GTAScripter Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 24 augustus 2007 welk object van die jij hebt opgegeven moet open kunnen? en naar welke locatie moet die dan gaan? Die hekken die bij de army staat en bij het politie bureau. De code staat hierboven. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ICE-Spirit Geplaatst: 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst: 24 augustus 2007 (bewerkt) welk object van die jij hebt opgegeven moet open kunnen? en naar welke locatie moet die dan gaan? Laten we zeggen : CreateObject(969, 1584.415283, -1637.817749, 12.614618, 0, 0, 0); En dat hek zou, stelmaar, een beetje naar boven moeten moven met /open Bewerkt: 24 augustus 2007 door ICE-Spirit Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAScripter Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 24 augustus 2007 Ik denk dat hij daar goed staat. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAScripter Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 24 augustus 2007 (bewerkt) En ik heb nog iets ik krijg deze foutmelding bij een script van mijn rpg. C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(19) : fatal error 100: cannot read from file: "utils". 1 Uur geleden werkte hij nog helemaal top daarna kreeg ik dit! Bewerkt: 24 augustus 2007 door GTAScripter Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst: 24 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst: 24 augustus 2007 En ik heb nog iets ik krijg deze foutmelding bij een script van mijn rpg.C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\GAMEMO~1\gf.pwn(19) : fatal error 100: cannot read from file: "utils". 1 Uur geleden werkte hij nog helemaal top daarna kreeg ik dit! Je hebt dan een letter weg gehaald. Jij hebt nu bij regel 19 van je script staan: #include <utils> het moet zijn: #include <dutils> Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAScripter Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2007 Bedankt hij doet het weer. Maar heeft iemand al die script samengevoegd? Gr. GTAScripter Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ICE-Spirit Geplaatst: 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2007 (bewerkt) Ik heb gister nog wat zitten objecten toevoegen enzo, dus... Dus, bovenaan zet je new Deur; , je kan deur ook vervangen door poort, of w/e. Dan, onder OnGameModeInit plaats je Deur = CreateObject(971, 1588.696289, -1637.719604, 15.652750, 0, 0, 0); CreateObject(993, 1582.967407, -1638.043335, 10.679296, 0, 271.4781, 0); CreateObject(989, 1577.111084, -1636.308594, 13.874861, 0, 0, 199.9217); CreateObject(987, 1539.642090, -1617.860229, 12.655616, 0, 0, 0); CreateObject(987, 1539.388184, -1606.169067, 12.546874, 0, 0, 270); CreateObject(987, 1539.518677, -1602.422852, 12.546875, 0, 0, 270); CreateObject(987, 1551.075684, -1602.192383, 12.546875, 0, 0, 180); CreateObject(987, 1563.766602, -1602.111694, 12.546875, 0, 0, 180); CreateObject(987, 1575.736328, -1602.088257, 12.529259, 0, 0, 180); CreateObject(987, 1588.124390, -1602.281372, 12.546875, 0, 0, 180); CreateObject(987, 1600.341675, -1602.223511, 12.624050, 0, 0, 180); CreateObject(987, 1608.150146, -1602.264404, 12.718750, 0, 0, 180); CreateObject(987, 1608.194458, -1614.975464, 12.718750, 0, 0, 90); CreateObject(987, 1608.127441, -1627.402466, 12.734332, 0, 0, 90); CreateObject(987, 1608.272217, -1634.210205, 12.726479, 0, 0, 90); CreateObject(987, 1608.566772, -1638.000244, 12.726478, 0, 0, 90); CreateObject(987, 1596.715820, -1638.211548, 12.821789, 0, 0, 0); Poort = CreateObject(986, 1539.629150, -1621.967041, 13.407556, 0, 0, 270); CreateObject(985, 1539.619629, -1629.964966, 13.393491, 0, 0, 270); CreateObject(991, 1542.353760, -1635.521851, 13.762115, 0, 0, 326.25); CreateObject(991, 1542.421265, -1635.474487, 16.139349, 0, 0, 326.25); En dan, onder public OnPlayerCommandText plaats je if (strcmp("/opengarage", cmdtext, true, 10) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Voeg deze regel toe als alleen admins de Deur mogen openen MoveObject( Deur, 1588.885986, -1636.661743, 5.016844, 5); return 1; } } if (strcmp("/dichtgarage", cmdtext, true, 10) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Voeg deze regel toe als alleen admins de Deur mogen sluiten MoveObject( Deur, 1588.696289, -1637.719604, 15.652750, 5); return 1; } } if (strcmp("/openpoort", cmdtext, true, 10) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Admin only? MoveObject( Poort, 1539.460327, -1613.389893, 13.296240, 5); return 1; } } if (strcmp("/dichtpoort", cmdtext, true, 10) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Admin only? MoveObject( Poort, 1539.629150, -1621.967041, 13.407556, 5); return 1; } } Je zal waarschijnlijk een paar warnings krijgen, maar die krijg ik niet gefixt... zo goed ben ik niet. EDIT: ALLE BUGS GEFIXT, geen errors/warnings meer. Ga op je server, log je in met Rcon, en ga naar Policestation LS, druk daar /openpoort en /opengarage en de poorten zullen opengaan. Bewerkt: 25 augustus 2007 door ICE-Spirit Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAScripter Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2007 Fantastische bedankt! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAScripter Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2007 (bewerkt) Ik zit nog steeds met een probleem. De poort gaat wel open maar de garage nog steeds niet. EDIT: Opgelost (Je had een foutje gemaakt er moest nog: Script: new poort; Dat moet er nog bij! Bewerkt: 25 augustus 2007 door GTAScripter Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAScripter Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2007 En hoe hebben jullie dit gedaan. Dan kan ik het volgende keer zelf doen. Gr. Jan (In Stappen Graag) Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst: 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2007 Als je wilt, kan je ook wat toevoegen zodat de poort/deur naar bepaalde tijd automatisch sluiten: Bovenaan: new Deur; new Poort; Bij "public OnGameModeInit": Deur = CreateObject(971, 1588.696289, -1637.719604, 15.652750, 0, 0, 0); Poort = CreateObject(986, 1539.629150, -1621.967041, 13.407556, 0, 0, 270); (Vergeet alle andere objecten niet) Bij "public OnPlayerCommandText": if (strcmp("/opengarage", cmdtext, true, 10) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Voeg deze regel toe als alleen admins de Deur mogen openen MoveObject( Deur, 1588.885986, -1636.661743, 5.016844, 5); SetTimer("ResetDeur",15000,0); //verander zelf de tijd. (nu sluit die na 15 seconden) return 1; } } if (strcmp("/openpoort", cmdtext, true, 10) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // Admin only? MoveObject( Poort, 1539.460327, -1613.389893, 13.296240, 5); SetTimer("ResetPoort",15000,0); //verander zelf de tijd. (nu sluit die na 15 seconden) return 1; } } Onderaan je script: public ResetDeur() { MoveObject(Deur, 1588.696289, -1637.719604, 15.652750, 2); } public ResetPoort() { MoveObject(Poort, 1539.629150, -1621.967041, 13.407556, 2); } Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAScripter Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2007 Ok hartstikke bedankt voor deze verder uitleg maar is er niet een tutorial hoe ik zelf die dingen kan plaatse. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst: 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2007 (bewerkt) Ok hartstikke bedankt voor deze verder uitleg maar is er niet een tutorial hoe ik zelf die dingen kan plaatse. Nou, lees gewoon de bovenstaande codes door, probeer te begrijpen wat elke regel doet. Het komt hier op neer: - zet bovenaan de naam van het object: new naam-van-object; - zet bij 'public OnGameModeInit' de functie om objecten te zetten: naam-van-object = CreateObject(id, x, y, z, x-rotatie, y-rotatie, z-rotatie); Zet bij 'public OnPlayerCommandText' een commando neer: if(strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { // (Haal deze regel weg als alle spelers het commando mogen gebruiken) MoveObject( naam-van-object, nieuwe-x-locatie, nieuwe-y-locatie, nieuwe-z-locatie, snelheid); return 1; } // haal dit teken ook weg als alle spelers gebruik mogen maken van dit commando } Succes ermee Bewerkt: 25 augustus 2007 door Sandra18[NL] Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTAScripter Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2007 Maar eeh.... er zit een fout in wanneer ik dat stukje van het script wil weg halen van dat alleen admins kunnen open werkt het script nietmeer!!! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst: 25 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst: 25 augustus 2007 (bewerkt) Maar eeh.... er zit een fout in wanneer ik dat stukje van het script wil weg halen van dat alleen admins kunnen open werkt het script nietmeer!!! Ohja, die laatste } moet dan ook worden weg gehaald. Was ik nog vergeten te zeggen. Als alleen admins iets mogen openen: if(strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)==1) { MoveObject( naam-van-object, nieuwe-x-locatie, nieuwe-y-locatie, nieuwe-z-locatie, snelheid); return 1; } } Als alle spelers het mogen openen: if(strcmp(cmdtext, "/open", true) == 0) { MoveObject( naam-van-object, nieuwe-x-locatie, nieuwe-y-locatie, nieuwe-z-locatie, snelheid); return 1; } Bewerkt: 25 augustus 2007 door Sandra18[NL] Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.