Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_881273

bovenaan:

new Money_Pickup;

ergens tussen script:

//---------------------------------------------------------

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
   GameTextForPlayer(playerid,"~w~LOL, YOU DIED",1000,1);
   SendDeathMessage(killerid, playerid, reason);
   GameTextForPlayer(killerid,"~r~You Murderer!",4000,3);

   new Float:MoneyX, Float:MoneyY, Float:MoneyZ;
   GetPlayerPos(playerid, MoneyX, MoneyY, MoneyZ);
   Money_Pickup=CreatePickup(1212, 3, MoneyX, MoneyY, MoneyZ);
   return 1;
}

//---------------------------------------------------------

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
   if(pickupid==1212)
   {
   	GivePlayerMoney(playerid,Money_Pickup);
   }
}

//---------------------------------------------------------

ps, waarom is die 1ste codebox zo groot? xD

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]

Geplaatst:
comment_881289
[...]
Je wilt geld geven, maar Money_Pickup is een pickup bij jou, en geen geldsom. Als je geld wilt geven moet je
GivePlayerMoney(playerid,1000);

doen. Let wel, alle bankbiljet-pickups geven nu 1000. De reden waarom je niks krijgt is dat je bij het maken van je pickup geen geld hoeft in te voeren, maar bij het oppakken wel. Jij geeft eigenlijk 'Money_Pickup' aan de speler, maar 'Money_Pickup' is de pickup zelf.

De reden waarom je codebox zo groot is is omdat de codebox vaste groottes heeft, en de

-tag niet. Voor kleine codes raad ik je dus aan om de [code]-tag te gebruiken.
Geplaatst:
comment_881291

thx, maar het werkt nog steeds niet :/

dus dan mag die

Money_Pickup=

van bij

Money_Pickup=CreatePickup(1212, 3, MoneyX, MoneyY, MoneyZ);

weg?

en de

new Money_Pickup;

ook?

maar dan werkt net ook niet

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]

Geplaatst:
comment_881313

bovenaan:

new Money_Pickup;

ergens tussen script:


//---------------------------------------------------------

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
   if(pickupid==1212)
   {
   	GivePlayerMoney(playerid,Money_Pickup);
   }
}

//---------------------------------------------------------

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid==Money_Pickup)
{
GivePlayerMoney(playerid, 1000);
}
return 1;   
}

ps, waarom is die 1ste codebox zo groot? xD

Omdat je [ codebox ] (zonder spaties gebruikt, gebruik voortaan [ code ]

De maak je door op # te klikken in de werkbalk ;)

Bewerkt: door Sandra18[NL]

Geplaatst:
comment_881316

er is iets raar, ik kan maar 1x die pickup nemen, en daarna niet meer

en elke keer als ik spawn, dan gaat er 100$ weg :?

dat is echt raar, want dat staat nergens in mijn script

als ik dat stukje van die drop weg doen, gaat er geen 100$ af

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]

Geplaatst:
comment_881823

ik moet wel even waarschuwen dat als er veel pickups in het spel komen, pickupid behoorlijk in de war raakt (slaat verkeerde IDs op), het is dus beter om in OnPlayerPickUpPickup() te kijken waar iemand precies staat, in plaats van het id van de pickup te gebruiken!

Geplaatst:
comment_882013

ik moet wel even waarschuwen dat als er veel pickups in het spel komen, pickupid behoorlijk in de war raakt (slaat verkeerde IDs op), het is dus beter om in OnPlayerPickUpPickup() te kijken waar iemand precies staat, in plaats van het id van de pickup te gebruiken!

maar de enige geld pickups die ik gebruik, zijn die dat een speler achterlaat wanneer hij sterft

maar hoe los ik dat probleem dan op? (zonder met de plaats van de speler te werken)

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]

Geplaatst:
comment_883209

Hallo, Ik heb nog steeds een probleem met /blablabla ID scripten.. Die maar één soort team kan gebruiken. Ik heb wiki samp gebruikt en dit is mijn code:

if(strcmp(cmd, "/sayhello", true) == 0)
{
   if(gTeam[playerid] == TEAM_KIDNAP)
	{
	new tmp[30];
	// assign the id (written by the user) to tmp
	tmp = strtok(cmdtext, idx);

	// convert the id to an integer using strval (this is essential)
	// and assign to otherplayer
	new otherplayer = strval(tmp);

	if(IsPlayerConnected(otherplayer))
	{
		SendClientMessage(otherplayer, 0xFFFF00AA, "Hi, hello!");
	}
	return 1;
}

En dit daar onder:

strtok( const string[], &index, const seperator[] = " " )
{
new
	index2,
	result[ 30 ];

index2 =  strfind(string, seperator, false, index);


if(index2 == -1)
{
	if(strlen(string) > index)
	{
		strmid(result, string, index, strlen(string), 30);
		index = strlen(string);
	}
	return result; // This string is empty, probably, if index came to an end
}
if(index2 > (index + 29))
{
	index2 = index + 29;
	strmid(result, string, index, index2, 30);
	index = index2;
	return result;
}
strmid(result, string, index, index2, 30);
index = index2 + 1;
return result;
}

Kan iemand even kijken wat hier fout aan is?

Dat zou geweldig zijn!

Volgens mij ben ik iets met: Else if(gTeam [playerid] vergeten

Groetjes Jeroen! :dans:

Geplaatst:
comment_883509
Heb je error's dan? Zo ja zet ze er bij. Dan wordt het een stuk makkelijker

Eigenlijk, Denk ik niet dat dat er iets toe doet.

Omdat ik weet dat ik iets mis, en niet dat ie errors aangeeft.

Ik vraag dus als iemand kan kijken wat ik nou mis,

Groetjes Jeroen.

Geplaatst:
comment_887019

Ik heb een probleem, ik gebruik dit:

CreateVehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1);

En dit daar boven:

new Float:x, Float:y, Float:z, Float:a;

Maar als ik de auto spawn, dan gebeurt er niks?

ik wil dus hebben dat er dan een auto spawn op de plek waar jij bent.

Geplaatst:
comment_887266
Ik heb een probleem, ik gebruik dit:

CreateVehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1);

En dit daar boven:

new Float:x, Float:y, Float:z, Float:a;

Maar als ik de auto spawn, dan gebeurt er niks?

ik wil dus hebben dat er dan een auto spawn op de plek waar jij bent.

volgens mij is het:

addstaticvehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1);

in plaats van:

CreateVehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1);

Geplaatst:
comment_887344
volgens mij is het:

addstaticvehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1);

opacool6, het is misschien verstandiger om geen codes neer te zetten die sowieso niet werken.

Zo komt WackoX alleen maar in de war.

- Je bent de hoofdletters van AddStaticVehicle vergeten

- AddStaticVehicle heeft geen 8e parameter

- WackoX moet wel CreateVehicle gebruiken.

WackoX:

Heb je wel GetPlayerPos(playerid, x, y, z); gebruik?

Bewerkt: door =>Sandra<=

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.