Geplaatst: 6 september 200717 jaren comment_770582 Ik heb zelf een 3d model gemaakt van een auto en nu zou ik die graag in mijn spel hebben. Hoe zorg ik ervoor dat ik de juiste bestandsindelingen heb (dff en txd)?
Geplaatst: 6 september 200717 jaren comment_770740 Je kunt je z3d bestand gewoon exporteren als dff bestand in Zmodeler. Gewoon 'opslaan als -> dff' of 'exporteren als -> dff' of iets dergelijks. De txd maak je in een texturing programma als TXD Workshop. Natuurlijk maak je de afbeelding zelf in Paint of Photoshop of wat dan ook, maar je zet t om in een txd bestand in bijvoorbeeld een tool als TXD Workshop. Bewerkt: 6 september 200717 jaren door K.O.
Geplaatst: 18 september 200717 jaren comment_778920 Je kunt je z3d bestand gewoon exporteren als dff bestand in Zmodeler. Gewoon 'opslaan als -> dff' of 'exporteren als -> dff' of iets dergelijks. De txd maak je in een texturing programma als TXD Workshop. Natuurlijk maak je de afbeelding zelf in Paint of Photoshop of wat dan ook, maar je zet t om in een txd bestand in bijvoorbeeld een tool als TXD Workshop. Jaha, maar zo makkelijk is het helaas niet. Als je een auto goed werkend in SA wil hebben, moet je ook met dummies gaan werken, en bepaalde textures. Ook moet je daarna nog een colision file instellen als het tastbare, en moet je alle losse modellen als de bumpers maken. Dus ik zou eerst nog even wat tuts volgen!
Geplaatst: 19 september 200717 jaren comment_779979 Das een groot complot als niets van weet! Je moet alle dingen zoals deuren, motorkap en kofferbak namen geven! Als je Zmodeler2 hebt en die is betaald, importeer dan eerst een bestaand wagen uit SA en kijk hoe ze dan in mekaar zitten, als je auto's uit NFS haal, dan is dat een stukken makkelijker. Maar je hebt een eigen gemaakte voertuig heh, ok. Je moet ook eens de spec value wijzigen als je dat je auto wilt reflecteren. Verder moet je weten hoe je de textures moet noemen en of je ook secondaire colors wilt geven. Ja ja, ik weet, het is ingewikkeld.
Geplaatst: 21 september 200717 jaren comment_781086 ik weeet niet hoe ik zelf mods kan maken kan iemand me een instrucie geven
Geplaatst: 21 september 200717 jaren comment_781122 Kijk hier eens, daar staat alles mooi uitgelegd voor beginners. Ook kun je in de Master Tutorial List aspect-specifieke tutorials vinden over hoe alles moet. Tevens heeft dit niks met dit topic te maken (over Z3d bestanden) dus eigenlijk had je hier niet mogen posten; maar ach, je bent zo te zien nog nieuw
Ik heb zelf een 3d model gemaakt van een auto en nu zou ik die graag in mijn spel hebben.
Hoe zorg ik ervoor dat ik de juiste bestandsindelingen heb (dff en txd)?