Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1781714

Dutchy kennende niet :puh: Zou wel leuk zijn overigens, hij's nu een beetje te girly vind ik :)

Maareh, @Bling: Is de Ibiza van die maat van je ook een pre-facelift Ibiza? Dus met zwarte rubber/plastic bumpers en geen facelift Ibiza 6k, met gebotoxte meegespoten bumpers....? Pre-facelifts zie je namelijk niet zo veel meer, en ik weet dat witte velgen onder een facelift rode Ibiza erg dik staan, vooral Ronal 'Ibiza Evo 1' velgen(Ken iemand met een rode facelift Ibiza met Lamborghini oranje Evo 1 Ronals, ziet er verschrikkelijk vet uit vooral omdat de kleuren zo vloeken :puh:...

Helaas zien zulke dingen op een Ibiza van voor 96(dus pre-facelift) er dan ineens raar uit, heb nog nooit een pre-facelift Ibiza gezien met witte velgen, zeker niet in het rood... Zou een idee zijn om ze zwart of matzwart te spuiten met een glanslak wit lipje... Ik vind zelf zwart op rood en wit op rood erg mooi, maar alle 3 gemixt vind ik een beetje te veel worden als het zulke grote vlakken zijn. (Dat is ook waarom ik m`n naafkapjes in de lente ga spuiten, weet alleen nog niet welke kleur, ofwel wit ofwel rood, misschien ook wel gewoon zilvergrijs)...

Dit zou ook leuk zijn, maar waarschijnlijk mega duur :7 + 't zou een andere kleur moeten zijn vind ik, mat-donkergrijs of zo...

Schmidt TH-line... Of Ronal turbo's...

schmidt002mn2.jpg

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1781855

schmidt002mn2.jpg

Bij me stagebedrijf lagen die velgjes er ook, en er kwam een Golf 1 Cabrio binnen met die velgjes, blijven mooien dingen idd.

Maar idd pauper duur, maar het zijn velgen die erg goede kwaliteit bieden :bier:

>>> Door NandroDavids: Gelieve alleen dat deel van de post te quoten waar je daadwerkelijk op reageert...scheelt een hoop gescroll<<<

Bewerkt: door NandroDavids

Geplaatst:
comment_1781956

Maar in principe is het zo gefixed toch, op een vrije middag? Heb geen idee hoe wie wat waar met een stappen motor, dat heb ik nog nooit hoeven doen, maar de rest is zeker niet het meeste werk denk ik?. Lekker middagje klussen, potje bier erbij, et voila. :D

Kan wezen, maar toch blijf ik het telkens uitstellen. :puh: Ik heb zelfs nog niet eens alle benodigde onderdelen in huis, dus die moet ik eerst maar opzoeken en bestellen.

Maareh, @Bling: Is de Ibiza van die maat van je ook een pre-facelift Ibiza? Dus met zwarte rubber/plastic bumpers en geen facelift Ibiza 6k, met gebotoxte meegespoten bumpers....? Pre-facelifts zie je namelijk niet zo veel meer, en ik weet dat witte velgen onder een facelift rode Ibiza erg dik staan, vooral Ronal 'Ibiza Evo 1' velgen(Ken iemand met een rode facelift Ibiza met Lamborghini oranje Evo 1 Ronals, ziet er verschrikkelijk vet uit vooral omdat de kleuren zo vloeken :puh:...

Die van hem is van bouwjaar '95 of '96 en heeft meegespoten bumpers, dus ik neem aan dat dit wel een facelift-model is? Voor de rest is hij wel hetzelfde als die van jou, voor zover ik me kan herinneren. Ik heb helaas zo even geen foto van de auto.

Dit zou ook leuk zijn, maar waarschijnlijk mega duur :7 + 't zou een andere kleur moeten zijn vind ik, mat-donkergrijs of zo... Schmidt TH-line... Of Ronal turbo's... [foto]

Andere kleur? Say whááát? :-O Die TH-lines op je bijgevoegde foto zijn niet zomaar "een kleur", die zijn gepolijst. Niets is bruuter dan gepolijst! Je kunt je spiegelbeeld erin zien, zo erg dat ze blinken. 8) Half-gepolijst met een gekleurd hart kan ook erg gaaf zijn. Zie foto:

p1000181e.jpg

Maar die wielen zijn inderdaad erg prijzig. In nette staat zul je ze niet snel onder de 1000 euro vinden. Bovendien begrijp ik best, dat behalve de prijs, die gepolijste velgen niet echt de look aan jouw auto geven die jij wilt hebben. Ronal Turbo's zijn al een stukje goedkoper, alleen soms moeilijk te vinden. Maar die zijn zeker te betalen als je ze in een opknap-staat koopt en dan spuit in de gewenste (old-skool)kleur die jij in gedachten hebt.

Geplaatst:
comment_1782039

Meh, staal it is then... xD Was ik sowieso al van plan, aangezien ik eigenlijk zo weinig mogelijk wil kopen dat boven de 100 euro per 'ding' is... En 4 velgen voor onder de 100 is pretty much onmogelijk dus ja :puh:... Al moet ik zeggen dat die OZ turbo's erg vet zijn :D

@Bling: Nou je hebt ook nog 2 rare modellen. Ik denk dat je die van 96 bedoeld, dat is de mid-facelift, en heeft gebotoxde bumpers, dus helemaal mooi glad zoals de meeste Ibiza's die je nu nog ziet rijden, maar dan met een iets ander gedeelte tussen de mistlampen en iets andere grille, en met andere splitter dan zowel de facelift als die van mij...

En er is ook nog een ander raar model van pre-facelift,(nogal off-topic)

die had dezelfde bumpers als die van mij(met van die metalen onderpanelen en zo, exact 't zelfde), maar dan de bumper meegespoten en met een zwarte rubberstrip in het midden, daar zijn er niet veel van, dus denk dat je dan de mid-facelift van 96 bedoeld... Heb ook geen idee of die alleen gemaakt zijn in een bepaalde tijd of dat het een optie pakket was bij een bepaalde motor...

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1782186

Overigens heeft men ma al een tijdje een probleem met haar auto. Een Fiat Punto 1.2. Ik denk van 2002 of 2003.

Er kwam altyd maar witte rook uit en het waterniveau zakte. Tijdje terug ging ook het temperatuurmetertje de hoogte in. Heeft ze der toen water bij gekapt en dat loste de temperatuur al op.

Nu keek ik daarstraks onder haar auto en zag water liggen.

Dit verklaart het afnemen van water dat je elke keer bij moet gieten maar niet de witte rook.

Witte rook --> Koppakking naar de vaantjes? Maar dat verklaart het lek dan weer niet. Iemand suggesties wat dit nog zou kunnen zijn.

Sowieso ook ergens een lek.

Geplaatst:
comment_1782237

Witte rook is in principe normaal, zeker in de winter, afkomstig van condens. Als de motor warm is, mag je geen witte rook zien.

Witte rook (bij warme motor) + te hoge temperatuur ( vrij snel of pas na een tijd rijden?) + verdwijnen van koelvloeistof kan duiden op een lekke koppakking.

Zit er ook witte/lichtbruine smurrie aan de binnenkant van de olie vuldop? Zo ja -> koppakking lek.

Dan het waterverlies. Als het onder de auto ligt, zal het niet de verbrandings kamer in komen, lijkt me. Controleer de slangen en de radiateur eens op lekkage.

Overigens kan je beter koelvloeistof dan water gebruiken, het heeft een beter koelend vermogen, en het is iets vettig, wat de waterpomp ook wel lekker vind.

Edit: Controleer ook de peilstok op smurrie, aan de onderkant als de auto even stilgestaan heeft, bijvoorbeeld na een nacht.

Hou er ook een aansteker tegen aan. Als de olie begint te knetteren, zit er water in de olie.

Bewerkt: door Sentasi

Geplaatst:
comment_1782243

Witte rook is in principe normaal, zeker in de winter, afkomstig van condens. Als de motor warm is, mag je geen witte rook zien.

Witte rook (bij warme motor) + te hoge temperatuur ( vrij snel of pas na een tijd rijden?) + verdwijnen van koelvloeistof kan duiden op een lekke koppakking.

Zit er ook witte/lichtbruine smurrie aan de binnenkant van de olie vuldop? Zo ja -> koppakking lek.

Dan het waterverlies. Als het onder de auto ligt, zal het niet de verbrandings kamer in komen, lijkt me. Controleer de slangen en de radiateur eens op lekkage.

Overigens kan je beter koelvloeistof dan water gebruiken, het heeft een beter koelend vermogen, en het is iets vettig, wat de waterpomp ook wel lekker vind.

Bruine smurrie hoeft niet altijd een lekke koppakking te zijn.

Kan komen door korte stukjes te rijden waardoor de olie net warm wordt, en daardoor water aantrekt, maar dat hoeft niet perse kvs te zijn.

Maar omdat je dan korte stukjes rijdt, kan de water niet fatsoenlijk oplossen en dat blijft in de olie zitten, en dat vormt sludge, het is dus gewoon aangelengde olie.

En natuurlijk door dit koude weer wat sludge iets meer kans geeft(door de luchtvochtigheid).

Maar in hun geval zou het best een lekke koppakking kunnen zijn, en ik hoop voor ze dat het niet naar de cilinders loopt, want dat kan serieuze schade geven(roestvorming in de cilinders/zuiger/ringen/keeringen/lagers).

Gevolg dat de motor open moet of in het ergste geval vervangen/revisie.

Deed ie ook wit roken in de zomer of hadden jullie toen dat probleem nog niet?

Daarnaast, KVS heeft een middeltje erin zodat het niet bevriest met dit soort weer, dus doe er nu geen water in, want je wilt niet rijden met een blok ijs in je radiateur(geen/slechte koeling dus).

Geplaatst:
comment_1782246

Witte rook is in principe normaal, zeker in de winter, afkomstig van condens. Als de motor warm is, mag je geen witte rook zien.

Witte rook (bij warme motor) + te hoge temperatuur ( vrij snel of pas na een tijd rijden?) + verdwijnen van koelvloeistof kan duiden op een lekke koppakking.

Zit er ook witte/lichtbruine smurrie aan de binnenkant van de olie vuldop? Zo ja -> koppakking lek.

Dan het waterverlies. Als het onder de auto ligt, zal het niet de verbrandings kamer in komen, lijkt me. Controleer de slangen en de radiateur eens op lekkage.

Overigens kan je beter koelvloeistof dan water gebruiken, het heeft een beter koelend vermogen, en het is iets vettig, wat de waterpomp ook wel lekker vind.

Bruine smurrie hoeft niet altijd een lekke koppakking te zijn.

Kan komen door korte stukjes te rijden waardoor de olie net warm wordt, en daardoor water aantrekt, maar dat hoeft niet perse kvs te zijn.

Maar omdat je dan korte stukjes rijdt, kan de water niet fatsoenlijk oplossen en dat blijft in de olie zitten, en dat vormt sludge, het is dus gewoon aangelengde olie.

En natuurlijk door dit koude weer wat sludge iets meer kans geeft(door de luchtvochtigheid).

Maar in hun geval zou het best een lekke koppakking kunnen zijn, en ik hoop voor ze dat het niet naar de cilinders loopt, want dat kan serieuze schade geven(roestvorming in de cilinders/zuiger/ringen/keeringen/lagers).

Gevolg dat de motor open moet of in het ergste geval vervangen/revisie.

Deed ie ook wit roken in de zomer of hadden jullie toen dat probleem nog niet?

Daarnaast, KVS heeft een middeltje erin zodat het niet bevriest met dit soort weer, dus doe er nu geen water in, want je wilt niet rijden met een blok ijs in je radiateur(geen/slechte koeling dus).

Nee deze zomer had ie het nog niet. Hij zuipt altyd wel wat meer KVS tijdens de winter en rookt wat meer. Maar normaal als ie warm is zou ie moeten stoppen met roken.

Ik doelde met water btw op KVS.

Ik denk dat we eerst het lek maar eens moeten opsporen. We denken zelf ook al een een kapotte koppaking. Dat wordt dus cilinderkop laten vlakken voor alle zekerheid en nieuwe koppakking erop.

Geplaatst:
comment_1782277

mijn ouders rijen in kia carens

Kia%20Carens%20top.jpg

en ja ik wil gewoon een mooie oude mini

je moet toegeven dat ze gewoon ronduit bruut zijn ^_^

1990%20Mini%20Cooper%20RSP.jpg

maar aangezien de kans groot is dat ik geen ruimte heb om het te onderhouden(roest en oud zijn) zal het waarschijnlijk een 2e hands golfje als eerste auto worden.

nu eerst nog even met de scooter :puh:

Geplaatst:
comment_1782313

Nee deze zomer had ie het nog niet. Hij zuipt altyd wel wat meer KVS tijdens de winter en rookt wat meer. Maar normaal als ie warm is zou ie moeten stoppen met roken.

Ik doelde met water btw op KVS.

Ik denk dat we eerst het lek maar eens moeten opsporen. We denken zelf ook al een een kapotte koppaking. Dat wordt dus cilinderkop laten vlakken voor alle zekerheid en nieuwe koppakking erop.

Met deze temperaturen kun je niet goed zien of ie KVS verbruikt of niet en dat is best wel bout.

Wat je misschien kan doen op je school, is kijken of je daar een lektest mag en kan doen, daarmee zou je zo kunnen horen/zien of je koppakking lek is en hoe ernstig het is.

@ Keessie, Mini's blijven idd bruut, alleen heel erg jammer dat ze zo roesten en dat ze Brits zijn, een fatsoenlijke Mini kost nog steeds een flink zakcentje.

Geplaatst:
comment_1782400

Ik rij in een lelijke, afgedankte VW golf. Maar hoe lelijk ie ook is, het blijft mijn liebling :)

Wil wel altijd nog een Saab, zo n oude. Ik ben een sucker voor lelijke oude autos :)

Zag gister op een blog over autos ook een vette, maar ik ben de naam kwijt, en kan de blog ook niet meer terugvinden... Stom!

Bewerkt: door Gertruud

Geplaatst:
comment_1782429

Nee deze zomer had ie het nog niet. Hij zuipt altyd wel wat meer KVS tijdens de winter en rookt wat meer. Maar normaal als ie warm is zou ie moeten stoppen met roken.

Ik doelde met water btw op KVS.

Ik denk dat we eerst het lek maar eens moeten opsporen. We denken zelf ook al een een kapotte koppaking. Dat wordt dus cilinderkop laten vlakken voor alle zekerheid en nieuwe koppakking erop.

Met deze temperaturen kun je niet goed zien of ie KVS verbruikt of niet en dat is best wel bout.

Wat je misschien kan doen op je school, is kijken of je daar een lektest mag en kan doen, daarmee zou je zo kunnen horen/zien of je koppakking lek is en hoe ernstig het is.

@ Keessie, Mini's blijven idd bruut, alleen heel erg jammer dat ze zo roesten en dat ze Brits zijn, een fatsoenlijke Mini kost nog steeds een flink zakcentje.

Weet ondertussen het lek al zitten. Er komt gewoon KVS uit het dopje van de Radiator. (Bijvuldopje).

Dus ik denk toch de koppakking om zeep.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.