Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1789686
BMW E38 730i [...]

Echt een bazenauto. :sigaar: Ik heb zelf ook al een paar keer naar zo'n type gekeken, want zo'n 7-serie blijft gewoon ontzettend gaaf en is in aanschaf helemaal niet zo duur. De wegenbelasting, verzekering en het verbruik zijn helaas niet zo gunstig. Daarnaast is het onderhoud bij zo'n auto, zoals je al ontdekt had, vaak ook reteduur. Je moet echt een beetje geluk hebben met zoiets.

Hopelijk valt het een beetje mee met de kosten die je ermee zal krijgen! Aan het rijplezier hoeft het in ieder geval niet te liggen. 8)

Geplaatst:
comment_1789691

Nummerplaat lichtje is trouwens al wel gefixt... Moet eigenlijk ook nog nieuwe boutjes voor dat fuseelichaam, maar heb ze nog niet kunnen vinden... Dat word dag voor APK nog even snel heel strak aandraaien dan maar...

Vraagje trouwens.. Is het een beetje te doen zo`n schroefset met standaard autokrik te monteren? Heb waarschijnlijk geen plaats/tijd om 's avonds naar het werk te gaan en de autobrug + professionele krik te gebruiken...

Jawel, is goed te doen, maar ik raad je aan om er een bok onder te zetten.

Werd ons ook altijd aangeleerd, een krik kan er onderuit schieten, zowel de Vag krikjes als de garage krikken met wielen.

Raad je ook aan om ergens een momentsleutel vandaan te toveren, je wilt je bouten toch op moment draaien, dat geeft mij iig wel een veilig gevoel.

Hmm.. wiel eronder leggen dan maar :D Zijn toch van staal en verrot dus who cares... Mooi... Nou nog even zien dat ik een paar goede sleutels heb die erop passen en zo :/

Als je even een investering wilt doen en je bent van plan om echt vaak nog aan je auto te sleutelen kan je altyd een gevulde werkbak van Force gebruiken? Ik gebruik deze ook zelf op school en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben van mijn gereedschap.

Een gereedschapskar is idd een handige investering. Kost misschien wel wat(al wil je een goed merk) maar het is zeer handig, omdat meestal alles erin zit en het makkelijk verrijdbaar is.

Wel wat? :puh:

Een fatsoenlijke kar zit je al aan de 500+ euro, en wil je erg veel gereedschap erin hebben zitten zit je al aan de dikke 900+ :puh:

BMW E38 730i [...]

Echt een bazenauto. :sigaar: Ik heb zelf ook al een paar keer naar zo'n type gekeken, want zo'n 7-serie blijft gewoon ontzettend gaaf en is in aanschaf helemaal niet zo duur. De wegenbelasting, verzekering en het verbruik zijn helaas niet zo gunstig. Daarnaast is het onderhoud bij zo'n auto, zoals je al ontdekt had, vaak ook reteduur. Je moet echt een beetje geluk hebben met zoiets.

Hopelijk valt het een beetje mee met de kosten die je ermee zal krijgen! Aan het rijplezier hoeft het in ieder geval niet te liggen. 8)

Ja idd, op school hadden ze een facelift model staan met de 5 liter V12, heb dat ding zonder uitlaten gehoord.

Tering, wat een vet geluid :sigaar:

Geplaatst:
comment_1789730

Wat is er mis met een achtstehands of tweedehands auto? Ook jouw nieuwe auto kan je morgen in de steek laten. Oudere auto's zijn niet allemaal per definitie slechter of minder betrouwbaar dan nieuwe auto's.

Maar over het algemeen wel lelijker. :D

Nah, ik wil gewoon liever geen tweedehands. Ze zijn niet per definitie minder betrouwbaar, maar meestal wel. Daarbij komt dat als ik mijn autootje van de hand doe voor een grotere wagen (als ik werk, bijvoorbeeld) levert een nieuwe auto me ook weer meer op. En nu was het zo dat de Aygo als tweedehands met weet ik hoeveel kilometer maar iets van 1000 euro verschilde met een nieuwe...ja dan weet ik het wel.

Geplaatst:
comment_1789776

Buik die zijn vet :D Ze roesten alleen wel als de... Pleuris? I guess...

Wou ik eerst ook kopen in een impulsieve bui maar degene die ik op het oog had was echt meer roest dan metaal, en dat bedoel ik letterlijk :clown:

Overigens heb ik echt geen geld voor een gereedschapskist :clown: Ons pa heeft wel wat dingen waar ik beetje mee kan rommelen, van die standaard zooi die elk huishouden heeft. Moet zaterdag weer werken dus dan kan ik eventueel de momentsleutel van op het werk pakken om alles nog even na te checken. Weet dus alleen niet of wij een 21(22?) sleutel hebben, die heb ik wel nodig... Even dubbelchecken dus.

Nu maar hopen dat alles beetje bijtijds hier geleverd wordt, en niet pas over 2 weken zoals laatst... Dan mis ik namelijk zeer waarschijnlijk de meeting :(

EDIT: Euwhh mai gawd! Ze zijn nu al binnen gekomen! :D *heeft net als een kind tijdens Sinterklaas zo blij het pakketje open gemaakt* ... Wat ziet dat er vet uit zeg :puh: Heb geloof ik ook wel de goede sleutels gevonden voor alles erop te zetten... Zal wel weer laat worden vanavond :engel:

@Dutchy: Nouja, als ik een Aygo mooier zou vinden dan b.v. de BMW van SWYV, de Volkswagen T2 hippiebus van een maat van me, de Golf 2 van Bling, of de Golf 4 van Rullez, dan zou ik me persoonlijk toch wel even laten nakijken :clown: ... Daarbij is die Volkswagen T2 bus over een paar jaar een stuk meer waar dan zo'n Aygo... Hij heeft 'm voor 4000 gekocht, nooit grote problemen mee gehad, en als ie 'm heeft laten spuiten(400 euro misschien?) is die bus misschien wel richting de 10000 waard... Een T1 is zelfs in niet zo goede staat al snel 20000 waard... Die BMW van SWYV zal ook niet weinig kosten denk ik zo... Dat mijn auto nou zo goedkoop is betekend niet dat dat voor elke tweedehands geldt he.

Verschil tussen oude en nieuwe auto's in dit geval:

Als een nieuwe auto stuk gaat kosten de onderdelen klauwen met geld(zolang het buiten garantie gaat)... Voor een oude auto kun je zelf onderdelen gaan zoeken op internet voor cheap, zelf lekker monteren want veel kan er niet mis gaan(simpele technologie), en dan hoef je dus geen garage kosten te betalen. + De onderdelen die je koopt zijn qua technologie al sterk verouderd, dus zelfs als je ze nieuw koopt betaal je er 10 keer minder voor dan bij een nieuwe auto.

Zie het zo: Ik koop voor 50 euro een nieuwe bumper, splinternieuw dus, bevestigen kan ik zelf... Maat van me met een Peugeot 306(uit 1999?) moest 500 euro betalen voor een nieuwe achterbumper met een kleine scheur erin, deels omdat hij garage kosten moest betalen want bij zijn auto was dat te moeilijk om zelf te doen. Werd zijn auto financieel total loss verklaard... Bij m`n pa moest hij een keer 600 euro schade laten repareren omdat de voorbumper gescheurd was, een Ford Focus uit 2002 of zo die we al sinds nieuw hebben... Alleen de voorbumper dus.

Ik weet wel wat ik dan liever heb :D

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1789827
Zie het zo: Ik koop voor 50 euro een nieuwe bumper, splinternieuw dus, bevestigen kan ik zelf... Maat van me met een Peugeot 306(uit 1999?) moest 500 euro betalen voor een nieuwe achterbumper met een kleine scheur erin, deels omdat hij garage kosten moest betalen want bij zijn auto was dat te moeilijk om zelf te doen. Werd zijn auto financieel total loss verklaard... Bij m`n pa moest hij een keer 600 euro schade laten repareren omdat de voorbumper gescheurd was, een Ford Focus uit 2002 of zo die we al sinds nieuw hebben... Alleen de voorbumper dus.

Ik weet wel wat ik dan liever heb :D

Jah, ik weet ook wat ik liever heb, maar dat wordt dan geen 'oudere' Ibiza, je kan inderdaad veel zelf doen, maar ik hou wel van een beetje luxe ;)

Bij mijn auto kan je ook niet veel zelf doen, simpelweg omdat alles helemaal is volgebouwd, en er overal elektronica enz enz zit

Lampje vervangen gaat al lastig, omdat het motor ruim helemaal is volgebouwd bij mij

724205346_6_46Lu.jpeg

Oude foto, was net na aankoop en nog helemaal standaard

Owjah, vertel eens waar ik m'n auto voor 400 euro kan laten spuiten, dan breng ik mijn auto er morgen nog heen :)

Spuitwerk is algauw 2500 a 3000 euro

Zelfs het 'wrappen' van een auto is algauw een 1500 euro

Misschien dat ik volgende maand een gedeelte van m'n auto laat wrappen door het zusterbedrijf waar ik werk :engel:

Geplaatst:
comment_1789869

Maar Myth, Dutchy, is een vrouw, vrouwen sleutelen niet(ok, vaak niet), ze willen graag een kleine schattige auto rijden, en een veilige auto.

Dus dan pak je niet snel een T1, of een 730i, of een Ibiza.

Enigste wat boeit, dat ie rijdt, en veilig is, en dan zit je al heel gauw te kijken naar een Aygo.

Daarnaast is het soms beter dat mensen er zelf niet aan sleutelen, veel iedereens veiligheid.

En over je Trabant, die dingen zijn helft metaal, helft plastic, ratten zijn er dol op :sigaar:

Sommige hebben happen eruit door de ratten :puh:

Geplaatst:
comment_1789903

Mijn vader is nu een Mitshubitsi Galant uit duitsland aan het importeren/

Later wil ik zelf zo'n Renault Trafic

Mitsubishi Galant is wel een leuke auto.

Alleen is dat niet 1 van de minder zuinige Japanners?

Ontopic: Ook al ben ik 15. Ik zag laatst een leuke Accord staan.

Alleen ik denk dat ie over 3 jaar al weg zal zijn :7

Geplaatst:
comment_1789950

Jah, ik weet ook wat ik liever heb, maar dat wordt dan geen 'oudere' Ibiza, je kan inderdaad veel zelf doen, maar ik hou wel van een beetje luxe ;)

Bij mijn auto kan je ook niet veel zelf doen, simpelweg omdat alles helemaal is volgebouwd, en er overal elektronica enz enz zit

Lampje vervangen gaat al lastig, omdat het motor ruim helemaal is volgebouwd bij mij

Dat is nou precies wat ik bedoel... Alles is elektronica, alles is volgebouwd, super veel moertjes en boutjes hebben een speciale vorm die ze alleen bij(in jouw geval) Peugeot kunnen losmaken... Wij hadden ooit zo'n Mazda 323F met pop-up headlights, waarbij de lampen alleen vervangen konden worden bij de garage... Dat is toch super irritant, want je betaald je ook gelijk blauw aan garagekosten! M`n pa heeft 'm gauw weg gedaan(ook omdat de bagage er niet meer in paste(gastank), was verder een heerlijke auto hoor!)

Bij oudere auto's als die van mij, Bling, en die VW bus is het 2 boutjes loshalen aan achterkant en hele achterlicht unit kun je eruit halen... Voorkant is één klemmetje en je kunt erbij.. Knipperlichten = schroevendraaier er tussen steken en je kunt de hele unit eruit halen. Wijzerplaat lampjes kapot? No problem, twee schroefjes. Nieuwe veren? voorkant 3 boutjes, achterkant 2 en hele schokdemper eruit. Da's toch super makkelijk!

En ja, natuurlijk wil je luxe, maar guess what? Die Ibiza van mijn type heeft in 96 een facelift gehad: Cruise control, airco, open dak, elektrische ramen, 16 klepper 2 liter motoren, elektrisch bedienbare spiegels, spiegelverwarming(Onze 2002 Focus heeft handmatige spiegels en geen verwarming!), en nog wel meer dat ik vergeet... Maar voor de rest is alles nog steeds met 2 of 3 boutjes los te halen en te vervangen!

Owjah, vertel eens waar ik m'n auto voor 400 euro kan laten spuiten, dan breng ik mijn auto er morgen nog heen :)

Spuitwerk is algauw 2500 a 3000 euro

Heb geen idee waar, maar volgens mij zei hij dat ie 'm voor 400 kon laten spuiten bij een of andere garage die die dan weer kon afhuren... Staat me iets van bij dat ie garage + spuitcabine kon huren bij Gilze Rijen bij 't vliegveld of zo.. En dan zou 'n maat van 'm hem wel spuiten, weet ook niet hoe het precies zit hoor.

@Golf G60: Is ook zo natuurlijk, en ik ga niemand z'n mening omver proberen te werpen, Dutchy zegt alleen dat oude auto's in principe bij voorbaat al minder opbrengen bij verkoop en lelijker zijn... Nu weet ik niet hoe het met jullie zit maar als ik kijk naar auto's die vroeger even veel kosten als nu, dan vind ik nieuwe auto's toch echt minder mooi... Ik gok dat je nu voor de prijs van een toen nieuwe Golf 1 nu al snel richting de Ford Ka gaat? Dan moet ik zeggen dat een Golf 1 toch mooier is dan een Ka...

Overigens vinden vrouwen zo'n hippiebus over het algemeen juist retegaaf , hij heeft er veel bekijks mee :)

Geplaatst:
comment_1790003

@Golf G60: Is ook zo natuurlijk, en ik ga niemand z'n mening omver proberen te werpen, Dutchy zegt alleen dat oude auto's in principe bij voorbaat al minder opbrengen bij verkoop en lelijker zijn... Nu weet ik niet hoe het met jullie zit maar als ik kijk naar auto's die vroeger even veel kosten als nu, dan vind ik nieuwe auto's toch echt minder mooi... Ik gok dat je nu voor de prijs van een toen nieuwe Golf 1 nu al snel richting de Ford Ka gaat? Dan moet ik zeggen dat een Golf 1 toch mooier is dan een Ka...

Nee, dat snap ik wel hoor ;)

Persoonlijk, kan ik maar weinig mooie VW's opnoemen van 2005 tot nu :$

VW-Scirocco-Aus-01.jpg

Scirocco.

Golf 6 gaat nog, maar voor de rest vind ik de laatste 5 jaar niks van VW :N\

Ofja, 6 jaar :puh:

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_1790017

@Mythbuster

Je hoeft geen gelijk te halen ofzo hoor, was verder geen aanval ;)

Vergeet overigens ook niet dat ik een GTI heb, das hetzelfde gedoe als met een Cupra

Aan dat soort modellen zitten nog meer onderdelen

Wit ik de schokdemper loshalen, moet ik de stabi-stangen niet vergeten

Zulke dingen bedoel ik ;)

Geplaatst:
comment_1790026

@Mythbuster

Je hoeft geen gelijk te halen ofzo hoor, was verder geen aanval ;)

Vergeet overigens ook niet dat ik een GTI heb, das hetzelfde gedoe als met een Cupra

Aan dat soort modellen zitten nog meer onderdelen

Wit ik de schokdemper loshalen, moet ik de stabi-stangen niet vergeten

Zulke dingen bedoel ik ;)

Moet je bij een Peug GTI de stabi's eraf halen?

Waar zitten die dingen in gods naam aan vast?

Bewerkt: door GolfG60

Geplaatst:
comment_1790075

@Mythbuster

Je hoeft geen gelijk te halen ofzo hoor, was verder geen aanval ;)

Vergeet overigens ook niet dat ik een GTI heb, das hetzelfde gedoe als met een Cupra

Aan dat soort modellen zitten nog meer onderdelen

Wit ik de schokdemper loshalen, moet ik de stabi-stangen niet vergeten

Zulke dingen bedoel ik ;)

Moet je bij een Peug GTI de stabi's eraf halen?

Waar zitten die dingen in gods naam aan vast?

Idd? Normaal haal je toch gewoon je veerpoot los en ondersteun je je remschijf?

Geplaatst:
comment_1790100

Ik heb op de voorkant 2 stabi stangen zitten, achteraan eentje

Door die dingen eraf te halen maak je het jezelf een stuk makkelijker

Ik wil overigens misschien een 3e aan de voorkant, maar dat is dan een Strutbar

Achjah, ik breng mijn auto toch altijd naar de garage, doe geen onderhoud zelf :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.