Jump to content
Geplaatst:
comment_765431
post-33831-1188488521.png

GTAForum Treasurehunt

Wat is het?

Het is een wedstrijd met behulp van een speciaal hiervoor gemaakte GTA SA modificatie, met als centrale Thema: Zoeken. Niet alleen hidden packages, maar ook andere dingen of personen. Er zijn 2 soorten missies in de wedstrijd:

1. Het Zoeken van hidden packages
  2. Het zoeken van andere dingen met een bepaalde opdracht erbij.

Wat heb ik nodig om mee te doen

• GTA-SA op de PC (v1.0 of gedowngrade m.b.v. de patch).
  • Deze bestandjes (te downloaden in de database)
  • Een vrij savefile-slot.
  • Speurneus
  • Tijd

Hoe kan ik meedoen?

Door eenvoudigweg in dit topic te reageren of een PM te sturen naar PatrickW of Dutchy3010.

Wat kan ik winnen?

Voor de winnaar hebben we Joriz bereid gevonden een prijzenpakket samen te stellen

met enkele unieke GTA en GTAgames.nl goodies:

post-748-1190383392.gif

Beschadigd het mijn San Andreas?

Nee, er wordt niets overschreven van je SA installatie. De modificatie is gemaakt op basis van een "Mission Pack". Dit is een techniek op op eenvoudige en veilige wijze de missies van SA te vervangen, zonder SA zelf te beschadigen of aan te passen. Het is naderhand ook weer zeer eenvoudig en veilig op te ruimen. Ook kun je met deze modificatie geinstalleerd ook nog steeds je SA op de normale manier spelen, met je normale savefiles.

Hoe moet je het installeren en opstarten?

1. Pak het pakketje uit dat we bij het begin van de webstrijd zullen publiceren.
  2. Plaats de map "MPACK" in de map "GTA San Andreas User Files" in "Mijn Documenten".
  3. Start GTA San Andreas op, start een nieuw game en kies uit de lijst "Treasure Hunt".

Hoe gaat de wedstrijd in zijn werk?

De wedstrijd bestaat uit een aantal rondes, die telkens drie dagen duren. Na het opstarten (zoals hierboven beschreven) sta je in een ruimte waar je 9 pickups ziet draaien. Wij geven bij het begin van iedere ronde een nieuwe volgorde van het oprapen van de pickups. Daarmee start je de ronde en kun je aan de slag om de opdrachten van die ronde uit te voeren. Op het moment dat je "Mission Passed" in beeld krijgt neem je daar een screen van. Daarna krijg je een save-scherm en moet je een savefile opslaan in een van de slots. Je stuurt dan zo snel mogelijk het screenshot en de savefile op naar PatrickW of Dutchy3010. Elke ronde worden punten verdeeld op basis van de volgorde van binnenkomst. Wie aan het eind van de wedstrijd de meeste punten heeft verzameld, is uiteraard de winnaar.

Hoe kan ik het verwijderen?

Door de map "MPACK" te verwijderen uit de map "GTA San Andreas User Files" zijn alle aanpassingen verdwenen.

Regels

• De ingestuurde screenshot en savefile moeten bij elkaar horen.
  • Alleen degene die de opdracht gedaan heeft mag die screenshot en savefile inleveren.
  • Gebruik van cheat-codes is niet toegestaan.
  • In gevallen waarin de regels niet voorzien, neemt de organisatie een beslissing.

Contest TijdSchema

Hieronder vind je een tabel met de starttijden van de verschillende rondes in de wedstrijd. Op deze tijdstippen zullen de toegangs-codes (volgorde waarin je in de fabriekshal de objecten op moet pakken) online worden geplaatst en kan de ronde van start gaan. Deelnemers kunnen hun files steeds inzenden tot het begin van de volgende ronde.

Ronde 1 21-09-2007 21:00 uur

Ronde 2 24-09-2007 21:00 uur

Ronde 3 27-09-2007 21:00 uur

Ronde 4 30-09-2007 21:00 uur

Ronde 5 03-10-2007 21:00 uur

Ronde 6 06-10-2007 21:00 uur

Ronde 7 10-10-2007 21:00 uur

Tie-breaker 13-10-2007 21:00 uur

Punten verdeling

Na iedere ronde worden er punten toegekend op basis van de volgorde waarin de deelnemers hun files hebben opgestuurd. Het aantal punten dat wordt gegeven, hangt af van het aantal deelnemers dat we hebben bij aanvang van de wedstrijd. Als we de wedstrijd met N deelnemers beginnen, dan zal de snelste deelnemer van elke ronde N punten krijgen, de tweede krijgt N-1 punten, de derde N-2, en zo verder tot de laatste die 1 punt krijgt. Hier bovenop komen voor de snelste 3 nog extra punten. De snelste krijgt 10 extra punten, nummer 2 krijgt 5 extra punten en de derde krijgt er 2.

Maar punten worden alleen aan deelnemers toegekend als ze ook werkelijk een geldige inzending hebben gedaan. Stuur je niets in, dan krijg je uiteraard ook geen punten.

Klinkt ingewikkeld, maar een voorbeeld zal het hopelijk iets helderder maken. Stel we beginnen met 10 deelnemers, maar slechts 7 sturen werkelijk een inzending. Dan krijgen we de volgende punten verdeling:

1	10 + 10   = 20
2	9  + 5	= 14
3	8  + 2	= 10
4	7		 = 7
5	6		 = 6
6	5		 = 5
7	4		 = 4
8	0		 = 0
9	0		 = 0
10   0		 = 0

Bonus Activiteit

Naast de zeven rondes kun je ook nog punten verdienen met een bonus activiteit die we hebben ingebouwd om je bezig je houden als je een ronde voltooid hebt. We hebben namelijk tijdens de rondes, naast de zoekopdrachten waar het dan omgaat, ook nog de 9 objecten die in je in het begin in de fabriekshal vind, ergens in San Andreas verstopt. Dus nadat je de opdracht van een ronde voltooid hebt, kun je opnieuw het spel ingaan, om deze objecten te zoeken. Degene die de eerste is die een screenshot van een bepaald object instuurt (per PM) zal hiervoor een bonus van 25 punten ontvangen. Omdat we 9 objecten verstopt zijn, kun je dus op deze manier 9 x 25 bonuspunten in de wacht slepen.

Tie-breaker

Aan het eind van de contest zal er een zogenaamde "tie-breaker" ronde zijn. Hierin kunnen geen punten worden verdient, maar deze wordt uitsluitend gebruikt in geval er meerdere deelnemers zijn die na zeven rondes op dezelfde eindstand staan. De prestatie in deze ronde bepaald dan de stand in de uiteindelijke einduitslag. Natuurlijk mogen deelnemers die niet in een "gelijke stand"-situatie zitten ook gewoon voor de lol meedoen aan deze ronde.

Deelnemers

Bij deze wedstrijd maakt het niet uit hoeveel deelnemers er zijn, er is dus geen limiet.

Reeds ingeschreven:

• GTA-Sheep
  • ikt
  • Mirrrr
  • ..::GhostRider::...
  • -Matthijs-
  • VWO-er
  • Bigstijn
  • Bling
  • $NeoSyp$
  • Ikkes
  • _KoE_Mzungu
  • Rivel
  • Froodooo
  • Jow Tommy Verceti
  • Youp
  • Bradley H.
  • kristof01
  • Mania-92
  • David22
  • .:TOM:.
  • Radio Es.
  • Jorair
  • gtafreak007
  • Verrity
  • PizzaTonno
  • Donwell
  • Kees1991
  • baascccc
  • Hanneswasco
  • Jorge_F
  • Nuke[NL]
  • Nicsan
  • Blue Yoshi 97
  • osmgek11
  • gta-pilot
  • TonyMontanaa

• Reacties 258
  • Bezichtigingen 72.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_782825
heb nu alles gevonden en ingestuurd,

voor de mensen die nog niet alles gevonde hebbe (zeker de motherships), blijf zoeken, deet ik ook, want ze zijn er echt!

ff vraagje;

wanneer is ronde 2

Zoals in het schema in de eerste post te zien is, begint die maandagavond om 21:00 uur.

We hebben nu 10 geldige inzendingen. Dus ook voor mensen die nog niet alles gevonden hebben loont het zich nog om door te zoeken, want er zijn nog flink wat punten te verdienen als je de opdrachten voltooid hebt.

Inzenden van ronde 1 resultaten kan nog tot maandagavond 21:00 uur.

Het verschil tussen niet inleveren en op laatste moment nog inileveren, kan aanzienlijk zijn in punten.

De volgende inzender krijgt nog steeds 26 punten, bij niet inleveren heb je 0 punten.

Geplaatst:
comment_783062

Iedereen die instuurt krijgt punten, maar het spreekt vanzelf dat de allersnelste de meeste punten krijgt. Nummer 2 krijgt ietsje minder, nummer 3 nog iets en zo verder. Dus het hangt af van je snelheid hoeveel punten je krijgt. Ik heb geen idee over de aantallen die nu (correct) zijn ingezonden (tenslotte is de gehele organisatie in handen van PatrickW en Dutchy3010 en ben ik ook gewoon een enthousiaste deelnemer), maar ik denk dat er nog wel punten voor je beschikbaar zijn hoor :Y

Geplaatst:
  • Auteur
comment_783065
Iedereen die instuurt krijgt punten, maar het spreekt vanzelf dat de allersnelste de meeste punten krijgt. Nummer 2 krijgt ietsje minder, nummer 3 nog iets en zo verder. Dus het hangt af van je snelheid hoeveel punten je krijgt. Ik heb geen idee over de aantallen die nu (correct) zijn ingezonden (tenslotte is de gehele organisatie in handen van PatrickW en Dutchy3010 en ben ik ook gewoon een enthousiaste deelnemer), maar ik denk dat er nog wel punten voor je beschikbaar zijn hoor :Y

Je krijgt altijd punten. We hebben de punten zo verdeeld, dat als je je wel hebt opgegeven, maar niet hebt ingestuurd, je ten nadelen bent. We gaan namelijk niet uit van het aantal inzendingen, maar van het aantal deelnemers.

Geplaatst:
comment_783066
dus als ik alles nu vond krijg ik punten dus je hoeft niet de eerste te zijn
Bovendien kan je extra punten verzamelen door screens van bonus objecten in te leveren, deze leveren 25 punten per screen op mits ze nog niet eerder gevonden zijn. Kortom: nog vollop punten te halen, succes ^_^
Geplaatst:
comment_783142

Maar die bonusobjecten he..

Moet je daar een New Game voor starten?

Zo ja, moet je dan TreasureHunt of normaal SA starten?

En (sorry voor zoveel vragen) liggen ze dan over heel San Andreas?

En nog 1 ding: Hoe zien ze eruit?

Geplaatst:
comment_783158

De bonus objecten zijn de figuurtjes die je in het begin ziet, deze dus:

post-66300-1190570874.jpg

Aangezien PatrickW en Dutchy3010 ze zelf in het spel hebben gezet moet je dus een game van Treasure Hunt spelen om ze te vinden. Je hoeft dus geen New Game te starten, je kan in iedere savegame van Treasure Hunt die objecten vinden (behalve als ze opgepakt zijn, maar dat terzijde).

Ze liggen inderdaad over heel San Andreas, een flinke zoektocht dus, maar als je één vind krijg je wel 25 bonuspunten ^_^

Geplaatst:
comment_783266

Ik wil best wel inzenden hoor, maar het probleem is dat ik het vijfde mothership niet kan vinden :7 .

Worden de vindplaatsen van de eerste ronde bekenkgemaakt als 2de van start gaat?

Geplaatst:
comment_783329

Wanneer we de juiste vindplaatsen bekend maken is nog niet bekend :)

De punten die in ronde 1 verdient zijn, zullen zo snal mogelijk na de start van ronde 2 bekend worden gemaakt.

Geplaatst:
comment_783578

Ik ben nu de Motherships aan het zoeken, maar staan die gewoon op een vindplaats in SF, of rijden ze rond? Of mag je dat niet zeggen? :D

Geplaatst:
comment_783589

De 5 Motherships staan ergens geparkeerd in heel San Fierro, ze rijden niet rond maar zijn bij iedereen op dezelfde plaats. Het is moeilijk om ze te vinden, maar als je het systematisch en met doorzettingsvermogen doet, moet het lukken :)

Succes.

Geplaatst:
comment_783607
damn ik kan die zakken niet vinden kan iemand me helpen of mag dat niet?

Zou dat niet verschrikkelijk oneerlijk zijn voor iedereen die het wél zelf heeft gedaan? ^_^

Geplaatst:
comment_783616

Zo, vandaag is het volgens mij weer zover, ronde 2 toch? Om 21:00, heb er nu al ontzettende zin in! En deze keer ben ik niet bij mijn oma, dus ik ga meteen dan aan de slag ^_^

Nog veel succes met de voorbereiding, en

As Melhoras,

NeoSyp

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.