paar mooie op maar zijn helaas al verkocht voordat die van mij weg was..

Veel succes met de zoektocht, wat wil je ongeveer uitgeven?

Geplaatst:
comment_2289888
Nu dus echt hard op zoek naar een mooie golf 6 highline, stonden paar mooie op maar zijn helaas al verkocht voordat die van mij weg was..

Ga je je toch wagen aan die TSI blokken? Golf 6 is niet leverbaar met distributieriem blokken toch? (Op de Edition 35 en R na)

Ik heb overigens toch maar afgelopen weekend de spoiler van de Subaru gewisseld met een STI spoiler, deze had ik nog liggen

Ziet er toch wel een stuk beter uit

Geplaatst:
comment_2290014

Ik heb overigens toch maar afgelopen weekend de spoiler van de Subaru gewisseld met een STI spoiler, deze had ik nog liggen

Ziet er toch wel een stuk beter uit

Je had toch zo'n middelhoge erop zitten?

Imo is een STi spoiler idd veel gaver, of helemaal geen spoiler, staat opzicht ook strak.

Die strijkplank die op de RS zit, vind ik weer totaal geen porum :/

Geplaatst:
comment_2290037

Niet iedere Fransman is zo, is voornamelijk rond Parijs en andere grote steden.

Maar het klimaat in Frankrijk is wat gunstiger, wat warmer en minder vochtig.

En zoals ook in België en Nederland, wagens aan zee zijn slechter door de zoute(re) lucht.

Ja, dat blijkt wel. Hij komt niet van aan de zee, dus da's waarschijnlijk wel een reden waarom deze zo goed bewaard is gebleven.

Heel veel wagens hebben daar last van roest, vaak komt het door een vervangende niet originele ruit.

Die wijken vaak minimaal af, maar na een tijdje gaat er vocht onder het rubber zitten en zo begint het te rotten.

Klopt inderdaad. Wist wel niet dat het kwam doordat een niet-originele ruit afwijkt van een originele, ik dacht altijd dat het kwam doordat ze de lak beschadigd hadden bij het plaatsen van een nieuwe ruit of de rubber niet 100% goed zetten ofzo.

In ieder geval is het een originele getinte VW ruit, dus aan de ruit ligt het niet denk ik.

Geplaatst:
comment_2290066

Niet iedere Fransman is zo, is voornamelijk rond Parijs en andere grote steden.

Maar het klimaat in Frankrijk is wat gunstiger, wat warmer en minder vochtig.

En zoals ook in België en Nederland, wagens aan zee zijn slechter door de zoute(re) lucht.

Ja, dat blijkt wel. Hij komt niet van aan de zee, dus da's waarschijnlijk wel een reden waarom deze zo goed bewaard is gebleven.

Heel veel wagens hebben daar last van roest, vaak komt het door een vervangende niet originele ruit.

Die wijken vaak minimaal af, maar na een tijdje gaat er vocht onder het rubber zitten en zo begint het te rotten.

Klopt inderdaad. Wist wel niet dat het kwam doordat een niet-originele ruit afwijkt van een originele, ik dacht altijd dat het kwam doordat ze de lak beschadigd hadden bij het plaatsen van een nieuwe ruit of de rubber niet 100% goed zetten ofzo.

In ieder geval is het een originele getinte VW ruit, dus aan de ruit ligt het niet denk ik.

Kan natuurlijk ook zijn dat na 25 jaar dienst, de rubber ietwat is gekrompen of wat poreus is, waardoor er vocht is blijven staan.

Kan ook zijn inderdaad dat ie bij montage het zover krijgen, je ziet het alleen niet zodra de ruit is gemonteerd dusja.

Mijn Golf komt uit midden Duitsland, en qua roest is het ook zeer minimaal, eigenlijk 3 plekjes waarvan 2 plekjes door parkeer/steenslag schade is, en uiteraard, de kofferklep.

Voor een Golf 3, en vooral voor een vroege(1993), houdt ie zich goed gelukkig, heb ook op geen enkele APK keuring iets van roest gehoord dus dat zit voorlopig wel snor :D

Geplaatst:
comment_2290199
Je had toch zo'n middelhoge erop zitten?

Imo is een STi spoiler idd veel gaver, of helemaal geen spoiler, staat opzicht ook strak.

Die strijkplank die op de RS zit, vind ik weer totaal geen porum :/

Ik had inderdaad een middelhoge erop, maar dat was juist een imitatie (WRX is alleen met vlinderspoiler geleverd)

De STI is juist die hoge biertafel, maar wel origineel Subaru en vind oem toch mooier staan

Ik heb ook nog een originele STI voorbumper liggen, maar deze komt er voorlopig nog niet op zolang de auto te koop staat

Die spoiler is maar een half uurtje werk om te wisselen

Overigens zit er ook al een hoge STI hoodscoop op

476DAB03-1719-467F-9542-591A70C4F71C_zps34p6jy6o.jpg

8C0032F7-77E8-485C-B69C-A6657C925935_zpsxonybqso.jpg

Geplaatst:
comment_2290369

Ik had inderdaad een middelhoge erop, maar dat was juist een imitatie (WRX is alleen met vlinderspoiler geleverd)

De STI is juist die hoge biertafel, maar wel origineel Subaru en vind oem toch mooier staan

Ik heb ook nog een originele STI voorbumper liggen, maar deze komt er voorlopig nog niet op zolang de auto te koop staat

Die spoiler is maar een half uurtje werk om te wisselen

Overigens zit er ook al een hoge STI hoodscoop op

Spoiler staat hem lekker idd, weinig wagens waarbij zo'n spoiler ook kan.

Loopt de verkoop niet echt spoedig? Hij staat toch al een tijdje te koop?

Geplaatst:
comment_2290418

Om eerlijk te zijn wist ik dit niet, in mijn gedachten is de gemiddelde Fransman niet bepaald op zijn auto gesteld (een bluts meer of minder maakt niet uit). Wat me wel al was opgevallen is dat je wel eens GTI's in België ziet te koop staan met Franse nummerplaten, dus ben ik ook in Frankrijk beginnen kijken, met succes.

Weet ook niet of het waar is dat de kans op roest kleiner is in Frankrijk, maar wat ik wel weet is dat degene die ik gekocht heb amper roest heeft... De wielkasten en bodem zijn nog mooi rood (wel een beetje vuil natuurlijk, maar de kleur komt er nog goed door), en de ophangingsonderdelen (achteras ed) is ook nog mooi zwart (zijn vaak eerder roestkleurig). Enkel klein plekje roest onder de voorruit en een puntje op de achterklep. Twee dingen die ik op termijn ga laten aanpakken.

Niet iedere Fransman is zo, is voornamelijk rond Parijs en andere grote steden.

Maar het klimaat in Frankrijk is wat gunstiger, wat warmer en minder vochtig.

En zoals ook in België en Nederland, wagens aan zee zijn slechter door de zoute(re) lucht.

Dat plekje onder de voorruit zal denk ik uitslijpen en nieuw stukje inlassen worden, zal wel iets kosten, maar dan is het tenminste in orde. Is dan ook een zwak punt bij Golf 1 / 2, het is eerder moeilijk / onmogelijk om eentje te vinden zonder roest. En ik heb bovendien genoeg marge om alle roest te laten herstellen en alsnog goedkoper uit te komen dan een vergelijkbare GTI te vinden in Duitsland bv (ook mét wat roest dus).

De roest op de achterklep is minder dramatisch: moet het eens goed bekijken en denk dat ik dat best zo snel mogelijk laat aanpakken (denk dat je hier al heel ver komt met wat schuurpapier en verf).

Heel veel wagens hebben daar last van roest, vaak komt het door een vervangende niet originele ruit.

Die wijken vaak minimaal af, maar na een tijdje gaat er vocht onder het rubber zitten en zo begint het te rotten.

Update van mijn kant, golf V inmiddels verkocht met ruwweg 450 euro winst en een jaartje ermee kunnen rijden(zo'n 10k kilometers)

Nu dus echt hard op zoek naar een mooie golf 6 highline, stonden paar mooie op maar zijn helaas al verkocht voordat die van mij weg was..

Veel succes met de zoektocht, wat wil je ongeveer uitgeven?

Thanks, stonden paar weken terug 2 mooie op, een grijze en een zwarte die ik echt zo gekocht had, helaas had ik mijn golf toen nog niet verkocht :puh:.

Rond de 10-11k.

Nu dus echt hard op zoek naar een mooie golf 6 highline, stonden paar mooie op maar zijn helaas al verkocht voordat die van mij weg was..

Ga je je toch wagen aan die TSI blokken? Golf 6 is niet leverbaar met distributieriem blokken toch? (Op de Edition 35 en R na)

Ik heb overigens toch maar afgelopen weekend de spoiler van de Subaru gewisseld met een STI spoiler, deze had ik nog liggen

Ziet er toch wel een stuk beter uit

Jep, wordt waarschijnlijk een 1.2 tsi om de komende jaren toch wat zuiniger door te kunnen. Scheelt dat mijn pa monteur is en ik dus sowieso meeneem bij het kijken naar een auto, dus maak me er niet zo'n zorgen over.

Staat nu overigens nog een nette zwarte golf op bij een particuliere familie, enigste nadeel is dat de auto een duplicaatcode (1) op het kenteken heeft..

Bewerkt: door Limbolander

Geplaatst:
comment_2290421

Je had hem toch uit de verkoop gehaald?

Picknicktafel is wel mooier ja.

Spoiler staat hem lekker idd, weinig wagens waarbij zo'n spoiler ook kan.

Loopt de verkoop niet echt spoedig? Hij staat toch al een tijdje te koop?

Auto heb ik tijdelijk weer uit de verkoop gehaald, kreeg er erg weinig reacties op

Laatst toch weer te koop gezet, nu wel wat meer animo maar het bekende Marktplaats liedje, gewoon 3000/3500 minder bieden dan de vraagprijs, maar ze hebben echt interesse hoor *ahum* :kots::{ (En ik vraag niet bepaalt de hoofdprijs)

Ik laat hem nog een paar weken te koop staan, als er dan nog steeds geen fatsoenlijk bod is, hou ik hem zelf of ruil ik hem in

Wanneer ik hem zelf hou zal ik hem waarschijnlijk wel schorsen om er dan alsnog een hobby auto van te maken, ik wil namelijk van die vaste lasten af

Ik wil hem toch verkopen omdat ik graag weer terug wil naar 1 auto, 2 auto's is leuk maar erg duur, dat is me achteraf een beetje gaan tegenstaan

Die Subaru kost aan vaste lasten al bijna 200 euro per maand :sst:

Ik wil als de Subaru verkocht is nog een tijdje met de 206 doorrijden, en dan tussendoor rustig op mijn gemak kijken wat ik wil, wanneer ik hem niet verkocht krijg en hem in moet ruilen zit er natuurlijk wat meer haast achter

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.