Jump to content
Geplaatst:
comment_765431
post-33831-1188488521.png

GTAForum Treasurehunt

Wat is het?

Het is een wedstrijd met behulp van een speciaal hiervoor gemaakte GTA SA modificatie, met als centrale Thema: Zoeken. Niet alleen hidden packages, maar ook andere dingen of personen. Er zijn 2 soorten missies in de wedstrijd:

1. Het Zoeken van hidden packages
  2. Het zoeken van andere dingen met een bepaalde opdracht erbij.

Wat heb ik nodig om mee te doen

• GTA-SA op de PC (v1.0 of gedowngrade m.b.v. de patch).
  • Deze bestandjes (te downloaden in de database)
  • Een vrij savefile-slot.
  • Speurneus
  • Tijd

Hoe kan ik meedoen?

Door eenvoudigweg in dit topic te reageren of een PM te sturen naar PatrickW of Dutchy3010.

Wat kan ik winnen?

Voor de winnaar hebben we Joriz bereid gevonden een prijzenpakket samen te stellen

met enkele unieke GTA en GTAgames.nl goodies:

post-748-1190383392.gif

Beschadigd het mijn San Andreas?

Nee, er wordt niets overschreven van je SA installatie. De modificatie is gemaakt op basis van een "Mission Pack". Dit is een techniek op op eenvoudige en veilige wijze de missies van SA te vervangen, zonder SA zelf te beschadigen of aan te passen. Het is naderhand ook weer zeer eenvoudig en veilig op te ruimen. Ook kun je met deze modificatie geinstalleerd ook nog steeds je SA op de normale manier spelen, met je normale savefiles.

Hoe moet je het installeren en opstarten?

1. Pak het pakketje uit dat we bij het begin van de webstrijd zullen publiceren.
  2. Plaats de map "MPACK" in de map "GTA San Andreas User Files" in "Mijn Documenten".
  3. Start GTA San Andreas op, start een nieuw game en kies uit de lijst "Treasure Hunt".

Hoe gaat de wedstrijd in zijn werk?

De wedstrijd bestaat uit een aantal rondes, die telkens drie dagen duren. Na het opstarten (zoals hierboven beschreven) sta je in een ruimte waar je 9 pickups ziet draaien. Wij geven bij het begin van iedere ronde een nieuwe volgorde van het oprapen van de pickups. Daarmee start je de ronde en kun je aan de slag om de opdrachten van die ronde uit te voeren. Op het moment dat je "Mission Passed" in beeld krijgt neem je daar een screen van. Daarna krijg je een save-scherm en moet je een savefile opslaan in een van de slots. Je stuurt dan zo snel mogelijk het screenshot en de savefile op naar PatrickW of Dutchy3010. Elke ronde worden punten verdeeld op basis van de volgorde van binnenkomst. Wie aan het eind van de wedstrijd de meeste punten heeft verzameld, is uiteraard de winnaar.

Hoe kan ik het verwijderen?

Door de map "MPACK" te verwijderen uit de map "GTA San Andreas User Files" zijn alle aanpassingen verdwenen.

Regels

• De ingestuurde screenshot en savefile moeten bij elkaar horen.
  • Alleen degene die de opdracht gedaan heeft mag die screenshot en savefile inleveren.
  • Gebruik van cheat-codes is niet toegestaan.
  • In gevallen waarin de regels niet voorzien, neemt de organisatie een beslissing.

Contest TijdSchema

Hieronder vind je een tabel met de starttijden van de verschillende rondes in de wedstrijd. Op deze tijdstippen zullen de toegangs-codes (volgorde waarin je in de fabriekshal de objecten op moet pakken) online worden geplaatst en kan de ronde van start gaan. Deelnemers kunnen hun files steeds inzenden tot het begin van de volgende ronde.

Ronde 1 21-09-2007 21:00 uur

Ronde 2 24-09-2007 21:00 uur

Ronde 3 27-09-2007 21:00 uur

Ronde 4 30-09-2007 21:00 uur

Ronde 5 03-10-2007 21:00 uur

Ronde 6 06-10-2007 21:00 uur

Ronde 7 10-10-2007 21:00 uur

Tie-breaker 13-10-2007 21:00 uur

Punten verdeling

Na iedere ronde worden er punten toegekend op basis van de volgorde waarin de deelnemers hun files hebben opgestuurd. Het aantal punten dat wordt gegeven, hangt af van het aantal deelnemers dat we hebben bij aanvang van de wedstrijd. Als we de wedstrijd met N deelnemers beginnen, dan zal de snelste deelnemer van elke ronde N punten krijgen, de tweede krijgt N-1 punten, de derde N-2, en zo verder tot de laatste die 1 punt krijgt. Hier bovenop komen voor de snelste 3 nog extra punten. De snelste krijgt 10 extra punten, nummer 2 krijgt 5 extra punten en de derde krijgt er 2.

Maar punten worden alleen aan deelnemers toegekend als ze ook werkelijk een geldige inzending hebben gedaan. Stuur je niets in, dan krijg je uiteraard ook geen punten.

Klinkt ingewikkeld, maar een voorbeeld zal het hopelijk iets helderder maken. Stel we beginnen met 10 deelnemers, maar slechts 7 sturen werkelijk een inzending. Dan krijgen we de volgende punten verdeling:

1	10 + 10   = 20
2	9  + 5	= 14
3	8  + 2	= 10
4	7		 = 7
5	6		 = 6
6	5		 = 5
7	4		 = 4
8	0		 = 0
9	0		 = 0
10   0		 = 0

Bonus Activiteit

Naast de zeven rondes kun je ook nog punten verdienen met een bonus activiteit die we hebben ingebouwd om je bezig je houden als je een ronde voltooid hebt. We hebben namelijk tijdens de rondes, naast de zoekopdrachten waar het dan omgaat, ook nog de 9 objecten die in je in het begin in de fabriekshal vind, ergens in San Andreas verstopt. Dus nadat je de opdracht van een ronde voltooid hebt, kun je opnieuw het spel ingaan, om deze objecten te zoeken. Degene die de eerste is die een screenshot van een bepaald object instuurt (per PM) zal hiervoor een bonus van 25 punten ontvangen. Omdat we 9 objecten verstopt zijn, kun je dus op deze manier 9 x 25 bonuspunten in de wacht slepen.

Tie-breaker

Aan het eind van de contest zal er een zogenaamde "tie-breaker" ronde zijn. Hierin kunnen geen punten worden verdient, maar deze wordt uitsluitend gebruikt in geval er meerdere deelnemers zijn die na zeven rondes op dezelfde eindstand staan. De prestatie in deze ronde bepaald dan de stand in de uiteindelijke einduitslag. Natuurlijk mogen deelnemers die niet in een "gelijke stand"-situatie zitten ook gewoon voor de lol meedoen aan deze ronde.

Deelnemers

Bij deze wedstrijd maakt het niet uit hoeveel deelnemers er zijn, er is dus geen limiet.

Reeds ingeschreven:

• GTA-Sheep
  • ikt
  • Mirrrr
  • ..::GhostRider::...
  • -Matthijs-
  • VWO-er
  • Bigstijn
  • Bling
  • $NeoSyp$
  • Ikkes
  • _KoE_Mzungu
  • Rivel
  • Froodooo
  • Jow Tommy Verceti
  • Youp
  • Bradley H.
  • kristof01
  • Mania-92
  • David22
  • .:TOM:.
  • Radio Es.
  • Jorair
  • gtafreak007
  • Verrity
  • PizzaTonno
  • Donwell
  • Kees1991
  • baascccc
  • Hanneswasco
  • Jorge_F
  • Nuke[NL]
  • Nicsan
  • Blue Yoshi 97
  • osmgek11
  • gta-pilot
  • TonyMontanaa

• Reacties 258
  • Bezichtigingen 72.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_793607

Door een administratief foutje bij de engelse versie van de contest, zijn we genoodzaakt om het begin van de finale-ronde 1 dag naar achteren te verplaatsen.

Deze zal nu dus woensdag 10 Oktober om 21:00 uur van start gaan.

Geplaatst:
comment_794735

Over ruim een half uur gaat de laatste ronde van GTA treasurehunt van start.

Voor de laatste keer hebben we besloten om een nieuwe software update uit te brengen.

In deze update, is de opkomende honger eindelijk verholpen en is een fout uit de komende ronde verholpen.

Klik hier om te downloaden

De installatie verloopt weer hetzelfde als de voorgaande updates:

1. De bestaande MPACK folder verwijderen uit de San Andreas Userfiles folder
  2. Deze vervangen door de MPACK folder (incl. inhoud) uit de zipfile.

Voor de deelnemers die nog voor de prijzen strijden veel plezier en veel succes.

En natuurlijk ook veel plezier voor mensen die gewoon voor de lol ervan meezoeken :)

Geplaatst:
comment_794786

Dit is de start van de laatste ronde van GTA Treasurehunt.

Deze ronde heb je wederom twee opdrachten.

1. Zoek 5 zakken met geld in Blueberry
  2. Vind en vernietig 5 FBI trucks in heel San Andreas in een hydra of seasparrow

De Toegangs-code voor ronde 7 is

• Keycard
  • Dollar
  • boek
  • Greengoo
  • Info
  • Briefcase
  • Tshirt
  • Doodskopje
  • Pilon

Happy hunting en succes

Dutchy3010 & PatrickW

Geplaatst:
  • Auteur
comment_794874
ik weet niet of het een bug is. maar je kan geen politie sterren krijgen. dus hoe moet je dan 5 FBI bussen kapot maaken?

Wij hebben er 5 weggezet :clown:. Deze zijn overigens niet in het spel (zonder mods) te vinden.

Is het verplicht om een Seasparrow of Hydra te gebruiken, of is dat optioneel?

Dat is verplicht, gaat je hydra/seasparrow kapot of stap je uit, moet je overnieuw beginnen :Y. Missie start ook pas als je in één van de twee stapt.

Geplaatst:
comment_794906
... gaat je hydra/seasparrow kapot of stap je uit, moet je overnieuw beginnen :Y .
Dus ook als je uitstapt :bonk: .. Nog 1 vraagje: Zijn de SAM-sites uitgeschakeld bij Area 69? M.a.w. is het daar veilig zoeken? Of is die informatie 'classified'??
Geplaatst:
comment_795889

ik stop ermee, sorry maar het duurt me te lang,

jammer dat het zo lang moet duren want het word een beetje vervelend,

wel succes voor de andere voor de volgende ronde(s)!! :tu:

radio es.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_796231
ik stop ermee, sorry maar het duurt me te lang,

jammer dat het zo lang moet duren want het word een beetje vervelend,

wel succes voor de andere voor de volgende ronde(s)!! :tu:

radio es.

Dit was de laatste ronde, voor het geval je het niet door had. Daarom heette het ook "Final Round". Of je geeft gewoon toe dat je ze niet kunt vinden... ^_^

Geplaatst:
comment_796958

We zijn aan het eind van de finale ronde van GTA Treasurehunt gekomen. Na een massale inschrijving bleken de opdrachten voor veel mensen toch te moeilijk en waren er maar betrekkelijk weinig die de opdrachten weten te volbrengen.

Waren er in de eerste ronde nog 12 goede inzendingen, een aantal ronden later was dat aantal al drastisch gezakt naar een stuk of 6. Diepte punt in het aantal inzendingen was de finale ronde, waar we precies nul goede inzendingen kregen.

Bij de bonus objecten was het beeld hetzelfde, werden van de eerste set van 9 objecten er nog 9 gevonden. Van de tweede set, die ook wel wat moeilijker verstopt was, werden er maar twee gevonden.

Maar goed, het was een spannende en ik hoop voor iedereen leuke strijd, die uiteindelijk een duidelijke winnaar op heeft geleverd.

De winnaar van GTA treasurehunt 2007 is geworden:

Jow Tommy Verceti

De tweede en derde plaats gaan naar respectievelijk $NeoSyp$ en GTA-Sheep

De complete ranglijst van iedereen die punten heeft gehaald, is te vinden in de derde post van dit topic.

We willen nog wel even de winnaars van de verschillende afzonderlijke onderdelen op een rij zetten:

• Ronde 1 : ikt
  • Ronde 2 : Ikkes
  • Ronde 3 : -Matthijs-
  • Ronde 4 : $NeoSyp$
  • Ronde 5 : $NeoSyp$
  • Ronde 6 : $NeoSyp$
  • Ronde 7 : geen winnaar
  • Bonus 1 : Jow Tommy Verceti
  • Bonus 2 : geen winnaar

Hoewel het voor de stand niet echt nodig is, hebben we nog een laatste zoekopdracht, die als tie-breaker bedoeld was.

Het gaat nergens meer om, maar de mensen die nog graag was te zoeken willen hebben:

Opdracht: Zoek 5 zakken met geld op "The Strip" in Las Venturas

Toegangs-code

• Briefcase
  • Doodskopje
  • Keycard
  • Info
  • Boek
  • Tshirt
  • Greengoo
  • Pilon
  • Dollar

We willen iedereen heel hartelijk bedanken voor de deelname,

en misschien tot een volgende keer.

Dutchy3010 & PatrickW

Geplaatst:
comment_796972

Snap het niet...

Ronde 1 : ikt

Ronde 2 : Ikkes

Ronde 3 : -Matthijs-

Ronde 4 : $NeoSyp$

Ronde 5 : $NeoSyp$

Ronde 6 : $NeoSyp$

Ronde 7 : geen winnaar

Bonus 1 : Jow Tommy Verceti

Bonus 2 : geen winnaar

Neo hoort dan toch te winnen ondanks de bonus van JTV?

PS. Excuus als het fout is, en JTV: Feli!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_796975

Voor elk bonus item dat je gevonden had, krijg je 25 punten. Aangezien Jow Tommy Verceti heel wat bonus items had gevonden, is hij de winnaar. ;)

Geplaatst:
comment_796985

Hé, jammer dat het alweer afgelopen is. Mijn complimenten aan Dutchy & PatrickW voor het bedenken en uitvoeren van deze zeer originele contest. Heb me erg vermaakt in de afgelopen periode, in mijn ogen absoluut voor herhaling vatbaar dus! _O_

Daarnaast van harte gefeliciteerd met je overwinning, Jow Tommy Vercetti. Geniet van je prijs! Ook $NeoSyp$ en GTA-sheep gefeliciteerd met hun behaalde posities.

Jammer genoeg was de laatste opdracht voor mij iets te hoog gegrepen. Heb daarnaast ook lang moeten zoeken naar de oplossing van het mysterie in Fishersman Lagoon. Voor de rest waren het erg leuke en variërende opdrachten die goed te doen waren. Ik vond het overigens erg prettig om elke ronde te beginnen met het zoeken van geldzakken. :Y

Geplaatst:
comment_797044

Mijn complimenten voor deze geweldige competitie Jet en Patrick. Met uitzondering van de laatste ronde (die ook hier even geheel mis is gegaan) heb ik praktisch om de 3 dagen het sociale leven geheel lam gelegd om op tijd TH te kunnen spelen. Niets gewonnen, hetgeen ook verwacht, maar érg genoten en toch nog derde geworden. Een topper en hopelijk snel nog eens :tu:

En Jow Tommy Verceti natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je overtuigende eerste plaats _O_

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.