Jump to content
Geplaatst:
comment_705536

dag Forumleden



vertel hier welke auto jullie hebben of als je nog bij ouders woont je ouders auto .

zet er voor de leukigheid anders nog een leuk plaatje bij zodat de anderen het ook weten

hoe die auto eruit ziet :D!

wij hebben een Opel Astra 1.6 16V

p10100569xi.jpg

Als je er meerdere hebt , jah dan noem je er meerdere op,

Wat is jou toekomstige auto ?

wat word jou toekomstige auto , en dan geen antwoorden over Ferrari , Lamborgini , Porsche , Mercedes SLR Mclaren ;) , maar gewone autootjes ;)

Mijn beginauto wil ik ook gewoon beginnen met een tweedehands autootje een VW Golf :)

7df57156eaec87a480aadd4853502e70.jpg

Natuurlijk wel een beetje gepimpt , vind ik wel leuk :)

Maar mijn latere auto weet ik niet zeker , maar ik vind oude auto's wel mooi , maar zijn duur , dus dan een leuke BMW , als ik lang spaar :) , BMW 5 serie

bmw_5_serie.jpg

Maar als dat niet zo 1 , 2 , 3 , lukt dan een leuke Opel Astra :)

e08250d123436cfe71ec3dc63b06f06d.jpg

oké , om erbij te zetten als ik rijk ben dan een leuke Mercedes Sl55 :)

May-Exotic.jpg

Groot-Duimpje :cya:

Bewerkt: door Groot-Duimpje

  • Reacties 9.4k
  • Bezichtigingen 545.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Joriz
    Joriz

    Mooi mooi Sentasi! Na weken en weken lang stof op de auto's (echt totaal onwasbaar) heeft iedereen in Nederland een gratis wasbeurt gehad met al die regen. Mijn auto is bijna helemaal praktisch weer

  • Sentasi
    Sentasi

    Road trips zijn altijd mooi! In de winter word 'ie niet gewassen, geen doen als het altijd onder het vriespunt is. Zodra de zomerbanden er weer onder komen, is het tijd voor een goede wasbeurt. Kel

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1794190

Ik zit zelf te denken om binnekort (voordat ik 18 ben en een rijbewijs heb) een autootje te kopen. Denk zelf aan een oude(re) Seat Cupra (incl. turbo ofcourse) met redelijk veel kilometers.

Omdat ik zelf nu als automonteur werk en later de tuningwereld in wil gaan, lijkt het me leuk om een project-auto te hebben.

Ik doe redelijk wat research op internet voor goede 'tuning' onderdelen voor Cupra's. Mij lijkt het heel mooi om de motor te demonteren en alles compleet nieuw erin te bouwen. Beginnend met gewichtsbesparing op bewegende onderdelen (gesmede zuiger, drijfstangen) tot turbodruk verhogen of grotere turbo. En alsnog dagelijks met de auto te rijden.

Ik ken ook mensen die zulke onderdelen met een goede prijs kunnen bestellen dus dat is ook handig. Maar zal wel waarschijnlijk inde loop van tijd aan de auto verbouwd worden, omdat alles in 1 keer echt enorm veel geld kost.

Misschien verklaar je me gek maar dit lijkt me het mooiste wat er is als je in je eigen auto rijdt en je weet dat je hemzelf getuned hebt.

Good boy! :)

Ibiza Cupra, Cordoba Cupra of Leon Cupra?(Is er ook Toledo Cupra? :7) :D Ga voor een Ibiza 6k, Ibiza mk3(6k2 is van achter lelijk) of Leon mk1 Cupra... De andere oude Cupra's zijn minder vind ik... Qua hoge km-stand zou ik niet té hoog gaan kijken, meestal gaan de Ibiza blokken rond de 200000 km naar de knoppen(heb ik gelezen), ben allang blij dat die van mij nog leeft!

Maar ik zou 'm zo veel mogelijk clean houden inderdaad, sowieso zijn er maar weinig kits voor Seats die echt mooi zijn, meestal is 't gewoon crappy...

Als je een Ibiza 6k neemt: Leon splitter op de voorbumper, mistlampjes inbouwen(zitten standaard bijna alleen maar in de Cordoba), GTI spoiler(eekhoorn staartje :)), 6k2 uitlaat, verlagen, 6k2 Cupra wielen of Ronal multispaak velgjes, verder gewoon standaard houden(die wielen staan overigens op de 6k véél beter dan op 6k2 :puh:)... En de wielen in een leuke kleur spuiten.... Rood met Lamborghini oranje velgen, dat staat gewoon echt dík, of Kiwi geel(mintgroen :puh:) met witte velgen enz! Over Kiwi Geel gesproken: Kiwi geel verkleurd nogal eens in verschillende kleuren, maar een keer goed poetsen en 't is weer mooi :)!... Job done :)

Rally bumpers kunnen ook wel vet zijn, maar die schijnen nogal snel te scheuren en zo...

Ik ben wat dat betreft hetzelfde, masterlijk lijkt het me om in een auto te rijden die ik zelf getuned heb :)

'T is op zich wel jammer dat ik nog nergens een pre-facelift Ibiza Cupra heb gezien, dat lijkt me pas echt gaaf :D

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1794235

Ik zit zelf te denken om binnekort (voordat ik 18 ben en een rijbewijs heb) een autootje te kopen. Denk zelf aan een oude(re) Seat Cupra (incl. turbo ofcourse) met redelijk veel kilometers.

Omdat ik zelf nu als automonteur werk en later de tuningwereld in wil gaan, lijkt het me leuk om een project-auto te hebben.

Ik doe redelijk wat research op internet voor goede 'tuning' onderdelen voor Cupra's. Mij lijkt het heel mooi om de motor te demonteren en alles compleet nieuw erin te bouwen. Beginnend met gewichtsbesparing op bewegende onderdelen (gesmede zuiger, drijfstangen) tot turbodruk verhogen of grotere turbo. En alsnog dagelijks met de auto te rijden.

Ik ken ook mensen die zulke onderdelen met een goede prijs kunnen bestellen dus dat is ook handig. Maar zal wel waarschijnlijk inde loop van tijd aan de auto verbouwd worden, omdat alles in 1 keer echt enorm veel geld kost.

Misschien verklaar je me gek maar dit lijkt me het mooiste wat er is als je in je eigen auto rijdt en je weet dat je hemzelf getuned hebt.

:schater: :schater:

Ik denk dat het beter is dat je eerst dan maar eens de schoolboeken opent ;)

No offense, maar ik heb het idee dat je geen idee hebt waarover je het hebt

Anyway, het idee is leuk man, zeker doen!

Is ook niet om je voor l*l te zetten, enkel wat tips

Laat die gesmede zuigers maar even links liggen, kan later wel

Begin maar eerst met:

  • Grotere turbo
  • Chipje
  • Open downpipe (als je tot 250 pk wilt neem je 2,5'', en wil je meer neem je 3'' downpipe)
  • Middendemper weg, of beter gezegd, full RVS Catback systeem
  • Open luchtfilter, niet zo'n eentje als ik heb, maar een inlegfilter gewoon

  • Vervolgens moet je een sterkere koppeling nemen, daarin is heel veel keus, zolang je maar genoeg NM neemt
  • Remmen, daar al aan gedacht?, Wil je echt serieus vermogen zal je 4, 6 of zelfs 8 pots remklauwen moeten nemen
    Anders zijn goede remblokken, geperforeerde remschijven die iets groter zijn, voldoende

Verder is vermogen leuk, maar het moet op de straat te houden zijn, daarbij komt dus nog:

  • Verlaging of schroefset
  • Stabistangen, verschilt per merk auto, meestal hebben ze die standaard
  • Veerpootbrug
  • En uiteraard, even het nodige gewicht eruit halen

Enne, ga juist opzoek naar eentje met weinig kilometers, heb je er langer plezier van, want die alleen de motor heeft dan veel kilometers gelopen, de rest van de onderdelen ook ;)

Geplaatst:
comment_1794261

Weet iemand een mooi setje Xenon lampen? Onze mazda xenon lampen ( af-fabriek ) is bijna hemelen dus hebben we er tijdelijk van die normale lampen in gezet, dus weet iemand van die aftermarket lampen zoals Pilot? En hoeveel K moet je nemen? Ikzelf denk aan 4300. shiny.gif

Geplaatst:
comment_1794366

Weet iemand een mooi setje Xenon lampen? Onze mazda xenon lampen ( af-fabriek ) is bijna hemelen dus hebben we er tijdelijk van die normale lampen in gezet, dus weet iemand van die aftermarket lampen zoals Pilot? En hoeveel K moet je nemen? Ikzelf denk aan 4300. shiny.gif

Ikzelf zou 5000 of 6000K nemen

Het bekendste merk is Pilot

Als je veel electronica in de auto hebt, kan je dat ook beter nemen

Je hebt nog wel goedkopere setjes, maar die werken niet goed in auto´s met uitgebreide boordcomputers

5000 = helder wit

6000 = wit met hele lichte blauwe tint

Ikzelf heb 6000k, hierbij een voorbeeld:

1206370126_6_irGY.jpeg

1199864698_6_w3XX.jpeg

Maar waarom koop je geen orginele koplampen meer dan?

Geplaatst:
comment_1794436

Ik denk dat het beter is dat je eerst dan maar eens de schoolboeken opent ;)

No offense, maar ik heb het idee dat je geen idee hebt waarover je het hebt

Moet dat dan? Ik ben dan wel een autofreak sinds ik geboren ben, maar ik heb ook van veel dingen geen verstand... Maar met een beetje lezen en verder gewoon aanrommelen en dingen vragen kom je al een heel eind... En vooral het aanrommelen is belangrijk: Kijken hoe iets in elkaar zit, vervolgens gewoon wat proberen, en als het niet lukt dan pas vragen. Werkt bij mij bij alles.

Laat die gesmede zuigers maar even links liggen, kan later wel

Begin maar eerst met:

  • Grotere turbo
  • Chipje
  • Open downpipe (als je tot 250 pk wilt neem je 2,5'', en wil je meer neem je 3'' downpipe)
  • Middendemper weg, of beter gezegd, full RVS Catback systeem
  • Open luchtfilter, niet zo'n eentje als ik heb, maar een inlegfilter gewoon


Vind ik ook, qua die zuigers... Veel te veel werk.
Grotere turbo zou ik al nog niet eens aan beginnen... Chippen, en open downpipe is inderdaad wel lachen. 'T ligt er alleen aan op welke motor je gaat chippen bij Ibiza's, er zijn een aantal motoren die krijgen er dan 10 pk bij, andere gelijk 30 of zo... Wat je bij Ibiza 6k beter kan doen is gewoon de uitlaat van een 6k2 Cupra eronder hangen, geloof dat zelfs de uitlaat van een Ibiza 6l eronder past, met kleine aanpassingen... Waarom? Omdat dat naar mijn mening veel zwaarder en mooier klinkt, zonder gelijk zo'n 10-cm-dik-pauper-uitlaat geluid te hebben, qua prestaties zou wat jij zei waarschijnlijk wel beter zijn... AFAIK halen ze in Engeland ook vaak de katalysator eruit, omdat de vroege Ibiza's ze niet hadden was dat voor de MOT(Engelse APK) niet verplicht... Weet echter niet of dat hier ook zo werkt.
Wat overigens ook goed werkt(doe het zelf niet, misschien ooit nog) is gaten in dat plastic van je luchtfilter boren :D
Krijg je ook een super dik geluid mee schijnt, maar prestaties gaan er denk ik niet op verbeteren...
Vervolgens moet je een sterkere koppeling nemen, daarin is heel veel keus, zolang je maar genoeg NM neemt
Remmen, daar al aan gedacht?, Wil je echt serieus vermogen zal je 4, 6 of zelfs 8 pots remklauwen moeten nemen
Anders zijn goede remblokken, geperforeerde remschijven die iets groter zijn, voldoende


Koppeling zou ik niet weten, maar bij Ibiza's en vroege Cordoba's kun je dan 't beste ook gelijk het bevestigingspaneel van je pedalen verstevigen... Koppeling gaat standaard erg zwaar, en mede daardoor(gok ik) breken die dingen echt héél vaak af, écht heel vaak... Bij sommigen brak ie al weer af, 20000 kilometer na 'm vervangen te hebben...
Qua remmen zou ik gewoon de 6k2 Cupra remmen eronder jassen, die schijnen een stuk beter te zijn, en dan icm geperforeerde remschijven...

Verder is vermogen leuk, maar het moet op de straat te houden zijn, daarbij komt dus nog:
Verlaging of schroefset
Stabistangen, verschilt per merk auto, meestal hebben ze die standaard
Veerpootbrug
En uiteraard, even het nodige gewicht eruit halen

Schroefset, geen verlagingsveren... Als ie eenmaal verlaagd is zul je op een gegeven moment toch lager willen, heb het nu ook gemerkt, en ik wil die van mij eigenlijk ook nog lager hebben... Daarnaast rijdt een verlagingssetje nou eenmaal minder strak dan een schroefset... Zou zelf voor een TA Technix set gaan maar daar had ik dus geen geld voor :puh: Die schijnen namelijk héél erg lekker soepel te rijden. Ibiza heeft volgens mij standaard geen stabilisator stangen ;)...

Maar laat dat interieur lekker zitten ok. 'T staat gewoon niet cool, al dat metaal... Je kunt een auto in mijn ogen véél beter lekker standaard houden van buiten en binnen, klein tikkeltje verlagen en LM velgen(Ronal multispokes of 6k2 Cupra velgen), job done.

Qua interieur moet je (ja moet!) gewoon echt een Tiger Stripe interieur zoeken... Die wil ik zoooo graag _O_

37762_1434413712696_1603556382_1057660_4372518_n.jpg

Dus als je toch besluit alles er uit te slopen en je hebt een Tiger Stripe interieur... Mag ik 'm dan overkopen? :D

En voor al: Geen 16V, 2.0 of 20VT embleempjes achterop... :D Mensen moeten maar gewoon denken dat het een 1.2l 8klepper is :)

Weet je, als je toch bezig bent.... VR6 of 20VT inbouwen ;)

@Gekkiej: Als wat Rusty zegt waar is, dat 5000K puur wit is, dan zou ik dat doen.. Staat vaak beter op auto's die standaard geen Xenon hebben(of waarbij het lijkt dat het er later op is gezet...)...

Geplaatst:
comment_1794518

Ik vind de kleur van BMW wel mooi staan altijd, maar dat is waarschijnlijk niet haalbaar. Sowieso vind ikzelf 6000K iets te lichtblauw, het moet iets donkerder nog. Zijn Philips lampen ook goed?

Geplaatst:
comment_1794609

Ik vraag me af welke hij nou bedoeld, hij zegt met turbo, dus ik denk de 20VT motoreren

Die 20vt blokken hebben goede zuigers voor een leuk drukje, denk dat je de 300 pk zo al veilig kunt halen met een grotere turbo.

Grotere turbo moet je haast wel nadat je gechipt hebt(tot de 200pk), die is te klein(K03->K04 of kijken voor een grotere Garrett) voor een leuk vermogen, anders blijf je steken op +/- 200 pk door te weinig druk.

Persoonlijk, ga niet beginnen met te veel vermogen, gaat je veel geld kosten, en evt. je auto.

Beter zet je eentje op je naam, een normale auto met normaal vermogen en de andere schors je ;)

Geplaatst:
comment_1794620

Ik zit zelf te denken om binnekort (voordat ik 18 ben en een rijbewijs heb) een autootje te kopen. Denk zelf aan een oude(re) Seat Cupra (incl. turbo ofcourse) met redelijk veel kilometers.

Omdat ik zelf nu als automonteur werk en later de tuningwereld in wil gaan, lijkt het me leuk om een project-auto te hebben.

Ik doe redelijk wat research op internet voor goede 'tuning' onderdelen voor Cupra's. Mij lijkt het heel mooi om de motor te demonteren en alles compleet nieuw erin te bouwen. Beginnend met gewichtsbesparing op bewegende onderdelen (gesmede zuiger, drijfstangen) tot turbodruk verhogen of grotere turbo. En alsnog dagelijks met de auto te rijden.

Ik ken ook mensen die zulke onderdelen met een goede prijs kunnen bestellen dus dat is ook handig. Maar zal wel waarschijnlijk inde loop van tijd aan de auto verbouwd worden, omdat alles in 1 keer echt enorm veel geld kost.

Misschien verklaar je me gek maar dit lijkt me het mooiste wat er is als je in je eigen auto rijdt en je weet dat je hemzelf getuned hebt.

:schater: :schater:

Ik denk dat het beter is dat je eerst dan maar eens de schoolboeken opent ;)

No offense, maar ik heb het idee dat je geen idee hebt waarover je het hebt

Anyway, het idee is leuk man, zeker doen!

Is ook niet om je voor l*l te zetten, enkel wat tips

Laat die gesmede zuigers maar even links liggen, kan later wel

Begin maar eerst met:

  • Grotere turbo
  • Chipje
  • Open downpipe (als je tot 250 pk wilt neem je 2,5'', en wil je meer neem je 3'' downpipe)
  • Middendemper weg, of beter gezegd, full RVS Catback systeem
  • Open luchtfilter, niet zo'n eentje als ik heb, maar een inlegfilter gewoon

  • Vervolgens moet je een sterkere koppeling nemen, daarin is heel veel keus, zolang je maar genoeg NM neemt
  • Remmen, daar al aan gedacht?, Wil je echt serieus vermogen zal je 4, 6 of zelfs 8 pots remklauwen moeten nemen
    Anders zijn goede remblokken, geperforeerde remschijven die iets groter zijn, voldoende

Verder is vermogen leuk, maar het moet op de straat te houden zijn, daarbij komt dus nog:

  • Verlaging of schroefset
  • Stabistangen, verschilt per merk auto, meestal hebben ze die standaard
  • Veerpootbrug
  • En uiteraard, even het nodige gewicht eruit halen

Enne, ga juist opzoek naar eentje met weinig kilometers, heb je er langer plezier van, want die alleen de motor heeft dan veel kilometers gelopen, de rest van de onderdelen ook ;)

Nou het is natuurlijk niet zo dat ik alles er al vanaf weet en dat zeg ik ook zeker niet. Maar ik heb een aantal mensen in de familie die ook in de tunewereld zitten en heb al redelijk vaak met ze mee gelopen. Ook dit wil niet zeggen dat ik al genoeg weet.

Daarom wil ik ook zeker het stap voor stap gaan doen, maar wel eerst weten wat ik doe voordat ik eraan begin.

En 'tunen' van de wielophanging is opzich niet zo'n groot probleem want daar heb ik wel redelijk veel ervaring mee. In het dorp van de garage waar ik werk remmen mensen niet voor drempels dus daar hebben wij werk zat aan. :puh:

En met het uitlaat systeem lijkt me een uitlaat met een soort catvervanger het beste en dan als de auto APK gekeurd moet worden 'even' snel de originele pijp eronder.

@Mythbuster, welke Cupra weet ik nog niet. :puh: Maar met het uiterlijk zal ik zeker niet te gek gaan doen zoals mensen doen met die peugeotjes enzo. Misschien wel zoiets als rallybumpers en skirts ofiets maar dat zie ik dan wel weer. :)

En wolfs in schaapskleren vind ik ook echt super vet. :puh: Denk je idd dat je tegen een 1.2 rijd maar eigenlijk is het een 'iets' snellere auto. :7

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Geplaatst:
comment_1794803

Sentasi: Prachtige wagen, alleen een ander setje velgen eronder. ^^ Voor de rest is het interieur nog een beetje rommelig met dat grote scherm ertussen, maargoed. :puh:

Voor iedereen: Het is over met de 6, 1 fucking grote deuk linksvoor op de motorkap... Dr heeft een kut idioot met z'n voet opgestaan lijkt wel. Hopelijk is het nog een beetje uit te slaan van onderen. De lak is ook aangetast. duh.gif

Geplaatst:
comment_1794831

Huh wat? met de 6?! Je had nog geen auto?! Heb ik iets gemist of zo?

@Sentasi: Zeer gaaf, je moet alleen wel je stuurtje ff vervangen man, voor de rest helemaal tip top in orde toch? :O

EDIT@Hieronder: Aight, natuurlijk, ik snapte al niet wat voor auto die bedoelde lol :puh: Was Mazda 6 helemaal vergeten :clown:

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1795158

Sentasi: Prachtige wagen, alleen een ander setje velgen eronder. ^^ Voor de rest is het interieur nog een beetje rommelig met dat grote scherm ertussen, maargoed. :puh:

Andere velgen ben ik nog niet helemaal over uit. Dit zijn de originele VTS velgen, en die schijn je niet veel meer te zien.

En dat scherm is hartstikke mooi, radio, navigatie, DVD'tjes.. :puh: Je kan hem ook gewoon dichtklappen, dan heb je ook gewoon radio en (gesproken) navigatie, maar ik heb hem eigenlijk vrijwel altijd open geklapt.

@Sentasi: Zeer gaaf, je moet alleen wel je stuurtje ff vervangen man, voor de rest helemaal tip top in orde toch? :O

Stuurtje wil ik op den duur wel vervangen ja, die heeft aardige slijtage zoals je ziet. Maar daarvoor zou ik is een aantal sloperijen voor moeten afzoeken. Zit namelijk ook airbag en radio bediening in, en een Sjonnie race stuurtje komt er niet in. :puh: Mss dat het ook wel op te knappen is door nieuw leer er over heen te trekken, maar dat weet ik niet.

En verder is ie tip top ja, ik moet er enkel nog mee terug voor een nieuwe thermostaat, die blijft wss hangen waardoor de motor te koud blijft.

Tijdens het rijden komt de KVS maar net boven het eerste streepje uit (±70-75 graden), en hij mag er rustig 90-95 worden. Dat wordt ie alleen bij stilstaan. En de olie komt tot het eerste streepje, ook te koud. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.