Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 205k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_868088

Hallo, Ik ben begonnen met PAWN scripten. Alleen het ging goed met de tutorial van Team vs Team basic script alleen nu doe ik compile/run en ik zie 4 errors. Dit zijn ze:

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(24) : error 029: invalid expression, assumed zero

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(24) : error 017: undefined symbol "Ballas"

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(24) : error 017: undefined symbol "vs"

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(24) : fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

4 Errors.

Dit is de script:

public OnGameModeInit()
{
SetGameModeText(“Ballas vs Vagos"”);
		SetWorldTime(12); // tijd in uren.
		ShowNameTags(1); // Spelers namen boven health balk aan of uit. Nu aan
		ShowPlayerMarkers(1); // Blokjes op radar aan of uit? Nu aan

		   AddStaticVehicle(420,2482.877,-1654.292,13.30307, 44.8214, 1, 2, 3);

		   AddStaticVehicle(420,2498.986,-1682.171,13.3638, 44.8214, 1, 2, 3);

		   AddPlayerClass(70,2512.473,-1671.403,13.49048,44.8214,9,500,25,500,32,500);

		   AddPlayerClass(70,2512.473,-1671.403,13.49048,44.8214,9,500,25,500,32,500);

Wat is hier fout aan? Ik zie zelf wel dat het bij regel 24 is. En de naam. Maar wat verder? I dont know. Groetjes Jeroen.

Geplaatst:
comment_868096

Je moet namen tussen aanhalingstekens zetten.

SetGameModeText("Ballas vs Vagos");

ik heb een vraagje...

wat is die "VirtualWorld" eigenlijk?

Een virtual world is een soort van 2e map.

De standaard map is virtual world '0'

Als een bepaalde speler in virtual world 1 is, kan die niet de auto's, spelers en andere dingen die in virtual world 0 zijn.

Volgens mij kan je maximaal 100 virtualworlds gebruiken. (Dus t/m VirtualWorld 99)

Je 'teleporteerd' een speler naar eeen virtual world met

SetPlayerVirtualWorld(playerid, wereld-nummer);

Oeps, sorry voor dubbelpost :$

>>> Door Azer: Voortaan niet meer doen he ^^ posts samengevoegd <<<

Bewerkt: door Azer

Geplaatst:
comment_868211

Sorry maar het werkt nog niet :N Ik krijg nu veeeeeel meer error's :/

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(25) : warning 217: loose indentation

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(29) : warning 217: loose indentation

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(29) : warning 202: number of arguments does not match definition

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(31) : warning 202: number of arguments does not match definition

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(36) : warning 209: function "OnGameModeInit" should return a value

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(49) : warning 217: loose indentation

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(50) : warning 217: loose indentation

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(53) : error 010: invalid function or declaration

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(58) : error 017: undefined symbol "gTeam"

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(60) : error 017: undefined symbol "gTeam"

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(80) : error 017: undefined symbol "x_max"

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(81 -- 83) : error 001: expected token: ",", but found "-integer value-"

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(83) : warning 217: loose indentation

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(83) : warning 215: expression has no effect

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(83) : warning 215: expression has no effect

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(83) : error 001: expected token: ";", but found ")"

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(83) : error 029: invalid expression, assumed zero

C:\Jeroen\Pawn script.pwn(83) : fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

8 Errors.

public OnGameModeInit()
{
SetGameModeText("Ballas vs Vagos");
		SetWorldTime(12); // tijd in uren.
		ShowNameTags(1); // Spelers namen boven health balk aan of uit. Nu aan
		ShowPlayerMarkers(1); // Blokjes op radar aan of uit? Nu aan

		   AddStaticVehicle(420,2482.877,-1654.292,13.30307, 44.8214, 1, 2, 3);

		   AddStaticVehicle(420,2498.986,-1682.171,13.3638, 44.8214, 1, 2, 3);

		   AddPlayerClass(70,2512.473,-1671.403,13.49048,44.8214,9,500,25,500,32,500);

		   AddPlayerClass(70,2512.473,-1671.403,13.49048,44.8214,9,500,25,500,32,500);
}
//-------------------------------------
public OnPlayerConnect(playerid)
{
SetPlayerColor(playerid,COLOR_GREY); // Kleur
GameTextForPlayer(playerid,"~r~Hello ~w~You ~y~All ~r~Welcome!",2000,5); //He joined!
return 1;
}
//-------------------------------------
public SetupPlayerForClassSelection(playerid)
{
SetPlayerInterior(playerid,11);
SetPlayerPos(playerid,508.7362,-87.4335,998.9609);
		SetPlayerCameraPos(playerid,508.7362,-83.4335,998.9609);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,508.7362,-87.4335,998.9609);
SetPlayerFacingAngle(playerid,0.0);
}
return 1;
//-------------------------------------
public SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid)
{
if(classid == 70 || classid == 71 || classid == 72) {
	gTeam[playerid] = TEAM_VAGOS;
} else if(classid == 73 || classid == 74 || classid == 75) {
	gTeam[playerid] = TEAM_BALLAS;
}
}
static gTeam[MAX_PLAYERS];
//-------------------------------------
public SetPlayerToTeamColor(playerid)
{
if(gTeam[playerid] == TEAM_VAGOS) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_YELLOW); // geel
} else if(gTeam[playerid] == TEAM_BALLAS) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_PINK); // roze/paars
}
}
//-----------------------------------------
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
SetPlayerToTeamColor(playerid);
SetPlayerInterior(playerid,0);

if(gTeam[playerid] == TEAM_VAGOS) {
	SetPlayerWorldBounds(playerid,x_max, x_min, y_max, y_min);
	GameTextForPlayer(playerid,
	   "Kill the ~r~Ballas!"
	   6000,5);
}
else if(gTeam[playerid] == TEAM_BALLAS) {
			SetPlayerWorldBounds(playerid,x_max, x_min, y_max, y_min);
	GameTextForPlayer(playerid,
	   "Kill the ~y~Vagos!",
	   6000,5);
}

return 1;
}

return 1;
}
//---------------------------------------------
public ExitTheGameMode()
{
GameModeExit();
}
//------------------------------------------
public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
new deathstr[256];
new whodiedname[MAX_PLAYER_NAME+1];
new whokilledname[MAX_PLAYER_NAME+1];
new deathreasonstr[256];

GetPlayerName(playerid,whodiedname,MAX_PLAYER_NAME);
GetWeaponName(reason,deathreasonstr,255);

if(killerid == INVALID_PLAYER_ID) {
	if(strlen(deathreasonstr)) {
		format(deathstr,256,"%s died (%s)",whodiedname,deathreasonstr);
	} else {
		format(deathstr,256,"%s died",whodiedname);
	}
	SendClientMessageToAll(OBJECTIVE_COLOR, deathstr);
} else {
	GetPlayerName(killerid,whokilledname,MAX_PLAYER_NAME);
	if(gTeam[killerid] != gTeam[playerid]) {
		// Valid kill
		if(strlen(deathreasonstr)) {
			format(deathstr,256,"%s was killed by %s (%s)",whodiedname,whokilledname,deathreasonstr);
		} else {
			format(deathstr,256,"%s was killed by %s",whodiedname,whokilledname);
		}
		SendClientMessageToAll(OBJECTIVE_COLOR, deathstr);
		SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1);
	 }
	else {
		// Team kill
		format(deathstr,256,"%s killed team-mate %s (%s)",whokilledname,whodiedname,deathreasonstr);
		SendClientMessageToAll(OBJECTIVE_COLOR, deathstr);
	}
}
return 1;
}
// This is a comment
// uncomment the line below if you want to write a filterscript
//#define FILTERSCRIPT

#if defined FILTERSCRIPT

public OnFilterScriptInit()
{
print("\n--------------------------------------");
print(" Blank Filterscript by your name here");
print("--------------------------------------\n");
return 1;
}

public OnFilterScriptExit()
{
return 1;
}

#else

main()
{
print("\n----------------------------------");
print(" Blank Gamemode by your name here");
print("----------------------------------\n");
}

#endif

public OnGameModeInit()
{
// Don't use these lines if it's a filterscript
SetGameModeText("Ballas vs Vagos");
AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
return 1;

Tjah dan maar een hele stuk code..... HELP!?!?

Geplaatst:
comment_868279

ik wil graag dat als er spelers in mijn server komen dat er dan staat (speler) has joined the server

ik had dit gemaakt maar het is waarschijnlijk niet goed:

SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, "%s has joined the server");

dit staat onderandere bij public onplayerconnect

Bewerkt: door opacool6

Geplaatst:
comment_868299
ik wil graag dat als er spelers in mijn server komen dat er dan staat (speler) has joined the server

ik had dit gemaakt maar het is waarschijnlijk niet goed:

SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, "%s has joined the server");

dit staat onderandere bij public onplayerconnect

Hoe moet de server weten wat '%s' is?

new string[128];
new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName));
format(string, sizeof(string), "%s has joined the server", PlayerName);
SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string);

Geplaatst:
comment_868598
ik wil graag dat als er spelers in mijn server komen dat er dan staat (speler) has joined the server

ik had dit gemaakt maar het is waarschijnlijk niet goed:

SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, "%s has joined the server");

dit staat onderandere bij public onplayerconnect

Hoe moet de server weten wat '%s' is?

new string[128];
new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName));
format(string, sizeof(string), "%s has joined the server", PlayerName);
SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string);

wat moet je er aan veranderen om er voor te zorgen dat als iemand zich uitlogd dat er dan staat:

(playernaam)has left the server

of(playernaam)heeft zelfmoord gepleegd

Geplaatst:
comment_868603

voor het verlaten van de server, verander je de tekst 'joined' in 'left' en zet je de code bij OnPlayerDisconnect

voor als je een speler dood gaat, verander je het woordje 'joined' in 'died' en zet je de code bij OnPlayerDeath

Geplaatst:
comment_869245

ik ben nou een paar dagen aan het kutten met het volgende:

je kan je eigen huis kopen

waarbij je eigen auto

als je je huis hebt gekocht wordt je er automatisch ingezet als je dood gaat

je kan hem kopen en verkopen

en je kan bijvoorbeeld pas als je level 6 hebt een vila kopen

maar het lukt maar niet ik weet hoe het moet maar het lukt gewoon niet

als iemand ook zoiets heeft kan hij het me alsjeblieft versturen.

alvast bedankt

Bewerkt: door opacool6

Geplaatst:
comment_870613

Hallo, Ik heb een vraagje.

Als ik een command wil maken.... Die alleen een soort "Team" kan gebruiken.

Wat voor script komt er dan bij ?

Groetjes Jeroen...

@hierboven: Eehhhh Volgens mij is dit het PAWN scripting problemen topic, en niet het Zoek hier je script topic

^_^

Geplaatst:
comment_870685
ik ben nou een paar dagen aan het kutten met het volgende:

je kan je eigen huis kopen

waarbij je eigen auto

als je je huis hebt gekocht wordt je er automatisch ingezet als je dood gaat

je kan hem kopen en verkopen

en je kan bijvoorbeeld pas als je level 6 hebt een vila kopen

maar het lukt maar niet ik weet hoe het moet maar het lukt gewoon niet

als iemand ook zoiets heeft kan hij het me alsjeblieft versturen.

alvast bedankt

Wat jij bedoelt is een RPG script Role Play Game. Er zitten wel wat standaart RPG gamemode's bij.

Geplaatst:
comment_870686
ik ben nou een paar dagen aan het kutten met het volgende:

je kan je eigen huis kopen

waarbij je eigen auto

als je je huis hebt gekocht wordt je er automatisch ingezet als je dood gaat

je kan hem kopen en verkopen

en je kan bijvoorbeeld pas als je level 6 hebt een vila kopen

maar het lukt maar niet ik weet hoe het moet maar het lukt gewoon niet

als iemand ook zoiets heeft kan hij het me alsjeblieft versturen.

alvast bedankt

Wat jij bedoelt is een RPG script Role Play Game. Er zitten wel wat standaart RPG gamemode's bij.

Geplaatst:
comment_870712
Hallo, Ik heb een vraagje.

Als ik een command wil maken.... Die alleen een soort "Team" kan gebruiken.

Wat voor script komt er dan bij ?

Groetjes Jeroen...

if(strcmp(cmdtext, "/commando", true) == 0)
{
if(gTeam[playerid] == HierDeNaamVanHetTeam)
{
	//hier de rest van het commando
}
return 1;
}

Lang leve de if-statements ^_^

Geplaatst:
comment_870727

ik heb met mta map editor iets gemaakt maar ik heb gehoord dat er een converter van MTA naar SAMP is

kan iemand er mischien een geven of uitleggen op welke manieren het nog meer kan???

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.