Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Gister is het dan toch echt gebeurd, de Subaru is verkocht en opgehaald

Nu alleen nog de losse onderdelen die ik heb liggen

Nog steeds geen idee wat ik nou precies wil gaan rijden dus blijf nog wel even doorrijden met de 206 totdat ik een keuze heb gemaakt :puh:

Komt niet vaak voor, dat iemand op Marktplaats ook echt het geld in de portemonnee hebben :7

Veel succes met zoeken, al een idee ongeveer?

Gister is het dan toch echt gebeurd, de Subaru is verkocht en opgehaald

Goeie deal kunnen maken?

Goede deal kunnen maken, heb aangegeven wat ik ervoor wou hebben en de koper stemde hier ook mee in zonder gedoe :)

Hij was bij meerdere wezen kijken maar dit vond hij veruit de netste, dûh, daar had ik ook wel door met mijn zoektocht destijds :puh:

Echt totaal nog geen idee wat ik wil hierna, ik weet nog niet eens of ik iets sportiefs wil als een 'hot hatch' zoals een Golf 6 GTI/Megane RS etc, een rustige cruiser zoals een BMW 320i (bj 2010->) of gewoon een voordelige diesel zoals een Polo 1.6 TDI/Citroen DS3 HDI :muur: :$

Kan dus echt nog alle kanten op :fp:

Bewerkt: door RustyRustler89
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1309

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zo, de Tollie staat bij de garage. Staat daar vanwege een grote onderhoudsbeurt en vervanging van distributieriem ( 171k gelopen ) moest sowieso bij 180K dus heb maar gezegd dat ze het meteen mee moeten vervangen. Heb als leenauto een Chevrolet Matiz met automaat. Rijdt prima, vooral in de stad. Zit er toch over na te denken om als volgende auto eentje met automaat te kopen. Maargoed, dat is toekomstmuziek.

Sentasi: Aaight Seat-broeder! Rijdt prima.. zo'n FR. Collega van mij heeft er nu 1 maar dan de 5F. In het rood, met gewrapt dak. Ziet er echt gaaf uit.

Die van jouw ziet er ook netjes uit.

RustlyRustler: Erg fijn dat de Subaru nu eindelijk verkocht is. Is toch toch een beetje een blok aan het been als die al zolang in de verkoop staat. Nu eindelijk kijken naar een leuke opvolger.

Discussie m.b.t. karakterauto: Dit verscheelt echt veel per persoon. De 1 zoekt een leuke hothatch met 250PK, de andere een oldtimer/youngtimer, en weer een ander kiest voor een leuke cabrio. Ik heb toevallig een breed scala aan mogelijke auto's die zich naast de Toledo kunnen vestigen. Zo heb ik al zitten kijken voor een Golf 1 Cabrio voor in de zomer. ( ook de 3 en de 4 overigens ). Maar ook bijvoorbeeld een Mazda 626 station omdat ik daar als kleine gup in ben opgegroeid.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja. ik heb ook 2 rechterhanden wat auto's betreft (ik ben linkshandig, ik wou dat ik 2 linkerhanden had >.<). Maar ik heb ook Citroën (C2) en Fiat (Seicento) gereden vanwege het karakter, dat ik bij VW wat vind missen. Ik heb bij beide auto's nog nooit grove mankementen gehad. Goed onderhoud, zowel in de rijstijl als het stallen, beurten e.d. leveren daarin de grootste bijdrage in de eerste 2 ton / 15 jaar. Daarna zie je echt wel verschillen tussen een koekblik en een auto.

Je spreekt over karakter en dan spreek je over een C2 en een Seiciento, echt veel karakter hebben die dingen niet :7

Smaak is subjectief :puh:

M'n Citroen C2 16v vond ik een heerlijke combi tussen snelheid en de comfort van Citroën.

De Seicento was gewoon een kek stadskarretje. En een maf karretje, een karretje dat 180 km/h haalde op de autobahn en je het gevoel had dat je opsteeg in een vliegtuig, 100 reed in z'n 2 en al dat soort maffe dingen. :7

Het is en blijft een koekblik though, waarin elke boete in mijn hoofd duurder was dan de auto (was het niet). Maar karakter, dat had die auto zeker. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks! die alcantara sportstoeltjes zitten ook als gegoten :puh:

Dat is de Kenu airframe, heb zelf de plus (geschikt voor grotere toestellen) zodat ik in de toekomst geen andere meer hoef te kopen.

Hier een linkje: http://www.appelhoes...ount-autohouder

Had hiervoor altijd een Brodit voor de iPhone 5/5s, erg mooi maar om nou om het jaar of 2 jaar een nieuwe brodit houder te kopen a 70-80 euro ging me toch iets te ver met de marginale 10k die ik rij in een jaar.

Hoezo trouwens wachten op de verzekering? Je kunt toch bellen en dan ben je direct verzekerd, of is er iets anders gaande wat ik gemist heb?

Ziet er goed uit, die houder. En de prijs is ook niet mis, klinkt wel heel interessant dus. Werkt dat een beetje goed?

Toch nog eens over nadenken om ook zo'n houder te kopen, toch wel fijn als ik mijn smartphone gewoon als gps kan gebruiken, heb ik altijd bij me.. Enige waar ik dan schrik voor heb is om mijn ventilatorroostertjes te beschadigen, ouder plastic is misschien niet zo stevig als nieuwe?

Over mijn verzekering: ik heb misschien wat te weinig vertrouwen, maar durfde niet echt al te gaan rijden zonder het verzekeringsbewijs effectief in handen te hebben. Je moest maar eens iets voorhebben..

MAAR... ondertussen heb ik de verzekering ontvangen (vorige donderdag geloof ik) en ondertussen al een 500 kilometer gereden ermee 8) Wat rijdt dat toch leuk, je raakt de gaspedaal maar aan en je gaat al vooruit! :puh: En ook zo soepel! 8) Heerlijk gewoon...

Nu maar eens wat onderdelen bestellen om hem dichter bij de perfectie te krijgen en binnenkort eens een polierbeurtje geven, dan is ie klaar voor de zomer! (En klaar voor een fotoshoot natuurlijk :D )

Tja, daar zit wat meer karakter in dan de MQB-auto's die VW maakt. Prachtig om je van A, naar B te brengen zo'n wagen van het volk, maar het mist i.m.o. wat karakter. Dat laatste vind ik net zo belangrijk. Dat mis ik tegenwoordig steeds meer met al die snufjes in auto's.

Dat is ieder zijn mening natuurlijk (zoals eerder al aangehaald door anderen). Persoonlijk vind ik recente VW's ook eerder saai, maar een mooi uitgerustte Golf bijvoorbeeld kan ik zeker wel smaken (zoals die van Limbolander). Maar dat zie ik me - los van het feit dat ik het geld er simpelweg niet voor heb - nog niet zo snel kopen, voorlopig houd ik het bij auto's die (naar mijn mening!) karakter hebben. Auto's van VOOR 1990 dus.

Amerikanen kan ik ook best wel smaken (over het algemeen: hoe ouder hoe mooier), maar dat zie ik me niet echt kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja. ik heb ook 2 rechterhanden wat auto's betreft (ik ben linkshandig, ik wou dat ik 2 linkerhanden had >.<). Maar ik heb ook Citroën (C2) en Fiat (Seicento) gereden vanwege het karakter, dat ik bij VW wat vind missen. Ik heb bij beide auto's nog nooit grove mankementen gehad. Goed onderhoud, zowel in de rijstijl als het stallen, beurten e.d. leveren daarin de grootste bijdrage in de eerste 2 ton / 15 jaar. Daarna zie je echt wel verschillen tussen een koekblik en een auto.

Je spreekt over karakter en dan spreek je over een C2 en een Seiciento, echt veel karakter hebben die dingen niet :7

Smaak is subjectief :puh:

M'n Citroen C2 16v vond ik een heerlijke combi tussen snelheid en de comfort van Citroën.

De Seicento was gewoon een kek stadskarretje. En een maf karretje, een karretje dat 180 km/h haalde op de autobahn en je het gevoel had dat je opsteeg in een vliegtuig, 100 reed in z'n 2 en al dat soort maffe dingen. :7

Het is en blijft een koekblik though, waarin elke boete in mijn hoofd duurder was dan de auto (was het niet). Maar karakter, dat had die auto zeker. :puh:

Karakter kan ik een citroen of seicento niet noemen, maar ik snap misschien wel wat je bedoeld. Misschien het feit dat je bij dit soort wat oudere auto's nog wat 'voelt' en niet zoveel elektronica heeft om bijv je auto op de weg te houden? Zo heb ik aan mijn peugeot 206 1.6 uit 2000 ook genoeg plezier beleefd hoor. Af en toe mis ik dat dingetje nog wel eens, toch wel leuk om in de buurt wat mee te 'scheuren', dat als je 100 rijdt het al lijkt alsof je op 200 zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja. ik heb ook 2 rechterhanden wat auto's betreft (ik ben linkshandig, ik wou dat ik 2 linkerhanden had >.<). Maar ik heb ook Citroën (C2) en Fiat (Seicento) gereden vanwege het karakter, dat ik bij VW wat vind missen. Ik heb bij beide auto's nog nooit grove mankementen gehad. Goed onderhoud, zowel in de rijstijl als het stallen, beurten e.d. leveren daarin de grootste bijdrage in de eerste 2 ton / 15 jaar. Daarna zie je echt wel verschillen tussen een koekblik en een auto.

Je spreekt over karakter en dan spreek je over een C2 en een Seiciento, echt veel karakter hebben die dingen niet :7

Smaak is subjectief :puh:

M'n Citroen C2 16v vond ik een heerlijke combi tussen snelheid en de comfort van Citroën.

De Seicento was gewoon een kek stadskarretje. En een maf karretje, een karretje dat 180 km/h haalde op de autobahn en je het gevoel had dat je opsteeg in een vliegtuig, 100 reed in z'n 2 en al dat soort maffe dingen. :7

Het is en blijft een koekblik though, waarin elke boete in mijn hoofd duurder was dan de auto (was het niet). Maar karakter, dat had die auto zeker. :puh:

Karakter kan ik een citroen of seicento niet noemen, maar ik snap misschien wel wat je bedoeld. Misschien het feit dat je bij dit soort wat oudere auto's nog wat 'voelt' en niet zoveel elektronica heeft om bijv je auto op de weg te houden? Zo heb ik aan mijn peugeot 206 1.6 uit 2000 ook genoeg plezier beleefd hoor. Af en toe mis ik dat dingetje nog wel eens, toch wel leuk om in de buurt wat mee te 'scheuren', dat als je 100 rijdt het al lijkt alsof je op 200 zit.

Herkenbaar, had ik ook met de Golf1. Met een andere einddemper klonk die zeer sportief. Maar dat komt ook vanwege die 8klepper. Partij fel dat die onderin de toeren was. Elk rammeltje voelde je ook. Echt, blijf het jammer vinden dat die TL gereden is..

Link to comment
Delen op andere websites

Herkenbaar, had ik ook met de Golf1. Met een andere einddemper klonk die zeer sportief. Maar dat komt ook vanwege die 8klepper. Partij fel dat die onderin de toeren was. Elk rammeltje voelde je ook. Echt, blijf het jammer vinden dat die TL gereden is..

Ga dan maar eens voor de grap in mijn Corrado zitten, je zit qua hoogte haast op de grond wat al qua ervaring heel apart is.

Vooral als je daarna in mijn Golf stapt, het lijkt alsof je van een kratje pils naar een barkruk gaat qua zithoogte :7

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is ieder zijn mening natuurlijk (zoals eerder al aangehaald door anderen).

Zoals ik boven je bericht alreeds zei: Smaak is subjectief.

Karakter kan ik een citroen of seicento niet noemen, maar ik snap misschien wel wat je bedoeld. Misschien het feit dat je bij dit soort wat oudere auto's nog wat 'voelt' en niet zoveel elektronica heeft om bijv je auto op de weg te houden? Zo heb ik aan mijn peugeot 206 1.6 uit 2000 ook genoeg plezier beleefd hoor. Af en toe mis ik dat dingetje nog wel eens, toch wel leuk om in de buurt wat mee te 'scheuren', dat als je 100 rijdt het al lijkt alsof je op 200 zit.

'Karakteristieke auto', noem ik een auto waarbij ik plezier beleef tijdens het rijden. Een auto waarin ik niet in slaap kan vallen terwijl ik van A naar B reis, zoals dat ik in de trein doe. Geen elektrische auto of 13 in een dozijn auto dus.

Ikzelf tik de 2 meter aan en juist dan wordt een Seicento een karakteristieke auto :puh: Het was ook een voertuig wat nog onveiliger was dan een kart, dus dat kon je leuk voor grappen gebruiken XD (als je 35 rijd in je wijk... oh, als ik met 30 een voetganger aanrijd ben ik toch wel dood... Kan ik net zo goed 35 rijden.)

Citroën C2 was daarentegen wel een auto waar je (vooral als passagier) in slaap kon vallen vanwege de comfort, maar het toch nog wel iets sportievers had dan andere Citroëns. Daarbij vind ik het van Citroën wel leuk, dat het geen 13 in een dozijn auto's zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor volgende maand maar eens kijken of ik de Toledo kan laten detailen door een bedrijf. :sst:

Gewoon zelf doen joh, valt reuze mee hoe moeilijk het is, kost alleen wat tijd ;)

Ik ga dit weekend de 206 maar weer eens aanpakken, die is wel zo onmogelijke smerig geworden :kots:

Gister de spullen weer aangevuld (besteld bij CarClean) dus we kunnen weer vooruit :)

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon zelf doen joh, valt reuze mee hoe moeilijk het is, kost alleen wat tijd ;)

Ik ga dit weekend de 206 maar weer eens aanpakken, die is wel zo onmogelijke smerig geworden :kots:

Gister de spullen weer aangevuld (besteld bij CarClean) dus we kunnen weer vooruit :)

Zei ik ook al tegen hem, maar hij is bang dat ie zijn lak om zeep helpt.

Anders gewoon een sloper lief aankijken of je het op een sloop wagen mag proberen of een motorkap of kofferklep voor een prikkie meenemen.

Maar goed, de kans dat je je lak verbrand met een Dap500 bv. is al relatief klein, maar voor te oefenen en te overtuigen is het wel handig.

De prijs die de gemiddelde detailleerder vraagt, kun je al een Dap500 voor kopen en wat spul erbij om de lak te onderhouden.

En om je lak te onderhouden(goed dus) moet je sowieso bij een beter bedrijf de shampoo en overige spullen kopen, die je bij het polijsten er ook bij koopt.

Wasstraten en hun borstels zorgen ervoor dat die polijst beurt weer binnen de kortste keren onzichtbaar is, maar ook die borstels met shampoo die je daar gebruikt zitten vaak vol zand.

Rusty, welke producten heb je en waar ben je tevreden over (of juist niet)?

Link to comment
Delen op andere websites

Rusty, welke producten heb je en waar ben je tevreden over (of juist niet)?

Niet heel boeiend hoor, noem mezelf geen detailer, maar hou wel graag m'n auto's in goede staat,

of soms die van m'n ouders en broer :) :

Klein lijstje:

Polish:

DAP900

Monello 5.5" Yellow Cutting pad

Monello 5.5" Orange Light Cutting pad

Monello 5.5" White Polishing pad

Monello 5.5" Black Finessing Pad

Monello Raffini Veloce - Heavy Compound

Monello Raffini Mezzo - Medium Premium Polish

Monello Raffini Finale - Finishing Polish

Q2M Prep

Droogdoeken:

Monello Peluche Verde

Dodo Juice - Soft Touch Premium Drying Towel

Monello - Wash Mitt & Sponge

Wassen en reinigen:

Meguiars - Gold Class Car Wash

Monello - Non-Ferro

Meguiar's Professional - Last Touch Spray Detailer (4ltr)

Meguiars kleiblok

Meguiars liquad wax (Ben opzoek naar vervanger, dit is me te snel weer weg)

Daarnaast heb ik natuurlijk nog een hele vracht aan kleinere cleaners, zoals metal polish voor de uitlaat, leer behandeling etc etc

Binnenkort wil ik nog het volgende bestellen:

Monello Foam Lance

Gyeon Wetcoat

En nog wat dingen voor interieur en glas :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt al een behoorlijke collectie zie ik, heb je ook de Dap500 gehad?

Ik zit namelijk te twijfelen of ik een Dap500 zal gaan halen of de Dap900, extra prijs voor een Dap900 neem ik wel voor lief als ik daar ook langer vooruit mee kom.

Daarom neig ik naar de Dap900 omdat de lak van mijn Corrado redelijk slecht is, ook lees ik dat Duitse wagens vaak hardere lakken hebben waardoor het extra vermogen wel handig is.

Link to comment
Delen op andere websites

Sinds zaterdag 21maart na een lange rit om auto op te halen en afbetalen en dan 220km terug rijden met veel genot staat dit auto in mijn tuin (nu wachten op verzekering in orde + DIV-gedoe (in Belgie dan)

seEJ3B.jpg

Bewerkt: door SWYV
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt al een behoorlijke collectie zie ik, heb je ook de Dap500 gehad?

Ik zit namelijk te twijfelen of ik een Dap500 zal gaan halen of de Dap900, extra prijs voor een Dap900 neem ik wel voor lief als ik daar ook langer vooruit mee kom.

Daarom neig ik naar de Dap900 omdat de lak van mijn Corrado redelijk slecht is, ook lees ik dat Duitse wagens vaak hardere lakken hebben waardoor het extra vermogen wel handig is.

Klopt, zo langzaam aan wordt het een mooie set, gewoon een in de zoveel tijd wat kopen, dan lijkt het qua kosten mee te vallen :)

Ik ben meteen voor de DAP900 gegaan, deze heeft gewoon wat meer 'powahh' wat toch wel lekker is zo af en toe, wanneer je het niet nodig hebt zet je gewoon het toerental weer terug

Voor de hardere lak is een DAP900 inderdaad ook fijner, m'n Peugeot heeft hele zachte lak maar de BMW en Mini van m'n ouders weer hardere lak

Gewoon wat youtube filmpjes bekijken en bijvoorbeeld carclean forum, dan zie je dat het ook allemaal mee valt hoe moeilijk het is, zolang je maar gezond verstand gebruikt (in algemene zin)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...