Jump to content
Geplaatst:
comment_706105

Hallo,

Ik beoefen de dicipline Le Parkour.

Ik doe dat nu 10 weken en ik vind het heel erg leuk.

Zijn hier mensen die Parkour doen?

Vandaag heb ik ook weer getraint.. die handstand had ik ff zin in, is niet zo effectief maarja.

DSC01213.JPG

DSC01214.JPG

DSC01215.JPG

IMGA0310.JPG

Parkour is zo snel en efficieënt mogelijk van punt A naar punt B.

David Belle heeft deze dicipline ontworpen.

Je oefent in het begin op "laag" niveau, je gaat dus niet van dak naar dak springen.

Je oefent "monkey", turnvalt en popvalt bijvoorbeeld.

Die termen komen de zogenaamde "Freerunners" bekend voor.

Maar Freerunners doen zo SIERLIJK mogelijk van punt a naar punt B (over het algemeen dan), dus met salto's erin.

Parkour is dus alleen zo snel en efficieënt mogelijk van punt A naar punt B.

Ik heb gekozen voor parkour omdat ik kunstjes doen niks aan vind.

Het is veel handiger om zo snel mogelijk ergens te kunnen zijn.

Of als er vervelende jongens op je af komen om zo snel mogelijk weg te kunnen.

Of als je word bestolen dat je de dief zo snel mogelijk achterna kan gaan.

Als jullie interessen hebben in Parkour, kunnen jullie uiteraard contacten.

Vragen kan je hier ook stellen.

Wil je met mij trainen (ik woon in Zoetermeer) kan dat ook.

Nog even iets heeeeeeeeeeeeeel belangrijks:

Ben je ONDER de 16 jaar, en je doet aan parkour.

Maak dan NOOIT hogere "drops" van 1,5 meter (nooit van iets afspringen hoger dan 1,5 meter).

Je moet 2,5 jaar trainen wil je goed van 2 meter kunnen afspringen.

Meer info over parkour kan je vinden op parkour.nl (dit is niet bedoeld als reclame maar dat mensen weten waar ze heen moeten.. :puh:)

Ik wens jullie heel veel plezier en suc6 met het beoefenen van Le Parkour.

Greetz,

Tim

• Reacties 83
  • Bezichtigingen 70.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_982932

Zo Jozz. Ik kan me nog herinneren dat je een jaartje of wat geleden graag aan Parkour wilde beginnen. Je postte hordes filmpjes met al jouw stuntelige fratsen die je uithaalde in het gebied van Waspik (:7). Nee, het was echt geen gezicht, maar als ik jou nu zo al bezig zie in die filmpjes... echt respect hoor, je bent al ver gekomen. Ik vind het goed van je dat je die discipline hebt, want je bent écht verbeterd! Ga zo door, ik vind het mooi om te zien dat iemand de discipline heeft om ergens écht voor te gaan, ook al duurt dat jaren. Daar ben ik nou fan van.

Geplaatst:
comment_983867
dankje, die rare dingen filmpjes van mij waren uit het einde van 2006, ben nu anderhalf jaar bezig ofzo. Gelukkig ben ik met die vreemde dingen gestopt anders zat ik nu in een rolstoel :puh:

Nou ja, het gaat er gewoon om dat ik zie dat je al een heel stuk behendiger bent geworden in die bewegingen. Het zien dat je bijvoorbeeld over een grote muur springt en een paar meter verderop precies op een klein dun muurtje terecht komt vind ik dus gewoon erg knap, vooral omdat je dus kunt zien dat je echt geoefend hebt en niet een maandje lang Parkour "leuk" vond, maar er verder niets meer mee deed omdat 't te moeilijk was of omdat je er gewoonweg niet de discipline voor zou hebben om het door te zetten. Wat ik vooral zeggen wil is dus dat dit een mooi voorbeeld is van "oefening baart kunst!" :tu:

• 1 year later...
  • 3 maanden later...
  • 4 years later...
Geplaatst:
comment_2313918

Iemand Freerun/Parkour vlak bij valkenswaard of veldhoven?

Ja ik doe daar soms in de buurt Parkour

Edit: Sorry voor de bump

En ik ben soms Ronaldo? :7 Dat geloof ik nu nooit man, je verschijt je leven teveel en trollt ons teveel om zulke activiteiten tot een goed einde te brengen. :7

Geplaatst:
comment_2313925

Iemand Freerun/Parkour vlak bij valkenswaard of veldhoven?

Ja ik doe daar soms in de buurt Parkour

Edit: Sorry voor de bump

En ik ben soms Ronaldo? :7 Dat geloof ik nu nooit man, je verschijt je leven teveel en trollt ons teveel om zulke activiteiten tot een goed einde te brengen. :7

Ik troll alleen hier. Kijk maar op GTAForums naar de user HeroBrineR007 en Mr. Moffat. Geen trollposts

En ik doe al 4 jaar Parkour, en ik heb nog nooit een ernstig ongeluk gehad. Alleen een grote snee in mijn been, want er zat een schroef los in een muur.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.