Ik was even aan het kijken bij 'zoeken' en typte in: CLEANMGR.EXE. Er werden 2 bestanden gevonden. In een tutorial van google (met dank aan Global om het te posten), stond dit in vermeldt:
Hoi,
Er is een nieuw virus dat sinds deze week internet onveilig maakt. De grote virusbestrijders als Symantec en McAfee hebben nog geen oplossing kunnen vinden om dit virus op te ruimen, hoewel het al maanden bekend is. Wel hebben ze al een naam voor dit virus: HOAX-NL-MD-20010401. Er wordt koortsachtig gezocht naar een oplossing om een volledige ramp op internet te voorkomen. Virussen als Kournikova en Iloveyou zijn in vergelijking met dit virus maar kinderspel.
De naam van het bestand dat de besmetting veroorzaakt is CLEANMGR.EXE
Als je dit bestand op je systeem hebt verwijder het dan meteen!!!
Het is een ERG GEVAARLIJK VIRUS!!!!!!!
Nadat het is geinstalleerd op je systeem wordt het gestart op de 28e van de maand en zal het je registry deleten en belangrijke systeemgegevens en passwords e-mailen naar bepaalde nieuwsgroepen. Iedereen die deze (wisselende) nieuwsgroepen leest kan daarna je inbelgegevens gebruiken, en eigenlijk is je volledige systeem nadien ook niet meer te gebruiken. Deze moet compleet opnieuw worden geinstalleerd.
Als je deze stappen even volgt, is het probleem echter zo verholpen:
1. Kies START
2. Kies ZOEKEN
3. Kies BESTANDEN OF MAPPEN
4. Type bij naam "CLEANMGR.EXE" en bij "zoeken in" kies je voor DEZE COMPUTER
5. Als je het bestand hebt gevonden klik je er 1x op en klik daarna op de rechtermuisbutton.
6. Kies VERWIJDEREN
7. Ga naar je prullenbak of je bureaublad
8. Kies voor PRULLENBAK LEEGMAKEN in het menu.
Ik heb dit grondig doorgelezen en ik heb alle stappen gevolgd en dan kwam deze melding erop:
Ik was even aan het kijken bij 'zoeken' en typte in: CLEANMGR.EXE. Er werden 2 bestanden gevonden. In een tutorial van google (met dank aan Global om het te posten), stond dit in vermeldt:
Ik heb dit grondig doorgelezen en ik heb alle stappen gevolgd en dan kwam deze melding erop:
Welke knop moet ik indrukken?
Bewerkt: door Mastertuner