Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

  • nja als jij er tevreden mee bent.. Ik heb totaal niets met Amerikaanse merken.. Enkel de muscle classics vind ik wel vet. yup, had een mx5. Heb er gelukkig niets aan overgehouden. Heb enorm veel gelu

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2403385

Netjes hoor!

Vrijdag naar vagtechniek in Nuenen, paar functies aan laten zetten zoals:

-Alarm-installatie

met claxon bevestigen bij ont- en vergrendelen

alarm afsluiten zichtbaar maken in Comfort-menu

-Coming home automatisch via lichtsensor (bij VW moet je 1x seinen met grootlicht om dit aan te zetten, zelfs golf 7 heeft dit nog, heel vaag, Audi heeft CH en LH wel beide automatisch, VW dus alleen leaving home..)

-Differentieel-blokkering XDS activeren (sportiever door de bochten kunnen)

-needle sweep (tellertest)

-noodstopverlichting

-rain closing

  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_2405264

Ik ben zelf niet zo'n autofreak en ik ken er eigenlijk bitter weinig van, maar wat is nou een goede tweedehands auto als ik vooropstel dat ik maximaal 5000 euro wil spenderen? Liefst ook minder dan 100.000km op de teller en zeker geen Frans merk.

Geplaatst:
comment_2405265

Japanse auto's zijn terecht populair (bijv. Toyota en Honda), maar ook Duitse merken hebben goede en goedkope mogelijkheden (bijv. Ford en VW/Skoda) Hoeveel kilometers denk je te maken? Dan kan je de keuze maken wat voordeliger is, benzine of diesel. Ik weet alleen niet hoe het in België zit met belastingen etc op beide brandstoffen... 5000 euro is in ieder geval genoeg om een auto op de kop te tikken waar je nog jaren mee vooruit kunt. ;)

Daarnaast moet je bepalen in wat voor formaat auto jij jezelf ziet rijden. B segment (denk aan een VW Polo, Honda Civic of Ford Fiesta) of een C segment auto (bijv. VW Golf, Ford Focus en Toyota Corolla). Allemaal ruimschoots als 3 of 5-deurs hatchback te krijgen. Als je veel gaat rijden wordt een A-segment auto waarschijnlijk te klein en oncomfortabel. (auto's als VW Up, Ford Ka of Suzuki Alto)

Bewerkt: door RUBENN

Geplaatst:
comment_2405284

En als je een auto gaat kopen, zeker niet blind staren op kilometer standen, al is het voor velen normaal is het zeker geen zekerheid dat ze ook beter rijden.

Mijn Corrado VR6 rijdt ook gewoon net zo 'lekker' als mijn G60, terwijl de G60 152.000 op de klok heeft en de VR6 292.000.

En neem dit advies aub van harte, koop geen ketting motor, gewoon niet, al verteld de verkoper dat een ketting nooit vervangen hoeft te worden etc.

VW heeft het nooit goed gedaan met kettingen, Opel ook niet, Ford niet, Nissan niet.

Alleen BMW en Mercedes deden het goed met kettingen, en zelfs bij hun begint het een ramp te worden.

Geplaatst:
comment_2405294

Nissan heeft minder problemen met kettingen dan ander merken.

Enige ziekte die ze kunnen hebben is dat de pakking tussen de motor en het distributiedeksel durft te lekken. Dan spreek ik over de 1.2 turbo en de 1.6i

Geplaatst:
comment_2405296

Minder problemen is nog altijd meer problemen dan eigenlijk hoeft, riempje erop en je hebt er gewoon geen last van ratelende kettingen of andere rare geluiden.

Buurvrouw heeft ook een Opeltje met zo'n mooie Ecotec(ecofrot) motor, hoorde laatst haar de wagen starten, dat geluid van een ratelde ketting gaat door merg en been heen.

Laatst ook een X-trail binnen, iig een wat ouder modelletje, ketting ratelde ook als een malle.

We krijgen iig meer ketting motoren binnen die ratelen dan riem motoren die kapot lopen omdat ze knappen of er iets tussen komt.

Tijd terug een Fiat Punto uit 2009 of iets, nog geen 100.000 gelopen maar wel een geknapte ketting.

Meeste kettingen worden vervangen tussen de 150 a 200k, dan kan er net zo goed een riempje om die om de 90 of 120k vervangen moet worden, is uiteindelijk in materialen en tijd goedkoper.

Bij mijn ervaring knapt een riem alleen als de riem te lang blijft zitten of achterstallig onderhoud, zo wel eens gevallen gezien waar de multiriem was geknapt en tussen de riem was gekomen(Renault Traffic en een Chevrolet Captiva).

De meeste kettingmotoren lopen stuk omdat mensen denken dat een ketting nooit vervangen hoeft te worden, dit was inderdaad waar in 1960 maar de afgelopen 20 jaar is het anders gebleken.

Motoren lopen veel preciezer, komt allemaal veel nauwer, balans assen, meer tandwielen en motoren krijgen meer te voor de kiezen qua krachten.

Het is dat mijn VR6 zover goed bevalt maar zou zelf nooit meer voor een kettingmotor gaan, het is meer ellende dan wat anders.

VR6 is het al helemaal kut gemaakt, daar zit de ketting aan de bak zijde nopompom.gif

Geplaatst:
comment_2405300

Ik ben zelf niet zo'n autofreak en ik ken er eigenlijk bitter weinig van, maar wat is nou een goede tweedehands auto als ik vooropstel dat ik maximaal 5000 euro wil spenderen? Liefst ook minder dan 100.000km op de teller en zeker geen Frans merk.

Paar tips, ook al ben ik geen autokenner.

- Niet blind staren op kmstanden. Soms is een auto met 140k met vervangen koppeling(voorbeeld) beter dan een auto met 120k zonder een vervangen koppeling.

- Nooit, maar dan ook NOOIT een model kopen dat net vernieuwd is geweest(vooral qua motor). Het is bij elk merk hetzelfde: kinderziektes, fabricagefouten. Een model dat al 2 jaar op de markt is, is veelal betrouwbaarder.

- Ik haalde het al aan, zoek op welke fabricagefouten het model dat je zoekt eventueel heeft. Dan kan je daarop letten. Is het euvel al verholpen(bijvoorbeeld)?

- Ik ken echt weinig mensen die jaren rijden met Opel en er positief over zijn. Just saying. Op internet lijkt het voor mij ook 1 van de weinige merken waar men constant (terecht) op loopt te bashen inzake kwaliteit.

Inzake ons Belgenlandje, tenzij je veel kilometers doet is een nieuwe dieselwagen inschrijven niet echt interessant meer.

Bewerkt: door MegaPilot

Geplaatst:
comment_2405306

Minder problemen is nog altijd meer problemen dan eigenlijk hoeft, riempje erop en je hebt er gewoon geen last van ratelende kettingen of andere rare geluiden.

Buurvrouw heeft ook een Opeltje met zo'n mooie Ecotec(ecofrot) motor, hoorde laatst haar de wagen starten, dat geluid van een ratelde ketting gaat door merg en been heen.

Laatst ook een X-trail binnen, iig een wat ouder modelletje, ketting ratelde ook als een malle.

We krijgen iig meer ketting motoren binnen die ratelen dan riem motoren die kapot lopen omdat ze knappen of er iets tussen komt.

Tijd terug een Fiat Punto uit 2009 of iets, nog geen 100.000 gelopen maar wel een geknapte ketting.

Meeste kettingen worden vervangen tussen de 150 a 200k, dan kan er net zo goed een riempje om die om de 90 of 120k vervangen moet worden, is uiteindelijk in materialen en tijd goedkoper.

Bij mijn ervaring knapt een riem alleen als de riem te lang blijft zitten of achterstallig onderhoud, zo wel eens gevallen gezien waar de multiriem was geknapt en tussen de riem was gekomen(Renault Traffic en een Chevrolet Captiva).

De meeste kettingmotoren lopen stuk omdat mensen denken dat een ketting nooit vervangen hoeft te worden, dit was inderdaad waar in 1960 maar de afgelopen 20 jaar is het anders gebleken.

Motoren lopen veel preciezer, komt allemaal veel nauwer, balans assen, meer tandwielen en motoren krijgen meer te voor de kiezen qua krachten.

Het is dat mijn VR6 zover goed bevalt maar zou zelf nooit meer voor een kettingmotor gaan, het is meer ellende dan wat anders.

VR6 is het al helemaal kut gemaakt, daar zit de ketting aan de bak zijde nopompom.gif

In principe gaan die Kettingen veel langer mee van nissan, wij hebben verschillende wagens rondrijden met een kettingmotor in die +-300.000 km hebben met hun eerste ketting, geen gerammel niks. Op tijd onderhoud doet veel.

De distributieriemen die afgesprongen zijn (1.5dci) kan ik niet meer tellen, en dit is niet door te lang blijven rijden of omdat ze over hun jaartal zijn.

maar goed ze hebben beide hun voor en nadelen, qua betrouwbaarheid geef je mij maar een nissan :).

Geplaatst:
comment_2405308

In principe gaan die Kettingen veel langer mee van nissan, wij hebben verschillende wagens rondrijden met een kettingmotor in die +-300.000 km hebben met hun eerste ketting, geen gerammel niks. Op tijd onderhoud doet veel.

De distributieriemen die afgesprongen zijn (1.5dci) kan ik niet meer tellen, en dit is niet door te lang blijven rijden of omdat ze over hun jaartal zijn.

maar goed ze hebben beide hun voor en nadelen, qua betrouwbaarheid geef je mij maar een nissan smile3.gif.

Riemen die versprongen zijn bij een type motor zegt niks over de riemen zelf, maar meer over hoe een motor ontworpen is.

Zelfde dat ook genoeg Volkswagens rijden die prima onderhouden zijn maar rijden wel met ratelende kettingen rond, gewoon een kut ontwerp.

Bij een VR6 is meestal 150k een richtlijn voor een nieuwe ketting, maar ik ken ook verhalen van VR6'en die bij 350.000 nog steeds niet rammelen met hun eerste ketting.

Zo zijn er ook mensen die met een G60 300.000 hebben gereden zonder revisie, maar ook mensen die er een binnen 10.000 laten ontploffen.

Meestal zit het in de onderhoud, maar bij sommige onderdelen is het ook een kwestie van geluk.

Hoe dan ook, indien je een ketting moet vervangen, ben je gewoon veel meer geld kwijt dan een simpel riempje die ontworpen is om de zoveel tijd vervangen te moeten worden.

De eigenaar is ervan bewust dat de riem om de haverklap vervangen moet worden, vertel iemand maar eens dat de ketting op knappen staat, die kijken je vaak aan als een botsauto.

En je kan een riem daadwerkelijk controleren zonder veel los te halen, bij een ketting motor ben je bijna altijd de carterpan, kleppendeksel en dan nog eens de ketting deksels eraf aan het schroeven en dan zie je pas wat.

Daarom zie ik liever een riempje dan een ketting, de kosten zijn lager en mensen zijn er (beter) op voorbereid.

Geplaatst:
comment_2405310

Paar tips, ook al ben ik geen autokenner.

- Niet blind staren op kmstanden. Soms is een auto met 140k met vervangen koppeling(voorbeeld) beter dan een auto met 120k zonder een vervangen koppeling.

- Nooit, maar dan ook NOOIT een model kopen dat net vernieuwd is geweest(vooral qua motor). Het is bij elk merk hetzelfde: kinderziektes, fabricagefouten. Een model dat al 2 jaar op de markt is, is veelal betrouwbaarder.

- Ik haalde het al aan, zoek op welke fabricagefouten het model dat je zoekt eventueel heeft. Dan kan je daarop letten. Is het euvel al verholpen(bijvoorbeeld)?

- Ik ken echt weinig mensen die jaren rijden met Opel en er positief over zijn. Just saying. Op internet lijkt het voor mij ook 1 van de weinige merken waar men constant (terecht) op loopt te bashen inzake kwaliteit.

Inzake ons Belgenlandje, tenzij je veel kilometers doet is een nieuwe dieselwagen inschrijven niet echt interessant meer.

Idd, maar een tip over je tip heen, kijk naar reparaties die eigenlijk niet nodig waren geweest.

Een koppeling op 140k mag normaal gesproken niet op zijn, dit kan komen door ruw rijgedrag of bv. de koppeling veel laten slippen door je poot op het koppelingspedaal te laten staan.

En nog een tip, ligt er ook aan hoe lang je je rijbewijs hebt maar koop iets wat niet gelijk speciaal is of wat super netjes is.

De kans dat je een paaltje raakt of je brokken maakt met je eerste wagen is toch wel een stuk hoger dan als je een tijd ermee hebt gereden, en zou zonde zijn als je een nette wagen door iets simpels afschrijft.

Geplaatst:
comment_2405320

In principe gaan die Kettingen veel langer mee van nissan, wij hebben verschillende wagens rondrijden met een kettingmotor in die +-300.000 km hebben met hun eerste ketting, geen gerammel niks. Op tijd onderhoud doet veel.

De distributieriemen die afgesprongen zijn (1.5dci) kan ik niet meer tellen, en dit is niet door te lang blijven rijden of omdat ze over hun jaartal zijn.

maar goed ze hebben beide hun voor en nadelen, qua betrouwbaarheid geef je mij maar een nissan :).

Riemen die versprongen zijn bij een type motor zegt niks over de riemen zelf, maar meer over hoe een motor ontworpen is.

Zelfde dat ook genoeg Volkswagens rijden die prima onderhouden zijn maar rijden wel met ratelende kettingen rond, gewoon een kut ontwerp.

Bij een VR6 is meestal 150k een richtlijn voor een nieuwe ketting, maar ik ken ook verhalen van VR6'en die bij 350.000 nog steeds niet rammelen met hun eerste ketting.

Zo zijn er ook mensen die met een G60 300.000 hebben gereden zonder revisie, maar ook mensen die er een binnen 10.000 laten ontploffen.

Meestal zit het in de onderhoud, maar bij sommige onderdelen is het ook een kwestie van geluk.

Hoe dan ook, indien je een ketting moet vervangen, ben je gewoon veel meer geld kwijt dan een simpel riempje die ontworpen is om de zoveel tijd vervangen te moeten worden.

De eigenaar is ervan bewust dat de riem om de haverklap vervangen moet worden, vertel iemand maar eens dat de ketting op knappen staat, die kijken je vaak aan als een botsauto.

En je kan een riem daadwerkelijk controleren zonder veel los te halen, bij een ketting motor ben je bijna altijd de carterpan, kleppendeksel en dan nog eens de ketting deksels eraf aan het schroeven en dan zie je pas wat.

Daarom zie ik liever een riempje dan een ketting, de kosten zijn lager en mensen zijn er (beter) op voorbereid.

Nope, bij de kettingdiesels van nissan hoef je enkel het distributiekettingdeksel los te halen en je kan overal aan :). Bij de 1.6i hoef je idd het kleppendeksel af te halen.

Geplaatst:
comment_2405337

- Ik ken echt weinig mensen die jaren rijden met Opel en er positief over zijn. Just saying. Op internet lijkt het voor mij ook 1 van de weinige merken waar men constant (terecht) op loopt te bashen inzake kwaliteit.

Hier in de straat rijd een vrouwtje al 25 jaar met dezelfde Opel. Ik heb ook een Opel die al de laatste paar keer smetteloos door de keuring ging. Maar goed, die is ook 8 jaar oud en ik rijd er als een oud opaatje mee.

Het is een beetje een combi van de kwaliteit van de onderdelen en hoe de auto gebruikt (en niet gebruikt) wordt/werd. Dat verschilt van model, tot auto, tot chauffeur. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.