Welkom bij deze tut. over hoe we filmpjes van een .avi formaat gaan converteren naar het formaat voor de Ipod. Voor deze tut. heb je geen ervaring nodig ofzo. We gebruiken een programma dat niet van Apple is omdat Apple bij zijn Ipod Video geen programma bijleverd dat films converteert naar het juiste formaat.
Nadat je De Video Converter hebt gedownload. Start je de Installer:
Je volgt nu de guide en je start het programma, je ziet nu:
Vervolgens klikken we op Add Files:
En dan kies je een filmpje dat je wil converteren.
Vervolgens krijg je een paar parameters te zien met info over hoelang de conversie duurt...:
Druk op next, dan krijg je:
(je kan heir nog wat verandern aan de meters als je dat wil. Maar ik laat ze zoals ze staan.
Je drukt nogmaals op next:
Hier kan je nog wat wijzigen doen, zoals de naam. De auteur... We drukken nu op Ok.
Nu drukken we op convert!
Je krijgt nu de status te zien en waar je zit. Dit kan even duren. Nadat dit gedaan is, moet je hem nog alleen maar in Itunes zetten en op je Ipod zetten. Je filmpje dat geconverteert is staat nu in dezelfde map als je filmpje dat het orginele is.
Zo, dit was mijn tut. Ik sta open voor vragen en opmerkingen.
Rivel
>>> Door NandroDavids: Verplaatst naar Software...<<<
Hallo allemaal!
Inleiding
Welkom bij deze tut. over hoe we filmpjes van een .avi formaat gaan converteren naar het formaat voor de Ipod. Voor deze tut. heb je geen ervaring nodig ofzo. We gebruiken een programma dat niet van Apple is omdat Apple bij zijn Ipod Video geen programma bijleverd dat films converteert naar het juiste formaat.
Benodigheden
We hebben nodig:
-Free Ipod Video Converter
-Itunes
-Een Ipod Video
De tut.
Nadat je De Video Converter hebt gedownload. Start je de Installer:
Je volgt nu de guide en je start het programma, je ziet nu:
Vervolgens klikken we op Add Files:
En dan kies je een filmpje dat je wil converteren.
Vervolgens krijg je een paar parameters te zien met info over hoelang de conversie duurt...:
Druk op next, dan krijg je:
(je kan heir nog wat verandern aan de meters als je dat wil. Maar ik laat ze zoals ze staan.
Je drukt nogmaals op next:
Hier kan je nog wat wijzigen doen, zoals de naam. De auteur... We drukken nu op Ok.
Nu drukken we op convert!
Je krijgt nu de status te zien en waar je zit. Dit kan even duren. Nadat dit gedaan is, moet je hem nog alleen maar in Itunes zetten en op je Ipod zetten. Je filmpje dat geconverteert is staat nu in dezelfde map als je filmpje dat het orginele is.
Zo, dit was mijn tut. Ik sta open voor vragen en opmerkingen.
Rivel
>>> Door NandroDavids: Verplaatst naar Software...<<<
Bewerkt: door Rivel