Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
comment_783763

Je zult in het Modding Forum beter geholpen worden dan hier. Als je een momentje hebt zal ik dit topic verplaatsen naar dat forum, je hoeft dus geen nieuw topic aan te maken, succes ^_^

Geplaatst:
comment_783775

Ik neem aan dat je bedoelt dat je echt zelf dingen wil maken. Dan moet ik je helaas teleurstellen dat dit absoluut niet makkelijk is. Het makkelijkste programma wat ik kan bedenken is sketchup, maar om dat weer ingame te krijgen... Daar zit een hele rompslomp aan vast. Dan kun je nog gaan 3ds max of Gmax gebruiken, wat al helemaal ingewikkeld is (misschien net zoals ik daarnaar verwezen ben een tut). Je zult denk ik moeten beginnen bij het makkelijkste: texturen. Het is gewoon een kwestie van exporteren, bewerken en weer importeren. Met gebouwen enzo (3d modellen) krijg je als eerste de moeilijkheid van het modellen zelf. Je krijgt als beginner zeker weten ruzie met het modelling programma :puh: Ik ben een beginner. Dan kom je bij het volgende probleem: exporteren als .dff. Ikzelf heb daar problemen mee. Dan moet je nog de coördinaten opzoeken, en een goede textuur erbij hangen. Om dan nog maar te zwijgen van de IPL...

Moeilijk dus.

Geplaatst:
comment_783800

Muah, de info van hierboven vind ik toch nog wat verwarrend (dingen als een IPL zijn bij een auto bv niet nodig).

Kijk, eerst moet je de eigenlijke auto maken in 3D. Dit kan met programma's als Blender 3D, 3DS Max 7 of Zmodeler (ikzelf vind 3DS Max de makkelijkste), Ik heb zelfs mensen mooie auto's zien maken in Scetchup. Als je 'mesh' (model) af is, moet je de materials toevoegen. Zodat het er wat mooier ingame uitziet, en zodat GTA kan herkennen wat de bodypaint is, en de lampen. Daarnaa zou de de dummy's moeten plaatsen, zodat GTA weet wat er met de delen moet gebeuren (Positie van de lichtstraal, hoe de deuren moeten openen, maar ook bv de plaats van de tuning onderdelen). Dan moet alles gelinkt worden, en geexporteerd worden (met al dan niet een aangepaste Collision).

Zoals je ziet is dit erg kort uitgelegd en een hele boterham. Alleseerst moet je natuurlijk redeijk veel ervaring met model programma's hebben voordat je met di begint. En voor dat je een hele auto maakt, zou ik eerst een bestaande auto aanpassen. Zodat je het princippe van het ingame zetten enzovoort beter leert kennen. Als je zover bent, wil ik je het gerust een keer uitleggen, maar alles in één keer uitleggen kan niet. Er is gewoon te veel om in 1 keer uit te leggen als je nog geen ervaring hebt.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.