DaBeast Geplaatst: 9 juli 2007 Rapport Geplaatst: 9 juli 2007 Op aavraag van Tim heb ik deze tutorial gemaakt. Deze legt uit hoe je een col moet maken in 3DS Max vanuit scratch. Bij bijvoorbeeld auto's moet je gewoon de speres nemen die er al op de originele col van de auto zitten. Zodat je winscreen en duur sphere's hebt. De col moet je gewoon in de COL slot doen bij het exporteren van je voertuig. Link. Voor vragen kan je altijd bij mij terrecht. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
Tim Geplaatst: 10 juli 2007 Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Ok, ik snap het. Alleen nog een probleempje. Omdat de DFF anders is kan ik als poppetje de zitplaats achter het stuur niet meer bereiken (omdat die er niet meer is). Is er een mogelijkheid om coordinaten in te stellen als plaats om te staan om de boot te besturen. Reageren
DaBeast Geplaatst: 10 juli 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2007 Omdat je boot geen interieur heeft, heb je waarschijnlijk de ped_frontseat in de model gezet. Verplaats deze simpelweg buiten de model zodat je player aan het 'stuur' kan. Als je een interieur maakt, kan je best je col remaken zodat hij binnenkan. Verder kan je er niet veel anders aan doen . Zo ziet trouwens de col van de Reefer er uit: Die spheres boven elkaar trouwens zijn op de model een paal. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
-eend- Geplaatst: 3 januari 2008 Rapport Geplaatst: 3 januari 2008 Word dit de .txd en .dff? Reageren
Galiorix Geplaatst: 3 januari 2008 Rapport Geplaatst: 3 januari 2008 (bewerkt) Word dit de .txd en .dff? Nee, dit zorgt er voor dat je auto niet door de grond zakt en dat auto's er tegenaan kunnen botsen. Zonder een col zou een gebouw gewoon lucht zijn, je kan het gebouw wel zien maar je kan er ook doorheen lopen. Een auto werkt zonder col (collision) niet. Greetz Bewerkt: 3 januari 2008 door Galiorix Reageren
GTA_XP Geplaatst: 3 januari 2008 Rapport Geplaatst: 3 januari 2008 Word dit de .txd en .dff? Nee, dit zorgt er voor dat je auto niet door de grond zakt en dat auto's er tegenaan kunnen botsen. Zonder een col zou een gebouw gewoon lucht zijn, je kan het gebouw wel zien maar je kan er ook doorheen lopen. Een auto werkt zonder col (collision) niet. Greetz Correctie, een wagen zonder coll zie je wel ingame. Alleen als je m spawnt, gaat ie door de grond naar de verdoemenis! Dat had ik een keer voor de lol gedaan Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.