Jump to content
Geplaatst:
comment_760019

Hey,

Ik zoek voor een script waarmee ik garage deuren kan maken om de politie bases en andere gebouwen af te schermen. Ik heb al een aantal server gezien die hiermee werken.

Greetzzz. Jan

  • Reacties 69
  • Bezichtigingen 11.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_761417
welk object van die jij hebt opgegeven moet open kunnen? en naar welke locatie moet die dan gaan?

Laten we zeggen :

CreateObject(969, 1584.415283, -1637.817749, 12.614618, 0, 0, 0);

En dat hek zou, stelmaar, een beetje naar boven moeten moven met /open

Bewerkt: door ICE-Spirit

Geplaatst:
  • Auteur
comment_761438

En ik heb nog iets ik krijg deze foutmelding bij een script van mijn rpg.

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(19) : fatal error 100: cannot read from file: "utils". 1 Uur geleden werkte hij nog helemaal top daarna kreeg ik dit!

Bewerkt: door GTAScripter

Geplaatst:
comment_761617
En ik heb nog iets ik krijg deze foutmelding bij een script van mijn rpg.

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(19) : fatal error 100: cannot read from file: "utils". 1 Uur geleden werkte hij nog helemaal top daarna kreeg ik dit!

Je hebt dan een letter weg gehaald.

Jij hebt nu bij regel 19 van je script staan:

#include <utils>

het moet zijn:

#include <dutils>

:)

Geplaatst:
comment_761726

Ik heb gister nog wat zitten objecten toevoegen enzo, dus...

Dus, bovenaan zet je

 new Deur;

, je kan deur ook vervangen door poort, of w/e.

Dan, onder OnGameModeInit plaats je

  Deur = CreateObject(971, 1588.696289, -1637.719604, 15.652750, 0, 0, 0);
CreateObject(993, 1582.967407, -1638.043335, 10.679296, 0, 271.4781, 0);
CreateObject(989, 1577.111084, -1636.308594, 13.874861, 0, 0, 199.9217);
CreateObject(987, 1539.642090, -1617.860229, 12.655616, 0, 0, 0);
CreateObject(987, 1539.388184, -1606.169067, 12.546874, 0, 0, 270);
CreateObject(987, 1539.518677, -1602.422852, 12.546875, 0, 0, 270);
CreateObject(987, 1551.075684, -1602.192383, 12.546875, 0, 0, 180);
CreateObject(987, 1563.766602, -1602.111694, 12.546875, 0, 0, 180);
CreateObject(987, 1575.736328, -1602.088257, 12.529259, 0, 0, 180);
CreateObject(987, 1588.124390, -1602.281372, 12.546875, 0, 0, 180);
CreateObject(987, 1600.341675, -1602.223511, 12.624050, 0, 0, 180);
CreateObject(987, 1608.150146, -1602.264404, 12.718750, 0, 0, 180);
CreateObject(987, 1608.194458, -1614.975464, 12.718750, 0, 0, 90);
CreateObject(987, 1608.127441, -1627.402466, 12.734332, 0, 0, 90);
CreateObject(987, 1608.272217, -1634.210205, 12.726479, 0, 0, 90);
CreateObject(987, 1608.566772, -1638.000244, 12.726478, 0, 0, 90);
CreateObject(987, 1596.715820, -1638.211548, 12.821789, 0, 0, 0);
Poort = CreateObject(986, 1539.629150, -1621.967041, 13.407556, 0, 0, 270);
CreateObject(985, 1539.619629, -1629.964966, 13.393491, 0, 0, 270);
CreateObject(991, 1542.353760, -1635.521851, 13.762115, 0, 0, 326.25);
CreateObject(991, 1542.421265, -1635.474487, 16.139349, 0, 0, 326.25);

En dan, onder public OnPlayerCommandText plaats je

	if (strcmp("/opengarage", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Voeg deze regel toe als alleen admins de Deur mogen openen
	MoveObject( Deur, 1588.885986, -1636.661743, 5.016844, 5);
	return 1;
	}
}
if (strcmp("/dichtgarage", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Voeg deze regel toe als alleen admins de Deur mogen sluiten
	MoveObject( Deur, 1588.696289, -1637.719604, 15.652750, 5);
	return 1;
	}
}
if (strcmp("/openpoort", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Admin only?
	MoveObject( Poort, 1539.460327, -1613.389893, 13.296240, 5);
	return 1;
	}
}
if (strcmp("/dichtpoort", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Admin only?
	MoveObject( Poort, 1539.629150, -1621.967041, 13.407556, 5);
	return 1;
	}
}

Je zal waarschijnlijk een paar warnings krijgen, maar die krijg ik niet gefixt... zo goed ben ik niet.

EDIT: ALLE BUGS GEFIXT, geen errors/warnings meer.

Ga op je server, log je in met Rcon, en ga naar Policestation LS, druk daar /openpoort en /opengarage en de poorten zullen opengaan.

Bewerkt: door ICE-Spirit

Geplaatst:
  • Auteur
comment_761902

Ik zit nog steeds met een probleem. De poort gaat wel open maar de garage nog steeds niet.

EDIT: Opgelost (Je had een foutje gemaakt er moest nog:

Script:

new poort;

Dat moet er nog bij!

Bewerkt: door GTAScripter

Geplaatst:
comment_761995

Als je wilt, kan je ook wat toevoegen zodat de poort/deur naar bepaalde tijd automatisch sluiten:

Bovenaan:

new Deur;
new Poort;

Bij "public OnGameModeInit":

Deur = CreateObject(971, 1588.696289, -1637.719604, 15.652750, 0, 0, 0);
Poort = CreateObject(986, 1539.629150, -1621.967041, 13.407556, 0, 0, 270);

(Vergeet alle andere objecten niet)

Bij "public OnPlayerCommandText":

if (strcmp("/opengarage", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Voeg deze regel toe als alleen admins de Deur mogen openen
	MoveObject( Deur, 1588.885986, -1636.661743, 5.016844, 5);
	SetTimer("ResetDeur",15000,0); //verander zelf de tijd.  (nu sluit die na 15 seconden)
	return 1;
	}
}

if (strcmp("/openpoort", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Admin only?
	MoveObject( Poort, 1539.460327, -1613.389893, 13.296240, 5);
	SetTimer("ResetPoort",15000,0); //verander zelf de tijd.  (nu sluit die na 15 seconden)
	return 1;
	}
}

Onderaan je script:

public ResetDeur()
{
MoveObject(Deur, 1588.696289, -1637.719604, 15.652750, 2);
}

public ResetPoort()
{
MoveObject(Poort, 1539.629150, -1621.967041, 13.407556, 2);
}

Geplaatst:
comment_762222
Ok hartstikke bedankt voor deze verder uitleg maar is er niet een tutorial hoe ik zelf die dingen kan plaatse.

Nou, lees gewoon de bovenstaande codes door,

probeer te begrijpen wat elke regel doet. :)

Het komt hier op neer:

- zet bovenaan de naam van het object:

new naam-van-object;

- zet bij 'public OnGameModeInit' de functie om objecten te zetten:

naam-van-object = CreateObject(id, x, y, z, x-rotatie, y-rotatie, z-rotatie);

Zet bij 'public OnPlayerCommandText' een commando neer:

if(strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0) 
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // (Haal deze regel weg als alle spelers het commando mogen gebruiken)
	MoveObject( naam-van-object, nieuwe-x-locatie, nieuwe-y-locatie, nieuwe-z-locatie, snelheid);
	return 1;
	} // haal dit teken ook weg als alle spelers gebruik mogen maken van dit commando
}

Succes ermee :)

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
  • Auteur
comment_762253

Maar eeh.... er zit een fout in wanneer ik dat stukje van het script wil weg halen van dat alleen admins kunnen open werkt het script nietmeer!!!

Geplaatst:
comment_762260
Maar eeh.... er zit een fout in wanneer ik dat stukje van het script wil weg halen van dat alleen admins kunnen open werkt het script nietmeer!!!

Ohja, die laatste } moet dan ook worden weg gehaald.

Was ik nog vergeten te zeggen.

Als alleen admins iets mogen openen:

if(strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0) 
{
	if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { 
	MoveObject( naam-van-object, nieuwe-x-locatie, nieuwe-y-locatie, nieuwe-z-locatie, snelheid);
	return 1;
	}
}

Als alle spelers het mogen openen:

if(strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0) 
{
			MoveObject( naam-van-object, nieuwe-x-locatie, nieuwe-y-locatie, nieuwe-z-locatie, snelheid);
	return 1;

}

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.