Jump to content
Geplaatst:
comment_728196

Ik heb een paar vragen over models.

Mijn eerste vraag is: Hoe kun je simpel voertuigen met elkaar verwisselen? Ik weet hoe je een auto kan verwisselen met een gemodificeerde auto, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel: Ik wil bijvoorbeeld de Savanna omwisselen met de Stafford, zodat de Orange Grove Families voortaan in zo'n stafford rijden. Dan wil ik dus de textures enzo verwisselen, maar ook de handling en de dingen die daar verder nog bijhoren. Hoe doe je dat precies? Zo lijkt het me bijvoorbeeld ook wel lachen om de politie auto met de tractor te verwisselen, zodat de politie voortaan op tractors rijdt. :D Maarja, hoe moet dat dan precies, inclusief de handling enzo?

Oke, tweede vraag (korte): Is er ergens een lijst waarop alle texture-namen van voertuigen staan? Net zoals deze lijst van Ice Cold Killa: Klik., maar dan echt alleen voor voertuigen. Want in die lijst van Ice Cold Killa staan helaas geen voertuigen, alleen maar gebouwen enzo.

Derde vraag: Ik vind het best leuk om eens af en toe eens filmpjes te maken op SA:MP. Dan zet ik het liefste alles uit: De chatbox, de radar, de HUD-mode, enzovoort, want dat ziet er mooier uit. Alles kan uitgezet worden in SA:MP, behalve de HUD-mode. Steeds als je bij de instellingen in SA:MP de HUD-mode uitzet, gaat ie vanzelf weer aan. Vandaar de vraag: Is het mogelijk om het bestandje van de HUD-mode gewoon te verwijderen, zodat je hem nooit meer ziet? Voor de mensen die geen idee hebben waar het over gaat, dit is de HUD-mode:

hudmodevj8.png

Dus dat ding dat aangeeft hoe laat het is, hoeveel geld je hebt, welk wapen je op dat moment draagt, en hoeveel health & armor je hebt. Ik zou graag willen weten welk bestand dat is, zodat ik hem kan verwijderen. :) En als dat niet mogelijk is, zou ik erg graag een modificatie voor hebben, of gewoon een andere manier om dat ding kwijt te raken (nogmaals voor de duidelijkheid: In SA:MP lukt dat niet gewoon via de instellingen)

Hetzelfde geldt voor als je richt met bijvoorbeeld een pistool, dan zie je zo'n viziertje. Dat vind ik niet erg mooi voor filmpjes, dus het vizier zou ik ook graag weg hebben. Dus kan iemand ook even vertellen wat het bestand van het vizier is? Dan kan ik die ook verwijderen. En als je dat ook niet zomaar kunt verwijderen, zijn andere ideeën natuurlijk ook hartstikke welkom. :)

Ik hoop dat ik een goed antwoord krijg. :) Ik heb nog niet veel mod-ervaring, dus leg het a.u.b. duidelijk uit.

Ik heb de IMG-tool en SAMI al, dus download links voor die programma's hoeven niet.

Alvast bedankt. _O_

EDIT: O ja, ik heb de zoekfucntie al gebruikt, maar ik kon niet echt vinden wat ik zocht...

Bewerkt: door BaasB

Featured Replies

Geplaatst:
comment_728250

Zozo, wat een leuke idee :puh:

De eerste kan je zelf doen door het uitpakken van:

stafford.dff

stafford.txd

Daarna geef je ze de naam savanna.

Dan kopieer je de handling van de Stafford naar die savanna.

En de lijn van uit de vehicles.ide in de regel van de savanna.

En dan de tractorpolitie.

Het handigste (voor mij dan) is de Zmodeler.

Want je moet dan de zwaailichten geven en ze een andere naam geven.

En dam moet je ze ook "second body" geven.

Maar aangezien je niet echt veel mod-ervaringen heb wil ik het voor je doen, als je het wilt.

En dan de vizier.

Dat weet ik niet, sorry.

Ik dacht dat het in de particle.txd zat.

Maar ik ga het uitzoeken.

Geplaatst:
comment_728531

Zozo, BaasB gaat dus modden he? :dans:

Ik beantwoord je vragen systematisch :tu: .

  1. Hoef je niet eens de TXD ofzo voor te veranderen, gewoon de pedstads aanpassen. Omdat het vrij nutteloos is om het helemaal uit te leggen hoe je dit moet doen, geef ik gewoon een link naar de tutorial.
  2. In de vehicles.ide (in de data folder van je SA, die trouwens gewoon te openen is met de Kladblok) staan alle TXD en DFF namen. Uiteraard vind je in het 'Txd name' tabelletje de TXD naam.
  3. Neen, want dan zou je ten eerste de files moeten modden (waardoor SAMP dat opmerkt en je waarschijnlijk gebanned word) en ten tweede, als je de files kon aanpassen dan kon je niet eens alles wegdoen. Aangezien de healthbar en armorbar dynamisch zijn. Gewoon wachten totdat hij gefixt word, of het bovenste stukje gewoon uit het filpje knippen.
  4. Dat geld dus ook voor het pistootje. Als het aangepast zou kunnen worden, zou je gewoon simpel een alpha map kunnen vervangen in elke TXD, wat dus ook voor de tijd en de letters telt.

Ik hoop dat de dingen een beetje duidelijker zijn.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Bewerkt: door DaBeast

Geplaatst:
  • Auteur
comment_728893
  1. Hoef je niet eens de TXD ofzo voor te veranderen, gewoon de pedstads aanpassen. Omdat het vrij nutteloos is om het helemaal uit te leggen hoe je dit moet doen, geef ik gewoon een link naar de tutorial.
Hey Beest, bedankt voor je uitleg. :) Die tutorial van Puma is erg leuk, toch relaxt dat je zoveel aan kunt passen aan het spel met alleen kladblok. :) Ik snapte de tutorial ook helemaal, Puma heeft het echt hartstikke goed uitgelegd. Maar ik kon eerlijk gezegd nergens in die tutorial vinden hoe je nou 2 auto's met elkaar kan verwisselen. :$ Ik heb echt de hele tutorial goed doorgelezen, maar ik heb alleen dingen geleerd over het aanpassen van angst, kracht, en al die andere dingen van de peds. Nergens hoe je nou bijvoorbeeld een Stafford in Los Santos kan laten rondrijden... Zou je dat alsjeblieft nog even uit willen leggen?
En dan de rest:

In de vehicles.ide (in de data folder van je SA, die trouwens gewoon te openen is met de Kladblok) staan alle TXD en DFF namen. Uiteraard vind je in het 'Txd name' tabelletje de TXD naam.
Oke, bedankt. :tu:

Neen, want dan zou je ten eerste de files moeten modden (waardoor SAMP dat opmerkt en je waarschijnlijk gebanned word) en ten tweede, als je de files kon aanpassen dan kon je niet eens alles wegdoen. Aangezien de healthbar en armorbar dynamisch zijn. Gewoon wachten totdat hij gefixt word, of het bovenste stukje gewoon uit het filpje knippen.
Dat geld dus ook voor het pistootje. Als het aangepast zou kunnen worden, zou je gewoon simpel een alpha map kunnen vervangen in elke TXD, wat dus ook voor de tijd en de letters telt.

Aw, da's wel erg jammer. :( Maar ik heb daar wel een vraag over: Ik gebruik een paar gemodificeerde wapens & auto's in SA:MP (ik heb geen zin om steeds voor elke keer dat ik SA:MP ga spelen de gta3.img te gaan verwisselen, aangezien wij niet zo'n snelle computer hebben), maar dat is nog nooit een probleem geweest. Waarom is het modden van de HUD-mode dan wel ''verboden''? Niemand anders van SA:MP heeft er toch last van dat ik geen HUD-mode heb? En wat betekent 'dynamisch' trouwens? :$ Tja, zoals ik al zei, ik heb nog niet veel verstand van modden, dus ik ken al die termen nog niet goed. :$

Maarja, in ieder geval bedankt voor je uitleg. :) Ik hoop dat je de dingen die mij nog niet helemaal duidelijk waren ook nog een beetje uit kunt leggen. :)

EDIT: GTA_XP, jij natuurlijk ook bedankt voor je uitleg, maar daar hadden we het op MSN al over gehad. :sigaar:

Bewerkt: door BaasB

Geplaatst:
comment_730020
Hey Beest, bedankt voor je uitleg. :) Die tutorial van Puma is erg leuk, toch relaxt dat je zoveel aan kunt passen aan het spel met alleen kladblok. :) Ik snapte de tutorial ook helemaal, Puma heeft het echt hartstikke goed uitgelegd. Maar ik kon eerlijk gezegd nergens in die tutorial vinden hoe je nou 2 auto's met elkaar kan verwisselen. :$ Ik heb echt de hele tutorial goed doorgelezen, maar ik heb alleen dingen geleerd over het aanpassen van angst, kracht, en al die andere dingen van de peds. Nergens hoe je nou bijvoorbeeld een Stafford in Los Santos kan laten rondrijden... Zou je dat alsjeblieft nog even uit willen leggen?

Daar had ik me even vergist ^_^ . Alles staat in de Cargrp.dat .

Je hebt een lijst met voertuigen en dan heb je een #'Pedgroup naam' In GTA word de # genegeert. Dus als je kijkt bij bijvoorbeeld de Ballas (Gang 1) staat er 'majestic, tahoma'. Als je bijvoorbeeld deze in 'tractor, banshee' verandert, rijd de Balles in deze auto's rond. Ik zie net dat voor de Politie dat anders is, een hardcoded group dus zal je deze handmatig moeten wisselen.

Goed, dus open de GTA3.img (met MultIMG). Zoek 'tractor.DFF en tractor.TXD' en pack deze uit. Zoek copcarla.DFF, doe rechtermuisknop> vervangen en selecteer de tractor.DFF. Doe nu weer net hetzelfde, maar dan met copcarla.TXD en tractor.TXD.

tut.PNG

Handling(openen in kladblok :7 ):

Zoek 'tractor' en kopier alles wat na 'TRACTOR' komt (niet de volgende regel). (dit dus:)

	2000.0	5000.0	3.0	0.0	0.0	-0.2	70	0.90	0.85	0.5	4	70.0	20.0	90.0	R	D	15.0	0.20	0	50.0	2.0	0.12	0.0	0.25	-0.05	0.5	0.0	0.26	0.50	9000	201310	1340005	1	1	28

Dan plak je dit achter 'POLICE_LA' . En dat ziet er dan zo uit:

POLICE_LA	2000.0	5000.0	3.0	0.0	0.0	-0.2	70	0.90	0.85	0.5	4	70.0	20.0	90.0	R	D	15.0	0.20	0	50.0	2.0	0.12	0.0	0.25	-0.05	0.5	0.0	0.26	0.50	9000	201310	1340005	1	1	28

Hij is getest, en werkt goed. Dit kan je trouwens ook bij andere politie auto's doen.

Aw, da's wel erg jammer. :( Maar ik heb daar wel een vraag over: Ik gebruik een paar gemodificeerde wapens & auto's in SA:MP (ik heb geen zin om steeds voor elke keer dat ik SA:MP ga spelen de gta3.img te gaan verwisselen, aangezien wij niet zo'n snelle computer hebben), maar dat is nog nooit een probleem geweest. Waarom is het modden van de HUD-mode dan wel ''verboden''? Niemand anders van SA:MP heeft er toch last van dat ik geen HUD-mode heb? En wat betekent 'dynamisch' trouwens? :$ Tja, zoals ik al zei, ik heb nog niet veel verstand van modden, dus ik ken al die termen nog niet goed. :$

Vreemd, ik dacht dat SA:MP helemaal niet te modden valt. Tenminste, de handling kan niet aangepast worden. In dat geval kan ik de hud wel fixen. Helaas zal je dan die health en armor bars nog hebben. Dynamisch is trouwens iets wat continu kan veranderen, zoals de kleur van een auto of een schaduw. Ik probeer zo snel mogelijk de fix te posten.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Edit: de [#Code] tag verandert in een [#Codebox] tag, hij leurde de template uit :Y .

Bewerkt: door DaBeast

Geplaatst:
comment_732439

*Doublepost-bump*

Mod is klaar, ik post het omdat het langer duurde dan verwacht. Hij is eindelijk klaar :7 . Helaas heb ik de health en armorbar niet weggekregen. Deze zit helaas in de EXE, war moeilijk is om aan te passen. Maar ik hoop dat je er blij mee bent :7 .

Screen:

screen.JPG

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.