Posted August 6, 200717 yr comment_748998 hoi, ik probeer wat ramps in men script neer te zetten maar dat wil nie thelemaal lukken. Ik maak eerst eeen race in mta met 1 ramp en haal dan dit uit dat bestand: <position>-1302.380371 -41.886585 14.445755</position> <rotation>2.356194 0.000000 0.000000</rotation> <model>1634</model> dan maak ik daar dit van: AddStaticObject(-1302.380371, -41.886585, 14.445755,2.356194, 0.000000, 0.000000); //stuntramp en dan zet ik dat zo in mijn script: public OnGameModeInit() { // Don't use these lines if it's a filterscript SetGameModeText("Daan's stunting place"); AddPlayerClass(0,-1238.0060,3.0357,14.1484,134.5252,0,0,0,0,0,0); // AddStaticVehicle(556,-1260.2593,16.9999,14.5234,134.1671,1,1); // AddStaticVehicle(556,-1264.8954,21.3219,14.5234,134.6784,1,1); // AddStaticVehicle(556,-1268.9680,25.0246,14.4908,134.8859,1,1); // AddStaticVehicle(556,-1272.8346,28.5449,14.4957,136.2009,1,1); // AddStaticVehicle(556,-1275.6005,32.5613,14.5234,132.3422,1,1); // AddStaticVehicle(447,-1235.9930,-9.8355,14.1620,44.9423,75,2); // AddStaticVehicle(447,-1230.0546,-3.4159,14.1630,46.4136,75,2); // AddStaticVehicle(417,-1224.0790,-25.6703,14.2442,44.1600,0,0); // AddStaticVehicle(417,-1210.3376,-11.6836,14.2322,26.9305,0,0); // AddStaticVehicle(520,-1348.1632,-200.1660,14.8825,328.5714,0,0); // AddStaticVehicle(520,-1359.7025,-190.8281,15.0809,332.1071,0,0); // AddStaticVehicle(520,-1335.2448,-207.0128,15.2861,319.4508,0,0); // AddStaticVehicle(520,-1325.8436,-219.1156,15.1104,328.5981,0,0); // AddStaticVehicle(519,-1219.9989,-150.8723,15.0439,158.9086,1,1); // AddStaticVehicle(519,-1198.4971,-158.4466,15.0672,162.5118,1,1); // AddStaticVehicle(519,-1178.4000,-162.7697,15.0668,163.3960,1,1); // AddStaticVehicle(548,-1185.1394,45.4410,15.7880,37.7877,1,1); // AddStaticVehicle(548,-1205.5601,31.9112,15.7733,53.1298,1,1); // AddStaticVehicle(563,-1189.9364,22.0630,14.8560,45.0175,1,6); // AddStaticVehicle(563,-1173.5210,35.6900,15.1137,37.0765,1,6); // AddStaticObject(-1302.380371, -41.886585, 14.445755,2.356194, 0.000000, 0.000000); //stuntramp return 1; } Doe ik wat verkeerd ?
August 6, 200717 yr comment_749049 Punt 1: Je vergeet het model-id in de AddStaticObject regel. Punt 2: Het is niet AddStaticObject, maar CreateObject CreateObject(id, x, y, z, x-rotatie, y-rotatie, z-rotatie); dus het wordt: CreateObject(1634, -1302.380371, -41.886585, 14.445755,2.356194, 0.000000, 0.000000); Edited August 6, 200717 yr by Sandra18[NL]
August 7, 200717 yr Author comment_749178 Punt 1: Je vergeet het model-id in de AddStaticObject regel. Punt 2: Het is niet AddStaticObject, maar CreateObject CreateObject(id, x, y, z, x-rotatie, y-rotatie, z-rotatie); dus het wordt: CreateObject(1634, -1302.380371, -41.886585, 14.445755,2.356194, 0.000000, 0.000000); Ok staat erin thx:D hij staat alleen een andere richting op dan in men mta map hoe kan dat? Edited August 7, 200717 yr by daaan_1992
August 7, 200717 yr Author comment_749246 ik zal het even laten zien: hier maak ik het in mta: en hier krijg ik het in samp: en de codes in mta zijn: <object name="object (3)"> <position>-1330.307739 -70.024834 14.867682</position> <rotation>-2.356194 0.000000 0.000000</rotation> <model>13641</model> </object> <object name="object (4)"> <position>-1339.290161 -78.609604 17.216063</position> <rotation>0.785398 0.000000 0.000000</rotation> <model>3996</model> </object> <object name="object (5)"> <position>-1293.545410 -32.990303 14.445755</position> <rotation>2.356194 0.000000 0.000000</rotation> <model>1634</model> </object> waar ik in men script dit van maak: CreateObject(13641,-1330.307739, -70.024834, 14.867682,-2.356194, 0.000000, 0.000000); CreateObject(3996,-1339.290161, -78.609604, 17.216063,0.785398, 0.000000, 0.000000); CreateObject(1634,-1293.545410, -32.990303, 14.445755,2.356194, 0.000000, 0.000000); Edited August 7, 200717 yr by daaan_1992
August 7, 200717 yr comment_749252 SA:MP en MTA hebben allebei een andere manier voor rotaties, gelukkig bestaan er wel converters voor zoals bv. hier te vinden.
August 7, 200717 yr Author comment_749262 ok het werkt dankje maar hoe zet je wegen schuinomhoog in mta map editor?
August 7, 200717 yr comment_749538 ok het werkt dankje maar hoe zet je wegen schuinomhoog in mta map editor? Speel gewoon wat met de x, y en z-rotaties (laatste 3 variabelen van de CreateObject-regel) Objecten op de juiste positie zetten kost nou eenmaal veel tijd Edited August 7, 200717 yr by Sandra18[NL]
August 7, 200717 yr Author comment_749577 ok het werkt dankje maar hoe zet je wegen schuinomhoog in mta map editor? Speel gewoon wat met de x, y en z-rotaties (laatste 3 variabelen van de CreateObject-regel) Objecten op de juiste positie zetten kost nou eenmaal veel tijd duss al die maps in mta met wegen die schuiin staan zijn in script veranderd en niet gwn in map editor??
August 7, 200717 yr comment_749600 Sorry, daar weet ik geen antwoord op. Ik heb zelf nooit MTA gespeeld en/of gewerkt met map-editor, en ook niet gewerkt met objecten. :$ Weet dus niet hoe het werkt. (Alleen paar hekken gemaakt die kunnen bewegen, maar meer niet) Edited August 7, 200717 yr by Sandra18[NL]
August 7, 200717 yr Author comment_749744 Sorry, daar weet ik geen antwoord op. Ik heb zelf nooit MTA gespeeld en/of gewerkt met map-editor, en ook niet gewerkt met objecten. :$ Weet dus niet hoe het werkt. (Alleen paar hekken gemaakt die kunnen bewegen, maar meer niet) ok bedankt voor je hulp ik vraag wel in mta forum ofzo
hoi,
ik probeer wat ramps in men script neer te zetten maar dat wil nie thelemaal lukken. Ik maak eerst eeen race in mta met 1 ramp en haal dan dit uit dat bestand:
<position>-1302.380371 -41.886585 14.445755</position>
<rotation>2.356194 0.000000 0.000000</rotation>
<model>1634</model>
dan maak ik daar dit van:
AddStaticObject(-1302.380371, -41.886585, 14.445755,2.356194, 0.000000, 0.000000); //stuntramp
en dan zet ik dat zo in mijn script:
public OnGameModeInit()
{
// Don't use these lines if it's a filterscript
SetGameModeText("Daan's stunting place");
AddPlayerClass(0,-1238.0060,3.0357,14.1484,134.5252,0,0,0,0,0,0); //
AddStaticVehicle(556,-1260.2593,16.9999,14.5234,134.1671,1,1); //
AddStaticVehicle(556,-1264.8954,21.3219,14.5234,134.6784,1,1); //
AddStaticVehicle(556,-1268.9680,25.0246,14.4908,134.8859,1,1); //
AddStaticVehicle(556,-1272.8346,28.5449,14.4957,136.2009,1,1); //
AddStaticVehicle(556,-1275.6005,32.5613,14.5234,132.3422,1,1); //
AddStaticVehicle(447,-1235.9930,-9.8355,14.1620,44.9423,75,2); //
AddStaticVehicle(447,-1230.0546,-3.4159,14.1630,46.4136,75,2); //
AddStaticVehicle(417,-1224.0790,-25.6703,14.2442,44.1600,0,0); //
AddStaticVehicle(417,-1210.3376,-11.6836,14.2322,26.9305,0,0); //
AddStaticVehicle(520,-1348.1632,-200.1660,14.8825,328.5714,0,0); //
AddStaticVehicle(520,-1359.7025,-190.8281,15.0809,332.1071,0,0); //
AddStaticVehicle(520,-1335.2448,-207.0128,15.2861,319.4508,0,0); //
AddStaticVehicle(520,-1325.8436,-219.1156,15.1104,328.5981,0,0); //
AddStaticVehicle(519,-1219.9989,-150.8723,15.0439,158.9086,1,1); //
AddStaticVehicle(519,-1198.4971,-158.4466,15.0672,162.5118,1,1); //
AddStaticVehicle(519,-1178.4000,-162.7697,15.0668,163.3960,1,1); //
AddStaticVehicle(548,-1185.1394,45.4410,15.7880,37.7877,1,1); //
AddStaticVehicle(548,-1205.5601,31.9112,15.7733,53.1298,1,1); //
AddStaticVehicle(563,-1189.9364,22.0630,14.8560,45.0175,1,6); //
AddStaticVehicle(563,-1173.5210,35.6900,15.1137,37.0765,1,6); //
AddStaticObject(-1302.380371, -41.886585, 14.445755,2.356194, 0.000000, 0.000000); //stuntramp
return 1;
}
Doe ik wat verkeerd ?