Jump to content
Geplaatst:
comment_758101

Hallo,

Ik wil bij mijn server niet meer dat ik in zo'n stomme klere kast sta, maar op deze plek:

AddPlayerClass(280,412.8864,2543.0010,28.8870,358.3699,0,0,0,0,0,0);

Ik heb al wat in mijn script gevonden wat er mischien me te maken heeft:

public SetupPlayerForClassSelection(playerid)

{

SetPlayerInterior(playerid,14);

SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);

SetPlayerFacingAngle(playerid, 270.0);

SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1004.0234);

SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);

Weet iemand hoe?

Featured Replies

Geplaatst:
comment_761763
CreateObject(16093,357.4773,2588.5808,16.4858);

C:\XXX(384) : warning 202: number of arguments does not match definition (Was niet zo)

Jij hebt nu:

CreateObject(id, x, y, z);

het moet zijn:

CreateObject(id, x, y, z, x-rotatie, y-rotatie, z-rotatie);

Maak er dus van:

CreateObject(16093,357.4773,2588.5808,16.4858, 0, 0, 0);

Geplaatst:
  • Auteur
comment_761772

Bedankt ik heb het al en hij staat goed!

Maar nog èèn klein dingetje, er hoor ook nog een strap bij te staan, dat is een appart opject maar ik kan heb niet vinden, ik weet alleen dat hij ''a51_gatecon_a'' Heet.

Geplaatst:
comment_761781
Bedankt ik heb het al en hij staat goed!

Maar nog èèn klein dingetje, er hoor ook nog een strap bij te staan, dat is een appart opject maar ik kan heb niet vinden, ik weet alleen dat hij ''a51_gatecon_a'' Heet.

16638

Geplaatst:
comment_762065

Oke, hier een lijst met handige links:

Skins + foto's + id's:

http://gtam.info/sampid/skiny_samp.php

Lijst met voertuigen + id's:

http://weedarr.wikidot.com/cars

Lijst met wapens + foto's + id's:

http://weedarr.wikidot.com/gun-types

Lijst met pickup-model-id's + de pickup-types:

http://weedarr.wikidot.com/pickup-models

Lijst met id's van de kleuren, id's van auto-onderdelen, weer-id's, icoon-id's:

http://weedarr.wikidot.com/general-stuff

Showroom met (complete) gamemodes:

http://forum.sa-mp.com/index.php?board=30.0

Lijst met (alle) script-functies van Pawno:

http://wiki.sa-mp.com/wiki/Scripting_Functions_Old

Geplaatst:
  • Auteur
comment_762423

Ik heb op die site gekeken van script showroom maar ik kan nergens een car fix commando vinden :N

En ik zag ook al een mooi report scriptje maar die werkt voor geen meter, wel zo'n 50 fouten en hij maakt geen .amx aan

Bewerkt: door Danny_k

Geplaatst:
comment_763099
En ik zag ook al een mooi report scriptje maar die werkt voor geen meter, wel zo'n 50 fouten en hij maakt geen .amx aan

Tsja, je moet niet zomaar hele codes alleen maar kopiëren en plakken en dan er vanuit gaan dat het direct werkt.

Je moet vaak nog dingen veranderen.

(Namen van kleuren enzo)

Lees gewoon die error's die hij aangeeft eens door. (zoek de regel op waar hij een error aangeeft en probeer het eerst zelf op te lossen.

Ik heb op die site gekeken van script showroom maar ik kan nergens een car fix commando vinden :N

Nou omdat ik me toch verveel heb ik voor je een car-fix commando gemaakt.

>>Opmerking: Het is niet mogelijk om het uiterlijk van de auto te fixen (deuken zullen zichtbaar blijven)

Je kan alleen de health van de motor fixen.

<<

if (strcmp("/repair", cmdtext, true) == 0)
{
	if(!IsPlayerInAnyVehicle(playerid)){ // is de speler wel of niet in een voertuig?
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You must be in a vehicle to repair it!"); 
	return 1;
	}
	else if(GetPlayerMoney(playerid) < 2000) { // heeft de speler wel meer dan 2000 dollar?
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You don't have enough cash!");
	return 1;
	}
	else { // zo ja:
	GivePlayerMoney(playerid, - 2000); // laat de speler 2000 dollar betalen
	SetVehicleHealth(GetPlayerVehicleID(playerid),1000.0); // zet de health van de auto op 1000
	SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You have paid $2000 to repair your car.");
	return 1;
	}
return 1;
}

Geplaatst:
  • Auteur
comment_763140

Bedankt, maar hoe moet ik hem dan d'r in proppen, ik heb hem maar egens neer gezet en ik krijg deze nieuwe error's:

C:\DOCUME~1\Danny\BUREAU~1\Games\SA-MP\FILTER~1\actions.pwn(16) : error 010: invalid function or declaration

C:\DOCUME~1\Danny\BUREAU~1\Games\SA-MP\FILTER~1\actions.pwn(18) : error 010: invalid function or declaration

C:\DOCUME~1\Danny\BUREAU~1\Games\SA-MP\FILTER~1\actions.pwn(20) : error 010: invalid function or declaration

C:\DOCUME~1\Danny\BUREAU~1\Games\SA-MP\FILTER~1\actions.pwn(22) : error 010: invalid function or declaration

C:\DOCUME~1\Danny\BUREAU~1\Games\SA-MP\FILTER~1\actions.pwn(24) : error 010: invalid function or declaration

C:\DOCUME~1\Danny\BUREAU~1\Games\SA-MP\FILTER~1\actions.pwn(26) : error 010: invalid function or declaration

C:\DOCUME~1\Danny\BUREAU~1\Games\SA-MP\FILTER~1\actions.pwn(30) : error 010: invalid function or declaration

C:\DOCUME~1\Danny\BUREAU~1\Games\SA-MP\FILTER~1\actions.pwn(32) : error 010: invalid function or declaration

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

8 Errors.

Geplaatst:
comment_763144

Je hebt waarschijnlijk, als ik het goed bekijk niet bovenaan je gamemode '#include <a_vehicles>' neergezet. Daarmee kent hij bepaalde commando's niet. Ik heb hem laatst wel toegevoegd maar bij mij kan hij het bestand niet lezen :(.

Geplaatst:
comment_763189
Je hebt waarschijnlijk, als ik het goed bekijk niet bovenaan je gamemode '#include <a_vehicles>' neergezet. Daarmee kent hij bepaalde commando's niet. Ik heb hem laatst wel toegevoegd maar bij mij kan hij het bestand niet lezen :(.
Nee, voor de standaard include bestanden is alleen de regel "#include <a_samp>" nodig in je pawnbestand. a_samp.inc laadt namelijk de rest van de include files. Alleen niet oorspronkelijke include bestanden moet jezelf includen.

@Danny_k: begin is het met het lezen van de foutmeldingen, wat bevind zich bijvoorbeeld op regel 16?

Geplaatst:
comment_767035
Kan je mischien een heel fix.pwn en fix.awn maken?

:?

Kan je misschien iets duidelijker zijn?

Bedankt, maar hoe moet ik hem dan d'r in proppen, ik heb hem maar ergens neer gezet en ik krijg deze nieuwe error's:

Je moet nooit een stuk script 'zomaar ergens' neerzetten slimmerd ^_^

Je moet commando's altijd bij "public OnPlayerCommandText" zetten!!

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.