Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_844421

Aangezien dit een scripting probleem topic is. Een vraagje:

Ik heb dus een /dive commando gemaakt. Het lukt perfect. Hij dived op de locatie die ik aanduidde. Maar nu heb ik hier een vraagje rond. Hoe zorg ik ervoor dat hij dived boven de plek waar hijt stond? En nog een vraagje:

GivePlayerWeapon(playerid, 371, 1);

Ik had dit gebruikt om de speler een parachutte te geven. Maar ingame krijgt ie dit niet. Ik weet niet of dat dit de juiste code hiervoor is. Echter gebruikte ik:

GivePlayerMoney(playerid, -2500);

Om -2500 te doen, en dat lukte wel. Dus, hoe zorg ik ervoor dat hij juist 1 parachutte kijgt. En dat hij spawnd net boven de plek waar ie niet was?

Mvg Rivel

@ Sandra, Bedankt!

Bewerkt: door Rivel

Geplaatst:
comment_844444

Je moet voor wapens (en parachute enzo) niet het model-nummer gebruiken (zoals jij hebt gedaan) maar het id.

Kijk op >>deze<< site voor de id's van wapens.

Je moet dus de nummers aan de linkerkant van de pagina gebruiken.

In het geval van de parachute is dat dus 46

Gebruik dus

GivePlayerWeapon(playerid, 46, 1);

Die model-nummers gebruik je als je een wapen-pickup wilt neerleggen.

Hoe laat je iemand skydiven op de plaats dat die staat:

//maak eerst 3 nieuwe floats aan:
new Float:X
new Float:Y
new Float:Z

GetPlayerPos(playerid, X, Y, Z);
SetPlayerPos(playerid, X, Y, (Z+1000));

Geplaatst:
comment_844483

ik heb een probleempje met deze script, en ik weet niet water mis is

in die pawno dinges, geeft hij geen fouten, maar de server crasht wel als ik join...

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) // Tele 2 clanhome
{
if(strcmp(cmdtext, "/explosionkill", true) == 0)
   	{
	new Float:x, Float:y, Float:z;
	GetPlayerPos(playerid, x, y, z);
	CreateExplosion(x,y,z,12,10.0);
	return 1;
}

kan iemand me vertellen wat ik mis doe?

Geplaatst:
comment_844507

bij:

CreateExplosion(Float:X, Float:Y, Float:Z, type, Float:radius)

^

l

wat betekent raduis daar??? l

l l

\ ______________________________ /

Geplaatst:
  • Auteur
comment_844518

bij:

CreateExplosion(Float:X, Float:Y, Float:Z, type, Float:radius)

^

l

wat betekent raduis daar??? l

l l

\ ______________________________ /

Hoe de groot de explosie zal wezen.
Geplaatst:
comment_844551

De X, Y en Z beslissen waar de explosie plaatsvind. Het type spreekt al voor zich, het type explosie. En de radius geeft dus de grootte aan, de reiking van de explosie. Als je deze 4 geeft, zal hij groter zijn dan dat je hem 2 geeft. ;)

Geplaatst:
comment_844557

ok, ty

ah, en nog een probleempje (weeral xD)

deze command werkt wel, maar toch zegt de server "unknown command" :S

is er soms een mannier om dat te voorkomen?

if(strcmp(cmdtext, "/fullhealth", true) == 0)
{
	SetPlayerHealth(playerid,100.0);
	SendClientMessage(playerid,0xFF6600AA,"Your health is full now.");
}

Geplaatst:
comment_844561

Volgens mij moet er "return 1;" nog onder

dus

if(strcmp(cmdtext, "/fullhealth", true) == 0)
  {
		  SetPlayerHealth(playerid,100.0);
		  SendClientMessage(playerid,0xFF6600AA,"Your health is full now.");
		  return 1;
  }

Bewerkt: door Ymosky

Geplaatst:
comment_844621

is het mogelijk om een text te onderlijnen in samp?

vb:

wanneer je /commands typt,

dan komt er op:

List of commands: ---> deze onderlijnd krijgen...

- ...

- ...

- ...

...

Geplaatst:
comment_844667

Als ik het goed heb kan gewoon onderstreepte tekst niet.

Volgens mij moet je dan de lijn eronder apart aangeven met streepjes: _

if(strcmp(cmdtext, "/commands", true) == 0)
  {
		  SendClientMessage(playerid,0xFF6600AA,"List of Commands");	  
		  SendClientMessage(playerid,0xFF6600AA,"_______________");
		  return 1;
  }

Ik weet alleen niet of het zo werkt, bijvoorbeeld deze streepjes "-------" is misschien mooier, maar dan is het weer niet echt een aparte lijn.

mvg, Ymosky

Bewerkt: door Ymosky

Geplaatst:
comment_844769

weet er iemand hoe ik een parachute kan spawnen (pickup)

want als ik dat doe, dan kan ik hem niet oprapen :/ ook niet als ik type 2 neem

alvast bedankt!

[wwg] Pulverizer_Be [ldr]

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.