Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
comment_756556
Beste leden,

Ik heb vandaag mijn andere computer aangezet en na ongeveer 3 minuten kwam er meteen zo'n blauw scherm. En op die blauw scherm stond het volgende op:

STOP: c000021a[onherstelbare systeemfout]

Het systeemproces windows Logon Process is onverwacht afgebroken

met de status: 0x00000000 (0x00000000 0x00000000).

Het systeem is afgebroken

Ik heb een Windows XP. De computer gaat dan ook niet vanzelf uit, ik moet dan nog één keer drukken op de aan en uit knop en dan is hij weer uit. En zo gaat dat dus elke keer als ik hem terug opstart.

Kan er iemand mij helpen of zeggen wat er mis is met mijn computer ?

Alvast bedankt,

Woetsha.

Ik heb dat ook als ik samp en na de Tuning of Pay 'n Spray ga,dan krijg ik ook iets met me harde schijf te maken.

Maar probeer eens een andere Windows te installeren(die je thuis hebt)en kijk of daar de fout ook daar is,anders ligt het aan je harde schijf ;)

Dit is een manier die voor iedereen makkelijk is :Y

Geplaatst:
comment_756563

Komt je probleem overeen met dit artikel op de website van Microsoft: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;nl-nl;317189

Denk dat deze oplossing je probleem met Windows XP gaat fixen als de symptomen hetzelfde zijn.

UPDATE:

Als ik op de website van Microsoft zoek op Windows XP Service XP kom ik geen resultaten tegen en bij alleen Windows XP wel. Het lijkt er dus op dat dit een heel oud probleem is wat al langer voorkomt met oudere versies van Windows XP.

Ik raad je aan Windows XP te updaten via de update functie in Windows naar de nieuwste versie waardoor je computer veiliger en stabieler is. Tevens zal dit als het goed is je probleem oplossen.

:dans::dans: 5000ste post :dans::dans:

Geplaatst:
comment_757296
Ik raad je aan Windows XP te updaten via de update functie in Windows naar de nieuwste versie waardoor je computer veiliger en stabieler is. Tevens zal dit als het goed is je probleem oplossen.
Weet iemand waar ik dan Windows XP kan updaten, of hoe ik dat moet doen ? :D

Damn? Google eens naar Windows Updaten?

Meteen de eerste hit...

Geplaatst:
comment_757553

Je kan gewoon naar Windows Update gaan. Daar download je dan service pack 2. Je systeem wordt automatisch gescand om te kijken welke updates er noodzakelijk zijn. Hiervoor is dus wel een legale versie van Windows nodig, want dat checken ze.

Bewerkt: door gta_rulez

Geplaatst:
comment_757936

Op je Windows cd zit meestal een recoveryfunctie. Daarmee kan je de fouten er uit halen. Misschien kan je dat eerst eens proberen. Ik heb zelf het probleem op mijn oude pc ook gehad en het enige wat daar gewerkt heeft is formatteren trouwens. Maar je zou het allicht eerst een keer kunnen proberen.

Geplaatst:
comment_758228

Ik heb ook een keertje zo'n soort 'blue screen of death' gehad, en het enige wat bij mij heeft gewerkt, is een nieuwe harde schijf erin. Alle bestanden kwijt. :cry: Is jouw harde schijf oud, versleten of veel gebruikt?

:dans::dans: 5000ste post :dans::dans:

Gefeliciteerd :bier:

Geplaatst:
comment_758480

^^het lijkt er hier wel niet op dat hardware de oorzaak van de bsod is, aangezien er vermeld wordt dat het winlogon.exe is die het probleem veroorzaakt.

probeer eens om met een andere computer service pack 2 te downloaden (als je die hebt hoef je dit idd niet te doen, ga dan gewoon eens naar windowsupdate). je kan ook proberen om in veilige modus te werken (druk op F8 voordat je het "windows-laadscherm" ziet, en kies "veilige modus".) Scan ook eens op virussen en spyware.

Moest dit allemaal niet werken (ook niet in veilige modus), download dan the Ulitmate Boot CD, branden (op cd/dvd) en booten. (Zorg ervoor dat je cd bootable is ;) ) Via deze cd zal je normaal gezien een McAfee starten, zonder dat je windows nodig hebt. Verander indien nodig de bootvolgorde in je BIOS (dus eerst je dvd/cd-station)

Als dit het probleem niet oplost dan is een reïnstall van windows de enige optie die overblijft als je het mij vraagt

kijk wel eens eerst op de site van microsoft, en zoek naar je probleem, het is mogelijk dat er een speciale fix beschikbaar is voor het probleem. (als die veroorzaakt wordt door een combinatie van bepaalde hardware-software bijvoorbeeld)

Succes

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.