Jump to content

SA-MP 0.2.1. Server Hosten, Lukt niet echt

Geplaatst:
comment_737121

Hallo,

Ik heb een SA-MP 0.2.1 Server met onderstaand Config-File :

echo Executing server Config...

lanmode 0

rcon_password *******

maxplayers 32

port 7778

hostname Marco's Test Server

gamemode0 marco

filterscripts adminspec actions

announce 1

query 1

weburl www.marcovisch.nl

Het IP Adres van de Computer waarvan ik host staat in mijn router doorgerouteerd naar mijn IP-Adres,

dit is met poort 7777.

Heb het al op verschillende manieren geprobeerd in de router in te stellen, maar het lukt maar niet.

Ik heb een E-Tech AGWG06, een Modem/Router Combinatie.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen ?

Marco.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_743811

Ik weet niet zeker of het klopt, wat ik nu ga zeggen, maar het zijn een paar dingen die het probleem kunnen zijn:

- Probeer eens minder gamemodes in server.cfg te zetten (max 4)

- Haal de spaties uit de namen van de scripts en dus ook bij de namen in de gamemodes in server.cfg

- Typ je in de server wel het goede commando? eerst

/rcon login <pass>

en dan

/rcon changemode <naam>

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
comment_743820

Ik weet niet zeker of het klopt, wat ik nu ga zeggen, maar het zijn een paar dingen die het probleem kunnen zijn:

- Probeer eens minder gamemodes in server.cfg te zetten (max 4)

- Haal de spaties uit de namen van de scripts en dus ook bij de namen in de gamemodes in server.cfg

- Typ je in de server wel het goede commando? eerst

/rcon login <pass>

en dan

/rcon changemode <naam>

Ik kan wel verandere maar ik wil dat het automatisch gaat..

Geplaatst:
comment_743924

Nou eigenlijk is dat heel simpel.

als je maar in je gamemode zet wanneer het spel afgelopen is, dat kan bijvoorbeeld als het ene team een bepaald aantal punten heeft, of jij hebt bijvoorbeeld in je mode een bepaalde tijd ingesteld met een timer

bijvoorbeeld je maakt een timer in je ongamemodeinit.

Settimer("GameModeAfgelopen", 120000, 0);   // 2 minuten

en pleur je ergens de functie neer

public GameModeAfgelopen()
{
GameModeExit();		// GameModeExit zorgt er dus voor dat de mode word gestopt, en de volgende word geladen.
}

o ja, en vergeet niet,

forward GameModeAfgelopen();

bovenaan je script te zetten.

maar het is natuurlijk makkelijker en logischer dat het spel afsluit zodra er iemand heeft gewonnen, nou als je script bijvoorbeeld zo maakt dat als (if) het gele team 30 punten heeft dan: GameModeExit(); // dan sluit hij de mode dus af

Edit: Als je dit hele gelul hierboven in al je gamemodes toepast blijft ie dus automatisch doorgaan.

tip: kijk eens in je map gamemodes in de lyse.pwn, daar komt dat ook in voor.

Bewerkt: door Simbad

Geplaatst:
comment_744699
Nou eigenlijk is dat heel simpel.

als je maar in je gamemode zet wanneer het spel afgelopen is, dat kan bijvoorbeeld als het ene team een bepaald aantal punten heeft, of jij hebt bijvoorbeeld in je mode een bepaalde tijd ingesteld met een timer

bijvoorbeeld je maakt een timer in je ongamemodeinit.

Settimer("GameModeAfgelopen", 120000, 0);   // 2 minuten

en pleur je ergens de functie neer

public GameModeAfgelopen()
{
GameModeExit();		// GameModeExit zorgt er dus voor dat de mode word gestopt, en de volgende word geladen.
}

o ja, en vergeet niet,

forward GameModeAfgelopen();

bovenaan je script te zetten.

maar het is natuurlijk makkelijker en logischer dat het spel afsluit zodra er iemand heeft gewonnen, nou als je script bijvoorbeeld zo maakt dat als (if) het gele team 30 punten heeft dan: GameModeExit(); // dan sluit hij de mode dus af

Edit: Als je dit hele gelul hierboven in al je gamemodes toepast blijft ie dus automatisch doorgaan.

tip: kijk eens in je map gamemodes in de lyse.pwn, daar komt dat ook in voor.

heb ik gedaan werkt nog niet

time heb ikniet gedaan script eindigt al vanzelf na 5 races wat doe ik verkeerd?

post-33564-1185898839_thumb.jpg

Bewerkt: door daaan_1992

Geplaatst:
comment_745042

Dat doetie ook maar dezelfde!! zoals je ziet in de screenshot staat er ook GameModeExit();

maar in men server.cfg staat dit:

gamemode0 underground 1

gamemode1 turkiye 1

gamemode2 graceland 1

gamemode3 busted 1

gamemode4 triathlon 1

gamemode5 storm 1

gamemode6 pursuit 1

als die underground is afgelope doetie nog een kee runderground

  • 3 weken later...
Geplaatst:
comment_756197
:{ kan iemand mij uitleggen waar ik moet beginnen met een server maken want ik snap er nix van ik heb al op google gekeken en ik heb nix gevonden er staat alleen dat ze een router nodig hebben of zo iets maar ik wil weten wat je daarvoor moet doen :{
Geplaatst:
comment_756274

Er zijn al genoeg topics over maar ik zal het even uitleggen.

Eerst download je hier de server dus niet de client.

Die download je en zet je in alle mappen en bestanden een nieuwe map met bijv de naam SAMPserver in je gta map (tenminste zo heb ik dat)

dan open je de server.cfg in kladblok en verander je het rcon en de naam van de server( later kan je scripts gaan veranderen) en sla je het bestand op.

Dan ga je kijken wat voor modem/router je hebt en ga je naar deze site en volg je de stappen.

De poort die je moet openzetten is udp 7777(tenzij je ddie veranderd heb in server.cfg

Als je de poort heb opengezet is je server online en kunnen andere mensen connecten op deze ip +7777

Veel succes ^_^

:cya:

Bewerkt: door daaan_1992

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.