hoe kom ik eraan? ik kreeg een filmpje toegestuurd van een vriend, opzich niets mis mee maar hij zij dat ik iets moest downloaden om hem te bekijken *geen idee meer hoe het heet, dat maakt ook niet uit* en toen gebeurde het,, de drama begon
een quote van een site:
Information - Security Toolbar 7.1
Security Toolbar 7.1 is a dangerous spyware toolbar and it comes from a very dangerous trojan, called Trojan.Zlob. Once the Security Toolbar 7.1 installed, you start receiving warning messages claming that your system is infected and recommends buying various type of fake & dangerous antispyware application.
Security Toolbar 7.1 may displays warning messages such as, "Critical System Error", "Your computer is infected", "System Alert", "Security Alert", Trojan-Spy.win32@mx", "Virus Alert", "W32.Myzor.fk@yf" or "Spyware.Cyberlog-X".
Not only this, Security Toolbar 7.1 has ability to hijacked your homepage with any obscure website (such as, asafehomepage.com) and so on. Security Toolbar 7.1 also displays blinking icons on your System Tray (It is near of your system clock at the right side of bottom). These Icon generate a fake balloon warning message to download the rogue applications.
If your computer is infected by Security Toolbar 7.1 and hijacked by the unfamiliar webpage then your computer in trouble because it does transfer back and forth information from the infected computer which makes it a potential for application/data theft.
Risk Level - Very High Risk - Extremely dangerous Spyware. Security Toolbar 7.1 Uses stealth installation, randomly named entries and has the capability to self update or Restore after incomplete removal. Very hard to remove manually. Removing by free software or Re-Name the Dll file of Security Toolbar 7.1 cannot decrease the Privacy Risk, because it uses stealth installation method.
Systems Affected - Windows 2000, Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows Server 2003, Windows XP
qoute van iemand met hetzelfde probleem op een ander forum:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Boven in het scherm staat "Security Toolbar 7.1". Daarnaast staat een balkje met daarboven "Security Level" die net niet voor de helft is gevuld met een rode kleur. Daarnaast staat “4|10”, waarvan de 4 rood is, en ongetwijfeld slaat dat terug op dat balkje. Daarnaast staan twee groene link balkjes, waarin bij de ene staat "Block adware / popups" en in die andere staat "Remove spyware".
Ook zit er naast het klokje rechts onderin een schildje dat knippert van blauw met een vraagteken erin naar rood met een kruis erin. Om de zoveel tijd komt er een ballonetje waarin staat: "System Alert! System has detected a number of active spyware applications that may impact the performance of your computer. Click the icon to get rid of unwanted spyware by downloading an up-to-date antispyware solution.".
Ik heb het ook niet kunnen vinden in software bij het configuratie scherm, wel heb ik "Internet Explorer Secure Bar" gevonden, wat ik ook niet helemaal vertrouw.
Ik heb zelf McAfee op de computer, en ik heb er een virus scan mee gedaan, maar hij heeft niks gevonden. Dit kan natuurlijk komen doordat de links en de sites zelf niet schadelijk zijn, alleen dat wat ze bieden om te downloaden. Bij McAfee zit ook een SiteAdvisor, - een programma die zegt of de sites betrouwbaar zijn, en zo nee, waarom niet - en die zegt bij de sites dat die nog niet zijn getest door McAfee ( wat ik raar vind want ELKE site waar ik tot nu toe ben geweest is getest) hetgeen ik niet helemaal vertrouw.
Ook krijg ik elke keer dat ik een site wegklik een klein pop-up schermpje met als titel “asD”, een witte achtergrond en de tekst erin is “release” daaronder een “OK” knop en als ik daar op klik, of op het kruisje in het scherm, dan verdwijnt de pop-up en de site die ik weg wou klikken.
Ik denk dat ik wel aardig precies heb uitgelegd wat het probleem is en hoe het er allemaal uitziet, en ik hoop dat een van jullie hier een oplossing voor heeft.
op dit forum is ook geen antwoord gegeven.
ik heb zelf al 2 programma`s gedownload om te proberen het te verwijderen maar dat lukt niet. ik heb alle bestanden ervan verwijderd maar hij blijft toch op m`n computer staan.
hoe kom ik eraan? ik kreeg een filmpje toegestuurd van een vriend, opzich niets mis mee maar hij zij dat ik iets moest downloaden om hem te bekijken *geen idee meer hoe het heet, dat maakt ook niet uit* en toen gebeurde het,, de drama begon
een quote van een site:
qoute van iemand met hetzelfde probleem op een ander forum:
op dit forum is ook geen antwoord gegeven.
ik heb zelf al 2 programma`s gedownload om te proberen het te verwijderen maar dat lukt niet. ik heb alle bestanden ervan verwijderd maar hij blijft toch op m`n computer staan.
weten jullie wat ik eraan kan doen?
Bewerkt: door .Djanick