Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 543.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2455195

Volgens mij lekt mn auto koelvloeistof.. Reed net weg en lag een enorme donkere vlek op de parkeerplaats. Het was droog en het rook naar koelvloeistof i guess..


Is er een mechanic tip om zo'n lek easily te vinden?

Geplaatst:
comment_2455198
8 uur geleden, .Bunta zei:

Volgens mij lekt mn auto koelvloeistof.. Reed net weg en lag een enorme donkere vlek op de parkeerplaats. Het was droog en het rook naar koelvloeistof i guess..


Is er een mechanic tip om zo'n lek easily te vinden?

Motorkap open doen :7

Zonder gekheid, je hebt van die tools waarmee je druk op je kvs-systeem kan zetten, zo kan je zien waar je een lek hebt.

Of de motor laten draaien en kijken van waar het komt. (Meest simpele van al) 😛

 

 

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2455442

Idd, druk op het systeem zetten of checken op sporen, en natuurlijk checken of het ook echt je koelvloeistof is en geen andere vloeistof.

 

Zelf ook maar druk aan de gang, wagens weer op wielen gezet die niet leeg lopen 😆

IMG_1689.thumb.JPG.d765d2725cb8140f8cbec4949694d7cc.JPG

IMG_1678.thumb.jpeg.9327254ae0b1d859f67aefa100c16acf.jpeg

 

Vervolgens staat de VR6 er zo bij:

IMG_1871.thumb.JPG.80ceb59334a1f3af47f1c979a72c4d0b.JPG

 

Helaas, de motor zal uiteen moeten voor revisie, niet zo direct dat het nodig is want hij heeft enkel een nieuwe distributie ketting nodig en een nieuwe koppakking maar meer om problemen in de toekomst te vermijden.

 

Geplaatst:
comment_2455480
Op 15-4-2019 om 23:24, GolfG60 zei:

 

Vervolgens staat de VR6 er zo bij:

IMG_1871.thumb.JPG.80ceb59334a1f3af47f1c979a72c4d0b.JPG

 

Helaas, de motor zal uiteen moeten voor revisie, niet zo direct dat het nodig is want hij heeft enkel een nieuwe distributie ketting nodig en een nieuwe koppakking maar meer om problemen in de toekomst te vermijden.

 

ik weet van die g60 motoren dat de g lader gemiddeld na 1-1,5 ton in de revisie  moet, maar een vr6? wat heeft ie gelopen?

Geplaatst:
comment_2455518
Op 17-4-2019 om 18:08, DDT Dorus zei:

ik weet van die g60 motoren dat de g lader gemiddeld na 1-1,5 ton in de revisie  moet, maar een vr6? wat heeft ie gelopen?

G-laders zijn nogal temperamentvol, met een standaard poulie zit je volgens G-lader experts goed met revisie om de 80.000, ga je naar een leukere 68mm poulie zit je al op 30.000km.

 

Casco zelf zit rond de 290.000, motor is niet meer de originele motor waarmee ie geleverd is dus lastig te zeggen, motor zou deels gereviseerd zijn ongeveer 20.000km geleden.

Nu heb ik een paar gekke dingen ontdekt zoals een ontbrekende bout in de distributie geleider, verschillende kettingen dus ik wil het gelijk goed doen.

Zit eraan te denken om de VR6 gelijk aan de beademing te zetten, rij nu met een +/- 170 pk diesel en dit mag toch wel rapper, vooral voor een plezier voertuig dus een supercharger zou leuk zijn, dus ongeveer een pk of 300.

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2455727

trouwens, corradofan zo te zien, mijn oude buurman had er een stuk of 8, maar dat is 12jr geleden.

 

mijn neef had een 2.0 16v, die al 2 keer door hemzelf om een boom gevouwen was,rookte als een diesel, en stationair onregelmatig liep.

 

en een andere kameraad van mij had een US G60, dezelfde kleur als de achterste, problemen met de accu (dynamo of aftermarket startblokkering)

voor de rest wel een nette bak.

Geplaatst:
comment_2455753
5 uur geleden, DDT Dorus zei:

trouwens, corradofan zo te zien, mijn oude buurman had er een stuk of 8, maar dat is 12jr geleden.

 

mijn neef had een 2.0 16v, die al 2 keer door hemzelf om een boom gevouwen was,rookte als een diesel, en stationair onregelmatig liep.

 

en een andere kameraad van mij had een US G60, dezelfde kleur als de achterste, problemen met de accu (dynamo of aftermarket startblokkering)

voor de rest wel een nette bak.

Zie je vrij regelmatig dat de meeste Corrado rijders niet bij een blijven, desondanks dat de mijne op het oog hetzelfde eruit zien, rijden ze alle twee heel anders door de verschillende motoren en ophangingen.

 

De 16V is naar mijn mening een prima motor, enkel de injectie is bagger, zodra mensen aan zo'n K-jet tronic gaan zitten is het vaak verkeken met zo'n ding.

Slecht lopen, pingelen en dat soort dingen zijn dan vaak vrij normaal, alles moet op het juiste moment vast anders trekt de behuizing krom en heb je kans op valse lucht en andere poespas met zo'n ding.

Enige oplossing is een G60 kabelboom met ecu en een 16V geoptimaliseerde chip erin of een ABF(Golf 3 2.0 16V) swap, met het laatste kon je makkelijk G60's en VR6'en het moeilijk maken.

 

Mooi verhaal trouwens, de eerste Corrado waar ik voor ging kijken was een 2.0 16V en dat ding was een partij om zeep geholpen met iets wat op een powerbox leek, kabelboom verknipt etc.

Jaartje erop kreeg ik van iemand een vriendverzoek, bleek het een mede Corrado rijder te zijn die het hok toen had gekocht, en vertelde al dat het ding een en al problemen was.

Veel moeite gedaan om de wagen goed te krijgen en tot recent gebruikte ie de wagen dagelijks en reed ie voor werk regelmatig richting Oostenrijk met het ding.

 

De achterste is ook een US spec G60, enkel doet de foto de kleur totaal geen eer aan want hij is blauw en niet zwart of donker blauw.

Toch ben ik wel benieuwd of je kameraad nog foto's of iets heeft of het kenteken, waar ik de G60 kocht hadden ze een aftermarket alarm eruit geknipt maar liep de wagen nog niet, achteraf bleek de map sensor in de ECU stuk te zijn en na het vervangen liep ie weer.

Tevens een van de weinige US G60's nog in Nederland en wss de meest complete US op Nederlandse bodem, dingen als de US koplampen en US originele radio heb ik liggen samen met veel andere details.

Zo stond de wagen een ruime 2,5 jaar geleden erbij tijdens een VW meeting, was gelijk de eerste en de laatste meeting die ik met de wagen heb gepakt.

13906701_640134336146728_881031262466010726_n.jpg.eeea12fa681c9d577cc55e9501938994.jpg

  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_2456485

Aluminium shit velgjes vervangen voor 15 inch steelies. Rijd een stuk beter.

Auto is alleen afgekeurd op verroeste remleidingen dus dat word vandaag verholpen hoop ik. 

 

Enigste wat dan nog gedaan zou moeten worden is de centrale vergrendeling aan de bestuurderskant en een kleine lekkage in het blok ergens rechtsvoor in. Denk zelf dat het stuurbekrachtigings vloeistof is maar dat weet ik nog niet zeker.

Snapchat-1821400488.thumb.jpg.9feaa798648d0fac1bddf3eed6585fa0.jpg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.