Geplaatst: 28 december 200420 jaren comment_70532 ik heb gisteren een nieuwe dvd brander gehaalt en gewisseld met mijn cd brander. ik heb ook rekening gehouden met master en slave stand. dvd brander word ook herkent (zelfs bij de probleem oplosser) maar als ik dan ga branden mislukt het elke keer bij 50%. en hij geeft een cominicatie fout aan. ik heb zelfs de tests bij nero uitgeprobeert en bij hardware toevoegen gekeken en daar komt te staan dat de brander perfect werkt. wat kan ik er aan doen om de brander WEL te laten werken?
Geplaatst: 29 december 200420 jaren comment_71548 HDD = harde schijf. Voor zover ik kan zien zit hij alleen op een IDE poort. ALs je 2 aparaten op 1 IDE kabel hebt is er 1 slave en 1 master (cable select kan ook maar hebben we net nu niet over). Bij jouw zit zowel de DVD speler als branden op 1 IDE kabel, 1 van de 2 moest master zijn, de andere slave. Wie wat is maakt niet uit. Die audiokabel is voor afspelen en heeft voor branden geen functie. Volgens mij heb ik er hier geen 1 aangesloten. Die audio kabel kan als het goed is maar op 1 ingang, daar moet hij zitten.
Geplaatst: 30 december 200420 jaren comment_72361 Firmware is als het ware een besturingsprogrammaatje die in o.a. DVD branders zit en MP3 Spelers, GSM's enzo, zonder firmware werkt het niet, maar bij GSM's gaat het eruit door windows mobile etc.
Geplaatst: 31 december 200420 jaren Auteur comment_72638 weet iemand een site waar je firmware kunt downloaden?
Geplaatst: 31 december 200420 jaren comment_72651 weet iemand een site waar je firmware kunt downloaden? Op de site van de maken van je brander. LET OP: je kunt met het updaten van je firmware ook meer slopen dan maken. Lees dus goed de instrukties hoe het moet.
Geplaatst: 7 januari 200520 jaren Auteur comment_75422 bedankt voor de hulp maar ik heb een andere brander gekocht (die wel werkt) dus wat mij betreft kan hier een slotje op.
Geplaatst: 7 januari 200520 jaren comment_75433 waarom koop je meteen een andere, wat kon helpen is dvd's op de laagste snelheid schrijven en idd de firmware, maar als jij het zegt slotje
ik heb gisteren een nieuwe dvd brander gehaalt en gewisseld met mijn cd brander.
ik heb ook rekening gehouden met master en slave stand.
dvd brander word ook herkent (zelfs bij de probleem oplosser)
maar als ik dan ga branden mislukt het elke keer bij 50%.
en hij geeft een cominicatie fout aan.
ik heb zelfs de tests bij nero uitgeprobeert en bij hardware toevoegen gekeken en daar komt te staan dat de brander perfect werkt.
wat kan ik er aan doen om de brander WEL te laten werken?