Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_896458

Bedankt, goed gezien. Die had de error niet eens aan gegeven :puh: Maar ik zit dus met dit probleem dat de Function Call(?) niet werkt :?

Geplaatst:
comment_896461

Hm, jij geeft als fout aan:

	 cmd = strtok(cmdtext,idx);

Maar in je stuk code is de 'cmd' een 'tmp', misschien ligt de fout hier? ;)

Geplaatst:
comment_896466
Hm, jij geeft als fout aan:

	 cmd = strtok(cmdtext,idx);

Maar in je stuk code is de 'cmd' een 'tmp', misschien ligt de fout hier? ;)

Nope.. dat is het ook niet.

Geplaatst:
comment_896573

er zit in ene een error in me "core"

/* Core functions
*
* (c) Copyright 1998-2005, ITB CompuPhase
* This file is provided as is (no warranties).
*/
#if defined _core_included
#endinput
#endif
#define _core_included
#pragma library Core

native heapspace();

native funcidx(const name[]);

native numargs();
native getarg(arg, index=0);
native setarg(arg, index=0, value);

native tolower(c);
native toupper(c);
native swapchars(c);

native random(max);

native min(value1, value2);
native max(value1, value2);
native clamp(value, min=cellmin, max=cellmax);

native getproperty(id=0, const name[]="", value=cellmin, string[]="");
native setproperty(id=0, const name[]="", value=cellmin, const string[]="");
native deleteproperty(id=0, const name[]="", value=cellmin);
native existproperty(id=0, const name[]="", value=cellmin);

errors:

error 013: no entry point (no public functions)

wat moet ik hier nou tegen doen

hier heb ik nog noooit last van gehad en ik heb er niks mee gedaan

Geplaatst:
comment_896646

Ik heb even in mijn core.inc gekeken en vergeleken. Het enige verschil dat ik tegenkwam:

#if defined _core_included
 #endinput	  // <-- hier moeten twee spaties voor staan
#endif
#define _core_included
#pragma library Core

Geplaatst:
comment_898753

Hoe bedoel je ''vallen vaak weg'' bedoel je lost conect/timeout?

Dat je vaak een timeout krijgt kan beteken:

1. Je hebt veel te veel voertuigen (modellen).

2. Er zijn te veel players.

3. Te veel objecten (op 1 plek).

4. Je server ping is veel te hoog (msn, xfire, limewire, andere download staan aan)

Geplaatst:
comment_900543
Hoe bedoel je ''vallen vaak weg'' bedoel je lost conect/timeout?

Dat je vaak een timeout krijgt kan beteken:

1. Je hebt veel te veel voertuigen (modellen).

2. Er zijn te veel players.

3. Te veel objecten (op 1 plek).

4. Je server ping is veel te hoog (msn, xfire, limewire, andere download staan aan)

nou ik denk wel allebij want ik heb vaak msn aan en ik HAD veel spullen in me server

Geplaatst:
comment_901767

C:\Program Files\Rockstar Games\samp\gamemodes\Moviescript.pwn(288) : error 076: syntax error in the expression, or invalid function call
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


1 Error.

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(strcmp(cmdtext, "/actie", true, 6)==0)
{
	SendClientMessageToAll(COLOR_RED, "* ACTIE");
	SetTimer("record", 2000, 1);
	return 1;
	}

if(strcmp(cmdtext, "/cut", true, 6)==0)
{
SendClientMessageToAll(COLOR_RED, "* CUT");
KillTimer(record);		  // <-- deze regel
	return 1;
	}
return 0;
}

forward record();
public record()
{
SendClientMessageToAll(COLOR_RED, "RECORDING");
return 1;
}

Geplaatst:
comment_901777

Je moet het ID van de timer 'killen' niet de naam van de functie:

new RecordTimer;

RecordTimer = SetTimer("record", 2000, 1);

KillTimer(RecordTimer);

P.s. Zoals je code is, krijgen alle spelers elke 2 seconden dat bericht "RECORDING"

want je hebt 'repeat' op '1' staan.

Bewerkt: door =>Sandra<=

Geplaatst:
comment_901854

Ok, bedankt. Het moet juist herhaald worden. ^_^ Dat wil ik net, zodat je goed kan zien dat we aan het filmen zijn en dat we niet gestoord willen worden. ^_^ Ik heb het ondertussen wel al op 10 seconden gezet. :cya:

Geplaatst:
comment_902457

Ik heb een probleem. Het zijn vast hele domme foutjes, maar ik weet niet wat ik hier mee moet.

errors:

C:\jeroen\PTPM.pwn(763) : error 017: undefined symbol "playerid"
C:\jeroen\PTPM.pwn(764) : error 017: undefined symbol "playerid"
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


2 Errors.

script:

public Slapped()
{
GameTextForPlayer(playerid, "You are slapped by the server", 1.5, 5);
SetPlayerHealth(playerid, -1);
return 1;
}

Groetjes , Jeroen.

Geplaatst:
comment_902481
Ik heb een probleem. Het zijn vast hele domme foutjes, maar ik weet niet wat ik hier mee moet.

errors:

C:\jeroen\PTPM.pwn(763) : error 017: undefined symbol "playerid"
C:\jeroen\PTPM.pwn(764) : error 017: undefined symbol "playerid"
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


2 Errors.

script:

public Slapped()
{
GameTextForPlayer(playerid, "You are slapped by the server", 1.5, 5);
SetPlayerHealth(playerid, -1);
return 1;
}

public Slapped(playerid)

zou het moeten doen.

Bewerkt: door VWO-er

Geplaatst:
comment_902524
GameTextForPlayer(playerid, "You are slapped by the server", 1.5, 5);

Let er wel op dat die tekst nu maar 1,5 miliconde in beeld zal zijn he?

(1 1000e van een seconde)

Geplaatst:
comment_902577

ik gebruik dit voor een checkpoint:

SetPlayerCheckpoint(playerid,-1495.6682,920.3287,7.1875,3.0);// checkpoint waarmee je naar bank telepoorteerd

SetPlayerCheckpoint(playerid,-23.5969,-55.2872,1003.5469,3.0); // bank checkpoint

maar hij laat de eerste in de rij niet zien in me server :cry:

en als het wel zou werken heb ik dit gemaakt:

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)

{

SetPlayerPos(playerid,-27.9898,-55.4541,1003.5469);

return 1;

}

hoe moet hij dan weten in welke checkpoint je moet staan om dan te telepoorteren

Bewerkt: door opacool6

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.