Jump to content
Geplaatst:
comment_711007

Ik kan weer blij zijn, want ik dacht dat Manhunt 2 verboden zou worden in NL, maar goed nieuws; het is voor de Britten :puh:

'Britten die Manhunt-2 willen spelen hebben pech! Ze kunnen het spel niet in Engeland kopen, de Britse Raad voor Filmkwalificatie heeft het spel namelijk verboden. Het is te gewelddadig, sadistisch en wreed. En dat is niet zo raar als je weet waar het spel over gaat: Je bent een uit het gesticht ontsnapt figuur dat vijanden op een zo wreed mogelijke manier moet afslachten.

De Britse Raad voor Filmkwalificatie ziet ook niet hoe het spel aangepast kan worden zodat het wel in Engeland kan uitkomen. Het spel onderscheidt zich juist van andere spellen door de steeds gruwelijkere moorden die je moet plegen.

In Nederland komt het spel gewoon uit in juli. Maar alleen voor 18 jaar en ouder. Je kan het spelen op de Playstation 2, Nintendo Wii en PSP.

Drie jaar geleden werd in Engeland een jongen vermoord door een jongen van 17 die druk was met Manhunt-1. De ouders van het slachtoffer, een jongen die toen 14 was, zeiden dat het spelen van het spel de dader heeft aangezet tot de moord.

Het spel is ontwikkeld in de VS, daar ligt het gewoon in de winkels. Maar misschien niet voor lang. Een Amerikaanse actiegroep die opkomt voor de belangen van het gezin heeft het Engelse verbod aangegrepen om het spel ook in Amerika te laten verbieden.

Het is het eerste spel in 10 jaar dat in Engeland verboden wordt.'

Bron: NOS

Featured Replies

Geplaatst:
comment_711629

Ik vind het dom dat manhunt 2 verboden word in Engeland want als je het een bruut spel vindt dan koop je het toch gewoon niet! Maar het daarvoor verbieden is gewoonweg stom.Het ziet er een leuk spel uit.Ik zit er al naar uit te kijken! ^_^

Geplaatst:
comment_712253

Release gruwelijk computerspel uitgesteld

De leverancier van 'Manhunt 2', het computerspel dat in Groot-Brittannië is verboden wegens te gruwelijk, stelt de release van het spel uit. Ook in België ontstond wat ophef omdat het in ons land vrij te koop zou zijn. De uitgever zwicht nu voor de internationale druk

Take-Two Interactive Software zei in een verklaring zowel bekommerd te zijn om de vrijheid van expressie. In de marketing van het product zal het bedrijf zich verantwoordelijk opstellen, aldus de verklaring.

In het computerspel kruipen spelers van een psychopaat die mensen besluipt en met bijlen en voorhamers vermoordt. Naar aanleiding van de release vroeg de Gezinsbond de verkoop van dergelijke agressieve spelletjes aan minderjarigen bij wet te verbieden.

(Bron: Het Nieuwsblad)

Geplaatst:
comment_713861

Hebben jullie het al gelezen???

Italie is nu ook aan het overwegen om Manhunt 2 te verbieden. :@

Ze hebben bijna dezelfde argumenten als Groot Brittanie. Het spel zou kinderen tot geweld aanzetten.

er stonden ook een aantal meningen van mensen bij. de meeste vinden het net als ik belachelijk.

Kijk Predator 2 (een film) maar eens. Ik denk dat die film wel iets bloederiger is dan Manhunt 2

Geplaatst:
  • Auteur
comment_714592

'De Italiaanse autoriteiten hebben donderdag besloten het videospel te verbieden. Volgens minister van Communicatie, Paolo Gentiloni, is het spel "wreed en sadistisch." Manhunt 2 had op 13 juli in Italië op de markt moeten komen.

Eerder deze week werd bekend dat de Britse en Ierse keuringsinstanties het spel in hun land verbieden. In Nederland roept de Partij van de Arbeid minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie op om dat voorbeeld te volgen, maar het is twijfelachtig of dat mogelijk is. Volgens Justitie zou de Nederlandse wetgeving daarvoor geen ruimte laten. '

Bron: NU.nl

Geplaatst:
comment_714622

Ik vindt dit dom, Door een 17jarige worden een spel verboden.

Er worden per jaar mischien wel duizenden mensen vermoordt.

En door een moordt, ga je een spel verbieden. Ze zoeken het zelf maar uit zeg :l

Achja ze moeten het zelf maar weten. Ik vind het dikke flauwekul :l

• 3 maanden later...
Geplaatst:
comment_793636

BUMP:

Gister heeft de British Board of Film Classification (Britse keuring) weer Manhunt 2 niet door de keuring laten komen.

Rockstar Games is zojuist met het volgende statement gekomen over de afwijzing van ook de al gecencureerde versie in de Britse keuring:

"We are continuing to appeal the British Board of Film Classification's

(BBFC) decision to deny the edited version of "Manhunt 2" an 18+

certificate and thereby ban its release in the United Kingdom. The

changes necessary in order to publish the game in Britain are

unacceptable to us and represent a setback for video games. The BBFC

allows adults the freedom to decide for themselves when it comes to

horror in movies and we think adults should be similarly allowed to

decide for themselves when it comes to horror in video games, such as

Manhunt 2."

Kortom geen Manhunt 2 in de UK.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.