Jump to content
Geplaatst:
comment_765431
post-33831-1188488521.png

GTAForum Treasurehunt

Wat is het?

Het is een wedstrijd met behulp van een speciaal hiervoor gemaakte GTA SA modificatie, met als centrale Thema: Zoeken. Niet alleen hidden packages, maar ook andere dingen of personen. Er zijn 2 soorten missies in de wedstrijd:

1. Het Zoeken van hidden packages
  2. Het zoeken van andere dingen met een bepaalde opdracht erbij.

Wat heb ik nodig om mee te doen

• GTA-SA op de PC (v1.0 of gedowngrade m.b.v. de patch).
  • Deze bestandjes (te downloaden in de database)
  • Een vrij savefile-slot.
  • Speurneus
  • Tijd

Hoe kan ik meedoen?

Door eenvoudigweg in dit topic te reageren of een PM te sturen naar PatrickW of Dutchy3010.

Wat kan ik winnen?

Voor de winnaar hebben we Joriz bereid gevonden een prijzenpakket samen te stellen

met enkele unieke GTA en GTAgames.nl goodies:

post-748-1190383392.gif

Beschadigd het mijn San Andreas?

Nee, er wordt niets overschreven van je SA installatie. De modificatie is gemaakt op basis van een "Mission Pack". Dit is een techniek op op eenvoudige en veilige wijze de missies van SA te vervangen, zonder SA zelf te beschadigen of aan te passen. Het is naderhand ook weer zeer eenvoudig en veilig op te ruimen. Ook kun je met deze modificatie geinstalleerd ook nog steeds je SA op de normale manier spelen, met je normale savefiles.

Hoe moet je het installeren en opstarten?

1. Pak het pakketje uit dat we bij het begin van de webstrijd zullen publiceren.
  2. Plaats de map "MPACK" in de map "GTA San Andreas User Files" in "Mijn Documenten".
  3. Start GTA San Andreas op, start een nieuw game en kies uit de lijst "Treasure Hunt".

Hoe gaat de wedstrijd in zijn werk?

De wedstrijd bestaat uit een aantal rondes, die telkens drie dagen duren. Na het opstarten (zoals hierboven beschreven) sta je in een ruimte waar je 9 pickups ziet draaien. Wij geven bij het begin van iedere ronde een nieuwe volgorde van het oprapen van de pickups. Daarmee start je de ronde en kun je aan de slag om de opdrachten van die ronde uit te voeren. Op het moment dat je "Mission Passed" in beeld krijgt neem je daar een screen van. Daarna krijg je een save-scherm en moet je een savefile opslaan in een van de slots. Je stuurt dan zo snel mogelijk het screenshot en de savefile op naar PatrickW of Dutchy3010. Elke ronde worden punten verdeeld op basis van de volgorde van binnenkomst. Wie aan het eind van de wedstrijd de meeste punten heeft verzameld, is uiteraard de winnaar.

Hoe kan ik het verwijderen?

Door de map "MPACK" te verwijderen uit de map "GTA San Andreas User Files" zijn alle aanpassingen verdwenen.

Regels

• De ingestuurde screenshot en savefile moeten bij elkaar horen.
  • Alleen degene die de opdracht gedaan heeft mag die screenshot en savefile inleveren.
  • Gebruik van cheat-codes is niet toegestaan.
  • In gevallen waarin de regels niet voorzien, neemt de organisatie een beslissing.

Contest TijdSchema

Hieronder vind je een tabel met de starttijden van de verschillende rondes in de wedstrijd. Op deze tijdstippen zullen de toegangs-codes (volgorde waarin je in de fabriekshal de objecten op moet pakken) online worden geplaatst en kan de ronde van start gaan. Deelnemers kunnen hun files steeds inzenden tot het begin van de volgende ronde.

Ronde 1 21-09-2007 21:00 uur

Ronde 2 24-09-2007 21:00 uur

Ronde 3 27-09-2007 21:00 uur

Ronde 4 30-09-2007 21:00 uur

Ronde 5 03-10-2007 21:00 uur

Ronde 6 06-10-2007 21:00 uur

Ronde 7 10-10-2007 21:00 uur

Tie-breaker 13-10-2007 21:00 uur

Punten verdeling

Na iedere ronde worden er punten toegekend op basis van de volgorde waarin de deelnemers hun files hebben opgestuurd. Het aantal punten dat wordt gegeven, hangt af van het aantal deelnemers dat we hebben bij aanvang van de wedstrijd. Als we de wedstrijd met N deelnemers beginnen, dan zal de snelste deelnemer van elke ronde N punten krijgen, de tweede krijgt N-1 punten, de derde N-2, en zo verder tot de laatste die 1 punt krijgt. Hier bovenop komen voor de snelste 3 nog extra punten. De snelste krijgt 10 extra punten, nummer 2 krijgt 5 extra punten en de derde krijgt er 2.

Maar punten worden alleen aan deelnemers toegekend als ze ook werkelijk een geldige inzending hebben gedaan. Stuur je niets in, dan krijg je uiteraard ook geen punten.

Klinkt ingewikkeld, maar een voorbeeld zal het hopelijk iets helderder maken. Stel we beginnen met 10 deelnemers, maar slechts 7 sturen werkelijk een inzending. Dan krijgen we de volgende punten verdeling:

1	10 + 10   = 20
2	9  + 5	= 14
3	8  + 2	= 10
4	7		 = 7
5	6		 = 6
6	5		 = 5
7	4		 = 4
8	0		 = 0
9	0		 = 0
10   0		 = 0

Bonus Activiteit

Naast de zeven rondes kun je ook nog punten verdienen met een bonus activiteit die we hebben ingebouwd om je bezig je houden als je een ronde voltooid hebt. We hebben namelijk tijdens de rondes, naast de zoekopdrachten waar het dan omgaat, ook nog de 9 objecten die in je in het begin in de fabriekshal vind, ergens in San Andreas verstopt. Dus nadat je de opdracht van een ronde voltooid hebt, kun je opnieuw het spel ingaan, om deze objecten te zoeken. Degene die de eerste is die een screenshot van een bepaald object instuurt (per PM) zal hiervoor een bonus van 25 punten ontvangen. Omdat we 9 objecten verstopt zijn, kun je dus op deze manier 9 x 25 bonuspunten in de wacht slepen.

Tie-breaker

Aan het eind van de contest zal er een zogenaamde "tie-breaker" ronde zijn. Hierin kunnen geen punten worden verdient, maar deze wordt uitsluitend gebruikt in geval er meerdere deelnemers zijn die na zeven rondes op dezelfde eindstand staan. De prestatie in deze ronde bepaald dan de stand in de uiteindelijke einduitslag. Natuurlijk mogen deelnemers die niet in een "gelijke stand"-situatie zitten ook gewoon voor de lol meedoen aan deze ronde.

Deelnemers

Bij deze wedstrijd maakt het niet uit hoeveel deelnemers er zijn, er is dus geen limiet.

Reeds ingeschreven:

• GTA-Sheep
  • ikt
  • Mirrrr
  • ..::GhostRider::...
  • -Matthijs-
  • VWO-er
  • Bigstijn
  • Bling
  • $NeoSyp$
  • Ikkes
  • _KoE_Mzungu
  • Rivel
  • Froodooo
  • Jow Tommy Verceti
  • Youp
  • Bradley H.
  • kristof01
  • Mania-92
  • David22
  • .:TOM:.
  • Radio Es.
  • Jorair
  • gtafreak007
  • Verrity
  • PizzaTonno
  • Donwell
  • Kees1991
  • baascccc
  • Hanneswasco
  • Jorge_F
  • Nuke[NL]
  • Nicsan
  • Blue Yoshi 97
  • osmgek11
  • gta-pilot
  • TonyMontanaa

• Reacties 258
  • Bezichtigingen 72.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_781511

Welkom bij de start van GTA Treasurehunt

In de eerste ronde krijg je twee opdrachten te vervullen, ten eerste moet je 3 zakken met geld zoeken in het dorp Fort Carson (als binnenkomer in ronde 1 hebben we er 5 verstopt). Daarna moet je op zoek naar 5 Mothership voertuigen in San Fierro (instappen om het voertuig te laten tellen). Na het voltooien van deze opdrachten krijg je een "MIssion Passed" bericht te zien, waar je een screenshot van moet nemen. Daarna krijg je de mogelijkheid om een savegame op te slaan.

De screenshot en de savefile, moet je daarna zo snel mogelijk in een PM naar Dutchy3010 of PatrickW sturen.

Hierna kun je eventueel opnieuw met dezelfde code het spel ingaan om op zoek te gaan naar de bonus objecten, zoals in de eerste post beschreven staat.

Nu het belangrijkste deel van dit bericht.

De toegangscode van de eerste ronde:

1. Green Goohttp://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=57780&st=80&start=80#
    Klaar
  2. Pilon
  3. Rhymebook
  4. Keycard
  5. Tshirt
  6. Dollar
  7. Doodskopje
  8. Info
  9. Briefcase

Happy Hunting

Om mensen die alsnog mee willen doen, hebben we besloten om nog nieuwe aanmeldingen te accepteren totdat de eerste ronde is afgelopen. Deze mensen hebben dan in de eerste ronde wel minder kans op veel punten, maar dat kunnen ze in de verdere ronden wel weer inhalen. En natuurlijk in meedoen ook belangrijker dan winnen.

Geplaatst:
comment_781532
Ik heb dat mapje in mijn folder gezet, mar het doe tniets. Ik starte sa op, nieuw game maar het stond er niet bij.

Ziet het pad naar de modificatie bestanden er zo uit: ?

GTA San Andreas User Files\MPACK\MPACK2

En in de MPACK2 folder moeten drie bestandjes staan.

Euhm, ja, er zijn ook nog 4 slots over. Enkel is de laatste en voorlaatste slot al in gebruik.

Slots ? Savegame slots bedoel je?

Daar gaat het nu niet om..

Je moet de map MPACK uit de zipfile kopieren naar de "GTA San Andreas User Files" map in mijn_documenten kopiëren.

Daarna SA opstarten en kiezen voor "new game".

Daarna kies je uit het menu : GTA Treasurehunt

Euhm, ik doe nieuw game, daar staat ie niet bij hoor. En het staat gekopieerd.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_781591
Vraagje: rijden de motherships rond of staan deze geparkeerd?

Geparkeerd.

We hebben een bug ontdekt, let hier op:

Ga geen gebouw binnen waar geen gele pijl voor staat! Zolang er een pijl voor staat, kan je gerust naar binnen. Als je in gebouwen gaat waar geen gele pijl voor staat, zal je wasted zijn...

Geplaatst:
comment_781600

Ik heb nog iets:

Ik zal eerst mijn heel verhaal vertellen.

Nadat meneer PatrickW de codes had gepost, had ik stiekum SA al opgestart, zodat ik ze alleen nog maar hoefde in te voeren. Zo gepland, zo gedaan. En Youp begon aan de zoektocht! Nou, ik zag zo'n hydra, ik dacht van; leuk! Laat ik daar eens in vliegen. Kaboem, kapot, wasted. Nou, dan maar de Comet. En ooohhhhh, wat ging ie snel. Te snel, en ik was er nog maar net buiten, of m'n Cometje was kapot. Nou, ik pakte maar zo'n lelijke dikke klote auto, maar omdat de lovely police het zag, kreeg ik een sterretje. Maar echt snel ging het niet. Overigens ging die ook best snel kapot. Ik was er nog maar net in, en ik stapte al weer uit. Toen kwamen er zo'n paar van die politieauto-terreinwagens aangereden, die ik juist nodig had! Naja, dus ik pak die auto, want ik moest zo'n heel stuk overrijden en als ik daar m'n auto verloor, zou ik dood zijn. Dus ik pakte die, wat me wel handig zou uitkomen. Nou ik rijden, en het verliep goed. Maar in een politieautorijden is niet het allerbeste wat je kan overkomen omdat je dan die schijtpolitie op de hielen hebt. Dus ik drop dat ding ergens weer, waardoor ik verder ging naar het stadje op de motor. Nou ik kwam daaraan en dat driehoekje ging weer weg. Altijd leuk, maar ik vond al snel m'n eerste. De 2e nog niet, want ik zag een leuker kleurtje motor. Dus ik dacht laat ik die pakken. Maarja, de politie zat me op de hielen waardoor ik bij het pakken van die motor er af werd gegooid door de lelijke zwarte knuppel van die politieagent, en wasted was. Nou kreeg ik het schermpje te zien van 'wasted' alleen, er kwam wat 'vuur' om de woorden heen. Dat 'vuur' werd steeds groter en groter, en omdat ik liever niet wou dat m'n beeldscherm kapot ging, sloot ik SA maar af. Ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar iig is het best vervelend.

Dit is serieus :Y

Verders heb ik het nogmaals geprobeert. 3 gehaald in dat dorpje, naar San Fierro, maar daar had ik uit het niets zin om mensen te gaan meppen, waardoor de politie kwam, en ik te weinig hp kreeg en doodgeslagen werd :duh:.. Nu heb ik ff geen zin meer.

Geplaatst:
comment_781602

Een ienemienie klein foutje ontdekt: bij de eerste missie zegt de tekst dat je 5 geldzakken moet zoeken. Maar met 3 heb je het al gered :Y En nog een klein foutje: ik kan die Motherships niet vinden :D

Geplaatst:
  • Auteur
comment_781604
Is het mogelijk om te saven in een missie?

Nee, na de missies pas. :)

@ Youp, kan je misschien kort maar krachtig je probleem vertellen? :puh: Op dit moment lijkt het net alsof je te onrustig alles wilde doen en daarom wasted/busted was. Mocht er wel een bug zijn opgetreden, vertel het dan even duidelijk, want op deze manier snap ik er niet veel van. :bonk:

@ Sheep, dat kan kloppen.. Wij waren namelijk vergeten dat we de eerste missie 3 van de 5 maar deden, als soort van "rustig beginnen". ;) Maar inderdaad, je moet 3 zakken zoeken, terwijl er 5 staan...

Geplaatst:
comment_781609
Is het mogelijk om te saven in een missie?

Nee, na de missies pas. :)

@ Youp, kan je misschien kort maar krachtig je probleem vertellen? :puh: Op dit moment lijkt het net alsof je te onrustig alles wilde doen en daarom wasted/busted was. Mocht er wel een bug zijn opgetreden, vertel het dan even duidelijk, want op deze manier snap ik er niet veel van. :bonk:

@ Sheep, dat kan kloppen.. Wij waren namelijk vergeten dat we de eerste missie 3 van de 5 maar deden, als soort van "rustig beginnen". ;) Maar inderdaad, je moet 3 zakken zoeken, terwijl er 5 staan...

Nou, ik werd wasted van mijn motor afgeslagen door de politie en ik kreeg het normale wasted schermpje te zien. Alleen langzaam begon er 'vuur' rondom de letters te komen. Dat vuur werd alleen maar groter en groter, en het schermpje zelf ging niet meer verder zodat ik zou spawnen. En omdat ik niet wou dat mijn beeldscherm onplofde, sloot ik SA maar af.

Toch is met verhaal leuker :dans:

Geplaatst:
comment_781615

Oh oh ik heb 5 sterren aan m'n broek. Suggesties? Ik heb te weinig geld voor de Pay'n Spray en de Cob Bribes zijn er niet. Waarom staat de slagboom bij de marine basis open? Geen wapens ... resistance is futile ... mag 7/9 even langskomen :puh:

Geplaatst:
comment_781624

Ik had net 4 van die Mothership's gevonden, en toen ging ik in zo'n marker en toen viel ik dood in een Hidden Interior (Had die post niet gelezen :-( )

Maar kun je gewoon doorgaan waar je gebleven was als je wasted bent?

Geplaatst:
comment_781626

Lol....ik weet hoe je je voelt. Ik heb 3 sterren en men begint nu te zeuren dat ik moet eten teneinde mijn kracht te houden. Wil best eten maar dat spul kost geld. En die 3 geldzakken die ik net gepakt heb zie ik nergens meer :D Seven of Nine *zucht* :Y

Edit @BlueYoshi: nou, dat denk ik niet......

Geplaatst:
comment_781634

Overigens zie ik wat Youp bedoeld nu. Ik reed bij Jizzy's Pleasure Dome, had 3 sterren en stond net ff te lang stil. Een politieagent komt aanrennen, ik ben net te laat weg en hij slaat me van de motor. Busted dus. Ik wachtte af wat er ging komen maar inderdaad weet het spel dan niet meer wat te doen en komen er letters en screens over elkaar heen die uiteindelijk lijken op een soort uitbreidende ster/vuur over je scherm. Kan geen kwaad, behalve voor je ranking......

post-19301-1190407334_thumb.jpg

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.