Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_890551

sorry daarvoor

ik heb iets in elkaar gepuzzelt en het is de bedoelling dat als je //[tekst] in typt dat dan iedereen je tekst in het groot ziet.

hier is het script:

if(strcmp(cmdtext, "//", true, 5) == 0)
if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
new Variable[256],ID, Index;
Variable = strtok(cmdtext, Index);
if(!strlen(Variable)) return SendClientMessage(playerid, 0x00ffffff, "* Usage: // [ID]");
ID = strval(Variable);
if(IsPlayerConnected(ID)) return GameTextForAll("admin: ID",5000,5);
return true;
}

maar hij doet het niet als ik het in het spel bijv. //blabla

intyp dan staat er: unknown command

Geplaatst:
comment_890629

Als je dat nog niet hebt, dan moet je bovenaan OnPlayerCommandText zetten:

new cmd[256], tmp[256], idx;
cmd = strtok(cmdtext, idx);

en dan kan je dit commando gebruiken:

if(strcmp(cmd, "//", true)==0)
{
if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
new string[128];
format(string, sizeof(string), "Admin: %s", cmdtext[3]);
GameTextForAll(string, 6000, 3);
return 1;
}
}

Dus om naar iedereen een bericht te sturen, typ je:

// <text>

Je moet wel een spatie tussen // en de tekst doen.

Bewerkt: door =>Sandra<=

Geplaatst:
comment_891234

kan het zijn dat je maar een maximum aantal voertuigen in je server kan zetten?

want de client crasht wanneer ik moet spawnen...

wanneer wat voertuigen weg doe, dan crasht hij niet :S

Geplaatst:
comment_891235

kan het zijn dat je maar een maximum aantal voertuigen in je server kan zetten?

want de client crasht wanneer ik moet spawnen...

wanneer wat voertuigen weg doe, dan crasht hij niet :S

Ja:

Generic Limits:

* Players - 200

* Vehicle Models - 70

* Vehicles - 700

* Pickups - 100 (dynamic)

* Objects - 150 (250 possible but unstable) (dynamic)

* Text Draws - 96 (dynamic)

* Gang Zones - 1024 (dynamic)

* Menus - 128 (dynamic)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_891252
Ja:

Generic Limits:

* Players - 200

* Vehicle Models - 70

* Vehicles - 700

* Pickups - 100 (dynamic)

* Objects - 150 (250 possible but unstable) (dynamic)

* Text Draws - 96 (dynamic)

* Gang Zones - 1024 (dynamic)

* Menus - 128 (dynamic)

Pickup limit is 400.
Geplaatst:
comment_892070

Heej,

K ben bezig met zo'n server en ik kom een probleem tegen:

public SetPlayerToTeamColor(playerid)
{
if(gTeam[playerid] == TEAM_CIVILIANS) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_WHITE); 
}
else if(gTeam[playerid] == TEAM_STRIPPERS) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_GRAY);
}
else if(gTeam[playerid] == TEAM_BLEUGUYS) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_LIGHTBLEU);
}
else if(gTeam[playerid] == TEAM_AZTEKAS) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_YELLOW);
}
else if(gTeam[playerid] == TEAM_BALLAS) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_PURPLE);
}
else if(gTeam[playerid] == TEAM_GROVE) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_GREEN);
}
else if(gTeam[playerid] == TEAM_COPS) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_BLEU);
}
else if(gTeam[playerid] == TEAM_ARMY) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_DBLEU);
}
}

Alle regels zeggen precies hetzelfde, maar over die laatste van team_army (regel 226) geeft ie deze errors:

(226) : error 001: expected token: ",", but found "-string-"

(226) : warning 215: expression has no effect

(226) : error 001: expected token: ";", but found ")"

(226) : error 029: invalid expression, assumed zero

(226) : fatal error 107: too many error messages on one line

Het stomme is dat het exact dezelfde code is, alleen andere namen. Ik heb alle teams en kleuren gedefineerd:

#include <a_samp>
#include <a_players>
#include <core>
#include <float>
#pragma tabsize 0

static gTeam[MAX_PLAYERS];

#define TEAM_CIVILIANS 1
#define TEAM_STRIPPERS 2
#define TEAM_BLEUGUYS 3
#define TEAM_AZTEKAS 4
#define TEAM_BALLAS 5
#define TEAM_GROVE 6
#define TEAM_COPS 7
#define TEAM_ARMY 8

#define COLOR_WHITE 0xFFFFFF
#define COLOR_GRAY 0x808080
#define COLOR_LIGHTBLEU 0x40FFFF
#define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA
#define COLOR_PURPLE 0x800080
#define COLOR_GREEN 0x00C000
#define COLOR_BLEU 0x0000C0
#define COLOR_DBLEU 0x#000080

en ook alle includes die ik nodig heb erbij gezet.

HELP!

Bewerkt: door Clank

Geplaatst:
comment_892071

Je bent achter de ARMY vergeten de callback af te sluiten, op deze manier.

		else if(gTeam[playerid] == TEAM_ARMY) {
	SetPlayerColor(playerid,COLOR_DBLEU);
		}
	return 1;
}

Hierna zal hij het wel moeten doen. :)

Geplaatst:
comment_892075

Nope nog steeds dezelfde errors

EDIT:Ik heb gewoon team army en team cops in een gedaan...

Bewerkt: door Clank

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.