Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2346849

Waarom is een 6 cilinder trouwens fijner in een grotere sedan? Ik geloof het graag, ben alleen benieuwd waarom :puh:

Test het uit en je zal het snel merken

Een 6 cilinder loopt veel rustiger en geleidelijker door, heerlijke combinatie tussen cruisen en toch nog aardig snel zijn

Ik rij zelf ook een 6 cilinder BMW 325i E90 ;)

Geplaatst:
comment_2346855

Ik ben het met je eens dat een wagen met 300K op de teller er beter uit kan zien dat eentje met 100K. Ik weet ook dat dit soort wagens makkelijk nog een ton of twee erboven op kunnen lopen. Daar gaat het me ook niet om. Waar het me om gaat is de verkoopwaarde. Zo'n wagen met weinig KM kun je uiteindelijk weer voor veel meer verkopen dan eentje met 300K erop.

En stja, hoe die eruit ziet moet je natuurlijk per occasion beoordelen ja :Y Waarom is een 6 cilinder trouwens fijner in een grotere sedan? Ik geloof het graag, ben alleen benieuwd waarom :puh:

Verkoopwaarde klopt, maar daar betaal je bij aanschaf ook weer extra voor, dus echt opschieten doet het niet.

Ik zou die 150k sowieso opschroeven naar 200k, kans op een nette is dan ook uiteraard groter maar de meeste draaien hun hand niet om voor die 50k als aantoonbaar is dat ie goed is onderhouden.

Over het algemeen geldt dat een 6 cilinder velen malen rustiger loopt, vooral stationair merkbaar.

Bij de 6 in lijn(BMW) is het zelfs zo dat je een munt op het kleppendeksel kan zetten zonder dat ie eraf valt, tenzij ie niet goed loopt.

Mercedes heeft dan een V6, lopen ook erg rustig maar door de opbouw lopen die wel iets meer met vibratie, maar lang niet zoveel als een 4 cilinder.

Ontstekingsvolgorde is voor een 4 cilinder 1-3-4-2, eerst ontsteekt de 1ste cilinder, dan 3de cilinder etc.

De motor doet alsware eerst naar voren kantelen, daarna naar achter, daarna nog verder naar achter, en dan weer naar voor.

Kortom, je motor is net een wipkip(je weet wel, zo'n ding dat je in speeltuinen ziet), en dat veroorzaakt trilling welke veelal worden opgevangen door de motorsteunen.

BMW doet op 1-5-3-6-2-4 ontsteken, de motor krijgt hierdoor minder kans om ver te kantelen in de steunen en zorgt daardoor voor minder resonantie.

Mercedes met een V6 heeft een korte maar brede motor, kan daardoor minder slag naar voor en achter maken en dus minder trilling.

Maar daardoor doet ie wel zijwaarts nog eens trilling creëren, maar ook dit wordt grotendeels gefilterd door de motorsteunen.

Ultieme 6 cilinder is eigenlijk gewoon de in lijn, Mercedes gaat niet voor niks terug naar in-lijn motoren.

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_2346874

Multichip is rommel, zelfde als powerbox en dat soort zooi.

Wat ze doen is het signaal wat de sensoren geven aanpassen zodat de ECU hierop reageert.

Ze passen de LMM signaal aan, zodat de ecu denkt dat de turbo minder druk geeft, waardoor de wastegate verder dicht gaat en je meer turbo druk hebt.

Ook doen ze sjoemelen met je brandstof temperatuur, bij een diesel heb je als de diesel temperatuur hoger is, dat ie meer inspuit.

Die twee in combinatie zorgt dus al voor een vermogenswinst, alleen je weet niet exact wat ie doet en of ie nog op de juiste verhouding loopt.

Beste is chip op maat, en anders een chip per type motor, maar multi chip etc allemaal links laten liggen.

Geplaatst:
comment_2346875

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in chiptuning.

Welke veriant is beter?

Via het motormanagement of een multichip in pluggen??

http://www.multituningchip.nl

Oh mijn god, je gelooft toch niet echt die OBD onzin hea? :7

Echte 'chiptuning' doe je op een rollenbank, elke auto is verschillend, dus zo'n universele chip is totale onzin

Geplaatst:
comment_2347205

Verkoopwaarde klopt, maar daar betaal je bij aanschaf ook weer extra voor, dus echt opschieten doet het niet.

Ik zou die 150k sowieso opschroeven naar 200k, kans op een nette is dan ook uiteraard groter maar de meeste draaien hun hand niet om voor die 50k als aantoonbaar is dat ie goed is onderhouden.

Over het algemeen geldt dat een 6 cilinder velen malen rustiger loopt, vooral stationair merkbaar.

Bij de 6 in lijn(BMW) is het zelfs zo dat je een munt op het kleppendeksel kan zetten zonder dat ie eraf valt, tenzij ie niet goed loopt.

Mercedes heeft dan een V6, lopen ook erg rustig maar door de opbouw lopen die wel iets meer met vibratie, maar lang niet zoveel als een 4 cilinder.

Ontstekingsvolgorde is voor een 4 cilinder 1-3-4-2, eerst ontsteekt de 1ste cilinder, dan 3de cilinder etc.

De motor doet alsware eerst naar voren kantelen, daarna naar achter, daarna nog verder naar achter, en dan weer naar voor.

Kortom, je motor is net een wipkip(je weet wel, zo'n ding dat je in speeltuinen ziet), en dat veroorzaakt trilling welke veelal worden opgevangen door de motorsteunen.

BMW doet op 1-5-3-6-2-4 ontsteken, de motor krijgt hierdoor minder kans om ver te kantelen in de steunen en zorgt daardoor voor minder resonantie.

Mercedes met een V6 heeft een korte maar brede motor, kan daardoor minder slag naar voor en achter maken en dus minder trilling.

Maar daardoor doet ie wel zijwaarts nog eens trilling creëren, maar ook dit wordt grotendeels gefilterd door de motorsteunen.

Ultieme 6 cilinder is eigenlijk gewoon de in lijn, Mercedes gaat niet voor niks terug naar in-lijn motoren.

Interessante uitleg over 6-cylinders. Zo had ik er nooit over nagedacht, ik dacht dat die gewoon rustiger liepen door de extra cylinders. (ken er verder technisch ook maar weinig van, moet ik toegeven)

Geplaatst:
comment_2347218

Interessante uitleg over 6-cylinders. Zo had ik er nooit over nagedacht, ik dacht dat die gewoon rustiger liepen door de extra cylinders. (ken er verder technisch ook maar weinig van, moet ik toegeven)

Klopt ook dat ze mede stiller liggen door de meer cilinders, wat ik er niet bij heb gezet is dat als een 6 cilinder stationair loopt, dat ie rond de 750 toeren per minuut zit, vier cilinder zit ook rond dit toerental.

750 toeren delen door 60 seconde is dus 12,5 ontstekingen per seconde, kortom, een viercilinder heeft dan al iets meer dan 3 keer naar voor en naar achter gekanteld per seconde.

Een 6 cilinder heeft dan iets meer dan 2 volledige rotaties gemaakt, dat in combinatie met zijn betere ontstekingsvolgorde ligt ie gewoon stiller in de steunen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.