Jump to content
Geplaatst:
comment_788535

Mocht je (kleine) problemen hebben met een SA:MP pawnscript, stel je vraag dan hier. Het is hier dus niet de bedoeling dat je om een script gaat vragen. Het gaat alleen om jouw eigen code.

Maar houdt met het volgende wel even rekening zodat het topic overzichtelijk blijft:

  • Toon altijd de volledige code van de functie waarin het probleem zich bevindt.
  • Gebruik om je pawnscript te tonen de BB-tags "code" of zet het even op Pastebin als het script te groot is.
  • Ga niet dubbelposten als er nog niemand op je vraag heeft gereageerd. Heb geduld.
  • En het belangrijkste gebruik eerst altijd de zoekfunctie, wellicht is jouw vraag al gesteld.

  • Reacties 838
  • Bezichtigingen 204.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1266487

Ik zal zo even in de map editor zoeken. ;)

EDIT: Ik kan hem zo direct niet vinden. Ik heb gezocht op parrot, casino, mafcas, salvatore, etc ... maar geen resultaat.

Ik heb wel een eland hoofd gevonden, mocht je geïnteresseerd zijn. Id 1736

Bewerkt: door Big Boss

Geplaatst:
comment_1269121

misschien een domme vraag

maar ik heb net een eigen servertje en nu wil ik een filterscript erin zetten

dus ik zet de bestanden in de map filterscipt en scriptfiles

maar nu moet ik wat veranderen in a_samp(in de map pawno/include)

waar kan ik zien wat ik moet toevoegen in a_samp?

ik kan hem ook gewoon vervangen maar dan doet een ander filterscript het tog niet meer?

grz Ron :cya:

Geplaatst:
comment_1269262

Als je het filterscript in de map 'filterscripts' hebt gezet, open je de server.cfg met kladblok. Daar vind je zo'n regel:

filterscripts adminspec vactions

Daar achter zet je gewoon de exacte naam van je nieuwe filterscript. Sla op en klaar.

Geplaatst:
comment_1269536
Als je het filterscript in de map 'filterscripts' hebt gezet, open je de server.cfg met kladblok. Daar vind je zo'n regel:

filterscripts adminspec vactions

Daar achter zet je gewoon de exacte naam van je nieuwe filterscript. Sla op en klaar.

ja dat weet ik maar ik bedoel a_samp

in de include map in pawno

als ik een filterscript download zit die erbij maar a_samp heb ik al nodig voor een ander

wat moet ik dan uit A_samp van de download kopieren naar degene die er al in staat

grz

Geplaatst:
comment_1269772
Ik zal zo even in de map editor zoeken. ;)

EDIT: Ik kan hem zo direct niet vinden. Ik heb gezocht op parrot, casino, mafcas, salvatore, etc ... maar geen resultaat.

Ik heb wel een eland hoofd gevonden, mocht je geïnteresseerd zijn. Id 1736

Hij is in ieder geval niet te zien in MED, als je het interior bekijkt zie je gewoon een kamer zonder papagaai..

Ik heb nog even op het sa-mp forum gezocht, maar daar kan ik niets vinden als ik zoek op 'parrot'.. Misschien een ander woord voor papagaai?

In ieder geval lijkt het me een goed idee als iemand die scm kent in de main kijkt, dan kan er gekeken worden hoe de papagaai wordt gespawnd.. Want ik denk toch dat het inderdaad een actor is..

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Geplaatst:
comment_1272362
Ik zal zo even in de map editor zoeken. ;)

EDIT: Ik kan hem zo direct niet vinden. Ik heb gezocht op parrot, casino, mafcas, salvatore, etc ... maar geen resultaat.

Ik heb wel een eland hoofd gevonden, mocht je geïnteresseerd zijn. Id 1736

Hij is in ieder geval niet te zien in MED, als je het interior bekijkt zie je gewoon een kamer zonder papagaai..

Ik heb nog even op het sa-mp forum gezocht, maar daar kan ik niets vinden als ik zoek op 'parrot'.. Misschien een ander woord voor papagaai?

In ieder geval lijkt het me een goed idee als iemand die scm kent in de main kijkt, dan kan er gekeken worden hoe de papagaai wordt gespawnd.. Want ik denk toch dat het inderdaad een actor is..

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

De papagaai komt voor in de cutscene "cas_5a". Als je deze cutscene uit GTA San Andreas/anim/cuts.img haalt, zie je dat hij de volgende models laad:

model
1, cskentpaul, cskentpaul
1, csmaccer, csmaccer
1, csmafchair, csmafchair
1, csmafcouch, csmafcouch
1, csmafgoon1_maffa, csmafgoon1_maffa
1, csplay, csplay
1, csrosenberg, csrosenberg
1, cstony_x, cstony_x
1, csparrotperch, csparrotperch
end

Deze een na laatste verwijst naar cstony_x.dff en cstony_x.txd. Deze staan echter niet in /models/gta3.img, maar in /models/cutscene.img. Ik heb dit .dff bestand even bekeken met 3ds max, en het is inderdaad de papagaai. Maar omdat hij niet in gta3.img staat, denk ik dat je hem niet in SA-MP kan gebruiken. Misschien kan iemand met wat meer verstand van de models die SA-MP gebruik hier wat opheldering over geven.

Edit: Als ik kijk waar het model allemaal uit bestaat, zie ik dat hij ook 'botten' heeft. Daarom denk ik dat Tony een actor is, omdat ik nog nooit zoiets heb gezien bij andere models. Maar ik zou er natuurlijk ook naast kunnen zitten.

Bewerkt: door David22

Geplaatst:
comment_1272407

Er zitten ook bewegende voorwerpen in de gta3.img hoor. Denk maar een de bewegende en flikkerende borden in Las Venturas.

Maar als ik de papegaai niet kan vinden in MEd, wil dat zeggen dat hij geen model id heeft, en dus inderdaad een actor is.

Bewerkt: door Big Boss

Geplaatst:
comment_1274623
Er zitten ook bewegende voorwerpen in de gta3.img hoor. Denk maar een de bewegende en flikkerende borden in Las Venturas.

Maar als ik de papegaai niet kan vinden in MEd, wil dat zeggen dat hij geen model id heeft, en dus inderdaad een actor is.

die voorwerpen bewegen niet, ze hebben een geanimeerde texture, ze bewegen zelf niet.

Geplaatst:
comment_1274626
Er zitten ook bewegende voorwerpen in de gta3.img hoor. Denk maar een de bewegende en flikkerende borden in Las Venturas.

Maar als ik de papegaai niet kan vinden in MEd, wil dat zeggen dat hij geen model id heeft, en dus inderdaad een actor is.

die voorwerpen bewegen niet, ze hebben een geanimeerde texture, ze bewegen zelf niet.

En de roltrappen dan? :engel:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.