Jump to content
Geplaatst:
comment_760019

Hey,

Ik zoek voor een script waarmee ik garage deuren kan maken om de politie bases en andere gebouwen af te schermen. Ik heb al een aantal server gezien die hiermee werken.

Greetzzz. Jan

  • Reacties 69
  • Bezichtigingen 11.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_762352
Werkt nog steeds niet als ik compile krijg ik de rapport verzenden gebeuren.

Ohw :S

Heb je wel nog steeds helemaal onderaan bij Public OnPlayerCommandText de regel:

return 0;
}

??

In ieder geval moet er in je script evenveel keer '}' staan als dat er '{' in staat.

Anders crasht die, zoals die bij jou doet.

Geplaatst:
comment_762718
Zou je hem dan nu helemaal goed willen geven want ik krijg hem niet goed.

Bedankt Jan

Dat is wel heel erg gemakkelijk he? als je nou gewoon even je complete code post zodat wij ernaar kunnen kijken, voeg het bv even toe bij http://pastebin.com/ (aangezien we geen trek hebben in massale posts hier).

En wat is de MTA Mapeditor? kijk daarvoor even hier. Of zoek even in MTA gedeelte van gtaforum.nl

Geplaatst:
  • Auteur
comment_763036

Wat is hier fout aan?

if (strcmp("/openhousedoom", cmdtext, true, 10) == 0)



{

MoveObject( Portdoom, 995.569458, -646.440186, 122.582664, 5);

SetTimer("Resetportdoom",5000,0); //verander zelf de tijd. (nu sluit die na 15 seconden)

return 1;

public Resetportdoom()



{

MoveObject(Portdoom, 995.569458, -646.440186, 122.582664, 2);

}

Geplaatst:
comment_763092
Wat is hier fout aan?

if (strcmp("/openhousedoom", cmdtext, true, 10) == 0)

{

MoveObject( Portdoom, 995.569458, -646.440186, 122.582664, 5);

SetTimer("Resetportdoom",5000,0); //verander zelf de tijd. (nu sluit die na 15 seconden)

return 1;

public Resetportdoom()

{

MoveObject(Portdoom, 995.569458, -646.440186, 122.582664, 2);

}

Je gebruikt bij de 1e MoveObject en bij de MoveObject bij het 'public Resetportdoom()'

dezelfde coördinaten.

MoveObject( Portdoom, 995.569458, -646.440186, 122.582664, 5);
MoveObject(Portdoom, 995.569458, -646.440186, 122.582664, 2);

- Bij public OnGameModeInit() heb je coördinaten van die poort staan

- Bij het commando-gedeelte moet je andere coördinaten opgeven (want dat zijn de coördinaten waar de poort heen moet bewegen)

- Bij 'public Resetportdoom()' moet je weer dezelfde coördinaten opgeven als bij public OnGamemodeInit.

(want dan moet hij terug bewegen naar zijn oude positie.

Snappie?

P.S. Zet asjeblieft die codes niet gecentreerd neer op het forum (leest namelijk erg irritant.)

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
  • Auteur
comment_763130

En waarom hij het nu niet doed is mij een vraag maar ok.

Gamemodeinit:
  Portdoom = CreateObject(975, 1003.263977, -643.335754, 122.222069, 0, 0, 22.5);

Player command text

        if (strcmp("/opendoom", cmdtext, true, 10) == 0)
   {
       MoveObject( Portdoom, 1002.973511, -643.435547, 127.777359, 22.5);
       SetTimer("Resetportdoom",5000,0); //verander zelf de tijd.  (nu sluit die na 15 seconden)
       return 1;

Reset:

public Resetportdoom()
{
MoveObject(Portdoom, 975, 1003.263977, -643.335754, 122.222069, 22.5);
}

Hij gaat nog steeds niet open!

Geplaatst:
comment_763334
En waarom hij het nu niet doed is mij een vraag maar ok.

Gamemodeinit:
  Portdoom = CreateObject(975, 1003.263977, -643.335754, 122.222069, 0, 0, 22.5);

Player command text

		if (strcmp("/opendoom", cmdtext, true, 10) == 0)
{
	MoveObject( Portdoom, 1002.973511, -643.435547, 127.777359, 22.5);
	SetTimer("Resetportdoom",5000,0); //verander zelf de tijd.  (nu sluit die na 5 seconden)
	return 1;

Reset:

public Resetportdoom()
{
MoveObject(Portdoom, 975, 1003.263977, -643.335754, 122.222069, 22.5);
}

Hij gaat nog steeds niet open!

Je kreeg bij het compilen vast en zeker een warning in de vorm van:

warning 202: number of arguments does not match definition

public Resetportdoom()
{
MoveObject(Portdoom, 975, 1003.263977, -643.335754, 122.222069, 22.5);
}

Jij hebt: MoveObject(naam, model-id, x, y, z, snelheid);

het moet zijn:

MoveObject(naam, x, y, z, snelheid);

De model-id (975) moet je weg laten

Maak ervan:

public Resetportdoom()
{
MoveObject(Portdoom, 1003.263977, -643.335754, 122.222069, 22.5);
}

Dan werkt die wel.

P.S. Jij hebt wel een heeeele hoge beweeg-snelheid (22.5) gekozen. ^_^

Het de laatste getallen van MoveObject geven de snelheid weer, niet de draaihoek ;)

Geplaatst:
comment_763397
Wat IK me nouw afvroeg is,

kan je objecten laten roteren?

Ik dacht van niet, maar het zou wel handig zijn...

Dat kan wel:

Als je bijvoorbeeld een object 45 graden wil laten draaien ten opzichte van de z-as (dus zoals een draaideur)

Zet dit bij de commando waarmee je het object wil draaien:

new Float:rx;
new Float:ry;
new Float:rz;
GetObjectRot(naam-van-object, rx, ry, rz);
SetObjectRot(naam-van-object, rx, ry, (rz+45));

Als je het object 143 graden wilt laten draaien t.o.v. de y-as (dus zoals een windmolen),

Dan zet je dit bij je commando:

new Float:rx;
new Float:ry;
new Float:rz;
GetObjectRot(naam-van-object, rx, ry, rz);
SetObjectRot(naam-van-object, (rx+143), ry, rz);

Geplaatst:
  • Auteur
comment_763406

Deze warnings en als ik de command doe gaat hij nog steeds niet open!

C:\DOCUME~1\DOOMIN~1\BUREAU~1\gf.pwn(6670) : warning 217: loose indentation

C:\DOCUME~1\DOOMIN~1\BUREAU~1\gf.pwn(6671) : warning 217: loose indentation

C:\DOCUME~1\DOOMIN~1\BUREAU~1\gf.pwn(6672) : warning 217: loose indentation

C:\DOCUME~1\DOOMIN~1\BUREAU~1\gf.pwn(6693) : warning 217: loose indentation

C:\DOCUME~1\DOOMIN~1\BUREAU~1\gf.pwn(8209) : warning 225: unreachable code

C:\DOCUME~1\DOOMIN~1\BUREAU~1\gf.pwn(8219) : warning 217: loose indentation

C:\DOCUME~1\DOOMIN~1\BUREAU~1\gf.pwn(26338) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "ResetDeur")

C:\DOCUME~1\DOOMIN~1\BUREAU~1\gf.pwn(26343) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "ResetPoort")

C:\DOCUME~1\DOOMIN~1\BUREAU~1\gf.pwn(26348) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "Resetportdoom")

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

Header size: 6020 bytes

Code size: 1105852 bytes

Data size: 2188348 bytes

Stack/heap size: 16384 bytes; estimated max. usage=4904 cells (19616 bytes)

Total requirements: 3316604 bytes

9 Warnings.

Geplaatst:
comment_763838

Vreemd hoor.

Maar bedenk wel, dat van die grote gamemodes (godfather, nitro's freeroam en PEN1) er lastig te veranderen zijn.

Ze zitten erg 'vast' in elkaar, als je iets veranderd, loop je grote kans dat de hele gamemode niet meer werkt.

Je bent een beginnende scripter, daarom kan je maar beter eerst met een klein script beginnen, en later pas grote gamemodes veranderen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_763934

Deze fouten:

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1834) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1838) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1850) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1854) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1858) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1862) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1866) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1870) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1874) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1886) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1890) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1894) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1898) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1902) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1914) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1918) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1922) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1934) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(1938) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(3853) : error 004: function "CrimInRange" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(4071) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(4678) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(4755) : error 004: function "ProxDetector" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(5442) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(5448) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(5454) : error 004: function "PlayerToPoint" is not implemented

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

26 Errors.

Geplaatst:
comment_764563

Tsja, dit soort errors krijg je vaak als je zonder script-ervaring dingen gaat veranderen aan grote scripts....

Om dit op te lossen raad ik je aan naar het GodFather topic te gaan op het officiële samp-forum.

Daar kunnen ze je misschien helpen.

Succes ermee

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.