Jump to content
Geplaatst:
comment_707330

Hier even een kleine ontleding van de Handling.CFG.

Mijn gegevens zijn gevonden door zelf telkens ingame te gaan testen.

De letters met een - achter daar zie ik de functie niet van in, die heb ik niet gevonden.

Hopelijk hebben jullie er wat aan ;)

A Naam v/d wagen

B Gewicht v/d wagen in kg

C Draaimassa

D Zet weerstand in beweging om.

*Voor gestroomlijnde wagens +/- 0.8

*Voor sedans +/- 1.0

*Voor cabrio's +/- 1.3

E Niet van toepassing

F Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar rechts voor middelpunt v/h gewicht

G Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar voren voor middelpunt v/h gewicht

H Afstand (in m) tussen het middelpunt v/d wagen naar boven voor middelpunt v/h gewicht

I -

J Grip bij draaien (hoe minder hoe meer je rechtdoor blijft slippen bij draaien)

K Grip bij accelereren en remmen

L Hoe hoger de waarde hoe meer grip vooraan de wagen

M Aantal versnellingen

N Maximale snelheid in km/u

O Acceleratie in m/s

P Inertia van de motor

Q F/R/4: voor-, achter- of vierwielaandrijving

R P: benzinemotor D: dieselmotor E: elektrische motor

S Afremkracht in m/s²

T -

U -

V Maximale hoek bij sturen (in graden)

a Kracht van de suspensie (L/M/H)

b -

c Maakt de suspensie harder/stijver

d Maximale beweging/"speling" v/d wielen (in m)

e Hoogte v/d wagen in meter (laat het minteken altijd staan!)

f Suspensie twee-as tussen voorkant en achterkant

g -

aa Afstand tussen de plaats dat CJ in een wagen instapt (in m). Hoe hoger, hoe verder van de wagen CJ gaat staan om in te stappen.

ab Hoeveelheid schade door botsingen (hoe hoger de waarde hoe meer schade)

ac Geldwaarde

ad Niet van toepassing

ae Niet van toepassing

af Modelkenmerken

ag

Bij 6 digits:

1e:

0=enkele uitlaat links

1=enkele uitlaat rechts

2=uitlaat aan beide kanten (ook bij tunen)

2e:

0=wel handrem

1=geen handrem

2=achterwielen sturen

4=alle wielen sturen

3e:

0=gewone achterwielen

1=zeer smalle achterwielen

2=smalle achterwielen

4=bredere achterwielen

8=zeer brede achterwielen

4e:

0=gewone voorwielen

1=zeer smalle voorwielen

2=smalle voorwielen

4=bredere voorwielen

8=zeer brede voorwielen

5e:

0=geen hydraulics bij spawnen, wel te tunen

2=hydraulics bij spawnen

4=geen hydraulics mogelijk

6e:

0=gewone grip

1=beter op aarde

2=beter op zand

OPM:

1. Als je i.p.v. 6 verschillende digits gewoon een 0 zet, dan heeft de wagen alle functies die gelden voor 0 bij elke digit.

2. Ik ben niet zeker, maar ik denk je hier ook kan kiezen waar de wagen te tunen is. Als ik enkele handlings bekijk, dan merk ik dat als er bijvoorbeeld "c00001" staat, de wagen te tunen is bij de Transfender, en als er "4c00001" is de wagen te tunen bij de Wheel Arch Angels. Ikzelf ben er niet zeker van, maar ik vermeld het toch eventjes, probeer zelf maar :puh:

ah koplampen:

0=lang

1=klein

3=groot

4=hoog

ai achterlichten:

0=lang

1=klein

3=groot

4=hoog

aj Animatiegroep van het voertuig

Greetzzz

Edit: De gegevens van K.O. zijn toegevoegd, enorm bedankt hiervoor! ;)

Bewerkt: door noedel

• Reacties 44
  • Bezichtigingen 14.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_856529
Kan iemand me zegge hoe ik me ALPHA goed kan laten driften ?

alvast bedankt :cya:

Had je hier niet al een ander topic voor? :bonk:

Ow wacht, dat topic heb je natuurlijk pas later gemaakt, toen je erachter kwam dat deze post hier verkeerd stond. Laat maar -_-"

Bewerkt: door K.O.

Geplaatst:
comment_860625
Ik kan als ik iets aanpas het niet opslaan. Hij zegt dat hij het niet kan opslaan en vervolgens moet ik een andere bestandsnaam kiezen. :bonk: Weet iemand hier een oplossing voor?

Probeer Alleen lezen' eens uit te vinken. Klik met de rechtermuisknop op de San Andreas map en klik op eigenschappen. Vink 'Alleen lezen' uit en probeer het nog eens. ;)

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_876858
werkt dit ook bij vc
Ja, hoewel sommige letters en getallen wat anders zijn. De handling.cfg kun je gewoon openen met kladblok, heeft gewoon een legenda bovenaan staan en je kunt de getallen gewoon wijzigen voor de voertuigen. Bij SA zijn het natuurlijk wel andere (en meer) voertuigen, maar dat lijkt me logisch.
  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_955731
is een golfkart hetzelfde als en caddy????

want ik kan de caddy namelijk niet vinden in de handling.cfg

Ja, dat is hetzelfde. Kijk maar eens naar deze regel in vehicles.ide:

457, caddy,   caddy,   car,   GOLFCART,  CADDY,   null, richfamily, 1, 0, 30123345, -1, 0.5, 0.5,  -1

"Golfcart" is de "HandlingId" van de caddy.

Geplaatst:
comment_955816

en nu nog effe wat he??

ik wil mij golfkarretje vet snel laten rijden en dat ie niet zo snel in de lucht vliegt enzo

ik heb er nu dit staan:

GOLFCART 50000.0 1354.2 4.0 0.0 0.0 -0.1 70 0.55 0.85 0.5 3 600.0 60.0 100.0 4 E 13.0 0.50 0 30.0 1.0 0.09 0.0 0.28 -0.13 0.5 0.0 0.26 0.50 9000 1100 8804

wat moet ik er allemaal nog an veranderen om hem goed te laten rijden???alvast bedankt!

M.V.G. benzie!! :tu:

• 3 maanden later...
Geplaatst:
comment_1065598
Dit klinkt mss een beetje dom, maar hoe open je die lijst en waar vind je die ? Want ik weet dat echt niet xD.

alvast bedankt.

In de map 'Data' van je San Andreas map staat het bestand 'handling.cfg'. Open dat met Kladblok of Wordpad of een vergelijkbaar tekstverwerkings programma, al werkt Kladblok het beste omdat je dan geen gezeik met extensies hebt ;)

Geplaatst:
comment_1065615
Dit klinkt mss een beetje dom, maar hoe open je die lijst en waar vind je die ? Want ik weet dat echt niet xD.

alvast bedankt.

In de map 'Data' van je San Andreas map staat het bestand 'handling.cfg'. Open dat met Kladblok of Wordpad of een vergelijkbaar tekstverwerkings programma, al werkt Kladblok het beste omdat je dan geen gezeik met extensies hebt ;)

Ik ga naar Rockstar Games map, ik kijk in die van san andreas maar er staat nergens data :S. Waar moet ik dan zoeken ?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.